Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 215 ... 454 455
Yeez

'@rawolf volgensmij is dat vooral de wens van Bennett met dus oog op de spelen, waar het idd bloedheet is.

Murcia

'@Rawolf
Dat antwoord is niet zo moeilijk, hij wilde kopman zijn in een grote ronde en bij Jumbo Visma zit dat er voor hem niet in bij de Tour en Vuelta dus blijft Italië over. Voor hetzelfde geld was deze Giro onder prettige temperaturen verreden. Renners praten niet graag over hun zwakheden maar bij Wellens bv is het net andersom. George zijn ambitie om kopman te zijn in een ronde was groter dan zijn afkeer van het slechte weer.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Murcia dat klopt dus niet helemaal... hij heeft bewust de afweging gemaakt om in de Giro te starten vanwege de OS omdat hij vond dat dit beter in zijn voorbereiding paste. Hij had namelijk ook graag als knecht naar de Tour gegaan om te strijden voor het geel. Hij baalde daar zelfs wel van.

S. Morgenstern

Tolhoek vs 'de meesterknecht van Bennett' voor een contractverlenging? Of ze zouden niemand van het Development team over moeten hevelen.

Murcia

Dank Rahimns voor de correctie, ik had het idee dat na vorig jaar waar hij zijn kopmanschap in de Giro in het water zag vallen door de situatie met Laurens en hij in de Tour trein werd geplaatst hij de toezegging had om dit jaar wel het kopmanschap in Italië te krijgen. In elk geval krijgt de ploeg wel steeds meer vorm voor 2022 en is het afwachten wat er met Chris en Pfingsten gaat gebeuren want ik denk dat Tolhoek gewoon blijft.

Yeez

Betekent dus wel dat we hooguit dus 2 nieuwe jongens voor het vlaamse voorjaar erbij gaan krijgen en misschien iemand uit het development team. En dat de 2 nieuwe renners voor het voorjaar niet ten koste van klimmers gaan (aangezien george ook al een voorstel heeft gehad). Alsik hem nu in moest vullen:

Harper, Bennett en Tolhoek verlengen
2 renners voor het voorjaar
2 renners academy (ffb en Pluimers/M van Dijke/Hessmann
Pfingsten niet verlengen

Dan kom je uit op 29 namen.

S. Morgenstern

Twee renners meer dan de afgelopen jaren? Waarom verwacht je dat? Ik denk dat ze dat budget liever inzetten op de kwaliteit van die twee Vlaamse renners.

Yeez

'@morgenstern dat zit hem in het overhevelen van iemand uit de academy. Dat zal niet zo zwaar op het budget drukken. Misschien blijft het wel bij 1 renner of wordt een harper/tolhoek niet verlengd of gaat Bennett weg. Maar ik denk niet dat de huidige aflopende contracten of het overhevelen van 1/2 academy renners van invloed gaat zijn op het halen van 2 kwalitatief sterke vlaamse renners

Stoempie

Wel weinig, 2 jaar voor Foss

Yeez

'@michiel dat is niet meer dan normaal. 3/4 jaar is nooit de standaard geweest. meer een trend van de laatste tijd, maar zeker niet normaal

Yeez

Tolhoek er goed bij vandaag. Eenkhoorn, Pfingsten en Finn Fisher-Black helaas gehinderd door een valpartij en daardoor jammer genoeg op achterstand binnen... (vooral voor ffb jammer)

wieler4live

Tolhoek schoof wel heel sterk op in die laatste km daar zat echt power achter benieuwd wat hij de rest van de week kan

S. Morgenstern

Ik denk dat je met het salaris van Tolhoek of Harper best verschil kunt maken wat betreft die Vlaamse renners. Daarnaast rijdt deze ploeg geen programma waarvoor 29 renners nodig zijn. Kun je daar als ploeg natuurlijk wel je programma op aanpassen, maar ook dat kost natuurlijk geld wat liever in de kwaliteit van de renners gestopt zal worden.

Yeez

'@morgenstern misschien schuiven ze 1 renner door van de academy, dan heb je er 28. Of is dat ook teveel? Dan denk je toch dat harper en/of tolhoek niet wordt verlengd?

kelderfan

'@Yeez
Dat verwacht ik voor volgend seizoen en ja als je twee jongens van het opleidingsteam kan overhevelen, dan moet dat geen probleem zijn. Ook gezien de uitlating van baas Plugge bij Eurosport.
Ja ik zou Tolhoek zeker niet afschrijven voor verlengingen en Bennett lijkt mij ook geen probleem. Want volgend seizoen kan hij weer in de Tour of California opdraven en dan zit 't goed met de temperatuur

S. Morgenstern

Lijkt mij logisch dat ze daar wat vandaan halen om te investeren in de Vlaamse kern.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Jammer dat baas Plugge niet naar je wil luisteren, want weet jij nu al wat het programma gaat worden en al die hoogtestages moeten ook worden ingevuld.
Want wie wil jij doorschuiven vanuit de opleidingsploeg om de Vlaamse kern te versterken.
De enige op dit moment is Mick van Dijke; maar die wil net als Van Aert 't combineren.

