Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 196 ... 454 455
kelderfan

Dat is toch niet moeilijk @madeinstars.Ineos, UAE, DCQS, Bahrain, EF en direct ook Bora, want die zijn kennelijk bezig zich wederom te versterken met o.a. Almeida en Hindley.

Stoempie

Nou hij reed een heel sterke tdf een paar jaar geleden, werd ziek in de laatste week en eindigde 13de denk ik? 8ste in de Giro enkele jaren geleden, ondanks pech op die berg. Vorig jaar reed hij fantastisch in Italië...

Laatst gewijzigd
horsm

'@Xevar, wie valt er dan zo tegen dit seizoen? Ik kan alleen Kruijswijk bedenken misschien nog last van Corona). Eenkhoorn lijkt wat stil te staan. Verder??

Yeez

'@kelderfsn je schat ef en bahrain in de breedte hoger in dan jv? In deze giro natuurlijk wel, maar over het algemeen niet. Dat weet jij ook

S. Morgenstern

Jesse, mooie analyse van vandaag, maar niet van de discussie waar je je richting mij in mengde met een ongepaste toon. Ik reageer namelijk helemaal niet op vermeend afbranden van de ploeg, om zogenaamd dingen goed te praten. Ik reageerde op een opmerking over Bennett die het niet waard zou zijn om hier kopman te zijn. Dat vind ik dus pertinente onzin, omdat hij inderdaad gewoon kans heeft om hier een prima klassement te rijden, ook na er vandaag doorheen te zakken. Inhoudelijk kun je het daar heel goed niet mee eens zijn. Dat is echter geen reden om mij een hoek in te trekken waar ik niet thuis hoor en steeds kinderachtige postjes te plaatsen die mij op die manier wegzetten. Reageer gewoon inhoudelijk.

Laatst gewijzigd
tdola

Positieve noot: dekker en groenewegen netjes in de bus, nog minuten voor ewan en viviani.

Yeez

'@morgenstern dan zijn we het oneens op dat gebied. Dat kan, maar ik snap niet hoe je vandaag niet zeer matig kan vinden. Los van het feit dat er nog kansen komen

tdola

'@horsm
Wat wat tegenvalt is idd kruijswijk.
Verder hoopten we allemaal wat betere ondersteuning van van aert bij de laatste 30. (Roosen, eenkhoorn).
Misschien hoopten we nog wel meer grote zeges van van aert.
Nu dus Bennett niet op 1e afspraak in de giro.
En mogelijk hoopten we ook kuss in zijn 2e etappe koersen als kopman iets sterker.

Maar alles is natuurlijk relatief. Het liefst zien we tjv in elke koers op bovenste trede van podium. Maar dat is helaas niet reëel.
Of je t seizoen/ de renners vindt tegenvallen hangt dus af van wat je tevoren verwachtte.
En ik denk dat verwachtingen patroon hier soms wat hoog is (te hoog?), dus dan kan je van tegenvallers spreken.

S. Morgenstern

Vandaag was teleurstellend van/voor Bennett. Dat je mij het tegendeel ziet beweren lijkt me dan het probleem, want nergens heb ik verder een waardeoordeel gegeven over vandaag.

Murcia

'@kelderfan
Waarom zijn EF en Bahrain als ploeg beter dan TJV, omdat Carthy en Landa vandaag meezitten? En wat zegt het dat Bora Almeida en Hindley wil aantrekken die vandaag ook volkomen door het ijs zakken. Als TjV nu bezig bleek te zijn met Almeida had je dan hetzelfde gepost? Te vaak is het hier scorebord-journalistiek en regeert de waan van de dag maar ik kan er serieus niet bij dat EF en Bahrain nu door jou als beter dan TJV worden opgesomd terwijl ze in alle lijstjes dik onderaan bungelen.

kelderfan

harryjohan71
Op zich is dat prima om jongens van 't Dev.Team mee te laten doen en zeker in 't 2e.deel van 't seizoen.
Maar juist in de voorbereidingsfase heb je dat soort wedstrijden nodig.

Yeez

'@morgenstern het lijkt er dan ook op dat je daar de discussie wil weghouden door te stellen dat bennett wel degelijke een waardig kopman voor een top 10 plek is en dat er nog kansen genoeg komen. Ik mis vaak de kritische analyse wanneer het tegenvalt, maar als het goed gaat wordt wel geanalyseerd waarom het goed was of waarom het allemaal wel meeviel hoe slecht het was

kelderfan

'@Murcia
Scorebord-journalistiek en waan van de dag! Wielrennen wordt bijna dagelijks uitgezonden.
Vandaag is 't de 1e. krachtmeting in de Giro en dan mag je van je kopman toch meer verwachten.
Een top-tien wordt al moeilijk genoeg.
Bahrain en EF zijn goed bezig in de uitslagen. Almeida is hier al eens genoemd als mogelijke aanwinst.

