Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 195 ... 454 455
mooiman

TJV zette alles op Bennett toch? Vanaf nu een ander plan?

S. Morgenstern

Matxin, al het hele seizoen rijdt Jumbo bij de eerste vijf in het ploegenklassement. Hebben in de breedte feitelijk dus gewoon een goede ploeg.

madeinstars

Echt hilarische reacties weer.

Yeez

We gaan nu een schouwspel tegemoet waar een hoop mensen gaan bashen en morgenstern krampachtig in de verdediging schiet om alles goed te praten ;)

Xevar

Morgenstern, 85% van de UCI punten zijn behaald door het trio van Aert, Roglic, en Vingegaard. Die ranglijst zegt precies niks over de sterkte in de breedte van de ploegen, maar enkel wat over de sterkte van de kopmannen. En laat dat nou juist hetgene zijn wat wel goed zit.

Maar om te kunnen oordelen over de sterkte in de breedte moet je juist naar de prestaties van ALLE renners kijken. En buiten de eerder genoemde drie om is het gewoon slecht wat er gepresteerd wordt.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@xevar dan moet je wel de kanttekening maken dat er maar weinig teams zijn die met meerdere renners kunnen winnen en dat je met absolute toppers in je team je vaker het hele team in dienst stelt van die topper ipv de breedte benut zoals een dcqs. Ineos weten we allemaal waarom die in de breedte zo sterk zijn

Laatst gewijzigd
wieler4live

De Giro is nog lang maar Bennett mag straks blij zijn met een 10 e plaats

Cycling

In ieder geval een goed besluit om Groenewegen toe te voegen ipv een extra klimmer.

AWestie

Bennett stelt teleur, klaar. Ik ben heel benieuwd of dit beter gaat worden.

Gelukkig staat Groenewegen klaar en hebben Foss en Bouwman echt nog wel wat in het vat denk ik om de koers te kleuren.

S. Morgenstern

Je laat je weer eens gigantisch kennen Jesse. Een beetje realiteitszin op een dag dat Bennett er in een koude natte rit doorheen zakt en ongeveer een minuut verliest op zijn voornaamste concurrenten hoef je toch niet op deze kinderachtige manier weg te zetten? Ik zou er nog enig respect voor kunnen opbrengen wanneer je het combineert met een uitleg waarom Bennett in zo'n rol (met slechts twee knechten) Jumbo onwaardig zou zijn, maar inhoudelijk is het weer armoe troef op deze manier.

@Matxin, de ondersteuning van die renners was dus van het niveau waardoor ze in het ploegen klassement ook bij de beste ploegen zaten. Ook in koersen waar ze afwezig waren. Zo'n ploegen klassement lijkt me een uitstekende indicatie over de sterkte in de breedte in de betreffende koersen, aangezien daarvoor steeds drie renners van de zeven meetellen.

Laatst gewijzigd
Murcia

Het is altijd wel hilarisch hoe sommigen aan de prestatie van Bennett vandaag het vermeende falen van de hele ploeg willen ophangen maar feit is dat hij vandaag niet goed was. Foss is iemand die heel goed eigen tempo kan rijden maar die niet op tempoversnellingen kan reageren. Dat hij vandaag desondanks daarna goed is blijven doordieselen tekent zijn karakter en ook zijn vorm. Ik heb altijd gezegd dat in dit deelnemersveld George heel blij mocht zijn met een Top 10 plek maar om dat te halen zou hij de vorm van vorig jaar Lombardije 3 weken moeten volhouden en dat zag ik niet gebeuren. De focus zal moeten blijven op ritzeges met Dylan en misschien dat er nu meer vrijheid komt voor Koen en Tobias om ook eens in een vlucht als vandaag mee te gaan.

YogiBear

'@Xevar Dus Affini en Foss was ook helemaal niets in de tijdrit en Van Hooydonck in het voorjaar ook niet. Daarnaast waren de sprints van Dekker ook niets. Het voordeel van dit soort reacties van jou is dat de complete onzin er gelukkig zo zizchtbaar van afdruipt dat ze om te lachen zijn. Blijft staan, vandaag was niet zoals verwacht voor Bennett en nu maar hopen en duimen dat het aan het slechte weer lag.

Laatst gewijzigd
Xevar

'@Yeez
Op zich mee eens. Alleen vind ik dus ook dat de 2e lijn en talenten te weinig kansen krijgen om voor zichzelf te rijden wat flink ten koste gaat van hun ontwikkeling. Ze zouden veel meer rondjes zoals Hongarije moeten rijden.