S. Morgenstern

Plugge heeft toch gezegd dat de prioriteit bij het versterken van de Vlaamse kern ligt? Dat is juist waar ik mijn inschatting op baseer. Gezien de aflopende contracten kom je dan ook bij de klimmers uit om daar ruimte voor te maken.

Wat de Development renner betreft lijkt Fischer-Black me de voornaamste kandidaat. Ook via die route zou je dus bij een aflopende klimmer uit kunnen komen, om ruimte te maken voor een mooi programma voor hem.

Laatst gewijzigd
AWestie

Soms denk ik dat @kelderfan gewoon een random bot is, want ik kan elke keer maar net de eindjes die hij aan elkaar knoopt begrijpen. Wat verwijt je @S.Morgenstern nou? Wat is mis met veld en weg combineren als Mick van Dijke dat meer zou gaan doen?

Iets meer on-topic: wel bijzonder, het is half mei en we bespreken hier al de laatste twee/drie plekjes van TJV. Hadden andere teams maar die weelde.

Yeez

Dan is dus tolhoek of harper de sigaar volgens jou. En Pfingsten? @morgenstern

S. Morgenstern

Ja, Tolhoek en Harper lijken me nu in de weegschaal te liggen.

Pfingsten lijkt me sowieso te vertrekken. Minste renner van het rijtje en die twee Vlaamse renners zullen ook goed zijn voor de sprinttreinen. Enige voordeel van hem ten opzichte van die anderen is dat hij het goedkoopst zal zijn, dus als ze denken dat ze een renner nodig hebben om gaten te vullen, dan zou hij kunnen overleven. Ze hebben daar nu echter die Development optie voor.

Murcia

'@AWestie
Jouw reactie doet mij wel grinniken want kelderfan kan soms verbindingen leggen die wij niet zien. Inderdaad is het bijzonder dat de ploeg de luxe heeft om gericht naar die twee versterkingen te zoeken en niet nog 50% of meer van de ploeg te moeten invullen zoals bij een aantal andere ploegen. Mijn voorspelling is dat Tolhoek blijft, klimmer en Nederlander en Harper ook. Pfingsten mag gaan aangezien ik de twee aankopen voor het voorjaarswerk ook in andere koersen verwacht en dan offer je niet een plekje van een klimmer voor ze op. Ook is Pfingsten gehaald voor de sprinttrein maar met een jongen als Affini er bij en ook nog Mike, Timo, David (al is het in de Giro minder) en Jos zie ik niet zijn meerwaarde.

kelderfan

'@A.Westie
Ga even ergens anders zeiken. @S.Morgenstern wil het aantal renners beperken tot 24 of zo iets en @Yeez zegt, dat het wel eens 29 renners kunnen worden gezien, dat ook Bennett wil blijven en Harper ook goed bezig is geweest. Dan kom je bij Tolhoek die met Lopez over de streep komt. Dus die zal ook wel blijven.
Daarnaast wil TJV twee renners voor de Vlaamse kern halen en staat FFB op de rol om over te stappen.
Dus tel uit je winst.

S. Morgenstern

Wellicht overschat ik je kelderfan, maar volgens mij kun je prima lezen toch? Zou je dan het respect kunnen hebben om de opmerkingen van anderen niet in het belachelijke te trekken?

Murcia

Morgenstern heeft volgens mij niet gesproken over een ploeg van slechts 24 renners of zoiets, wat wij nu weten is dat 22 renners vastliggen voor 2022 als ik het goed heb met de verlenging van Koen en Tobias. Er ligt volgens een goede bron (Bennett zelf) een aanbod voor George op tafel. Tel daar twee versterkingen bij op en je komt op 25. Verlengen Tolhoek en Harper nog zit je op 27 en er is speculatie over het doorschuiven van een renner van het development team. Dan zou de teller staan op 28. Qua kosten zou een tweede renner overhevelen van Development niet het allergrootste probleem hoeven te zijn maar het lijkt mij niet waarschijnlijk.

1 2 ... 215 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.