Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 223 ... 454 455
AWestie

Op de laatste berg was Bennett inderdaad aanvalslustig en kreeg hij inderdaad de rest er niet af. Ik vind het alleen een tactische blunder als je verwacht dat Bennett daar weg kan rijden als er al een boel bergen zijn geweest. Alle bergen daar voor heeft Bennett zich relatief rustig gehouden terwijl juist hij een pittige dag nodig heeft.

Ik hou altijd graag vast aan het idee dat een renner een wapen heeft. De een daalt goed, de ander sprint. Bennett is een man van het lange duurvermogen, dan had hij in mijn ogen ook tactisch eerder (niet meer of beter) moeten aanvallen.

Mooi dat hij podium pakt, goed dat hij terug aan het front is, nu nog aan een winnend plan schaven.

S. Morgenstern

Dat hij de koers eerder wat zwaarder had kunnen maken, vind ik wel een aardige suggestie. Achteraf waarschijnlijk niet de beste keuze om op de slotklim te gokken. Het is echter natuurlijk wel zo dat ze op de klim ervoor net uit die regenbui kwamen en daar wat twijfel kan hebben meegespeeld.

Laatst gewijzigd
Murcia

Ik vond het rijden van George in de finale niet zo dom, van de 4 is hij waarschijnlijk de traagste dus moet je gokken en dan kun je ook verliezen. Het probleem lag volgens mij al eerder, een renner als Vendrame kun je er af rijden als je op meerdere beklimmingen aanvallen krijgt maar dat gebeurde niet. Men reed in de kopgroep met zeer ruime voorsprong rustig naar boven om dan vervolgens in de afdalingen telkens de groep te zien scheuren. Brambilla kiest er zelf voor om alleen op George te reageren in de slotklim en afdaling en dan krijg je een actie reactie die tot de finish voortduurde.

In de Ruta lijkt Antwanito de sterkste te zijn na Superman en dat is een prima vormpeil lijkt me. Goed werk ook weer van Nathan die een zeer belangrijke en gewaardeerde knecht wordt zo. FFB wat minder vandaag is geen man overboord. Leren, Leren en nog eens Leren. Dit zijn de dagen die misschien nog belangrijker zijn dan die van gisteren.

Yeez

Reactie Bennett:

‘Ik kan niet alles dichtrijden en ik ging de sprint ook niet winnen, dus moest ik beetje gokken’, verklaart Bennett zijn rijden in de finale aan Eurosport. ‘Als ik goede sprint had, dan zou ik op alles reageren. Maar als je 58 kilo weegt en moeite hebt om 1000 watt te trappen, wat is dan het punt om het op een sprint te laten uitdraaien.’

Bennett probeerde op de laatste klim een paar keer zijn medevluchters te lossen, maar door tegenwind bleek dat niet mogelijk. ‘Je kan zo vaak aanvallen als je wil, maar als iedereen op je let en op je wiel zit, dan houdt het gewoon een keer op’, aldus Bennett. ‘Het is heel frustrerend en ik voelde me ook gefrustreerd in de etappe met de gravelaankomst (etappe 9, zat Bennett mee in ontsnapping, red.). Daar kwam het ook aan op het spelletje. Het proberen etappes te winnen via ontsnappingen is niet iets wat ik doorgaans doe. Normaal rijdt ik zolang als mogelijk mee in het peloton. Dus misschien moet ik nog wat gevoel ontwikkelen voor het rijden in ontsnappingen’, legt Bennett uit.

Bennett ziet alvast nieuwe kansen in de bergetappes die nog moeten komen. ‘Daar gaat het meer om wie de sterkste benen heeft, dan het tactische spelletje. Hopelijk gaat dat mij wat beter af.’ Bennett schoof met zijn resultaat vier plekken op in het klassement, maar staat nog altijd op ruim elf minuten. Het zegt hem dan ook weinig. ‘Ik stond voor het begin van de etappe al heel ver achter. Mocht het nodig zijn dan verlies ik morgen (vrijdag, red.) nog wat meer tijd, zodat het peloton niet twijfelt als ik probeer te ontsnappen

Murcia

'@Yeez
Dank je wel, prima uitleg over het hoe en waarom. Ik vind vooral zijn eerlijkheid over het onervaren zijn in de spelletjes van een vluchtgroep een cruciale opmerking. Hij is inderdaad gewend om zo lang mogelijk met de favorieten mee te rijden of voor een kopman in de trein te zitten. Dit soort ondernemingen zijn dan volstrekt nieuw, verder vond ik zijn keuze wel begrijpelijk. Net als bv Steven en Robert sprint hij als een strijkijzer dus dan ga je niet doelloos met de andere drie meerijden en moet je gokken.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Duidelijk dat Bennett er met zijn hoofd heel goed bij is. Heeft helaas amper wapens voor ´het spelletje´ in dit soort ritten. Wat dat betreft is het voor hem vooral wachten op het hooggebergte.

