Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 201 ... 454 455
Yeez

Bennett is over

AWestie

Foss is gelukkig nog niet over

Xevar

Het verhaal van Bennett als klassementskopman is echt nu echt definitief klaar lijkt me. Voor een ploeg met de status van Jumbo-Visma kan je simpelweg niet aan komen zetten met z'n gast als kopman in de Giro.

Als hij zich kan schikken in een rol als klimknecht kan je zijn contract heel misschien nog wel verlengen. Maar mocht hij nog enige (totaal onrealistische) ambities hebben als klassementsrenner dan moet je hem lekker laten gaan.

Bouwman was voor zijn doen prima bergop en Foss boven verwachting goed.

Laatst gewijzigd
Glorious

Tja..........

Laatste man

Knap van Foss. Bouwman ook sterk. Bennett helaas niet. Wellicht later in de ronde sterker.

mooiman

Bennett was voor klassement al geen optie meer, TJV te lang/ te krampachtig aan vastgehouden.

Yeez

Kooij leek te gaan winnen. Helaas te vroeg dit keer. Zijn sprint was veelbelovend. Wel een grote val. Hopelijk niemand betrokken.

Laatst gewijzigd
Onbekende gebruiker

Kooij had de versnelling maar plafoneerde te vroeg. Moet duidelijk aan inhoud gaan winnen

AWestie

Veelbelovend ook hoe Teunissen er bij fietste, hij wilde Olav netjes aan de hand meenemen.

Onbekende gebruiker

Ja Teunissen had vermoed ik zelf kunnen winnen, die versnelde heel makkelijk en had duidelijk over.

S. Morgenstern

Knappe uitslag van Foss, maar vooral balen dat Bennett het niet heeft op het moment. Wellicht komt hij er later in de ronde nog doorheen, maar tot die tijd is het nu vooral interessant om de ontwikkeling van Foss te volgen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Quote: "Kooij leek te gaan winnen. Helaas te vroeg dit keer."
En wie wint daar Jordi Meeus.
Ja waarom gaat Mike Teunissen niet zelf sprinten.

kelderfan

Ja die Tobias Foss is zeker goed bezig en zorgt voor 't zonnetje voor TJV in de Giro.
Maar Koen Bouwman lijkt mij ook prima in orde. Want hoe hij zijn kopman Bennett terugbrengt is ook echt goed.

Laatst gewijzigd
YogiBear

'@kelderfan Omdat er vooraf een plan wordt gemaakt en omdat ze een visie hebben met zowel Kooij als Teunissen. Achteraf had je waarschijnlijk veruit de meeste plannen beter anders kunnen uitvoeren.

Laatst gewijzigd
Yeez

Roosen oogde ook sterk, met een goede leadout van ballerstedt. Helaas ook te vroeg in de wind.

Xevar

Oef, die 'sprint' van Roosen in Wallonië was wel heel treurig...

Foss het enige kleine lichtpuntje vandaag, verder op 3 vlakken weer erg teleurstellend.

Laatst gewijzigd
AWestie

'@kelderfan wat ben je heerlijk voorspelbaar, had wel ongeveer deze reactie verwacht

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@YogiBear
Plannen kunnen in duigen vallen. Nu valt Van Aert weg en moet TJV schuiven.
Ja maar Kooij moet nog groeien en dan moet je af en toe schakelen, want Mike Teunissen heeft ook goede sprint in de benen.

mooiman

TJV heeft wel een uitdaging voor de toekomst. Na Primoz en Wout gaapt er wel een gat......

Cycling

'@Xevar Bouwman en Teunissen zijn echt wel lichtpuntjes. Bouwman heeft vandaag fantastisch invulling gegeven aan zijn rol van knecht

Laatst gewijzigd
mooiman

TJV heeft toch een uitdaging voor de toekomst als het een topploeg wil blijven. Na Primoz en Wout is het een groot gat en steeds groter aan het worden

Murcia

George opnieuw teleurstellend en dit zal zijn positie over een eventuele verlenging toch duidelijk doen verzwakken. In mijn optiek is het duidelijk dat een kopman rol in de toekomst van een grote ronde niet meer aan de orde is. Foss bewijst wat de trainers al goed hadden gezien, kan altijd zijn eigen tempo blijven rijden en daardoor is een behoorlijk klassement in de buurt van de top 12 zeker niet uitgesloten. Is ook bevrijd van het in de buurt blijven van Bennett. Hopelijk een meerjarige verlenging voor hem deze zomer. Zou meer nog dan Kuss een man kunnen worden voor de klassementen in rondes van een week met tijdrit. Koen ook meer dan goed, vrije rol voor hem in de rest van de ronde mag ik aannemen.
Het beste nieuws is voor mij, tussen de vakantie perikelen in dat ik hoorde dat Tom terugkeert. De honger en het plezier in fietsen is nog aanwezig en dat vind ik oprecht geweldig.

Xevar

'@Mooiman Helemaal mee eens. Er is vrijwel geen enkele andere topploeg in de World-Tour die zo erg leunt op zijn kopmannen. Als die straks ouder worden en wegvallen is er flink gapend gat. Gasten als Kuss en Vingegaard zijn goede renners, maar niet van het niveau om als kopman te acteren voor een ploeg die ambieert de beste ter wereld te zijn.

En een andere zorgwekkende feit is dat in tegenstelling tot eigenlijk elke andere topploeg Jumbo geen jonge toptalenten in hun ploeg heeft. En de jonge toptalenten waar ze wel achteraan zaten kiezen tot nu tot ook steedsvoor een andere ploeg (Brenner, Uijtdebroeks, Plapp etc..). Geniet zolang het kan, want het gat met ploegen als Ineos, Bora en UAE wordt inderdaad steeds groter.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Dit werk van vandaag ligt Foss dan natuurlijk ook we heel goed, Etappe 4 met aanzienlijk steilere percentages had hij het heel moeilijk.

Desalniettemin zie ik in Foss ook wel een potentiele winnaar van rondjes van een week, vooral door zijn tijdrit in combinatie met die klimcapaciteiten. Grote rondes klassement vraag ik me af of daar meer mogelijk is dan top 10.

TOB en Cro race worden goede tests waar hij mee kan doen voor winst.

rennerske

'@Xevar: dank voor de tip: we gaan volop genieten zolang het nog kan. Vandaag te beginnen met een beloftevolle Kooy en Foss.

1 2 ... 201 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.