Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 192 ... 454 455
Yeez

'@xistnc zodra je vraag 1 beantwoord is vraag 2 automatisch ingevuld, dus in dat opzicht was hij overbodig. Al gebruikte ik hem meer ter verduidelijking. Ga je nu wel antwoord geven?

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Yeez die opmerking van zijn vader? in het DSM topic klinkt een beetje als een teleurstelling op de manier waarom die ploeg het aanpakt met zijn leertraject. Maar dat is puur mijn inschatting. Misschien dat @Xistnc verder nog iets elders heeft gehoord.

boehoe

Oomen mag alleen maar werken. Sinds zijn komst heb ik de ploegleiding nooit iets in de verschillende interviews of podcasts horen zeggen over Oomen en zijn toekomst. ze lijken zich volledig op Roglic, Groenwegen en WvA te focussen. Over Vignegaard en Kuss heb ik wel plannen voor de toekomst gehoord, over Oomen merk je niks qua visie. Dat lijkt vooral een werkpaard te worden.

S. Morgenstern

Oomen heeft een A-voorjaar gereden, iedere koers als belangrijke knecht van een van de twee wereldtoppers die deze ploeg heeft. Daarna kan is hij naar een tweede seizoenshelft werken waarin hij opnieuw topkoersen kan rijden, maar dan zonder die wereldtoppers erbij. Overduidelijk verder dat de Giro voor deze ploeg niet boven de Vuelta staat, als een plan B staat tot plan C.

madeinstars

Dan moet je wat beter zoeken Boehoe:

https://www.teamjumbovisma.nl/nieuws/nieuws/sam-oomen-zet-volgende-stap-in-carriere-bij-team-jumbo-visma/

https://www.wielerflits.nl/nieuws/merijn-zeeman-over-jumbo-visma-wij-werken-nu-al-aan-de-ploeg-voor-2025/

Dus is het gewoon pertinente nonsens die je aan het verkopen bent. Beetje jammer.

S. Morgenstern

Sam Oomen komt erbij. Hij was en is een groot talent. Maar mogen we van hem verwachten – na zijn bekkenslagader-kwetsuur – dat hij volgend jaar of het jaar erop met de besten ter wereld meestrijdt?

“Dat is voor mij ook nog de vraag. Sam is wel een jongen die wij al heel lang volgen. Hij is een renner die voor ons ook een heel mooie uitdaging is. Het geeft ons heel veel energie. We denken dat we aan hem heel veel kunnen toevoegen. Een onderdeel daarvan is om ervoor te zorgen dat hij honderd procent geneest van zijn operatie. Medisch gezien is hij in orde. Maar de ervaring leert wel dat dit soort operaties veel tijd nodig hebben om weer helemaal terug te komen op niveau. Chris Froome is daar ook een goed voorbeeld van.

Ik wil er daarom bij Sam nog niet te veel verwachtingen opplakken. We gaan eerst lekker aan het werk en samen ontwikkelen. Analyses maken met wat er al goed gaat en waar er nog verbeterpunten zijn. Verder vind ik het vooral heel erg mooi dat hij er is. Het is een heel mooie kerel om mee samen te werken. Hij is echt anders dan anderen. Dat geeft veel energie.”

Murcia

In die stukken hierboven geeft Zeeman al aan dat het eerste jaar vooral in het teken staat van het terugkeren na die operatie en ook het analyseren en samen bekijken met Sam wat de volgende stappen zijn. Niet direct in het eerste jaar al dingen eisen of publiekelijk doelstellingen formuleren. Maar als ze hem als een "werkpaard" hadden gezien was het contract niet voor drie jaar geweest.

boehoe

'@madeleinestars die perspraatjes die zijn komst begeleiden heb ik wel gezien. Maar sinds zijn komst is het stil. Ik vrees er gewoon wat voor dat hij gezien de ambities van Tjv overvleugeld zal worden door de opkomende talenten. een ploeg waarin wat meer gevrijbuit mag worden en je niet steeds voor wereldtoppers moet werken lijkt me dan wat aantrekkelijker.

S. Morgenstern

Ze hopen hem geleidelijk naar de wereldtop te kunnen begeleiden. Oomen zal diezelfde ambitie hebben en daarom voor ploegen kiezen die hem die mogelijkheid geven. Ik kan me niet voorstellen dat daar in de laatste maanden opeens iets in is veranderd. Ik lees of zie in de media ook geen andere verhalen.

