Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 205 ... 454 455
Rawolf

'@madeinstars dit zijn inderdaad wat renners van die ploegen maar welke wil je eruit pikken? Een paar lijken me sowieso wat sterker dan de Jumbo B - Ploeg en sommige zijn gelijk of is jumbo iets sterker, het ontloopt elkaar niet veel. Vind niet dat als je hiernaar kijkt je per definitie kan zeggen dat jumbo nu echt de sterkste ploeg heeft voor grote rondes in de breedte achter Ineos.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Langeveld en Keukeleire halen lijkt me geen optie. Langeveld is te oud en ik vraag me af of de jonge garde onder de indruk raakt van de 'grote' Langeveld als het op educatie aankomt. Ik denk het niet. Dan nog eerder Keukeleire, hij kan in ieder geval nog wat toevoegen in de voorjaarswedstrijden.
Beter is iemand met meer gewicht in de schaal. Sagan is vrij. Misschien past dat niet qua budget. Maar hij kan zeker zelf nog wat toevoegen en ik denk dat de jonge garde zijn woorden als zoete koek slikken.
En niet onbelangrijk, hij lijkt zijn eigen leven weer op de rit te hebben.

Laatst gewijzigd
kelderfan

quote: "De stappen die renners zetten vastpinnen op één bepaalde koers (Roglic in de Algarve, Kuss in Utah, enz) lijkt me veel te simpel. Prima dat ze die koersen hebben gereden, maar het lijkt me sterk dat hij niveau nu anders was geweest wanneer ze die koersen niet hadden gereden."
Ja, jij weet 't natuurlijk beter, maar renners maken stappen. Jonas heeft natuurlijk ook in de UAE een rit gewonnen, maar de Settima is zijn 1e. Rondje op WT-niveau en daarna heeft hij ja met Roglic in de Itzulia Basque Country de grootste stap gezet.
@madeinstars, @Rawolf
Het lijkt mij beter om dit later in 't seizoen nog eens benoemen, want nu lijkt 't mij nog te vroeg.
De TJV klimploeg lijkt in orde en zeker nu Dumoulin erbij is gekomen. De grootste pijn ligt bij 't Vlaamse gedeelte.
Dat zou al stuk beter worden, als 'TJV zo'n Keukelaaire in vorm erbij zou kunnen halen.

Cycling

'@Kelderfan Settimana is geen World Tour niveau, maar meer het niveau van het Development team van JV.

S. Morgenstern

Renners zetten inderdaad stappen (als het goed is), waarbij heel veel factoren een rol spelen en heel veel van die factoren even goed net wat anders ingevuld hadden kunnen worden.

Murcia

Zijn de namen Keukeleire en Langeveld zomaar gedropt of is er sprake van iets meer dan dat?
Van die twee zou ik alleen Keukeleire begrijpelijk vinden, Reed vorig jaar anoniem rond en dit jaar (nog) niet veel beter maar was in 2019 een man die goed was in het Vlaamse voorjaar, top 10 in Kuurne en Omloop en top 12 in de RVV, een bak aan ervaring, redelijk rap en een teamspeler. Langeveld lijkt mij inmiddels echt te oud al heb ik nooit gehoord dat hij een conflict had met Rabo toen hij vertrok dus dat zou geen belemmering zijn.

S. Morgenstern

Die twee waren een suggestie van een journalist in een stuk over de versterking van de ondersteuning van Van Aert.

Murcia

'@Morgenstern
Ah, Ok dan ben ik weer helemaal op de hoogte.

madeinstars

'@Rawolf ik ben wel van mening dat zowel de A als de B-ploeg beter zijn dan het leeuwendeel van die andere teams, maar ik wilde het verder gewoon eens doen als excercitie. Men kan z'n eigen mening er over vormen.

Yeez

Dekker is leadout af. Rijdt nu al als eerste op kop

Stoempie

Groenewegen prutser

Yeez

Mmm groenewegen. Mannen deden goed werk, maar verprutst zijn plaatsing wederom. Dit begint toch wel vrij tragisch te worden. Leek daarnaast ook gewoon de power niet te hebben. Het was een perfect moment toen affini en van emden naar de kop gingen

Laatst gewijzigd
xistnc

Oef, wat zag dat er opnieuw krampachtig uit bij Groenewegen van pakweg km 3 tot km 1. Wel respect dat hij blijft geven, als investering in wat hopelijk nog komt.

S. Morgenstern

Groenewegen zat toch niet zo slecht toen die twee op kop reden? Volgens mij zit hij op dat moment bij Merlier in de buurt. Hij heeft de power nog niet, dat was al duidelijk in de vorige sprints, maar vond hem in deze finale eigenlijk wat dat betreft alweer iets beter voor de dag komen dan in de vorige.