Stoempie

Ik zit nu de herhaling te kijken en kan niet aan Bennet afzien dat hij last heeft van z'n euvel, als hij heuvel op rijdt.

Laatst gewijzigd
AWestie

Handige uitleg Bennett, voelt bijna aan als verkeerde renner op het verkeerde moment (wat betreft zijn 'wapens').

Rahim Vlasblom
admin

'@Michiel misschien omdat jij er meer mee bezig bent dat hij :)

Stoempie

Rahimns. Verrek ja. Ik had tijdens het kijken een grimas op m'n bakkes.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Ik houd wel van dit soort blufspelletjes en vind het wel stoer dat Bennett het zo gespeeld heeft. Volgende keer weten ze dat hij niet zo maar elk gaatje dichtrijdt. Doet me denken aan Nibali vs. Roglic in Giro 2019.

Yeez

Toen verloor roglic hem ook ;)

ti-raleigh

Ja klopt, maar ik vond wel mooi hoe hij Nibali tergde. En het is natuurlijk niet 1 op 1 te bewijzen, maar ik denk dat met die manier van koersen Roglic wel een visitekaartje heeft afgegeven waar hij later de vruchten van heeft geplukt.

Murcia

In die etappe bleek juist dat Primoz het verkeerde type is om dat soort tactieken bij toe te passen. Nibali had geen benul met welk karakter hij te maken had en dacht hem af te bluffen als zijnde de renner met het grootste palmares terwijl Roog zich vooral herinnerde hoe Nibali zijn ploeg opdracht had gegeven om de zieke de Plus eerder in de ronde te elimineren. Nibali's verlies was veel groter dan die van Roglic met de wetenschap van nu, nooit zou hij meer zo dichtbij een eindzege in een grote ronde komen terwijl het palmares van zijn opponent die dag alleen maar groter werd.

Laatste man

2e en 3e vandaag in zware etappes. Mooi nieuws. Antwanito prima. Bennett gegokt en verloren, hoort erbij.

Grappig dat 2 bepaalde posters weer direct overal hun gal spuwen.

rennerske

'@Laatste man: als grappig een synoniem voor tenenkrommend is onderschrijf ik je woorden.

De Zeboe van de Zoncolan

Bitterballen

AWestie

Hoeveel bitterballen mag Dylan na de etappe vandaag van de Jumbo Foodcoach App? Wie het dichtste bij zit wint De Eer.

Rawolf

Laatste LSRF podcast komt jumbo(renners) veel aan bod https://open.spotify.com/episode/0RMg8ibE5MrFqMNFaM2AK8?si=isE6RnYJSZKmWCKhK9AG6w&utm_source=copy-link

AWestie

Ik ben al even afgeknapt op die twee chaoten en Stefan Bolt die om de halve zin er wat Engels doorheen moet gooien. Aan de shownotes te zien in ieder geval een belletje met Jos van Emden, verder nog interessante uitspraken?

Laatst gewijzigd
YogiBear

Ben benieuwd wat jullie vinden van het afzeggen van Kuss en Vingegaard voor de OS in Tokyo? Lijkt me zeker voor een Amerikaan best een lastige stap, met de bijna eenzame hoogte waarop de OS daar in de sportcultuur staan. Daarnaast had Vingegaard wellicht ook nog wel een kansje bij de OS. Het is natuurlijk ook wel zo dat beide zich redelijk leeg moeten rijden voor Roglic in de Tour de France, dus dat het ook een soort van eerlijkheid is richting je landgenoten die ook in aanmerking komen voor een selectie.

Yeez

Ergens snap ik het wel. Kleine kans voor die renners om te winnen. Wel frappant dat er zoveel passen. Ook alaphilippe

Rahim Vlasblom
admin

Ik heb niet zoveel met de OS als het gaat om wielrennen en dus ik vind het al lang best. Blij dat beide zich gewoon focussen op de ploeg. Ik zal hier niet wakker van liggen in ieder geval.

Cycling

Voor Vingegaard is het zijn 1e Tour. Als hij het gevoel heeft niet goed te zijn bij de OS als hij de Tour rijdt, is het verstandig om niet naar de OS te gaan. Voor Kuss heeft de keuze denk ik vooral te maken met de voorbereiding op de Vuelta. Tour, OS en daarna voor het klassement in de Vuelta lijkt mij ook niet realistisch.

KissMyAce2.0

Ik kreeg sterk het gevoel dat Brambilla dacht dat Bennett elk gaatje wel dicht zou rijden. Dat deed hij ook tot 2 keer toe. Dat kan niet blijven duren dus de 3e keer niet.
Verder zie ik niet in hoe Bennett met deze vorm ooit die etappe had moeten winnen.

1 2 ... 223 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.