'@Murcia
Heb je die laatste km's goed gekeken,
Het is van groot belang dat je bij de 1e. tien zit bij het opdraaien van de klim (zegt ook Mauri Vansevenant).
Je ziet Roglic een aantal keren zich naar voren wurmen om maar vooraan te zitten en dat is ook wat Stef Clement opmerkte. Dat kost kracht en die kom je te kort boven op de klim. Maar Roglic is en blijft een heer en zegt jammer op naar de volgende koers.
Want het werk van de knechten houd op bij het opdraaien van de klim en Primoz zat daarvoor al een aantal km's alleen.
@Michiel De Rooij
Het gaat hier niet om dat hij geen goede ondersteuning heeft meegekregen, maar dat er niet 1 renner bij hem is kunnen blijven in de jacht op Maurits Lammertink en de laatste klim van Huy.
Ik heb Roglic niet zien wurmen en ook geen extra inspanningen zien verrichten. Hij gleed uitstekend mee op de golven die er altijd zijn. In de voorfinale, wat altijd een belangrijk moment is qua groep die kan wegrijden, had hij nog vier man in steun. Oomen en Gesink eindigen zelfs nog op driekwart minuut.
Ik lees teksten als hoogmoed, overmoed, fout. Vermoedelijk is dat de teleurstelling van de fan, die reageert vanuit emotie. Want zoveel aanleiding voor dat soort grote woorden was er echt niet. Mooie podiumplek, op naar Luik.
Tjv zat er in de laatste groep met 5 man goed bij, maar roglic had denk ik iets beter gepiloteerd kunnen worden naar de voet vd laatste klim, daar moest hij zelf aantal keer wat doen. Of dat uiteindelijk verschil had gemaakt is niet te zeggen.
Vingegaard meer van gehoopt, maar was vanaf settimana natuurlijk al goed en jonge gast die dat niveau langdurig vasthouden nog niet gewend is. T kan ook een keer op zijn.
Oomen laatste 20 km goed werk zien doen idd.
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/getergde-pogacar-rijdt-met-hirschi-en-co-alvast-mini-luik-bastenaken-luik-na-dns
Pogacar heeft alvast Luik Bastenaken Luik voorbereid gisteren. Met een paar nieuwe records. Zal een zeer mooie strijden worden met Rogic, Vingegaard en Alaphilipe en Pidcock. Zin in!
Van Vingegaard verwacht ik door de afgelopen paar klassiekers alleen afstopwerk en dus niet een plek tussen Roglic, Pogi, Alaflip en Pidcock, maar hij mag me verrassen.
Grappig hoe fietskeus dan zo uitpaktt. Ik zou (1) dan wel meer willen weten over de overwegingen van Roglic om voor deze koers deze fiets te kiezen en of hij dit vaker gaat doen en (2) wat breder hoe de teamleden ondertussen na een belangrijk deel van het seizoen denken over de nieuwe bolides. Je kan als buitenstaander iig denken dat met de Scott-Bianchi-Cervelo-wissel DSM het grootste kind van de rekening is.
Ik wil ook niet zeggen dat Scott fietsen slecht zijn, was paar jaar terug nog bijna eigenaar van eentje haha! Ik noemde in mijn vorige bericht expres het woord buitenstaander omdat ik mezelf echt weinig technische expertise over hoe fietsen in elkaar zitten zou toeschrijven maar wel geïnteresseerd ben.
Hoewel Vlaanderen iets minder erg is dan Wallonie wees Jose Wuyts er terecht op dat ook daar het een hele lage prioriteit is voor de (lokale) overheid om het wegdek fatsoenlijk te onderhouden. Maar gisteren was echt bizar slecht en als we het dan toch over veiligheid van parcoursen hebben mag de staat van het wegdek ook wel een factor zijn. Maar goed de fiets is wel een plaatje met die print dus heeft het wel iets positiefs opgeleverd.
'@Michiel
Geen flauw idee, het lijkt me niet dat de gemeenten en provincies nu zoveel armlastiger zijn dan in Nederland maar als je bv zoals ik vorig jaar naar de Ronde van Wallonië kijkt en het wegdek daar ziet dan vraag je je af waarom dat niet wordt opgepakt. Hier hebben we natuurlijk ook wel stukken die slecht zijn maar zoals gisteren kilometers en kilometers onafgebroken ontwijken van scheuren en putten door de renners. Werkelijk ongekend.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.