Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 155 ... 454 455
Cycling

'@Morgenstern Mooie vergelijking

Ik hoop vooral dat zowel Kuss als Kruijswijk goed in de bergetappes zijn. Dat ze 1 of 2 plekjes verliezen door een tijdrit in het AK dat is dan maar zo. Ritoverwinning van Kooij, Kuss of Kruijswijk zou ik in ieder geval mooier vinden dan een 4e of 5e plek in het AK. Kans dat Kooij een etappe wint acht ik niet zo groot gezien de etappes de kans op een sprint klein is.

tendam

Ik ben wel benieuwd naar Kruijswijk, in Parijs-Nice vond ik hem bergop nog best goed, zeker in die rit waar Roglic nog net Mäder versloeg. Maar in Catalunya was het 3x niks, behalve in de tijdrit. Hij kan wel eens een resultaat gebruiken.

Kooij gaat misschien mee voor de proloog, mooie afstand voor een sprinter.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Je bedoelt zonder Roglic en Pogacar is elke race een stuk minder sterk bezet?
Want dan kun je de Giro ook zo kwalificeren toch.

kelderfan

'@tendam
Het was zeker jammer voor Kruijswijk, dat die laatste rit in Parijs-Nice zo de mist in ging met de valpartijen van Roglic.
Daardoor ging 't klassement van Kruijswijk ook naar de vaantjes.
Wat er gebeurt is in Catalunya kan ik nog steeds niet goed beoordelen, want hij had toch een klimploeg mee.

Laatst gewijzigd
Murcia

'@kelderfan
Nee hoor, als je op basis van het totale deelnemers veld gaat kijken heeft rahimns gelijk. De race ranking op PCS is altijd wel een goed hulpmiddel hiervoor en de door hem genoemde 3 races steken ver boven Romandië uit.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Als jij het een enorm sterk deelnemersveld vindt, dan vindt je dat toch gewoon. Anderen vinden het relatief meevallen. Ik persoonlijk zet het nog een klein streepje onder Catalonie en dat was al de minst bezette WT ronde van het jaar.

S. Morgenstern

Een klimploeg mee hebben blijkt dus toch geen upgrade voor de benen van de kopman. Dat was inderdaad een schokkende ontdekking in Catalonië.

Yeez

Jep. Dat bouwman tolhoek en gesink daar goed waren wil niet zeggen dat kruijswijk en bennett ook goed zijn natuurlijk

kelderfan

Ja, dus Bouwman, Tolhoek en Gesink maar thuis laten of nog beter op hoogte sturen.
Want om mee te doen, heb je upgrade nodig. En ja, de ploeg is op zoek.👍

Yeez

Uhh oke.... ik dacht dat ze volgens jou een goede ploeg hadden gestuurd? En de “upgrade” is op klassiekergebied. Niet op rondegebied

S. Morgenstern

Wanneer je ze hebt, van die mannen die op alle terreinen uit de voeten kunnen en daarmee jouw idee van een klimploeg niet om zeep helpen, dan is er niets mis mee om in zo'n koers als Catalunya voor een volledige klimploeg te kiezen. Volgens mij heeft niemand daar wat op tegen.

De weerstand gaat uit naar de gedachte dat het invloed zou hebben op de benen (en daarmee de kansen) van de kopman ten opzichte van de kopmannen van andere ploegen. Die kansen worden niet wezenlijk groter zonder een Martin, Pfingsten en/of Van Emden voor al die vlakke kilometers die er altijd alsnog in zo'n klimkoers zitten.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Romandië is qua datum dan ook niet geschikt voor renners die een goede Giro willen rijden. En je hebt de Ardennen klassiekers nog.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Yeez
Ja, ik dacht dat Kruijswijk, Kuss en Bennett samen in Catalunya een goed blok was met die goede ondersteuning van Bouwman, Gesink en Tolhoek.
Kruijswijk met toch een prima tijdrit, heeft 't verder niet zo goed gedaan en ja Bennett valt uit, maar leek niet op z'n best.
Alleen Kuss heeft meegedaan in 't klassement, maar in de laatste rit ging 't mis.

Yeez

'@kelderfan De ondersteuning was goed, maar bennett en kruijswijk schoten door welke reden dan ook tekort kunnen we concluderen?

AWestie

In ander TJV nieuws: De Gelderlander heeft even een portie onderzoeksjournalistiek gedaan. Wat doet bus van 's werelds beste wielerploeg in een boomgaard bij Leuth?[/url]

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ja @Yeez
Dat is zeker de juiste conclusie achteraf. Dat had ik niet verwacht met die twee klimmers.
Maar goed je ziet met Tolhoek, dat hij in 't Baskenland de nodige stappen heeft gemaakt.
Hij heeft mijn twijfels weggenomen en het bevestigt ook mijn stelling, dat de laatste procenten in de wedstrijd worden opgedaan.
Wout Van Aert geeft 't goede voorbeeld, ondanks de twijfels bij zijn trainer.
Op naar raceday met De Brabantse Pijl.

kelderfan

Wout start met ambitie in de BP en AGR. In de AGR komt Roglic erbij en die twee vullen elkaar goed aan.

AWestie

Brabantse Pijl is nou echt zo'n koers waar volgens mij een goed team een verschil kan maken, ik ben dus ook benieuwd hoe Wout zijn knechten het doen. Ik droomde vannacht nog dat Wout de winst aan Pascal Eenkhoorn liet door hem weg te laten rijden.

Yeez

Hopelijk vindt wuyts dat ook zondag. Heeft iemand een aed voor hem klaarliggen ;) het zou toch wat zijn als roglic in de aanval gaat en wout zit gevangen in het ploegenspel...

Stoempie

BP heeft JV laatste jaren toch niet aan meegedaan? Of ben ik weer in de war...

Yeez

Klopt ja. 2019 en 2020 niet. Daarvoor wel

Stoempie

Oef. Nou Wout. Pakken die prijs.

kelderfan

Ja @Yeez
Dan kan Wout die rol van in 't wiel overnemen en zo toch mee doen voor de knikkers.
Maar eerst vandaag hoor met Pascal in een droomscenario.
@Michiel De Rooij
Jouw favoriete renner doet ook mee en dan kunnen wij die mooi meenemen in de beoordeling.

skylimit

Vandaag zal het toch een grote groepsprint in de Brabantse Pijl worden, dus Wout voor de win.
Het parkoers met een andere finish (geen Schavij) lijkt mij toch te licht voor een zware koers.

De Amstel als criterium wordt meer een loterij. Misschien dat Roglic voor van Aert gaat knechten, omdat Roglic's doelen later nog komen en Van Aert daarna een rustpauze heeft.

Yeez

Hoor van “de kenners” dat agr niet zwaar zal zijn en weleens kan eindigen in een sprint van 20/30 man

1 2 ... 155 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.