Zo dacht ik inderdaad ook S. Morgenstern. Zijn deelname aan de Vuelta en Tour was al bevestigd en om daar ook nog OS tussen te proppen is gekkenwerk. Vingegaard zou qua potentie de tweede man na Fuglsang zijn dus had het best gekund, maar zoals anderen ook al aangeven: wel spannend voor zo'n jonkie in zijn eerste Tour. En het Amerikaanse team zou sowieso al niet belangrijke mannen ten tonele brengen.
Over OS heb ik verder nooit zoveel mening. De wedstrijd zelf is vaak best vermakelijk, maar je merkt toch wel dat die wedstrijd echt alleen voor jongens is die én redelijke vrijheid hebben in hun ploeg om hun programma te kiezen én OS ook een mooie wedstrijd vinden. En dan moet de wedstrijd ook een beetje op maat zijn. Als Jonas of Sepp zelf hadden aangegeven het jammer te vinden had ik het ook jammer gevonden, maar dat doen ze niet.
"Ik ben al even afgeknapt op die twee chaoten en Stefan Bolt die om de halve zin er wat Engels doorheen moet gooien. Aan de shownotes te zien in ieder geval een belletje met Jos van Emden, verder nog interessante uitspraken?"
Ik kan die chaoten wel waarderen maar van Emden werd gebelt inderdaad en ook Tom Dumouin is kort aan bod gekomen.
Om nog maar wat engels erdoorheen te gooien:
"I have nothing to say just ask to George Bennett how to lose a race. Sometimes it's better to watch some racing on TV so you can learn how to do it."
-Brambilla, moments before being relegated.
'@morgenstern ook jij weet dat die uitspraak op Bennett slaat en uit de mond van Brambilla komt. Sarcasme is nergens voor nodig om je punt duidelijk te maken toch? Volgensmij zijn er 2 verliezers in deze en dat is zowel Bennett als Brambilla. Het is leuk om allemaal te proberen het op Brambilla te betrekken, maar er werden er 2 afgereden
Toen ze met z'n vieren boven kwamen op de laatste beklimming, toen had Bennet al verloren als klimmer met een "laag" maximaal vermogen. Brambilla is een ander verhaal, die kan een sprint in zo'n kleine groep wel winnen. Maar als Brambilla een knecht wil die het gat voor hem dichtrijdt, dan had hij bij TJV moeten tekenen, dan had Bennet dat vast zonder problemen gedaan in die situatie.
Bennett had in de finale niks meer te winnen, ook als Brambilla het gat weer had dichtgereden had Bennett niet gewonnen. Dan een gat laten vallen is gewoon geen aardige actie waar je een typische trotse Italiaan niet mee uit de tent lokt. Er is natuurlijk ook wel een verleden tussen Bennett en Nibali/Ciccone, Brambilla kan zich dat akkefietje ook nog wel herrineren.
Dat Bennett zich dat ook nog herrinert en Brambilla niet wil laten winnen is in elk geval wel duidelijk haha
Brambilla liet zich natuurlijk juist wel uit de tent lokken. Proberen Bennett in te laten schuiven was nog prima, maar zodra duidelijk was dat die dat niet meer ging doen, had hij zijn verstand moet gebruiken en zich nooit zo mogen laten flikken door Bennett. Blijkbaar was het voor hem in het heetst van de strijd toen niet meer mogelijk zijn koers vanaf daar af te stemmen op Vendrame.
De trein is juist heel goed vandaag. Affini rijdt zo verschrikkelijk hard, dat heb ik zelden gezien. Zelfs sprinters liepen amper in. Groenewegen is alleen nog niet klaar om te sprinten. Wilde op 1,5 km gewoon sagan ertussen laten toen van emden en affini op kop reden. Daarna laat die affini de kop nemen en 10 man erover komen.
Affini is een echte topper aan het worden, het valt door de overwinning van Nizzolo niet zo op maar jongens wat kan Eduardo geweldig hard fietsen. Wout noteert hem alvast voor Roubaix denk ik. Dylan heeft het gewoon niet hier, de eerste sprint was eigenlijk zijn beste. Vandaag wordt hij perfect afgeleverd en laat hij zich onder de vod weer 5 plekken naar achteren drukken. Zijn sportieve terugkeer aan de top zal tijd vergen.
Op een 7 à 800 meter zat hij nog hardstikke goed in het Jumbotreintje en was er niks aan de hand. Maar dan krijgt hij een duw en is hij zijn treintje en positie kwijt. Een sprinter laat dat niet gebeuren en geeft op zo'n moment en beuk terug, maar dat durft hij duidelijk nog niet. Op die manier is het voor zijn tegenstanders wel heel gemakkelijk om met hem af te rekenen.
Ik had gedacht dat starten in de Giro wel goed voor hem was. Een grote ronde geeft de hardheid waar hij straks weer voordeel van heeft. Maar op deze manier had hij misschien toch beter in een kleine ronde kunnen starten, een paar overwinningen meepakken en zo zelfvertrouwen tanken.
'@YogiBear
Er zal zeker een element van niet kunnen in zitten want Dylan is een sprinter die de bergetappes minder verteerd dan de Sagan's en de Viviani's en ook Nizzolo klimt beter maar de manier waarop hij zich vandaag laat wegzetten verraad volgens mij ook wel degelijk een element van gebrek aan durf. Niet onlogisch na verleden jaar maar wel lastig om terug te krijgen.
Ik kan echter nog steeds niet uit over de snelheid/vorm van Affini, als die de bergen doorkomt met deze benen is de slottijdrit voor TJV straks ook interessant met twee en misschien wel drie kanshebbers voor een zeer hoge notering.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.