Ik mag trouwens echt hopen dat ze het klassement van Bennett laten varen en elke heuvel/bergetappe gaan aanvallen met Bennett/Foss/Bouwman

kelderfan

'@Yeez
Waarom praat je over bashen. Het is toch mooi, dat @S.Morgenstern 't voor de ploeg opneemt, ook als 't wat minder gaat.
Het begon zo mooi, maar DCQS, Bahrain en Ineos hebben TJV wel op hun plek gezet.
Morgen maar hopen op Groenewegen om toch met een zege naar huis te gaan.

madeinstars

Als ik zie hoe Foss, Vignegaard en Kuss zich tot nu toe hebben ontwikkeld snap ik niet hoe je kan concluderen dat de weg die Jumbo bewandelt een verkeerde is.

kelderfan

'@Xevar
Daar pleit ik al tijden voor om de jonge talenten ook op te stellen in wat kleinere rondes, maar dat wordt hier niet begrepen. Je ziet aan de Settimana, dat jonge talenten stappen kunnen zetten in dat soort rondjes.
Maar ja, dan heb je weer een renner meer nodig en dat kan bruintje niet dragen.

Xevar

'@Yogibear
Affini heeft 1 goede tijdrit gereden en van Hooydonck heeft 1 goede koers gereden. Het is pas complete onzin om op basis daarvan hun seizoen als goed te bestempelen. Die gele waas hier is bij sommigen wel echt extreem, kom op zeg.

Yeez

'@morgenstern ik denk dat foss vandaag op eigen tempo nog een erg goede klim rijdt en op de lange cols zeker in week 3 boven kan komen drijven. Ook de tijdrit en leadout van affini was veelbelovend en de andere renners doen hun werken naar behoren, dus niemand brand hier de hele ploeg gelijk af

Wat bennett betreft: de externe factoren zijn voor iedereen hetzelfde en de ene gaat daar beter mee om dan de ander, maar dat hoort er helaas wel bij. Dat dit pas de eerste test was en hij op 1.45 van de beste klassementsman staat is geen ramp. Hij heeft nog steeds kans op top 10 als hij zijn vorm van vorig jaar boven kan toveren, maar je kan toch niet ontkennen dat dit gewoon tegenvalt? Daar zal hij zelf niet anders over denken. Je kan ook aan de gang blijven met “maar een minuutje” en “eerste keer”

Laatst gewijzigd
madeinstars

Dat het rare seizoen 2020 een beetje vertekenend is geweest, was natuurlijk al lang duidelijk en zal zelfs de meest fanatieke Jumboy hier niet ontkennen, maar noem nog steeds maar eens 5 ploegen die in de breedte of diepte sterker zijn... Om dan na een mislukte dag in de Giro (duidelijk overigens als doel van de ploeg niet de focus dit jaar) allemaal ridicule conclusies te gaan trekken is echt van een ernstig armlastig niveau.

Yeez

'@madeinstars wat ik al zeg: zonder van alles erbij te halen mag je toch best erkennen dat bennett vandaag geen goede klim rijdt?

Cycling

'@Kelderfan Het idee is volgens mij om met de Development renners in de de kleinere wedstrijden samen met World Tour renners te rijden. Daar was oa Settimana een voorbeeld van maar ook in deze maand Hongarije en Ruta del Sol. Verder op in het jaar rijden ze nog meer kleinere wedstrijden waar ze waarschijnlijk hetzelfde doen. Als je het zo bekijkt heeft JV genoeg renners om de kleinere wedstrijden te bemensen.

horsm

Pfff...@Yeez.... ‘kopman-onwaardig’ - wat een overdreven reactie. Bennett valt tegen - maar de Giro is drie weken. Wat mij betreft is hij nog steeds een toptien kandidaat. Hij staat duidelijk een trede onder Bernal, Evenepoel, Yates en Vlasov. Maar had iemand anders verwacht?

Stoempie

Ja, zo'n dag kan Bennet zich als ak renner niet veroorloven. Alle drie konden ze niet met de beste 30 mee vandaag. Desondanks voorzie ik nog steeds 3 rit overwinningen. Het weer zal wel beter worden en de beklimmingen langer.

madeinstars

Ja, maar is dat een verrassing? Geen denderend voorseizoen gereden en persoonlijk ben ik nooit een groot gelover in Bennett geweest. Zeker niet goed genoeg, maar in het verha 2021 van Jumbo zal het waarschijnlijk een snel vergeten bladzijde worden.

Yeez

'@horsm kopman onwaardig voor een grote ronde in een ploeg als jv zeg ik toch? Je bent wel heel selectief

Laatst gewijzigd
1 2 ... 195 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.