Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 225 ... 454 455
Stoempie

Wat deed Affini dan? Op t vod demarreren?

pirazzi

Affini was de leadout voor Nizzolo.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Affini reed in de laatste kilometer weg vanaf de kop. Oss moest afgeven met Van Emden in zijn wiel waardoor hij een klein gaatje pakte. Nizzolo kwam hem op de finish als enige nog net voorbij.

Stoempie

Aah zo. Dank

Murcia

Affini trekt echt door vanaf 700 a 800 meter van de finish, Oss wordt gewoon uit het wiel gereden en dan lijkt het bijna op een Jekimov actie van weleer of Nijdam nog eerder. Alleen Nizzolo heeft een perfecte timing maar het zegt genoeg over de benen van Eduardo dat hij hier tweede wordt.

Yeez

Nizzolo mag gaviria ook wel bedanken voor de leadout

kelderfan

Maar wie mag Dekker bedanken, want die komt niet in 't verhaal voor en de trein is toch inclusief de sprinter.

rennerske

Perfecte trein, imponerende Affini, kortom prima geacteerd! En Dylan? Die heeft nog even tijd nodig

Murcia

'@kelderfan
Wat heeft Dekker jou misdaan? Al sinds vorig jaar ben je extreem negatief over hem. Nu rijdt hij als World Tour debutant zijn eerste grote ronde en wat hij hier laat zien is niet geweldig maar ook weer geen reden om hem als een lulletje rozenwater neer te zetten. Ook voor hem zal deze Giro een prima leerschool blijken.

AWestie

Ik ga me dan ook afvragen hoe deze Giro had gelopen met David als laatste man.

Ik hoop dat Dylan zelf zonder zege nog blij kan zijn deze Giro. Fijn om hem weer te zien fietsen, maar ik ben tegelijk ook bang dat een zege heel lang op zich gaat laten wachten.

rennerske

Van zo’n Affini, die de toch niet misselijke Oss uit het wiel blaast, gaat je wielerhart sneller kloppen. Wat een beest. Daar gaan we nog veel plezier aan beleven.

Murcia

Dylan heeft de competitie nodig maar tegelijkertijd heeft hij een achterstand opgelopen die nergens meer duidelijk wordt dan in een grote ronde. Was het werkelijk beter geweest om hem te laten starten in Hongarije? Misschien voor de korte termijn wel maar ik ben van mening dat hij pas echt weet wat er nog moet gebeuren als hij op het hoogste niveau weer meedoet. Een koers als Hongarije zou wel eens tot een verkeerde inschatting hebben kunnen leiden over waar hij nu werkelijk staat.

@rennerske
Ik zit ook te genieten van die kerel en dan te bedenken dat hij pas zijn tweede grote ronde rijdt. Die beer komt er wel.

Laatst gewijzigd
Yeez

Ik denk dat dylan fysiek niet eens een achterstand heeft, maar mentaal des te meer. Ook niet geheel onlogisch dat hij in de remmen knijpt, maar het geval met sagan op 1,5 km van de meet vond ik wel typerend voor de fase waarin hij zit. Daar ging een soort nederigheid vanuit.

Dekker zat overigens helemaal niet in de trein vandaag. Raar verhaal is dat. Misschien zouden ze in rit 15 evt. Voor hem kunnen rijden?

kelderfan

Dylan Groenewegen en Dekker hebben gelukkig begrepen, dat 't zo niet goed gaat en stappen morgen niet meer op de fiets. Dylan moet toch proberen in wat kleinere rondes zijn sprint aan te scherpen.

kelderfan

'@Murcia
Ik heb verder niets met Dekker, maar hij is hier op 't paard gezet en hij valt er vanaf. Dat kon je van te voren toch zien.
Het is niet de schuld van Dekker, want die was zelf ook verbaasd. Alleen Dekker is sterke jongen en ideaal voor 't Vlaamse werk. Dus dan moet je ook zo'n traject regelen. Want ik zie hem volgend seizoen in de Vlaamse trein en met zijn snelle benen, kan hij een gevaarlijke klant worden.

Cycling

'@Kelderfan Dekker is niet op het paard gezet. Er is hier alleen aangegeven dat het een goede aanwinst is en dat hij de potentie heeft om een sterke sprinter en klassieke renner te worden. Nergens is volgens mij beweerd dat hij dit al is

Murcia

'@kelderfan
Hij is hier toch helemaal niet op het paard gezet? Hij is binnengehaald als sprinter, deed het keurig in UAE en heeft daarna de Vlaamse koersen gereden. Met Dylan in onzekerheid vanwege zijn schorsing is hij als sprinter aan de Giro-ploeg toegevoegd en toen Dylan wel mee ging werd zijn rol die van renner voor de trein. Als we renners nooit laten debuteren in een grote ronde zullen ze ook nooit beter worden in de Vlaamse wedstrijden. De hardheid hier en de ervaring kan hij prima meenemen. Verder kun je van te voren nooit alles voorspellen, er waren hier sommigen die Jos al hadden afgeschreven en die rijdt vanuit zijn taak een prima Giro.

S. Morgenstern

Best handig toch wanneer Dekker volgend jaar in het voorjaar een nog sterkere jongen is?! Volgens mij past het perfect in dat traject van een jonge klassieke renner om voor de inhoud grote koersen zoals de Giro te rijden. Met enkel kleine koersen rijden, ga je niet de stap zetten waarmee je ook in het laatste uur van een klassieker nog belangrijk kan zijn.

Laatst gewijzigd
xistnc

Kelderfan had nu eenmaal liever De Tier en Vermeulen in het geelzwart gezien.

skylimit

Dekker heeft het in UAE Tour aardig goed gedaan, dan valt hij hier in de Giro toch wel een beetje door de mand.
Voor Groenewegen blijkt de Giro te vroeg, en had hij eerst beter in een kleinere rittenkoers ritme op kunnen doen.
Vandaag was de makkelijkste kans voor de overwinning te sprinten, maar hij komt niet eens in de buurt en laat het gewoon lopen. Dit zou wel eens een lang proces kunnen worden als hij zich niet meer "legaal kan smijten" in een massasprint voor de overwinning.

Morgen hopen op een superdag van Foss en dat hij de meubelen voor TJV kan redden deze Giro.

Laatst gewijzigd
rennerske

'@ murcia: amen!

user26777

'@Murcia;
De opmerking dat Dekker het in de UAE tour "keurig heeft gedaan" staat haaks op de opmerking: "Je ziet nu al dat een renner als David het world tour niveau aan kan"

AWestie

Zoncolan wordt heel moeilijk voor Foss, die stijle gluiperd. Hopelijk kijkt hij bijvoorbeeld liever naar Passo Pordoi.

skylimit

'@awestie dat is ook een lekkere rit met niet alleen de Pordoi!

Murcia

'@Joaquim
Hou je een persoonlijk archief bij van uitspraken van mij? Ik ben vereerd. Over Dekker sta ik nog steeds achter mijn woorden van toen en vind ik mijn uitlatingen nu er niet haaks op staan. Ieder zijn mening zou ik zeggen.

Morgen is voor Foss weer ontdekken wat er mogelijk is. Normaal gesproken is tijdverlies in te calculeren aangezien hij aanzienlijk zwaarder is dan de andere klassementsmannen maar misschien zijn de extra kilo's met het voorspelde koude weer op de berg wel een voordeel.

1 2 ... 225 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.