Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 143 ... 454 455
xistnc

'@Poeksel
Dat ploegenklassement moet een foutje zijn. Dat kan nooit kloppen, als je de kritiek op het functioneren van de ploeg van enkele dagen geleden hier leest.

Poeksel

De critici staan voor de ruines van hun wereldbeeld.

Yeez

'@harry geen tactisch steekspel toch vandaag ;)

$kedel

Wel vreemd dat UAE & Jumbo zo angstig op kop rijden bij de achtervolgers. Mcnulty en Vingegaard zitten daar toch prima.

Yeez

'@skedel je bent nu wel je trui kwijt en hebt geen rit. Tactisch dom door alleen maar naar pogacar te kijken.

Cycling

Echt niet verwacht dat er zo’n grote groep over de top van de laatste klim zou gaan

Hadras

Ik lees het forum al een aantal jaar en na deze etappe dacht ik laat ik ook is reageren:
Ten eerste was het team vandaag goed. Foss en Oomen goed, Tolhoek uitstekend, had hem niet verwacht. Op het vlakke komt hij jammer genoeg niet uit het verf.
Vingegaard is een eindbaas, Roglic erg gepokerd, tactisch is het misschien niet slim door niet te reageren en te rijden, maar met pogacar misschien counter aanval als er werd aangesloten.
Komende dagen moeten gaan vertellen of het slim was of niet. Jammer dat vingegaard niet de etappe heeft gewonnen

$kedel

Die trui komt zaterdag wel weer. maar ik snap niet dat je een man voor het klassement vooraan hebt zitten en dan zelf het vuile werk gaat opknappen.

Yeez

'@skedel dan moet hij 20 seconden op mcnulty pakken met pogacar in het wiel. Die hoeft niet over te nemen dan. Dan kun je nog op een counter lopen ook. Uae zet jv hier aardig schaakmat

molovin

23 seconden voorsprong van MncNulty op Roglic en 28 op Vinggegaard. Ik zie TJV zaterdag wel oorlog maken dan, heel benieuwd hoe Pogi gaat rijden. Verdedigend of meegaan ten aanval.

Tactische gok vandaag die net niet goed uitpakt. Je kunt met maar 1 ploegmaat moeilijk alles controleren als de groep zo groot is met sterke renners.

Murcia

Schaakmat zetten is redelijk overdreven. Gisteren bleek dat McNulty als Roglic en Pogacar aanzetten niet mee kan. Waarom zou dat zaterdag ineens anders zijn? Roglic is gefocust op Tadej en dat vind ik begrijpelijk. Had de reacties hier wel willen lezen als Roglic op elke actie van McNulty had gereageerd. Jonas was prima maar had net niet de punch mede door zijn eerdere inspanningen. Verder vandaag een hele sterke ploeg gezien die zoals verwacht in een rit met meerdere beklimmingen waaronder een langere zoals Jaizkibel beter tot haar recht komt.

Yeez

'@murcia pogacar zit in het koppie van primoz. Hij staart zich blind op hem. Derest telt niet

Murcia

'@Yeez
Heeft niks met in het koppie zitten te maken volgens mij maar gewoon met zijn opvatting dat Tadej nog steeds zijn grootste concurrent is. Op 1 klim gisteren pakten deze twee met boni's al meer dan 20 sec op Brandon. Nogmaals ik zie het probleem niet zo als je weet wat voor etappe zaterdag is. Het is zelfs wel mooi vanuit een tactisch standpunt dat Tadej niet mag beginnen met aanvallen omdat hij daardoor zeker McNulty eraf rijdt. De twee beste klimmers gaan het zaterdag nog steeds onderling uitmaken schat ik zo in en in elk geval hebben we spektakel dat waarschijnlijk vroeger gaat beginnen.

xistnc

Pogacar was zenuwachtiger vanwege de aanwezigheid van Vingegaard vooraan, dan dat hij happy was met de tijdwinst van zijn ploegmaat. Vaag. Hij was voortdurend andere ploegen aan het aansporen om te rijden.

Heerlijk gepokerd van Jumbo, opnieuw heel sterk in de breedte.

horsm

'@Hadras, aha.... volgens mij was dat inderdaad het plan van UAE: wachten tot Roglic panikeert en gaat rijden en dan Pogacar zijn counterattack laten plaatsen als het gat dicht is. Wel goed om daar niet op in te gaan en zo ook de boodschap mee te geven dat het team niet bang is om te verliezen.

Cycling

'@Yeez steekspel is er wel geweest. Had ik niet verwacht. De schifting op de laatste berg was niet groot genoeg.

tendam

Ik denk eigenlijk dat het 'plan' was om te wachten op Oomen, maar die kwam veel te laat... de gok pakt niet helemaal goed uit, maar ook niet desastreus en in principe moet McNulty op de laatste aankomst bergop nog wel uit die leiderstrui te rijden zijn. Het is vooral Pogi die nu tactisch in een lastig parket zit: moet hij knechten voor McNulty? Dat is z'n eer te na.

Poeksel

Voor Vingegaard lijkt het me ook wel fijn dat ie niet puur hoeft te knechten maar ook een eigen klassement mag rijden. Kan een rol spelen als hij in de toekomst twijfelt wel of niet bij TJV te blijven.

Yeez

'@murcia @xistnc toch wel benieuwd naar jullie mening dan. Pogacar zal niet aan mogen vallen wanneer mcnulty er nog bij zit, maar roglic zal wel tijd moeten pakken op mcnulty met pogacar in zijn wiel (zodra mcnulty lost zal pogacar aan mogen vallen).

Zijn jullie dan zo overtuigd dat roglic (al dan niet met boni’s) 23 seconden gaat pakken op mcnulty? En daarbij ook nog eens niet op een counter van pogacar gaat lopen?

Laatst gewijzigd
tendam

'@yeez
Bij de vorige aankomst bergop verloor McNulty al 18 sec. Dat zou dus al genoeg zijn, inclusief boni's. Dan mag Pogi de etappe nog winnen ook.

$kedel

Mcnulty gaat zaterdag echt geen rol van betekenis spelen ben ik van overtuigd.
Het mooiste scenario zou zijn als Vingegaard het met hem mag uitvechten voor de overwinning.

Rawolf

Dit is in elke situatie slecht voor Roglic, een extra tegenstander heeft nu een voorsprong gekregen en het gat tot Pogacar is nog steeds hetzelfde.

Iedereen die wat anders beweert rekent blijkbaar op tactische fouten van UAE

Laatst gewijzigd
Yeez

'@rawolf je moet niet andere mensen op dit forum gelijk buitenspel willen zetten door jouw mening erdoorheen te drukken en te zeggen dat derest dan maar rekent op tactische missers van uae zaterdag

$kedel

'@Rawolf
Mcnulty zal toch echt boven zichzelf moeten uitstijgen om een rol te kunnen spelen in het eindklassement. En diezelfde Mcnulty heeft zelf al aangegeven verbaast te zijn over zijn klimcapaciteiten tot nu toe.

tendam

'@rawolf
Wat je nu zegt is feitelijk onjuist. Een extra teammaat is namelijk ook dichterbij gekomen. Ik denk dat niemand rekent op tactische fouten van UAE, maar wel op het feit dat McNulty geen topklimmer is.

1 2 ... 143 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.