Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 156 ... 454 455
AWestie

Maar aangezien het een lus is kan er ook niet rustig rondgereden worden toch? Mijn gevoel zegt een doldwaze rot zondag, maar kan ook best geloven dat het met een massa naar de meet is. Ik durf echt niks te voorspellen wb AGR.

Yeez

Naja een lokaal rondje nodigt wel uit tot chaos, maar los van de cauberg stellen die andere 2 klimmetjes niks voor. En laten ze nu net de cauberg eruit hebben gehaald in de laatste ronde... ik denk dat jv een team heeft wat sterk genoeg is om te gaan controleren voor wout, maar dat gaan ze niet doen met primoz en Vingegaard in hun team.

YogiBear

Toch jammer. Had hem stiekem al opgeteld bij het aantal zeges van TJV.

Cycling

Het team heeft in ieder geval zich helemaal kapot gereden om de afstand met de kopgroep klein te houden. Alleen de ploeg van de winnaar heeft een handje toegestoken. Hieruit blijkt wel dat het ook een nadeel kan zijn de absolute topfavoriet in het team te hebben. In ieder geval een fantastische teamprestatie om deze wedstrijd te controleren en zo Van Aert in de gelegenheid te stellen naar de kop van de wedstrijd te rijden.

Murcia

'@YogiBear
Ik niet, het viel me eerlijk gezegd mee met welke vorm Wout hier nog reed. Ondanks Wuyts die weer deed als of er niemand anders mee deed vond ik in koers Pidcock al een zeer sterke indruk maken. Het was ook hij die de eerste knal in de finale er op gaf en met een kortere afstand en meer een Ardennen profiel had ik het op 50/50 gezet in de laatste 10 km.
In de AGR nog 1 keer knallen en dan op naar een goede overgang voor zijn tweede helft qua seizoen. Denk overigens wel dat Primoz de pion wordt daar. En dat Jonas en Wout misschien vanuit de achtergrond wat mogen proberen of in het geval van Wout gokken op de sprint als het bij elkaar blijft.

kelderfan

Het was een leuke wedstrijd met een goede Van Aert, die helaas soms te veel werk verricht.
Maar JV liet zich weer in de rol van controleur duwen; want 1/2 man vooruit sturen zoals in 't Baskenland zat er helaas niet in. Op deze manier moet uiteindelijk Van Aert weer te veel werk alleen verrichten.
Jammer dat juist Finn Fisher-Black het peloton op sleeptouw moest nemen om de vluchters niet te veel ruimte te geven.
Ik heb Van Hooydonck en Eenkhoorn goed zien werken om Wout vooraan te krijgen.

YogiBear

Blijft natuurlijk nog steeds een meer dan goed jaar voor Van Aert. Nergens slechter dan 13e (16e in het bergklassement van de Tirreno). Wellicht heeft de Tirreno net iets te veel gevraagd of is hij net iets te vaak wakker geworden door gehuil ‘s nachts.

YogiBear

'@Murcia Ik zeg ook stiekem, zodat niemand er vanaf weet. ;-)

Yeez

'@murcia waarom viel dat je mee? Je weet dat pidcock meer koersen heeft gereden dit voorjaar en een langere crosswinter had?

@kelderfan van aert heeft niet teveel werk hoeven doen. Niet meer dan pidcock die zelfs nog elke keer de forcing deed. Soms wint de sterkste en als je dat niet wil zien zou het je sieren in iedergeval niks te zeggen ipv dingen te zeggen en te zoeken die er vandaag niet waren.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@YogiBear
Hij was meteen kopman in de T/A met bijvoorbeeld Tom Dumoulin erbij, had 't er anders uitgezien.
Nu hebben Wout Van Aert en Mathieu van der Poel te veel werk moeten verrichten om er wat leuks van te maken.
Dat Wout dan nog 2e. in de T/A is op zich prachtig.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Op zich klopt het denk ik wel dat de favorietenrol nadelig is, maar vandaag leek het geen verschil te maken.

Cycling

Als Wout een knecht mee had gestuurd, hadden ze nog naar JV gekeken om de groep terug te halen. In de Amstel hebben ze wel renners om het anders te spelen

Cycling

'@Poeksel Hierdoor waren de knechten van JV wel opgesoupeerd.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Vandaag inderdaad met de spreekwoordelijke leiderstrui gestart en was controleren met deze ploeg de enige mogelijkheid.

