Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 191 ... 454 455
Yeez

Affini is in het voorjaar ook ziek geweest natuurlijk... dat speelde ook mee

S. Morgenstern

Maar dan nog, was hij niet slecht daar en reed hij in Vlaanderen zelfs nog heel verdienstelijk. Wanneer hij dat werk de komende jaren uit kan diepen, dan is het een hele waardevolle knecht binnen die kern. Daarnaast inderdaad ook gehaald voor de sprinttreinen. Hij liet zich in de Tirreno in die rol ook al goed zien.

Yeez

Ik denk wel dat affini al meer in zich heeft dan er dit voorjaar uit is gekomen

Stoempie

Kunnen we na Van Hooijdonck ook Affini als geslaagde versterking afvinken. Dekker, Oomen en Kooij komt er ook wel.

Is dat trouwens dezelfde SEG waar Stefan de Vrij 7,5 miljoen euro aan kwijt is geraakt?

Laatst gewijzigd
Murcia

Michiel
Zelfde bedrijf inderdaad, Stefan maakte de klassieke fout om zijn zaakwaarnemer die inmiddels een vriend van hem was geworden op diens spreekwoordelijke blauwe ogen te vertrouwen. Een dure fout omdat hij niets op papier liet zetten waardoor hij als transfervrije speler zijn tekengeld misliep toen hij naar Inter ging. Stefan dacht zelf de beslissing te nemen om naar Inter te gaan terwijl dit allang was voorgekookt door Inter en SEG met inderdaad een meevaller van 7,5 miljoen voor SEG. Zo zie je maar weer, topsporters zijn soms net mensen.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Murcia. Ik heb begrepen dat SEG er met de onderhandelingen niet namens de Vrij zou hebben gezeten, maar voor Inter. En het tekengeld zou in zijn salaris verwerkt zijn. Dat is toch een raar verhaal, ook in een rechtszaak.

Yeez

Net nog maar eens de sprint bekeken. Affini rijdt zo hard dat dekker op 1.2 km van de meet zijn wiel moet loslaten. Affini zit op 800/700 meter van de meet nog in positie 2 van het peloton. Dekker zit daar rond positie 15 met groenewegen, dan besluit dylan zijn eigen weg te kiezen en haalt dekker in, die toch niet helemaal de kracht leek te hebben.

Jammer dat dekker daar de kans niet pakt (of kracht niet heeft) om daar een top leadout te verzorgen...

Murcia

'@Michiel
Het is ook raar, SEG stelt zich op het standpunt dat haar rol duidelijk was voor Stefan en dat ze optraden namens Inter maar tegelijkertijd was zijn zaakwaarnemer nog altijd iemand van SEG. Dat is twee petten op hebben en Stefan heeft toch het idee dat ze hem hebben getild anders was hij niet overgestapt naar de voormalige pizzaboer Raiola.
Maar goed ik dwaal af en laat ik maar besluiten met de opmerking dat ik het aantrekken van Affini vorig jaar al een goede zet vond en dat ik zo opportunistisch ben om na zijn uitstekende optreden gisteren mijzelf een schouderklopje te geven.

@Yeez
Viel mij ook op, Dylan moest om hem heen omdat David niet de kracht meer had om met de sprinter op te schuiven. Zal zeker een punt zijn wat in de nabespreking aan de orde zal komen, misschien in volgende sprints David en Eduardo omwisselen? Of is dat te simpel gedacht.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@murcia misschien toch wel. Affini heeft daar wel de power om bijna 2 kilometer bij de eerste 5 te rijden. Als dekker kon volgen zaten ze daar als gegoten. Misschien dat omdraaien inderdaad beter zal zijn, maar ik denk dat we de volgende sprint toch weer dezelfde samenstelling gaan zien

madeinstars

Even tussendoor: de rode lantaarn met Ide Schelling geluisterd en die kunnen we wel afschrijven voor Jumbo.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Die had ik niet eens opgeschreven... ;)

Sandy Casar

Wat heeft die gezegd?

xistnc

Arensman lijkt me dan meer iets voor Jumbo. Die lijkt bij DSM niet helemaal op zijn plek te zitten, dus het is maar afwachten of hij zijn contract t/m 2022 uitdient.

