Je kunt je renners op dat vlak wel coachen, in de zin dat je kunt benadrukken dat ze hun regenjassen na de laatste afdaling pas uit doen. Dan nog moeten renners zelf die inschatting op de fiets maken, maar ook de ploegleiders spelen in zo'n geval een rol.
Beetje hetzelfde als die harakiri van Dumoulin in de Tour; het blijft uiteindelijk zijn eigen verantwoordelijkheid, maar was tevens een geval van matige coaching van de aanwezige ploegleiding.
Waren Affini en Van Emden. Dat komt doordat iedereen in zo'n finale elkaar kwijt raakt en je dan als dat soort renners moet inschatten of Groenewegen net niet of helemaal niet mee kon komen. Wanneer je inschat dat hij net niet mee kon, dan is het verstand om door te rijden, aangezien je sprinter dan nog goed voorin zit (hoeft niet in het wiel te zijn).
Die tweede was wel dekker dacht ik, maar maakt niet uit.
Dekker laat wel voor de 2e keer zien heel veel moeite te hebben met zijn rol als leadout.
In Hongarije deed de ploeg een fantastische leadout, maar laat kooij zich op het laatst nog finaal insluiten door te lang te wachten met aangaan. Teunissen oogde daar sterk net als derest van de ploeg. Jammer dat Kooij het dan om zeep helpt
Ja @Michiel De Rooij TJV-trein komt op stoom; oh, je stom van mij het zijn natuurlijk elektrische treintjes en dan kan de stroom wel eens uitvallen.
Maar serieus dat was weer 0, 0 met de Giro. Gisteren Bennett met of zonder regenjas en vandaag was de trein niet bestand tegen alle aanvallen. Ewan toch een maatje te groot voor de rest.
Dekker na een goede 1e. dag zakt toch ver weg. Pa moest al toegeven dat het bar en boos was met de gele trein.
Nu maar wachten op Kooij om er nog wat moois van te maken. Oh, je dat lag dan weer aan de sprinter, die te lang wacht.
Zag net de finish in Hongarije, Kooij wordt daar eigenlijk heel goed afgeleverd maar wacht inderdaad te lang en komt dan ingesloten te zitten. In de Giro met deze finale kilometers ben ik niet zo verrast over de uitkomst. Caleb is gemaakt voor dat soort finales. Dylan moet eerst naar zichzelf kijken, te vaak volgt hij zijn treintje niet. Met de sprintsnelheid zelf lijkt mij niks mis maar ik neem ook mee dat juist dit type finales na Polen misschien voor wat meer voorzichtigheid bij hem zorgen. En er komen nog wel een aantal kansen.
Groenewegen altijd wel een meesleurtype geweest, moet ook wat op elkaar inspelen. Mocht hij een rit winnen verwacht ik dat toch tegen het einde van de giro.
Met die wetenschap nog maar eens bevestigt is t wel weer de vraag waarom Groenewegen hier uberhaupt rijd en niet met vaste pionnen als Teunissen, Roosen en Pfingsten in wat b rondjes.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.