Yeez

En dat is goed gegaan. Pidcock en v aert hebben de koers zelf gemaakt

kelderfan

'@Yeez
Quote: "van aert heeft niet teveel werk hoeven doen. Niet meer dan pidcock die zelfs nog elke keer de forcing deed. Soms wint de sterkste en als je dat niet wil zien zou het je sieren in iedergeval niks te zeggen ipv dingen te zeggen en te zoeken die er vandaag niet waren."
Dan heb je Pidcock niet gehoord, die wist te vertellen, dat Wout Van Aert steeds pittig overnam en daardoor de voorsprong steeds uitdiepte. Alleen die vervelende Trentin liet de voorsprong steeds slinken. Dus voordat jij op mij reageert moet je je huiswerk toch beter doen.
De enige fout van Wout was, dat hij op de forcing van Pidcock te laat reageerde, waardoor zijn inspanning dubbel terugbetaalde. Ook heeft Van Aert te veel werk zelf moeten doen, omdat zijn ondersteuning 't moeilijk had bij de beklimmingen.

Yeez

Next

@kelderfan ja je hebt gelijk. Zie nu ook in dat zijn team niet op de afspraak was, hij veel meer heeft gedaan en pidcock alleen maar heeft gevolgd.

Laatst gewijzigd
skylimit

De koers draait niet alleen om TJV, dat wordt hier nog wel eens vergeten. TJV heeft een goede koers gereden, controle op zo'n parkoers is niet makkelijk. WVA vergeet echter de overwinning binnen te halen. Zo simpel is het.
Benieuwd hoe het op het kermisparkoers van de Amstel Goldrace gaat verlopen. TJV natuurlijk weer de te kloppen ploeg.
Weet niet of Roglic een doel van de Amstel heeft gemaakt of dat zijn focus op LBL ligt en geen overdreven risico's wil nemen. Voor WVA denk ik dat de vele beklimmingen in de Amstel er net teveel aan zullen zijn vanwege dat hij toch
wat explosiviteit te kort komt. Met joker Vingegaard hoopt TJV nog een grote troefkaart achter de hand te hebben.

Laatst gewijzigd
kelderfan

In de AGR heeft JV toch meer pionnen om uit te spelen. Roglic en Van Aert met ook nog een sterke Vingegaard moeten de AGR toch naar zich toe kunnen trekken. Ik ben benieuwd naar Sam Oomen, die zich toch wil laten zien na zijn goede presteren in 't Baskenland.

Murcia

'@Yeez
Wout zijn programma deel 1 had moeten eindigen in Roubaix afgelopen zondag, Nu nog de eerste twee heuvelklassiekers erbij nemen leek me geen sinecure om alsnog voor de overwinning te strijden. Tom heeft 11 koersdagen en Wout 13 dus volgens mij heeft van Aert er meer gereden en veel meer diepe finales moeten rijden dan de Brit. Een rittenkoers als de Tirreno is echt wel zwaarder dan drie dagen Alpes Maritimes. Voor Tom is de afstand vaak nog een struikelblok, hij reed vooral uitstekend in de koersen tot 200 km. Wetende hoe diep hij (Wout) ging in RVV had ik mijn twijfels bij Roubaix gehad al zou juist daar het parcours voor hem op maat zijn.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Voor het wielrennen is het alleen maar goed dat Pidcock gewonnen heeft. Naast Van der Poel, Van Aert, Flipje en Asgreen hebben we er een vijfde troef bij. M'n gevoel zegt dat Roglic zondag wel eens de man kan zijn. Is toch lekker zo'n overschot aan klasbakken in je ploeg. Kinderkoppie Jonas als joker...

AWestie

Roglic gaat na de Ardennen op hoogte zitten tot de tour toch? Ik ben echt heel benieuwd hoe dat uitpakt, al heeft het verleden wel geleerd dat Primoz in topvorm van zijn bergvakantie kan komen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@AWestie vermoedelijk eerst een korte break, dan op hoogte en verkenningen van de diverse Tour etappes, als hij zich houdt aan zijn programma dan gaat hij daarna direct naar de Tour en rijdt hij dus geen Dauphine of RvZwitserland.

kelderfan

Hetzelfde traject voor Wout Van Aert lijkt mij dan. Dan kan Wout 't laatste plekje in de LBL innemen.

kelderfan

Oh, ja
Hindley wil weg bij DSM en ook Kragh Andersen botst met de ploegleiding. Precies de soort renners, die TJV kan gebruiken. DSM zal wel weer de uitvlucht komen, dat zij afscheid willen nemen van genoemde renners.

1 2 ... 156 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.