Yeez

'@xistnc waaruit kun jij afleiden dat Arensman niet op zijn plek zit bij DSM? Of is dit een cynische tweet waaruit je nergens kunt afleiden dat die cynisch is?

xistnc

'@jesse
Als je werkelijk een antwoord op je eerste vraag wil, is het misschien een idee om je tweede vraag te heroverwegen.

Cycling

'@Casar Ide geeft in de rode lantaarn aan dat hij wel wil blijven bij Bora en dat de onderhandelingen om zijn contract te verlengen bij Bora al lopen. Het is alleen nog niet beklonken. Hij wil de komende periode op 1 dagswerk focussen ipv klassement. De ploegen die hij noemt waar hij zich happy bij voelt zijn EF, Bora en BikeExchange.

kelderfan

'@xistnc
Die Arensman lijkt mij inderdaad een mooie versterking; wel even aan zijn pappa vragen dan.😉

horsm

Arensman zit nu toch wel goed bij DSM? Krijgt veel de kans om voor zichzelf te rijden en rijdt in het najaar zijn tweede grote ronde. En bovendien lig je bij DSM net wat minder onder een vergrootglas dan bij TJV.

kelderfan

'@Yeez
Wat betreft treintje Dylan Groenewegen zou ik de voorkeur geven aan Affini met Roosen. Want Timo kan wel meekomen in de snelle finales.

boehoe

Arensman moet niet naar TJV. Dan komt ie net als Oomen op het derde plan terecht.

madeinstars

Waaruit leidt jij af dat Oomen op een 'derde plan' zit?

Rawolf

Voor de doorsnee klimmer is
Tour plan A
Giro plan B

en Oomen is bij Jumbo op plan C beland, de Vuelta... waar het ook nog maar afwachten is of hij uberhaupt vrijheid krijgt.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Boehoe TJV zal toch langzaam moeten denken aan een vervanger voor Kruijswijk en op termijn ook Roglic, in potentie lijkt Arensman mij het grootste Nederlandse rondetalent van dit moment te zijn. Dus op zich lijkt me het niet vreemd om te denken aan hem. Ik hoop nog steeds dat Oomen ook weer op zijn oude niveau terugkomt want hij had natuurlijk ook dat in zich maar het is nog even afwachten of het hem weer lukt om dat te halen. Het is volgens mij nooit de bedoeling om Oomen puur als knecht te gebruiken maar hij zal die stap weer moeren maken.

Murcia

'@madeinstars
Kan hij nergens uit afleiden behalve dan dat Sam voor Primoz en Wout heeft moeten knechten en dat betekend al dat hij op het derde plan is geraakt kennelijk. Sam heeft een hele moeilijke laatste periode bij Sunweb achter de rug mede door een beknelde liesslagader. Dit seizoen staat letterlijk in het teken van weer echt renner zijn. Het idee dat hij alleen maar is gehaald voor de trein en als hulpje is simpelweg een argument om de ploeg te bekritiseren. Sam en de ploeg weten wel beter.

madeinstars

Of ze proberen hem zonder te veel druk terug op te laten bouwen na een lastige blessure en operatie. Bovendien is hij simpelweg op dit moment niet goed genoeg voor de tour.

Het feit dat hij juist in de ardennenwedstrijden een belangrijke rol had maakt de Giro eigenlijk geen optie. De tour is plan A en de Vuelta en Giro zijn allebei plan B. Degenen die veel voorjaarswedstrijden rijden (en zeker de ardennen) rijden sowieso de Giro niet. Dat heeft niets met rangorde te maken.

Als hij al op een 'plan' zit, is het dus het tweede plan op dit moment achter jongens als Vingegaard en Kuss. Als hij gewoon weer gaat presteren schuift hij vanzelf op in die rangorde.

1 2 ... 191 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.