Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 165 ... 454 455
$kedel

'@Rahimns

Die Tour van 2019 had ik hem juist heel hoog ingeschat voor die laatste bergritten alleen toen gooide die modderstroom zijn goede papieren in de prullenbak. Op het moment dat die tour werd onthoofd had ik juist de verwachting dat Kruijswijk nog iets ging laten zien en Bernal veel te vroeg in zijn eentje vertrokken was.
In de Vuelta van 2018 heeft hij ook juist vooral in het eerste gedeelte van de ronde veel tijd verloren.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Nee, toen was hij dus 20ste bij de eerste aankomst bergop. Hij verliest daar ongeveer een halve minuut op de renners die hij uiteindelijk achter zich houdt voor zijn podium. Bennett was daar ook nog eerder binnen. Kruijswijk is de tweede helft van de ronde altijd 'beter' dan de eerste helft. Soms zelfs heel duidelijk.

Laatst gewijzigd
ccladder

Zou Van Aert volgend seizoen ondersteuning krijgen van Søren Kragh Andersen?

https://wielerrevue.nl/artikel/450126/botert-het-niet-bij-team-dsm-hindley-wil-weg-kragh-andersen-maakt-ruzie

$kedel

Of dit seizoen al 😈
Ze kunnen nog wel een kracht à la Kragh gebruiken aankomende tour.
Ik ben er nog niet zo zeker van dat Teunissen én Martin fit aan de start gaan staan.

kelderfan

Dat zou een verrassende ontwikkeling zijn en Tom die wel of niet wordt ingeënt als Olympische sporter.
Van mij mag Kragh Andersen zo aansluiten.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Nergens wordt ook maar gesuggereerd dat SKA weggaat bij Team DSM en/of naar TJV komt.

Yeez

'@rahimns het was een vraag/suggestie. Voer voor discussie, waarvoor topics volgens jou voor zijn bedoeld 😜

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@yeez leef je uit...

S. Morgenstern

In zo'n discussie lijkt me de opmerking van Rahimns wel relevant. Weinig aanleiding om 'ja' te antwoorden op de vraag.

kelderfan

Yes is natuurlijk beter en waarom is de opmerking van @rahimns relevant.
@rahimns
Het probleem van SKA was met itt-fiets en voorheen een Cervelo.😉

S. Morgenstern

Omdat er voor een overstap van Krak naar Jumbo een suggestie moet zijn dat zo'n overstap er in zou zitten. Die is er niet of nauwelijks, zoals Rahimns zegt en daarmee is die opmerking relevant in een 'discussie' over de vraag die werd gesteld.

Waarom zou die opmerking volgens jou niet relevant zijn?

Laatst gewijzigd
$kedel

We weten dat Jumbo zich wil gaan versterken en we weten dat Kragh zomaar eens op zoek kan zijn naar een beter oord.
Veel meer reden voor speculatie heb je niet nodig met de track-record van Team-DSM.

Murcia

Het is natuurlijk pure speculatie maar daar is niks op tegen lijkt me, de link met TJV zou je met creatieve kronkels kunnen beargumenteren met de fietsensponsor. Aangezien zijn akkefietje met de leiding (en ik geloof wel dat die er geweest is) te maken had met de fietshouding op de Cervelo vs Scott. Maar hij heeft een doorlopend contract en tenzij Wijnand Pon of anderen zeggen: Doe maar een afkoopsommetje en stuur de rekening naar mij is dit (mocht hij overigens weg willen want daar was geen sprake van in de gossip van het Nieuwsblad) iets tussen hem en zijn werkgever DSM.

$kedel

Dat afkoopsommetje is ook niet aan de orde natuurlijk. Team-DSM heeft al vaker renners laten vertrekken zonder afkoopsom omdat je niets opschiet met het tegen de renner zijn zin laten uitdienen van contracten.

Voor hetzelfde geld is er volgend jaar geen Team-DSM meer zelfs, ik kan me voorstellen dat de sponsors ook een keer klaar zijn met Spekenbrink en co.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Het is inderdaad pure speculatie, op basis van een renner die geen zin had om zijn fietshouding te veranderen en daarvoor (naar het schijnt) uit koers is gehaald. Goed mogelijk dat zo'n situatie tot erger kan leiden, maar evengoed is het na Parijs-Nice opgelost. Mocht het nasuddereren, dan is het nog de vraag of dat vervelend genoeg is om weg te gaan voor het contract erop zit, of dat er genoeg basis is om de flow van vorig seizoen gewoon weer op te zoeken. En mocht het contract eerder worden ontbonden, dan is het nog maar de vraag of Jumbo op kan bieden tegen Ineos (waar hij perfect past) en UAE (waar ze een veel diepere portemonnee hebben en goed een extra speerpunt voor de klassiekers kunnen gebruiken).