Murcia

Het kan zijn dat het niet in iemands straatje past maar om deze interviews gelijk maar als perspraatjes neer te zetten is mij een beetje te kort door de bocht. Verder is Oomen nooit een type vrijbuiter geweest als renner maar vooral een talentvolle klimmer met mogelijkheden als ronderenner. Om hem nu ineens als vrijbuiter te willen zien lijkt mij vooral ingegeven door de angst dat hij zijn kansen niet zal krijgen terwijl in het verleden renners als de Plus en ook Kuss al hebben laten zien dat de ploeg wel degelijk ruimte biedt voor hun ambities. Iets anders is dat je wel eerst het niveau moet halen om die kansen te krijgen en dat je deze dan ook moet grijpen. Maar zover is Sam simpelweg nog niet.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Boehoe Sam is pas 25 die kan nog 12/13 aan de wereldtop staan... hij is net een paar maanden bij de ploeg bezig, misschien moet je hem net iets meer tijd gunnen om weer op niveau te komen. Hij heeft nu gewoon die koersen nodig en hij is blijkbaar gewoon nog niet op het niveau om uitgespeeld te worden als kopman.

boehoe

'@rahimns tuurlijk, dat kan ook allemaal nog goed uitpakken. Desalniettemin zie ik dat hij Tjv meer het risico loopt onder te sneeuwen dan wanneer voor een iets kleinere ploeg was gegaan. En zou ik als ik bijv Arensman was daar ook diep over peinzen. Al die goede buitenlanders nekken de kansen van Nederlandse talenten wat.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@boehoe die kansen moet je zelf grijpen... als je goed genoeg bent om als klassementsrenner te leiden ga je ook als Nederlander gewoon je kansen krijgen bij TJV. Ik denk dat je het iets te somber inziet hoor. Het ligt vooral aan Oomen zelf om weer op dat niveau te komen.

madeinstars

Oh de 'perspraatjes' ken je wel? Waarom zeg je dan dat je de ploeg niet over hem en de ambities met hem gehoord hebt?

Laten we het eens omdraaien: laat jij maar eens de 'perspraatjes' zien waaruit blijkt dat hij een werkpaard is en blijft bij Jumbo.

Zit je niet in bochten te wringen en geef gewoon toe dat je het misschien verkeerd gezien hebt.

boehoe

bij de komst van iemand zeg je altijd "we geloven in elkaar en zien het in elkaar zitten" en meer van dat soort blabla. Daarna heb ik later geen duidelijke toekomstvisie gezien en in de wedstrijden tot nu is het louter werken. That's it.

S. Morgenstern

Hoe zou een duidelijke toekomstvisie eruit moeten zien?

boehoe

Dat duidelijk wordt waar ze precies met hem naar streven en hoe ze dar aan gaan werken. Kopmanschap? Grote ronde? Vrijbuiten? Meer op de tijdrit focussen? Explosiever worden? klimklassieker? of werkpaard...

S. Morgenstern

En wanneer het niet duidelijk is waarin ze hem naar de wereldtop willen brengen, dan is de conclusie dus dat het dan als werkpaard zal zijn?

Ik lees volgens mij dat ze hem eerst zonder specifieke verwachtingen terug op niveau willen brengen na zijn blessure en dan verder gaan kijken welke punten aandacht hebben. Lijkt me dat dat proces na enkele maanden nog gewoon volop in gang is en er nog geen aanleiding is om in interviews updates te geven.

Stoempie

Dit is wat de ploegleiding over Oomen zegt

Sam is het grootste jonge Nederlandse rondetalent”, vertelt sportief directeur Merijn Zeeman. “Wij volgden hem al enkele jaren met grote interesse. Wij zijn heel blij dat hij nu voor ons gekozen heeft. We zijn ervan overtuigd dat Sam met de juiste begeleiding nog veel beter kan worden. We willen hem geleidelijk begeleiden richting de wereldtop.”

Stoempie

Ah, dat postte madeinstars een pagina eerder al via een link

Turtlehead

Die Taco van der Hoorn, zou dat niet een mooie versterking voor de ondersteuning van WvA in het voorjaar zijn? Schijnt best een stukkie te kunnen fietsen ;)

Poeksel

Mooi ook hoe de renners van TJV (ik denk Koen en Tobias) in beeld blij voor hem waren.

Laatst gewijzigd
Murcia

Hard fietsen was nooit het probleem van Taco maar bij Jumbo-Visma klikte het gewoon niet. Hij heeft meer vrijheid als renner nodig denk ik zelf. Heb trouwens vandaag hem toegeschreeuwd met aardig wat decibels, voor straf de afstandsbediening weer mogen inleveren bij mevr. Murcia.

kelderfan

Ja, dat was eerst Koen en daarna Tobias die Taco van der Hoorn hebben gefeliciteerd.
Mooi dat Wanty die jongen hebben opgevist.

Rawolf

VdHoorn heeft bij Jumbo ook nooit een grote ronde mogen rijden, kreeg niet het vertrouwen wat hij blijkbaar nodig heeft. Is weer ouderwets sterk dit seizoen.

1 2 ... 192 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.