Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 216 ... 454 455
Yeez

Het minimale aantal renners is 27. verleng Bennett, Harper & Tolhoek, haal 2 klassieke renners en hevel Finn Fisher-Black over. 28 renners en Pfingsten vertrekt. Het lijkt me dat 28 renners geen probleem mag zijn als 27 het minimale is ;)

Murcia

'@Yeez
Is ook zo, al zag je het afgelopen jaar dat de ploegen mede door de wijziging in het maximum aantal renners onder contract vanuit de UCI hun ploegen ook daadwerkelijk gingen uitbreiden. TJV bleef daarin voorzichtiger en dat zal nu niet anders zijn vermoed ik. Als het programma ook niet significant wijzigt dan is 28 ook een prima aantal.

Yeez

28 is natuurlijk nog erg weinig als 27 het minimale is

YogiBear

Ik zie hier helemaal niemand die het over een ploeg van 24 heeft. Het minimale moet 27 zijn en wellicht worden dat er 28 of 29 (al zou dat niet passen bij de manier van werken van de afgelopen jaren). Er zijn dus nog minimaal vijf plekken (nu liggen er 22 vast voor volgend seizoen) en maximaal zeven plekken. Met twee nieuwe namen voor het Vlaamse werk en FFB (die volgens mij ook al bijna zeker is), hou je over dat er nog minimaal twee plekken en maximaal vier plekken overblijven voor de huidige vier renners die nog niet verlengd hebben. De enige manieren waarop dit sommetje evt niet zou kloppen, zijn volgens mij: 1) TJV wijkt af van de filosofie om een wat kleinere ploeg te hebben en gaat voor meer dan 29 renners, 2) Dumoulin vindt het plezier toch niet terug en er ontstaat extra ruimte voor volgend jaar, of 3) er zouden meer renners overgeheveld worden vanuit de opleidingsploeg.

xistnc

'@kelderfan
Waarom wil jij terug naar 24 renners? Daar ben ik erg benieuwd naar. Kun je dat onderbouwen?

Met 24 man kun je misschien net af en toe een dubbel programma rijden, maar zelfs met een hoogtestage links of rechts wordt dat al lastig. Een team van 27 of 28 lijkt me veel logischer. En als ik alle verlengingen, beoogde versterkingen en enkele vertrekkers verreken dan zal het daar ook wel op uitkomen.

rennerske

'@xistnc. Onderbouwen? Sommige volgers moet je niet het onmogelijke vragen xistnc.

Yeez

Nogmaals. Een team heeft minimaal 27 renners nodig volgens de uci-regels @xistnc

Nog wat anders. Wat met Tom na de spelen?
https://www.ad.nl/wielrennen/tom-dumoulins-toekomstbeeld-als-wielrenner-reikt-niet-verder-dan-28-juli~a6321f70/?fbclid=IwAR23J6LyMOBTH8w15uveI5FsAmIBKBayEVqqjGs8brpWcE9sAlvteb8zv50

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@xistnc
Ik wil niet 24, maar @S.Morgenstern wil niet mee naar 28/29 renners, omdat 't niet strookt met de filosofie van de ploeg.
Ik volg @Yeez die op een hoger aantal uitkomt. Dus wat moet ik dan onderbouwen.
Nu liggen 22 renners vast met Foss en Bouwman. Er komen twee Vlaamse kern renners bij en er is sprake van in iedergeval 1 Dev. renner FFB. Tevens is er al met Bennett gesproken; dus dan heb je volgens telling 26 renners.
Harper lijkt te blijven en ook Tolhoek is op de weg terug; Pfingsten kun je inruilen voor Dev. renner (Pluimers).
Dan kom je volgens de telling 29 renners. Dat is precies wat @Yeez heeft gemeld.

Laatst gewijzigd
AWestie

'@kelderfan Ik denk dat ik hier soms nog wel blijf posten, sorry. Ik hoop dat jij ook nog blijft hangen!

kelderfan

'@AWestie
Prima hoor je mag gewoon je mening geven, maar ik ben geen Random bot.

kelderfan

'@Yeez
Bij IDL staat ook een artikel over Dylan Groenewegen.
Die o.a. aangeeft, dat hij onbewust sneller in de remmen grijpt, omdat Polen nog steeds door zijn hoofd gaat.

Yeez

29 lijkt mij ook de max hoor, maar 28 of 29 zal niet zo’n probleem zijn als het om 1 extra renner gaat die de stap vanaf de academy maakt

@kelderfan ik las het ja. Niet heel raar natuurlijk. Het valt ook terug te zien in zijn postionering natuurlijk.

