Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 148 ... 454 455
tendam

'@skylimit
Haha, niks tactiek? Dit was de tactiek om én de leider én de mogelijk sterkste renner in koers allebei uit te schakelen. Noem dat maar geen tactiek. Gewoon heel goed gedaan, al was Roglic ook gewoon heel sterk. Daar begint het mee.

Achteraf was het zelfs ideaal dat ze de leiding niet hadden, nu moest Pogacar aanvankelijk knechten voor McNulty, wat hij anders natuurlijk nooit had gedaan.

Poeksel

'@xistnc: Ik bedoel dan voorspellen voor het begin de ronde. Of nog beter, aan het begin van het seizoen.

Drutense liefhebber

Volgens PCS hebben ze alle klassementen in dit rondje gewonnen, knap hoor!

xistnc

Misschien hebben een aantal mensen ook wel een woordje over voor Frans Maassen.

@Poeksel
Eens. Zelfs na zijn zeges van vorige week nog niet. Als hij nu nog niet zeker is van een plekje in de Tourploeg, dan weet ik het niet.

tdola

Klasse gereden vandaag. Tolhoek en zeker oomen hebben ook belangrijke rol gespeeld om mee te helpen de groep roglic weg te laten rijden bij groep mcnulty/pogacar.

Alle truien erg mooie bonus.

$kedel

Ik weet niet in hoeverre dit de taktiek was maar zeer mooi afgerond door Jonas Culkin Vingegaard en Roglic💪

S. Morgenstern

Zal je zien dat ze vandaag wel met Niermann bellen...

Hele goede dag van de ploeg met sterke dingen van Tolhoek, Oomen, Roglic en Vingegaard. Op pad gegaan met een goed plan en slim gebruik gemaakt van de actie van Astana. Daarachter was het ideaal dat Pogacar, die ook ijzersterk was vandaag, toen nog op pad was voor McNulty.

Laatst gewijzigd
Drutense liefhebber

'@$kedel als je Antwan Tolhoek voorop stuurt en later Sam Oomen erachter aan stuurt en daarna met Movistar en Astana in de afdaling UAE los rijdt, heb je voor de wedstrijd ergens over nagedacht en gesproken. En ja, dan moet je natuurlijk wat geluk hebben dat UAE alles alleen op moet knappen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Natuurlijk moet je ook een beetje geluk hebben dat je gebruik kan maken wat andere ploegen bedenken maar ze hebben vandaag alles goed gedaan. Met Tolhoek en Oomen vooraan en die gebruiken om in het dal UAE nog meer onder druk te zetten dat was echt pure klasse. Vingegaard hoefde alleen maar te volgen mocht Roglic toch instorten om zo alsnog de ploeg aan de eindzege te helpen. Ik heb vandaag echt genoten van wat Maassen en Niermann uit de hoge hoed hebben getoverd en, echt grote complimenten aan hoe de jongens dat hebben uitgevoerd. Oomen en Tolhoek ook gewoon dik in orde. Wat een heerlijke dag.

Rawolf

Uit de hoge hoed hebben getovert? Volgensmij is het enige wat er is gebeurt Roglic die een voorsprong krijgt in de afdaling doordat Astana doortrekt.

Murcia

Gewoon uitstekend gereden. Genoten van begin tot eind. De ploeg initiatief getoond door mannetjes vooruit te sturen en Primoz zelf alert toen Astana de boel liet ontploffen. UAE te lang vastgehouden aan McNulty en met Jonas in een uitstekende rol als stoorzender daar ook weer van geprofiteerd. Maar dan nog is het de ultieme klasse van Roglic om deze inspanning te doen. Met zijn verbeterde tijdrit lijkt hij de strijd met Tadej (die vandaag ook gewoon prima was) weer vol aan te kunnen gaan. Ook genoten van die boks op het eind met Gaudu, twee strijdmakkers die elkaar terecht feliciteren.

Drutense liefhebber

'@rawolf daar had Pogacar ook bij kunnen zitten.......

madeinstars

Ik begrijp dat de 'objectieve' kijk donderdag was dat er een tactische fout was gemaakt en dat de 'objectieve' kijk vandaag is dat er weinig tactiek nodig was. Tot zover de zogenaamde serieuze kriticasters, haha.