Alles bij elkaar mag je dan natuurlijk er op los speculeren, maar daar tegenover mag toch ook wel gesteld worden dat er in dat stuk geen reëele suggestie wordt gedaan, waardoor Krak beschikbaar zou zijn voor Jumbo?

Laatst gewijzigd
$kedel

De reëele suggestie is voor mij enkel het feit dat alle akkefietjes bij Team-DSM vrij snel tot een overgang of zelfs onmiddelijke ontbinding van een contract lijken te leiden.
Dan zijn er in zo'n geval natuurlijk meerdere goede opties voor een renner als Kragh maar als Jumbo echt versterkingen zoekt dan zullen ze daar ook naar willen betalen lijkt mij.

S. Morgenstern

Hirschi speelde al anderhalf jaar toch? Dumoulin is de andere die zijn contract eerder ontbond, maar dat was niet na een akkefietje, maar na een langere weg van twijfels. Barguil lijkt me binnen het idee te vallen, maar volgens mij hebben de andere vertrekkende toppers hun contract gewoon uitgediend voor ze vertrokken en/of zijn ze niet (direct) na een akkefietje vertrokken.

Laatst gewijzigd
$kedel

Klopt. Maar ze lijken in ieder geval niet vaak in staat om de relatie te herstellen met hun renners en de laatste resultaten lijken er nog niet op te wijzen dat hij zich nog 100% kan inzetten voor het team.

S. Morgenstern

Hij reed na Parijs-Nice toptien in Sanremo (52ste was daarvoor zijn beste uitslag in een monument). Daarna werd bij ziek, zoals een groot deel van de klassieke kern van DSM. Qua uitslagen was dit desondanks misschien nog wel zijn beste voorjaar overigens.

Laatst gewijzigd
$kedel

Milaan-Sanremo was prima inderdaad maar ik kon geen verklaring vinden voor de mindere prestaties verder maar dat was dus ziekte.
Maar dat kan dan ook meteen weer wijzen op slechte verhoudingen binnen het team als je zieke renners laat opdraven voor zware koersen als Amstel/DDV/RVV

Daniel17

https://www.procyclingstats.com/rider/soren-kragh-andersen/statistics/top-classic-results

Historisch gezien presteert Kragh sowieso nooit goed in grote klassiekers

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Het mindere van die andere resultaten viel dus ook wel mee, wanneer je kijkt naar zijn eerdere resultaten in het voorjaar. Het opstellen van renners die niet helemaal fit zijn, gebeurt in het voorjaar aan de lopende band. Daar meer achter zoeken lijkt me weer pure speculatie.

$kedel

Dat gebeurt wel vaker inderdaad maar normaal gesproken doe je dat niet zomaar met 1 van je sterkhouders.
Misschien wilde hij het zelf wel gewoon proberen hoor dat weten we natuurlijk niet.

Bij zijn eerdere uitslagen zal hier en daar ook nog wel een verhaal achter zitten lijkt mij want hij heeft w.m.b. zeker de kwaliteiten voor de klassiekers.
Zo heeft hij ook al een 2e plaats gehaald in de BinckBank Tour, een 3e plek in de Omloop vorig jaar en een 1e en 2e plek in Parijs-Tours.
De motor is er in ieder geval en Wout zal een topper als hem graag de fijne kneepjes van het kasseirijden bijleren vermoed ik.

Laatst gewijzigd
tdola

Het voordeel van dat Kragh nog geen goede resultaten in de grote klassiekers heeft geboekt, is wellicht dat zijn salariseisen niet zo heel erg hoog zijn.
Potentie is er zeker, tijdrit kwaliteiten heeft ie ook, wat goed bij TJV past.
Of hij in beeld bij TJV komt als contract bij DSM ontbonden zou worden is de vraag, maar zou zeker optie kunnen zijn.

Yeez

Toch even zeggen dat gesink goed is vandaag

1 2 ... 165 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.