Voor derest: https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/groenewegen-voorzichtiger-knijp-misschien-onbewust-sneller-in-de-remmen

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

28 of 29 renners is er één of twee meer dan dit seizoen. Dat is op zichzelf al een kleine investering, zelfs als we dat als 'slechts' extra Development renners zien. Bedenk echter dat ze voor die renners t/m het aantal van 27 dan dus twee stevige investeringen willen halen ten kosten van enkel Wynants/Martens (nu beide een half jaar aanwezig) en Pfingsten. Hoe reëel is die verwachting nu werkelijk?

Yeez

'@morgenstern Ik denk aardig reeël, aangezien het door Plugge is uitgesproken en Bennett nu ook al een voorstel is gedaan. Denk je echt dat Harper als neo en Tolhoek als klimknecht beide tonnen per jaar verdienen? Als die 2 vlaamse aankopen afhangen van die 2 renners heb je iets niet op orde in de begroting. Al kan het natuurlijk best dat ze 1 van de 2 sowieso willen doorselecteren, maar ik zie dat geen verschil maken

S. Morgenstern

Wat is door Plugge uitgesproken? Dat ze een grotere selectie willen? Ik heb dat niet gelezen.

Klimmers verdienen relatief gezien altijd wel goed en Harper tekent ook geen neo contract straks, maar eentje als degelijke klimknecht die 4de is geweest in een WT-rondje. Tolhoek blijft ook een klimmer waar genoeg ploegen nog genoeg mogelijkheden in zullen zien.

Wanneer die twee Vlaamse aankopen prioriteit zijn, dan lijkt het mij gewoon logisch dat dat ten kosten gaat van andere dingen. Het lijkt me hoe dan ook onlogisch om te denken dat het pure extra's zijn, ze alle goede renners verlengen en ze verder enkel Wynants/Martens en Pfingsten doorselecteren voor twee Development renners.

Laatst gewijzigd
Rawolf

"28 of 29 renners is er één of twee meer dan dit seizoen. Dat is op zichzelf al een kleine investering, zelfs als we dat als ‘slechts’ extra Development renners zien. Bedenk echter dat ze voor die renners t/m het aantal van 27 dan dus twee stevige investeringen willen halen ten kosten van enkel Wynants/Martens (nu beide een half jaar aanwezig) en Pfingsten. Hoe reëel is die verwachting nu werkelijk?"

Hoe reëel dat is kan niemand hier beoordelen dit leunt dan ook naar een domme opmerking.

Ik heb overigens al eerder een rekensommetje gemaakt hier hoeveel een 'miniumloonrenner' op het budget drukt tov de grote namen... tldr; bar weinig. Sagan kan niet voor niks Juraj, Oss, Bodnar, z'n masseur, mechanieker en persvoorlichter meenemen. Allemaal peanuts relatief.

Zo is het heel realistisch om te zeggen dat ze van die paar maanden geen Dumoulin een renner als Pfingsten 2 seizoenen kunnen betalen.

En natuurlijk weten wij ook helemaal niet of ze nu het volledige budget benutten, financiele reserves opbouwen of extra sponsors verwachten. Ook ene morgenstern heeft daar geen enkel zicht op.

kelderfan

Ik dacht ook gehoord te hebben, dat de baas in dat interview heeft gezegd, dat het halen van die twee extra Vlaamse kernrenners geen budgettair probleem is. Dus misschien blijft Pfingsten ook wel 1 jaar langer, omdat de opleidingsploeg nog geen overstappers heeft, die er meteen staan. Of je moet de kleinere koersen ook weer meenemen in je programma.
Want nu zie je met Dekker en Kooij, dat je meteen de volgende stap kan gaan zetten.
Ik denk Dekker met Teunissen, Roosen, Van Hooydonck, Eenkhoorn en 2 aan te trekken mannen de Vlaamse kern zullen gaan vormen.

Cycling

'@Kelderfan je vergeet een renner voor de Vlaamse kern!

S. Morgenstern

Wanneer je denkt dat je kunt voorrekenen hoeveel een minimumloon renner op de begroting drukt, dan zou je ook wat minder aanmatigend kunnen doen over de onderbouwing van inschattingen die anderen hier hebben..

