Prima anticipatie actie toch? Helaas blijft de rest zitten en pakt Ineos de kop op het asfalt. De krachten die dit heeft gekost lijken me verwaarloosbaar. Meeste energie zat in het sterato stuk, waar iedereen moest geven en vervolgens rijden ze een afdaling waar ze niet vol doorrijden. Mooie actie, nul effect helaas.
Dit was ontzettend dom inderdaad, nu maar hopen dat Foss straks niet parkeert op die slotklim.
@S. Morgenstern. "Nul effect" is natuurlijk pertinente onzin. Het effect is dat Foss kostbare energie heeft verspild die hij hard nodig heeft in het slot van de etappe. Al is het paar 1 procentje verspilde energie, dat is er 1 te veel.
Foss benut stroken die hem goed liggen. Prima toch? De kostbaarheid van die energie lijkt me ook wat overdreven. Stel nu dat hij een halve minuut extra verliest, wat dan nog? Moet je in zijn positie serieus heel berekenend gaan koersen? Of is het ook een prima optie om op zo´n strook, waar je goed tot je recht komt (en andere het lastig lijken te hebben), te kijken of je Ineos mee kan krijgen in het onder druk zetten van die renners die het lastig hebben?!
Dat bijdehante toontje was een reactie op het aanmatigende ´als je langer koers kijkt´...
Krachten sparen is verder inderdaad een optie. Evengoed was deze poging om al eerder iets voor elkaar te krijgen dat ook. Daarin kun je een voorkeur hebben, prima. Daarmee maakt het de andere optie echter nog niet de gegeven kwalificaties waard.
Genoten van Foss, of die actie nu zo slim was of niet deze etappe is weer een teken dat de ploeg een jonge vent heeft met potentie. Zijn grootste kracht is overigens net als die van Steven zijn gelijkmatigheid in vorm. In de L'avenir werd hij in beide edities ook beter ( minder sleets dan de rest) naarmate het einde in zicht kwam. Complimenten aan George en Koen die ook meer dan verdienstelijk waren vandaag. Ruta del Sol gemist maar ik begreep dat FFB ook redelijk aan het koersen is.
'@Yeez
Mooi hoor dat FFB er goed bij zit en zeker pas 19 jaar en die mag zeker doorstromen. Jammer dat de vlucht van Roosen niet goed is afgelopen. Maar Timo Roosen blijkt ook in goede doen.
In de Giro heeft TJV zich prima laten zien en dat was ook wel nodig voor mij als volger.
Foss en Bouwman hebben 't lang volgehouden in de groep met favorieten.
Foss mooi de toptien binnengekomen. Maar ook Bennett zat er lang goed bij en heeft nog geprobeerd met Foss afstand te nemen. Of 't slim is dat blijft altijd de vraag. Want was 't slim, dat Almeida zijn eigen kans op een goed klassement opzij schuift, want Evenepoel had 't echt moeilijk.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.