Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 199 ... 454 455
kelderfan

quote: "Ja, tot nu toe heeft hij twee keer niets toegevoegd in de sprint en heeft hij veel om aan te werken, maar dat lijkt me nu net een van de redenen waarom hij hier is opgesteld."
Oh nu begrijp ik 't. De Giro is een opleidingstraject voor Dekker en voorbereidingskoers voor Dylan Groenewegen.
Dan heeft Pa Dekker 't niet goed verwoord?

Stoempie

Ja, dat is ook lastig inschatten. Gebeurt ook bij andere ploegen. Ik zag van Emden ook uitzakken, had de ploegleiding toch wat eerder in z'n oor moeten tetteren. Daarna vinden ze elkaar nog maar kon Dylan niet meer naar voren loodsen.

Etappe van morgen verwacht ik Bennet maar ook Foss en Bouwman van voren. 15 km slotklim.

kelderfan

'@Rawolf
Het lijkt erop, dat het opstellen van Dylan n de Giro te vroeg is gekomen. Hij had beter eerst wat b-rondjes kunnen rijden, maar lijkt mij ook voor Dekker te gelden, die in de twee sprintetappes wel heel matig rijdt.

Stoempie

Ja, Dekker was beoogd sprinter voor de Giro. Nu is hij één van de leadouts van Groenewegen. Ik ga hem daarop niet beoordelen.

Yeez

'@kelderfan ik denk dat wanneer dylan kan sprinten hij in staat is een rit te winnen, maar positionering is helaas vaak voor hem een dingetje. Voor Dekker is dit gewoon de beste leerschool die er is. Je leert dat juist op het grote podium. Hopelijk zit er vrijdag verbetering in de leadout

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik heb Erik Dekker toch echt uitgebreid horen spreken over deze Giro als belangrijke investering in de ontwikkeling van Dekker. Ik heb hem zelf, net als zijn ploeg, hetzelfde zien benadrukken. Ik zou niet weten waarom dat onderdeel opeens als een verrassing komt.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Yeez
Ik hoop met je mee, dat er verbetering in zit. Maar het lijkt mij verstandiger om Jos van Emden de 1e. beurt te laten doen. Daarmee moeten zij wel zolang mogelijk te wachten en dan kan Affini de sprinters afzetten tot aan de laatste km. Want Dylan kan het ook alleen, want juist hij kan zich goed positioneren. Laat Dekker maar zelf kijken hoever hij kan komen.

kelderfan

Ja @S.Morgenster het is voor Dekker een belangrijke investering, maar nu blijkt dat ook Dylan nog veel werk heeft te verrichten. Dan heb je meteen twee renners die aan 't leren zijn. De doelstelling was toch, dat TJV in alle GT's mee ging strijden. Dan zal TJV morgen uit een ander vaatje moeten tappen en bij de les zijn, als 't erom gaat.

Rawolf

Dat zie je verkeerd, dit is een investering in Groenewegen.

Dekker ambitie ligt hoger dan leadout en zal er meer aan hebben om voor zichzelf te mogen sprinten hier.

S. Morgenstern

Ik denk toch niet dat de verwachting er was dat Groenewegen er na alles wat er is gebeurd meteen weer zou staan. Ik begrijp niet zo goed waarom dat voor jouw een ontdekking is.

Volgens mij zijn ze verder vorige winter al afgestapt van het idee dat ze in iedere grote ronde mee willen doen voor winst, door volledig voor de Tour de France te kiezen. Wellicht niet direct opgevallen, maar dan zou toch de bekendmaking van deze selectie voldoende moeten zijn geweest om tot dat besef te komen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Dekker heeft in de winter al aangegeven dat hij dit seizoen ook in de trein van Groenewegen zou rijden om daar van te leren. Waarom zou dat in deze Giro dan niet kunnen?

YogiBear

'@kelderfan De Giro staat op de derde plaats qua belangrijkheid wat betreft de grote rondes. Voor zowel Dekker als Groenewegen was het vooraf afwachten hoe ze zouden presteren en was er ook geen enkele verwachting dat ze direct zouden presteren. Dit omdat het voor de ene renner gaat om het leren en voor de andere renner om weer te wennen aan het peloton en aan wedstrijden. Allemaal zaken die vooraf volledig duidelijk zijn gemaakt.

Rawolf

De Giro is traditioneel veel belangrijker dan de Vuelta en dat is ook binnen de Jumbo ploeg het geval.

Dat reflecteert echter niet in de selectiesterktes wat andere, legitieme, redenen heeft.

AWestie

In een normaal jaar is de Giro inderdaad net een stapje hoger.

rennerske

Natuurlijk, voor degenen die dachten dat Dylan er meteen weer zou staan wellicht een dompertje, degenen met wat meer realiteitszin weten: nog even geduld a.u.b.

Laatste man

Rare teksten toch altijd hier.

In ieder geval goed nieuws. Mike en Dylan fietsen weer, Tom gaat weer fietsen vanaf de Ronde van Zwitserland. Komt de ploeg natuurlijk gewoon ten goede de terugkeer van 3 sterke renners.

Janitjoe

Leeg

AWestie

Nou, nu is het team gered. Winst voor Zwitserland in de pocket ;)

Serious note: mooi nieuws dat het toch weer begon te kriebelen bij Tom.

Verder hoop ik vandaag: Kooij wint in Hongarije, Roosen podium in Wallonië en in Italië doet Foss nog iets leuks maar sneuvelt in het zicht van de haven.

Laatst gewijzigd
YogiBear

Dumoulin terug, Groenewegen terug en Teunissen terug. Scheelt volgens mij een forse slok op een borrel. Natuurlijk best met slagen om de arm of ze allemaal weer hun niveau halen.

tdola

Hopelijk is dumoulin vol gemotiveerd, dan kan hij zeker weer een aanwinst zijn voor tjv.

Wat de selecties betreft zal er wel iemand van Zwitserland schuiven naar de dauphine (en er moet nog iemand bij in zlm).

horsm

Echt fijn dat Dumoulin terug is. Leuk om 'm te volgen op weg naar Tokyo. Daarna zien we wel weer....

kelderfan

Ja 't is leuk om te horen, dat Tom Dumoulin weer mee wil doen. In de TdS krijgt hij Hofstede en Oomen mee, dan moet 't toch goed komen.
Ik denk dat Teunissen mee gaat naar de Dauphine.

Stoempie

Fijn dat hij het vuur weer heeft gevonden. Zal Dumoulin wel de Vuelta gaan rijden ipv Eenkhoorn

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Michiel De Rooij
Als 't goed gaat met Tom, dan zie ik hem ook de Vuelta rijden. Eerst maar kijken hoe hij de TdS verwerkt.
Het is in ieder geval een positieve draai na tegenvallers met Groenewegen en Kooij van gisteren.

Rawolf

"Fijn dat hij het vuur weer heeft gevonden. Zal Dumoulin wel de Vuelta gaan rijden ipv Eenkhoorn"

Dan gaat Eenkhoorn naar Wanty en wint hij een Giro etappe dus laat ze dat niet doen :p

Laatst gewijzigd
1 2 ... 199 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.