@kelderfan; het gegeven dat het budgettair geen probleem is, zegt nog niet dat afscheid nemen van een renner geen rol speelt in dat verhaal. Feit is dat het halen van die rennera nu als prioriteit is bestempeld en dat daar dus het beschikbare geld aan besteed zal worden. Geld wat je maar één keer kunt uitgeven, dus dat er daarnaast nog ruimte is om iedereen te verlengen en ook nog de selectie uit te breiden met Development renner(s), lijkt mij onwaarschijnlijk. Laat staan dat ze dan ook nog extra budget hebben om meer koersen te rijden.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Ik vind Pfingsten echt een aanwinst. Overal inzetbaar en van waarde

madeinstars

Ik ben het wel een beetje eens met Morgenstern dat het uit de lengte of de breedte moet komen voor Jumbo. Iedereen verlengen en twee versterkingen halen gaat natuurlijk niet van het huidige budget. Of Jumbo moet op dit moment minder uitgeven dan ze binnenkrijgen, wat me naar je sponsoren toe ook een beetje vreemd lijkt.

Dus ga je er da al van uit dat volgend jaar een groter budget beschikbaar is. Nou lijkt mij de vraag: als er een groter budget beschikbaar is, betekent dat dan automatisch dat renners als Bennett, Harper, Tolhoek en Pfingsten blijven? Als ik meer budget zou hebben zou ik er toch ook aan denken om op dat vlak misschien door te selecteren en nog sterkere renners vast te leggen.

Yeez

'@morgenstern pff... nee door plugge is uitgesproken dat er 2 helpers voor het vlaamse voorjaar worden gehaald. Jij zegt hoe reeël is het dat de ploeg 2 luxehelpers kan halen en ook nog harper en tolhoek verlengd. Daar antwoordde ik op.

Bovendien: denk je niet dat wynants en martens na al die jaren ook niet een heel behoorlijk loon hadden? Ook voor een half jaar. Bovendien heeft de ploeg wat salaris van Dumoulin bespaard. besparen op tolhoek of harper om 2 luxehelpers te halen lijkt mij gewoon niet reeël. Bovendien zullen dat de enige 2 transfers zijn als het goed is. Dan zal sowieso harper of tolhoek nog verlengd worden om aan genoeg renners te komen

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik vroeg hoe reëel het was dat ze die twee renners binnen halen, zonder goede renners te moeten laten gaan en daarnaast ook nog een selectie van 28 of 29 renners gaan hebben. Je antwoord was dat dat reëel was omdat Plugge dat heeft gezegd. Dan is mijn verwarring over wat Plugge dan daadwerkelijk gezegd zou hebben toch wel te begrijpen?!

Wynants en Martens zullen inderdaad een redelijk loon hebben (hoewel Wynants niet volledig van de loonlijst verdwijnt) en een paar maanden zonder Dumoulin zal ook wat opleveren. Daar staan echter ook een aantal andere dingen tegenover, met het verlengen van Van Aert als voornaamste kostenpost. Enkel de besparingen noemen geeft geen reëel beeld.

Die twee luxehelpers worden verder natuurlijk niet gehaald door enkel te besparen op Tolhoek of Harper, dat is totaal niet wat ik zeg. Ik stel dat de prioriteit nu daar ligt en dat ze daar renners zullen willen hebben die zo goed mogelijk zijn. Daar zit een kostenplaatje aanvast, waardoor het verlengen van die laatste renners logischerwijs onder druk staat. Daarom vind ik het waarschijnlijker dat ze er zeker één moeten laten gaan en in plaats daarvan dan een Development renner door zullen schuiven.

Puur hypothetisch en vast niet helemaal reëel, maar om een beetje idee te geven van wat ik bedoel:
Waar denk je dat de ploeg nu liever op in zou zetten met het nog beschikbare budget? Dus waar die woorden van Plugge eerder op zouden kunnen duiden.
- Senechal, Langeveld, Tolhoek en Fischer-Black met een selectie van 27 renners.
Of
- Keukeleire, Langeveld, Tolhoek, Harper, Fischer-Black en nog een neo met een selectie van 29 renners.

Laatst gewijzigd
Laatste man

Groenewegen heeft de helft van zijn salaris gekregen. Desondanks denk ik niet dat er twee dure luxehelpers komen, zonder een renner als Bennett kwijt te raken (of volgend maar iemand uit die categorie).

Stoempie

Wb de financiën. Heeft de komst van Cervelo al niet voor meer budget gezorgd? En wanneer Dumoulin besluit geen ronderenner meer te willen zijn, zou dat ten koste kunnen gaan van zijn salaris? Heeft de ploeg eigenlijk nog steeds ergens een reserve potje, zoals ze jaren geleden (ergens tussen Belkin Blanco en Rabo in) hanteerden?

Ik denk dat we verrast gaan worden mbt nieuwe renners.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 216 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.