Laatst gewijzigd
AWestie

Die kop van Groenewegen als hij zit te vechten achter de voorste sprinters is echt magnifiek, wat is die aan het werk joh! Verder wel echt heel jammer dat Groenewegen nu telkens sprint voor de vijfde plek.

Poeksel

Dat had vast beter aangepakt kunnen worden. Leuk die kopbeurten tot 2 km voor het einde, maar er was niemand meer om Groenewegen in positie te houden daarna. Al weet ik niet of een betere strategie ook een veel beter resultaat had opgeleverd.

Stoempie

Waarom op kop gaan rijden als hij toch niet mee kan in het wiel en rond plek 15-20 blijft hangen. Dit gaat nergens over

AWestie

Mike Teunissen, guess who's back, back again *feestje in Hongarije*

Edit: fotofinish in Mike's nadeel. Superkut.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@morgenstern ben je van mening dat hij beter affini en van emden had kunnen volgen, of deed hij goed volgens jou door (onbedoeld) niet te volgen.

In Hongarije leek Teunissen te winnen, maar het was toch Bauhaus die hem nog op de lijn pakte. Kooij en ik denk pluimers schoven in een bocht onderuit. Niet al te hard

Murcia

In Hongarije dacht Mike te winnen maar klopt Bauhaus hem nog op de meet, een grote crash daar nadat er weer 12 bochten in de laatste drie kilometer zaten. Hopelijk zonder erg. In de Giro vallen twee dingen op, Affini kan geweldig hard rijden maar dat kan de rest van de ploeg niet aan en Dylan mist weer gewoon zijn eigen trein. Het knokken daarna is mooi om te zien maar als je dat vergelijkt met de manier waarop Ewan en Merlier worden omringd en ook in het spoor blijven van hun knechten is er een groot verschil.

xistnc

Gezien het karakter van de laatste kms zaten Affini en Van Emden prima vooraan. Mocht er iets gebeuren op de plek waar dat vaak genoeg gebeurt in het peloton, dan kun je ze er maar beter bij hebben. Los daarvan vind ik het ook een signaal naar Dylan: hé maat, je hoort nu eigenlijk gewoon in ons wiel te zitten. Dylan zat op dat moment ook in prima positie, al kostte hem dat zichtbaar heel veel energie.

De bijdrage van David Dekker vond ik opnieuw onder de maat. Eerst kwam hij van achteruit het peloton buitenom naar voren, wat natuurlijk bij die snelheid van het pak killing is. Hij moest daarna logischerwijs ook vrij snel weer laten lopen.

S. Morgenstern

Hij had natuurlijk beter Affini en Van Emden kunnen volgen, dat is altijd het plan lijkt me. Vorige sprint hetzelfde verhaal. Daarna zit hij echter alsnog in het wiel van Ewan en door te profiteren van Walscheid daarna nog in het wiel van Merlier, terwijl het tempo vooraan hoog blijft. Gebeurd dat laatste niet, dan kan er een situatie ontstaan waar er van alle kanten mannen overheen golven, dus kun je na elkaar te verliezen beter doorrijden wanneer de sprinter nog redelijk zit.

Wat mij betreft is het verhaal van deze sprint vooral dat hij nog niet het niveau heeft om zich echt staande te houden in zo'n finale. Verliest meer plekken, dan hij op andere momenten terecht wint. Zijn sprint heeft er ook nog niet bijzonder uitgezien. Daar zal er voor hem nog veel bij moeten komen.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@morgenstern mee eens! Al heb ik een dylan in topvorm ook nog vaak genoeg moeite zien hebben met plaatsing. Het zal vaak een dingetje blijven vrees ik.

@xistnc mee eens! Dekker was wederom erg matig.

Hopelijk valt de schade bij kooij mee in hongarije

S. Morgenstern

Het is zeker niet zijn sterkste punt, maar in topvorm wint hij meestal wel meer plekken (handig) terug, dan dat hij ze (onhandig) verliest in dit gedrang.

AWestie

Plugge was in de nabespreking bij Eurosport. Ik vind het altijd jammer dat hij op tv wat saai over komt, terwijl ik ook weet dat die man ongelooflijk meeleeft met zijn team (nog net niet des Madiots ;D )

Hij deelde daar ook een grappig feitje: qua winst het succesvolste voorjaar van het team. Nog nooit stond het team medio april op 14 zeges (nu hopen dat ze blijven scoren).

1 2 ... 205 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.