Cycling

'@Rawolf JV had toen wel al 2 renners van voren. Dit is vast van te voren besproken. Toen Tolhoek ging, ging Oomen ook nog naar de kopgroep. Waarschijnlijk omdat ze wisten dat het wel eens uit elkaar kon spatten in de afdaling of vlak voor de top. Je kunt toch niet ontkennen dat ze goed geanticipeerd hebben op wat ging komen. Net zoals meer ploegen.

S. Morgenstern

Tolhoek en Oomen in de kopgroep waren niet relevant? Pogacar die in die vallei op kop rijdt voor McNulty was niet relevant? Val je dan even door de mand zeg.

xistnc

Ah, ook Rawolf heeft er moeite mee te erkennen dat hij er finaal naast zat. Jammer.

Rawolf

"Tolhoek en Oomen in de kopgroep waren niet relevant? Pogacar die in die vallei op kop rijdt voor McNulty was niet relevant? Val je dan even door de mand zeg."

Tolhoek en Oomen in de kopgroep waren toch prima? Lijkt me zeer gebruikelijk in een etappe als deze.

Dat Pogacar een tactische fout maakt is de verdienste van de Jumbo ploegleiders? Nu val je dan even door de mand zeg ;)

Murcia

Ik vond die tactische fout toen al meevallen en vandaag zag je het resultaat. Tadej werd in een dubbelrol gedwongen omdat men Brandon overschatte. Bij UAE had men moeten weten dat alleen Tadej de kopman was en is. Ronduit genant dat in de afdaling/vallei McNulty zelf ook niet zijn beurten ging doen want het was toen al duidelijk dat alle ballen op Pogacar moesten. De geweldige meerwaarde was ook Roglic zelf en de zich maar doorontwikkelende Vingegaard. Met een sterke tijdrit kan Primoz ook in de Tour straks een eerste tik uitdelen. Verder bleek de A-ploeg minus Formolo van UAE minder dan de B-ploeg van TJV en ook dat is stof tot napraten denk ik.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Rawolf wat is er met jou aan de hand de laatste tijd... ik weet nog wel dat jij er een stuk positiever in zat een paar jaar terug. Je bent echt alles in het negatieve aan het trekken tegenwoordig. Jij zal dan wel anders naar de koers van vandaag gekeken hebben dan ik.

$kedel

Tactisch is er toch weinig/geen kritiek?
Ik denk alleen dat het vooral het vroege breken van Mcnulty en Pogacar is geweest wat doorslaggevend was.

S. Morgenstern

Hele gebruikelijke tactiek inderdaad! Maar wel degelijk een tactiek en een goede ook, die ze goed hebben uitgevoerd. Allemaal dingen die het volslagen lachwekkend maken om te doen alsof het enige wat er gebeurde was dat Roglic mee ging met Astana en McNulty met zijn daalkunsten niet kon volgen. Wanneer dat je conclusie is na vandaag, dan wil je het gewoon niet zien.

Pogacar maakt die keuze om te knechten voor McNulty inderdaad mede doordat Jumbo eergisteren de leiderstrui heeft weggegeven.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Tja, dat Jumbo hier met hun 'B' ploeg alle klassementen pakt en 1-2 wordt in het klassement, komt bepaalde types hier gewoon heel slecht uit. Die mogen best hun frustratie even uiten.

Vandaag kwam precies uit waar afgelopen donderdag op gegokt werd. Natuurlijk heb je daar deels geluk bij nodig, maar Jumbo heeft ook haar eigen geluk gecreëerd vandaag.

Degenen die beweerden dat Jumbo niet tactisch kan winnen, hebben vandaag hun ongelijk bewezen gekregen.

Poeksel

Tolhoek nog keurig als 22e binnen trouwens, nog voor McNulty. Wist waarschijnlijk dat ie moest proberen door te rijden voor het ploegenklassement.

Hofstede DNF, hopelijk niet vanwege een blessure.

Laatst gewijzigd
xistnc

Ze passeerden de finish al eerder, in omgekeerde richting. Als je dan fors op achterstand rijdt is de verleiding erg groot om de bus op te zoeken. Zoals een derde van het peloton vandaag dan ook gedaan heeft.

madeinstars

Hofstede zal wel na de eerste keer Arrate zijn afgestapt.

1 2 ... 148 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.