Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 167 ... 454 455
kelderfan

'@Murcia
Heb je die laatste km's goed gekeken,
Het is van groot belang dat je bij de 1e. tien zit bij het opdraaien van de klim (zegt ook Mauri Vansevenant).
Je ziet Roglic een aantal keren zich naar voren wurmen om maar vooraan te zitten en dat is ook wat Stef Clement opmerkte. Dat kost kracht en die kom je te kort boven op de klim. Maar Roglic is en blijft een heer en zegt jammer op naar de volgende koers.
Want het werk van de knechten houd op bij het opdraaien van de klim en Primoz zat daarvoor al een aantal km's alleen.
@Michiel De Rooij
Het gaat hier niet om dat hij geen goede ondersteuning heeft meegekregen, maar dat er niet 1 renner bij hem is kunnen blijven in de jacht op Maurits Lammertink en de laatste klim van Huy.

S. Morgenstern

Roglic zat toch goed in die aanloop naar de voet? Ik zag hem daar geen overbodige inspanningen doen.

$kedel

Ik zie Roglic toch ook wel een beetje schrikken en gas bijgeven als Alaphilippe hem voorbij gaat.
Sowieso een prima resultaat natuurlijk.

S. Morgenstern

Ik zie hem een poging doen om met Flip mee te gaan, wanneer die laatste over hem heen komt. Dat lukt echter niet, waardoor de conclusie lijkt te zijn dan dat hij gewoon aan zijn max zat en niet sneller kon. Zelf heeft hij dat ook zo ervaren blijkt uit zijn verhaal.

AWestie

Ik denk dat ik ook bij het herbekijken van de beelden zou zeggen dat Primoz geen extra moeite heeft moeten doen voor de Muur. Wel elke keer een spannend moment omdat het peloton nog zoveel schakelt qua posities.

xistnc

Ik heb Roglic niet zien wurmen en ook geen extra inspanningen zien verrichten. Hij gleed uitstekend mee op de golven die er altijd zijn. In de voorfinale, wat altijd een belangrijk moment is qua groep die kan wegrijden, had hij nog vier man in steun. Oomen en Gesink eindigen zelfs nog op driekwart minuut.

Ik lees teksten als hoogmoed, overmoed, fout. Vermoedelijk is dat de teleurstelling van de fan, die reageert vanuit emotie. Want zoveel aanleiding voor dat soort grote woorden was er echt niet. Mooie podiumplek, op naar Luik.

tdola

Tjv zat er in de laatste groep met 5 man goed bij, maar roglic had denk ik iets beter gepiloteerd kunnen worden naar de voet vd laatste klim, daar moest hij zelf aantal keer wat doen. Of dat uiteindelijk verschil had gemaakt is niet te zeggen.

Vingegaard meer van gehoopt, maar was vanaf settimana natuurlijk al goed en jonge gast die dat niveau langdurig vasthouden nog niet gewend is. T kan ook een keer op zijn.
Oomen laatste 20 km goed werk zien doen idd.

wieler4live

Jammer dat Roglic niet kon winnen vandaag op naar lbl ik zie op pcs staan dat pidcock daar niet start dat zal wél niet kloppen lijkt mij.

Murcia

'@wieler4live
Hij zou aanvankelijk niet starten in Luik maar in overleg met de ploeg hebben ze vandaag besloten om toch van start te gaan zondag. Steef en zijn PCS zullen dit nu wel snel aanpassen.

AWestie

Ander punt: Roglic heeft een ander (leuker!) printje op zijn fiets https://www.instagram.com/p/CN7oFFXl6gQ/. Was daar al eerder een renner mee gespot of is deze speciaal voor Primoz? Ik hoop het hele team op dit exemplaar te zien in de Tour.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Awestie nee, dat is een special paintjob voor hem... echt gaaf vind ik trouwens

Laatst gewijzigd
Yeez

Hij reed ook op een nieuwe fiets. Leek op een nieuwe versie van de r5, want de kabels liepen bij deze versie bijvoorbeeld wel binnendoor

Landeirovic

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/getergde-pogacar-rijdt-met-hirschi-en-co-alvast-mini-luik-bastenaken-luik-na-dns

Pogacar heeft alvast Luik Bastenaken Luik voorbereid gisteren. Met een paar nieuwe records. Zal een zeer mooie strijden worden met Rogic, Vingegaard en Alaphilipe en Pidcock. Zin in!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Yeez en ik hebben even moeten speuren maar Roglic reed dus op de Caledonia met wel een nieuw stuurpen en stuur. Niet de meest voor de hand liggende keuze... is meer een fiets voor Paris-Roubaix maar blijkbaar voelt hij zich hier prettig op.