S. Morgenstern

Dat eerste is helemaal je eigen invulling. Wanneer er simpelweg gewonnen wordt door een kopman, dan zie je mij dat hier overigens ook niet benoemen. Ik kies altijd voor mijn eigen invalshoek. Fijn als daar gewoon ruimte voor kan zijn en je niet steeds dit soort overbodige uitwisselingen in gang zet.

horsm

'@yeez, ik vind ‘onwaardig’ een onprettige term - heeft niet dezelfde betekenis als ‘hij valt me tegen’ - en ik vind de toon tegen Morgenstern ook niet prettig. Het mag wel wat minder met overslaande stem.

Fanny

'@Westie
Bennett stelt teleur, klaar. Ik ben heel benieuwd of dit beter gaat worden.
Gelukkig staat Groenewegen klaar en hebben Foss en Bouwman echt nog wel wat in het vat denk ik om de koers te kleuren.

Ben ik geheel met je eens.
Ik denk dat de leiding van TJV even met Bennett om de tafel moet gaat zitten of ze gaan afstappen van de gevolgde tactiek om Bennett in de top 10 te krijgen.
En dat zal vooral aan de benen van Bennett zelf liggen in de komende etappes.
De etappe van donderdag is voor Bennett als kopman een belangrijke.
Mocht hij hier weer minuten verliezen dan zit er denk ik niets anders op dat Bennett, Foss en Bouwman voor een etappe zege gaan naast Groenewegen.
Ik heb daarvoor vandaag wel 2 sterke (jonge) klimknechten gezien.
Bouwman (2e knecht) die er eerst niet bij zat op de laatste klimkilometers omdat hij met de o.a. jasje(s) terug ging naar de volgwagen en daarna snel met de bidons/jels in het peloton terugkwam voor Bennett en Foss.
Waarschijnlijk hebben Foss (1e knecht) en Bouwman Bennett bijgehaald op de laatste berg.waarna waarschijnlijk eerst Bouwman en later een doodstampende Foss met een moegestreden Bennett over de finish reed.

@Horsm
Wat mij betreft is hij nog steeds een toptien kandidaat. Hij staat duidelijk een trede onder Bernal, Evenepoel, Yates en Vlasov. Maar had iemand anders verwacht
Inderdaad bij goede benen een top tien kandidaat.
Dan mag hij van mij blij zijn in dit veld.
Maar ik denk dat Bennett er zelf meer van denkt.
Maar je hebt gelijk dat de Giro nog 2,5 week duurt en deze zware regenachtige dag maakt het programma in de komende weken nog zwaarder. En er komt nogal wat aan.
Hopelijk dan niet met slecht weer want daar zie ik Bennett niet in excelleren.
We blijven de renners steunen wat er ook gebeurt.
We hebben ook niet de toppers van TJV aan de start zoals in de afgelopen TDF en Vuelta.

Yeez

'@morgenstern dan zal ik daar allicht anders tegenaan kijken

@horsm het helaas wel een term die bestaat en in sommige gevallen op zijn plaats is

Murcia

'@kelderfan
Je bent de doelpalen weer eens aan het verschuiven, waarom zijn EF en Bahrain beter dan TJV was de vraag. En wat betekenen die mogelijke versterkingen bij Bora voor TJV als die dezelfde versterkingen er vandaag doorheen zakken. Dat Bennett vandaag niet goed was heb ik nergens betwist sterker nog dat noemde ik al eerder.

mwarensman

'@yeez
Ik zie jou zeggen dat een top 10 plek alleen kopman waardig is. Ik denk dat voor velen de kramp zit. Men moet ergens de kans krijgen om te leren. De verwachting valt dan voor sommige tegen, maar een kopman is meer de renner die in de top10 boven komt. Een kopman is ook een beschermde renner waar anderen voor werken, die door hem opdrachten krijgen en inspireert en jongens motiveert. Hoe hij hierin functioneert zullen wij niet meekrijgen, maar gezien zijn ervaring zal hij best eens een steekje laten vallen. Dat is mooi voor Tobias om van te leren.
Uiteindelijk is Bennet ook de renner die een paar jaar geleden spontaan water ging halen toen in de Tour de boel op de kant ging. Ik denk dat het een beetje verstrooide renner is die mag leren in de Giro en Voss als aspirant meeneemt.
Dat maakt dat het heersende potencieel van vorige TdF er niet in zit, maar we hebben nog bijna 3 weken om te kijken hoe de leercurve van Bennet verloopt.

Yeez

'@martijnarensman mee eens als het om een jonge jongen als foss gaat. Bennett is 31, heeft al vele grote rondes gereden en mocht meerdere keren proberen een klassement te rijden (tour 2017, giro 2018, vuelta 2016). Als je van tevoren uitspreekt voor top 5 te gaan valt dit toch ronduit tegen? Ik denk niet dat bennett dit als een leerschool ziet (dat is het automatisch natuurlijk altijd), maar als een zeldzame mogelijkheid om na al die jaren in dienst eindelijk weer eens voor eigen kans mag gaan. De leerschool zal hij toch allang gehad moeten hebben?

