Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 218 ... 454 455
Yeez

Tolhoek helaas erg dom gekoerst in de achtervolging, waardoor hij zichzelf opblaast. Finn Fisher-Black erg goed vandaag!

S. Morgenstern

33 man ;)

Maar de vorm zit op zich wel goed inderdaad, dat wordt vandaag wel weer duidelijk. Foss lijkt dit werk wel te liggen, die handhaaft zich steeds goed voorin.

Laatst gewijzigd
Cycling

Ik kan me niet voorstellen dat Fisher-Black volgend jaar nog bij JV Development rijdt. Die rijdt volgend jaar World Tour. Al dan niet bij JV.

jp.vanoosterhout

domme actie van bennett en foss ??? krachten verspilling

Yeez

Is dit niet gewoon super dom van foss. Kon richting de top 10, aangezien er al een paar zijn gelost en oa yates martinez etc niet goed leken. Nu verspilt hij domme krachten. Ongelofelijk

YogiBear

Denk dat je in zo’n soort stofetappe op de stroken beter voor de groep kunt rijden. Dat is het enige wat ik kan bedenken.

S. Morgenstern

Prima anticipatie actie toch? Helaas blijft de rest zitten en pakt Ineos de kop op het asfalt. De krachten die dit heeft gekost lijken me verwaarloosbaar. Meeste energie zat in het sterato stuk, waar iedereen moest geven en vervolgens rijden ze een afdaling waar ze niet vol doorrijden. Mooie actie, nul effect helaas.

Laatst gewijzigd
Cycling

Als Ineos niet gaat rijden is het een goede actie. Of als er renners van achteren aansluiten. Ze proberen het in ieder geval

Xevar

Dit was ontzettend dom inderdaad, nu maar hopen dat Foss straks niet parkeert op die slotklim.

@S. Morgenstern. "Nul effect" is natuurlijk pertinente onzin. Het effect is dat Foss kostbare energie heeft verspild die hij hard nodig heeft in het slot van de etappe. Al is het paar 1 procentje verspilde energie, dat is er 1 te veel.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@morgenstern als je langer koers kijkt weet je dat dit krachten kost. Hij kan naar de top 10 vandaag

xistnc

Prima geanticipeerd op het laatste steile stukje van die strook. Okee, daar gebeurt nu niets. Maar als wel, dan ben je mee.

Daarna weer verstandig in laten lopen.

S. Morgenstern

Foss benut stroken die hem goed liggen. Prima toch? De kostbaarheid van die energie lijkt me ook wat overdreven. Stel nu dat hij een halve minuut extra verliest, wat dan nog? Moet je in zijn positie serieus heel berekenend gaan koersen? Of is het ook een prima optie om op zo´n strook, waar je goed tot je recht komt (en andere het lastig lijken te hebben), te kijken of je Ineos mee kan krijgen in het onder druk zetten van die renners die het lastig hebben?!

S. Morgenstern

@morgenstern als je langer koers kijkt weet je dat dit krachten kost.

Ja, dus?

Hij kan naar de top 10 vandaag

Klopt, zou zomaar kunnen. Genoeg scenario´s te bedenken waarop dat mogelijk is.

Yeez

'@morgenstern die bijdehante toon is niet nodig. Als je ziet hoe goed hij is en hij naar de top 10 kan zou ik al mijn krachten sparen.

Yeez

Wel mooi dat bouwman en foss hebben verlengd als je dit ziet ;)

S. Morgenstern

Dat bijdehante toontje was een reactie op het aanmatigende ´als je langer koers kijkt´...

Krachten sparen is verder inderdaad een optie. Evengoed was deze poging om al eerder iets voor elkaar te krijgen dat ook. Daarin kun je een voorkeur hebben, prima. Daarmee maakt het de andere optie echter nog niet de gegeven kwalificaties waard.

Yeez

'@morgenstern ik had het gewoon niet gedaan, maar het lijkt niet uit te maken. Bouwman en foss bij de 12 beste klimmers. Wauw

S. Morgenstern

Dat jij het niet had gedaan is prima toch? Volgens mij verzet niemand zich daar tegen.

Yeez

'@morgenstern het is ook gewoon niet slim als klassementsman. Foss zit overigens wel gewoon bij de beste 6 renners in het klassement. Ciccione en Evenepoel zullen er nog net voor blijven staan, dus waarschijnlijk plek 9 in het klassement nu

S. Morgenstern

Ik vond het een prima actie, ook als klassementsman.

Yeez

'@morgenstern dat kan uiteraard. Het zal ook de laatste keer zijn denk ik, want ze gaan hem nu echt niet meer laten rijden.

Finn Fisher-Black trouwens 14e vandaag. Lijkt me een zekerheid dat we die volgend jaar bij de ploeg zien. 19 jaar pas...

xistnc

Het was een prima actie. Ineos is oververtegenwoordigd in de groep, Evenepoel zit op de rekker. Dus het is zeer goed denkbaar dat er op het laatste steile strookje wat gebeurt. Los daarvan: op dat soort wegen kan eigenlijk op elk moment iets gebeuren, waar je dan maar beter voor kunt zitten.

Yeez

Op die strook vond ik ook niet vreemd, maar als je ziet dat ze je niet laten rijden trok ik niet door op die uitloper bergop en in de afdaling. Gelukkig lieten ze op tijd lopen.

Murcia

Genoten van Foss, of die actie nu zo slim was of niet deze etappe is weer een teken dat de ploeg een jonge vent heeft met potentie. Zijn grootste kracht is overigens net als die van Steven zijn gelijkmatigheid in vorm. In de L'avenir werd hij in beide edities ook beter ( minder sleets dan de rest) naarmate het einde in zicht kwam. Complimenten aan George en Koen die ook meer dan verdienstelijk waren vandaag. Ruta del Sol gemist maar ik begreep dat FFB ook redelijk aan het koersen is.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Yeez
Mooi hoor dat FFB er goed bij zit en zeker pas 19 jaar en die mag zeker doorstromen. Jammer dat de vlucht van Roosen niet goed is afgelopen. Maar Timo Roosen blijkt ook in goede doen.
In de Giro heeft TJV zich prima laten zien en dat was ook wel nodig voor mij als volger.
Foss en Bouwman hebben 't lang volgehouden in de groep met favorieten.
Foss mooi de toptien binnengekomen. Maar ook Bennett zat er lang goed bij en heeft nog geprobeerd met Foss afstand te nemen. Of 't slim is dat blijft altijd de vraag. Want was 't slim, dat Almeida zijn eigen kans op een goed klassement opzij schuift, want Evenepoel had 't echt moeilijk.

1 2 ... 218 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.