AWestie

Van Vingegaard verwacht ik door de afgelopen paar klassiekers alleen afstopwerk en dus niet een plek tussen Roglic, Pogi, Alaflip en Pidcock, maar hij mag me verrassen.

Grappig hoe fietskeus dan zo uitpaktt. Ik zou (1) dan wel meer willen weten over de overwegingen van Roglic om voor deze koers deze fiets te kiezen en of hij dit vaker gaat doen en (2) wat breder hoe de teamleden ondertussen na een belangrijk deel van het seizoen denken over de nieuwe bolides. Je kan als buitenstaander iig denken dat met de Scott-Bianchi-Cervelo-wissel DSM het grootste kind van de rekening is.

Yeez

'@awestie ik denk dat scott gewoon hele goede fietsen maakt. Qua technologie en gewicht stond juist bianchi nou niet zo fantastisch bekend. Redelijk zware fietsen en lang modellen zonder schijfremmen gehad. Ik denk dat de ploeg met Cervelo er zeker niet slechter van is geworden.

Yeez

Volgende pagina

Murcia

'@Yeez, @rahimns
Bedankt voor de informatie over Primoz zijn fiets van gisteren, kan mij zo voorstellen gezien de staat van het wegdek in Wallonie dat hij dit het perfecte moment vond om de Caledonia 5 te gebruiken. Stabiel op dit soort wegdek maar ook een lichte fiets voor op de muur.

Yeez

Het wegdek was echt schrikbarend slecht inderdaad. Hoe kun je je wegen zo onderhouden (of juist niet)

AWestie

Ik wil ook niet zeggen dat Scott fietsen slecht zijn, was paar jaar terug nog bijna eigenaar van eentje haha! Ik noemde in mijn vorige bericht expres het woord buitenstaander omdat ik mezelf echt weinig technische expertise over hoe fietsen in elkaar zitten zou toeschrijven maar wel geïnteresseerd ben.

Laatst gewijzigd
Murcia

Hoewel Vlaanderen iets minder erg is dan Wallonie wees Jose Wuyts er terecht op dat ook daar het een hele lage prioriteit is voor de (lokale) overheid om het wegdek fatsoenlijk te onderhouden. Maar gisteren was echt bizar slecht en als we het dan toch over veiligheid van parcoursen hebben mag de staat van het wegdek ook wel een factor zijn. Maar goed de fiets is wel een plaatje met die print dus heeft het wel iets positiefs opgeleverd.

Stoempie

Waarom heeft het onderhouden van wegen een lage prio in België dan? Omdat ze geen euro's te makken hebben?

Murcia

'@Michiel
Geen flauw idee, het lijkt me niet dat de gemeenten en provincies nu zoveel armlastiger zijn dan in Nederland maar als je bv zoals ik vorig jaar naar de Ronde van Wallonië kijkt en het wegdek daar ziet dan vraag je je af waarom dat niet wordt opgepakt. Hier hebben we natuurlijk ook wel stukken die slecht zijn maar zoals gisteren kilometers en kilometers onafgebroken ontwijken van scheuren en putten door de renners. Werkelijk ongekend.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Het is toch een beetje een bananenrepubliek dat België hè

lo squalo dello Stretto

Wallonië is gewoon een onderontwikkelde regio. Zelfs met al het belastingsgeld wat ze jaarlijks krijgen doen ze er geen hol mee behalve gesubsidieerde treinstations neerzetten of de werklozen uitbetalen. Is gewoon een vieze vicieuze cirkel.

1 2 ... 167 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.