On: https://www.teamjumbovisma.nl/wedstrijdverslag/nieuws/bennett-verliest-tijd-in-natte-vierde-etappe-giro-ditalia/

Duidelijk. Niet goed tegen kou kunnen en bevangen, maar niet als excuus gebruiken. Ook wordt het nog niet over een andere boeg gegooid. Bidden voor goed weer dan maar.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Ik denk wat Morgenstern (en mij ook en ik denk Murcia ook) een beetje tegen het zere been is, is dat elke eerste beste misstap van Jumbo hier altijd aangegrepen wordt door dezelfde types om te verkondigen dat het allemaal niets is. Ik heb werkelijk niemand hier zien zeggen dat het allemaal wel meeviel met Bennett vandaag. Iedereen weet en geeft aan dat het niet goed genoeg was.

Waar de 'fanboys' zoals wij dan ongetwijfeld weggezet gaan worden, tegen ageren is direct die hijgerige reacties dat Bennett 'kopman onwaardig' is, dat Jumbo op Roglic en Van Aert na niets voorstelt en dat blijkbaar de talenten compleet verkeerd worden begeleid. Dat terwijl meestal de feiten iets heel anders zeggen.

Ik denk dat iedereen wel kan inzien dat vandaag een atypische dag was in de Giro. Beestenweer, veel korte steile klimmetjes, lang een redelijk gezapig tempo in het peloton om dan te exploderen. Het is wat mij betreft gewoon super reactionair om hier meteen je 'gram' te komen halen dat het allemaal niets was, niets is en ook nooit wat zal worden.

Bestaat de kans dat Bennett de vorm niet heeft en er de komende dagen vaker doorheen zakt? Natuurlijk, niemand zal dat ontkennen. Maar wat mij betreft ga je veel te kort door de bocht als je de mogelijkheid dat dit gezien de omstandigheden een slechte dag was en dat het in de loop van de Giro kan verbeteren direct van de hand doet.

En ik vind dat je ook altijd realistisch moet kijken naar de doelen en de mogelijkheden van een ploeg. Uit alles kan je wel herleiden dat de Giro niet de allerhoogste prioriteit had bij Jumbo dit jaar. Daar is de selectie ook naar. Dus om de kwaliteit van de ploeg af te rekenen op een slechte dag in de grote ronde die wellicht dit jaar de laagste prioriteit heeft qua klassementsambities... dat is een beetje gek.

Ik snap overigens wel dat ze van te voren hebben uitgesproken voor een top-5 te gaan, aangezien voor Bennett een top-10 geen verbetering zou zijn van eerdere prestaties, maar ik denk dat weinigen (zelfs bij Jumbo zelf, maar ook niet de fans hier op het forum) daar van te voren echt in hebben geloofd.

YogiBear

'@kelderfan Voor mij ben je in ieder geval weer onnavolgbaar als je EF, Bahrain en Bora in dit seizoen hoger inschat (want dat was de vraag) dan TJV.

madeinstars

EF heeft 2 overwinningen, Bahrein 3, Bora 5... Jumbo 14... Maar EF, Bahrain en Bora zijn, en ik quote, 'dat is toch niet zo moeilijk' sterker.

Dat bedoel ik dus met die reactionaire, opportunistische, hijgerige reacties.

Murcia

'@madeinstars
Je post zou ik ook geschreven kunnen hebben want inderdaad is het opvallend dat zodra een dag tegenvalt voor de ploeg een aantal posters dit aangrijpt om de hele ploeg en hun prestaties of het vermeende gebrek daaraan aan te vallen. En als je daar dan op reageert wordt je als fanboy weggezet. Dat laatste raakt mij overigens totaal niet maar ik vind wel dat de argumenten in je kritiek een basis in de werkelijkheid moeten hebben en dat is vaak niet het geval, een voorbeeld is het verwijt dat TJV afhankelijk is van drie renners voor de overwinningen (ik verwacht overigens iemand als Dylan daar straks als vierde bij, misschien al deze Giro.) Dit geldt voor bijna alle ploegen in de World Tour, teams als UAE, Movistar, Bora, LTS enz. De enige uitzonderingen zijn INEOS, met hun meer dan dubbele budget als de rest en DQS die doordat zij de afgelopen jaren nooit meededen voor het AK, extra budget kon vrijhouden voor sprinters en eendagsrenners.
Vandaag was George onvoldoende, ik heb geen "fanboy" dit zien ontkennen maar dat is een oordeel wat past bij de renner vandaag en wat je naar mijn mening niet moet gebruiken als een stok om de hele ploeg en haar prestaties dit jaar mee te slaan.

Yeez

'@madeinstars rare redenering dat de ploeg top 5 uitspreekt en er zelf niet in gelooft. We hebben al vaker gezien waar een goede bennett toe in staat is (ook voor de corona). Verder vind ik de ploeg gewoon goed presteren tot nu toe, maar mag je van bennett meer verwachten dan hij vandaag liet zien. Datzelfde geldt voor Kruijswijk dit voorseizoen en geldt ook voor bepaalde jongens uit de klassiekerkern. Daar is niks mis mee toch?

1 2 ... 196 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.