Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 222 ... 454 455
Rawolf

Geen goed woord over voor Bennett vandaag, tactisch belabberd en laf gereden.

Had de klim kunnen gebruiken om aan te vallen... tegen goeie daler Brambilla en snelle man Vendrame ga je niks meer beginnen daarna.

En dat aan Brambilla slepen... tja. Eigenlijk is het gewoon dom want reken niet dat Brambilla nu ooit nog een trap op kop doet voor Bennett in toekomstige situaties. En andere renners onthouden zulke dingetjes ook wel.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Tja, dat was te verwachten. Is geen explosieve renner. Denk dat dit het maximale was dat er in zat voor hem. Was ook niet duidelijk beter bergop ofzo. Dan snap ik dat je de op papier meest ervaren man en een echte winnaar als Brambilla probeert uit zijn tent te lokken. Gegokt en verloren, maar met een hand die al niet al te best was.

rennerske

Bennett prima tactiek als niet sprinter: gestreden, gegokt en uiteindelijk genaaid door Brambilla. Kan gebeuren.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Dat afgeven op renners vanaf de bank vind ik altijd wat lachwekkend. Ze hebben 220 kilometer gekoerst door kutweer en constant op en af. Bennett had geen beste benen in het begin van de Giro. Ik vind het eigenlijk wel knap hoe hij zich langzaam herpakt.

madeinstars

Maar als ik dat zeg zal ik wel weer als fanboy worden weggezet, want je bent pas echt objectief als je renners afkraakt :)

Poeksel

'@rawolf Dat hij uberhaupt in de kopgroep zat vind je geen positief woord waard?

Yeez

Nee, maar je rijdt nu eerder om de ander te doen verliezen en verpest het voor jezelf. Neemt letterlijk geen 1 keer over. Volgens de babbelbelg had hij in lombardije vorig jaar ruzie met de trek ploeg, vandaar misschien

Xevar

Als je vanaf de bank geen kritiek mag hebben op renners kunnen we dit hele forum wel opdoeken toch? Ik vind dat argument juist vrij lachwekkend, alsof je zelf profrenner moet zijn om te kunnen oordelen over renners.

Het is toch gewoon een feit dat Bennett tactisch echt mokerdom heeft gekoerst vandaag?
Het enige positieve aan het rijden van Bennett is dat hij er een beetje door heen lijkt te komen qua vorm, dus misschien dat hij het nog wel een paar keer probeert de komende dagen.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Rawolf hij heeft het ook geprobeerd maar kwam gewoon niet weg... hij is gewoon niet explosief genoeg en kon Brambilla en Hamilton gewoon niet losrijden.

madeinstars

In de afdaling reed Brambilla ook vol op Bennett, dus ik snap best dat je daarna denkt 'bekijk het maar'. Was het de beste tactische keuze? Achteraf duidelijk niet. Aan de andere kant: hoe groot was de kans dat deze Bennett met een andere tactiek had gewonnen?

madeinstars

'@Xevar er is een verschil tussen kritiek en afkraken. "Geen goed woord over voor Bennett vandaag" wordt letterlijk gezegd. Dat vind ik gewoon lachwekkend.

Yeez

Als je die laatste 3 km bij elkaar blijft kun je nog een late uitval proberen, maar schijnbaar hebben deze 2 al eerder in hun carrière mot gehad.

rennerske

'@madeinstars: helemaal eens!!!

AWestie

Het getuigt inderdaad van een goeie kop dat hij nu meestreed voor winst nadat hij eigenlijk voor andere doelen naar de Giro kwam. Om deze etappe te winnen had hij alleen andere trucs moeten gebruiken, bijvoorbeeld veel eerder aanvallen.

kelderfan

'@Yeez
Jammer dat Bennet zich laat naaien door die Brambilla. Maar ja daarmee doet Bennett ook zichzelf te kort.
Maar mooi dat Tolhoekie 2e. wordt na Lopez in deze klim rit. (ik kom net binnen). Die Tolhoek is echt op de weg terug.

Yeez

'@awestie hij kreeg ze er niet af. Overigens is brambilla terug gezet naar plek 4 en is Bennett 3e, maar ook daar koop je weinig voor. Hopelijk een wijze les. Er gaan in de laatste week nog kansen komen.

S. Morgenstern

Bennett kwam niet los op de klim en was daarna nagenoeg kansloos met een Brambila die hem duidelijk niet weg ging laten kom (was op de klim al te zien dat ze met elkaar bezig waren, toen ze achter Vandrame aan reden). Besloot toen dat als hij niet kon winnen, dan dat zuigertje ook niet. Ik kon dat wel waarderen eerlijk gezegd. Wat betreft zijn eigen kansen komen er nog genoeg bergritten om iets te proberen.

Yeez

Zolang je erbij zit heb je altijd een kans om te winnen. Nu pak je eigenlijk ook jezelf nog, want hij kon in dat sprintje brambilla zo waar baas als hij niet zo van zijn lijn zou afwijken

YogiBear

'@Xevar Het is dus geen feit dat hij mokerdom heeft gereden. Dat is een mening. Ik snap je mening ook echt wel, want ik zat me op de bank ook op te vreten en te balen dat het gat viel. Van de andere kant, als Bennett niet gokt en zijn krachten verspeeld om er naar toe te rijden weet je ook zeker dat je verliest. Hij is gewoon nog niet top volgens mij. En als je een vier en een zeven als kaarten gedeeld krijgt, moet je gewoon keihard bluffen om überhaupt nog te kunnen winnen.

madeinstars

Dit ziet er natuurlijk ook altijd heel knullig uit, maar als Brambilla het gat dichtknalt en je kan daarna erop en erover, dan is het ineens briljant. Die marges zijn allemaal niet zo groot.

Yeez

'@yogibear volgensmij neem je “je mening” dat bennett sowieso geklopt zou zijn ook maar gewoon als feit aan, want die situatie hebben we niet gezien en weten we dus niet. Het enige feit is dat die nu helemaal geen kans had en dat is altijd minder dan iets

Rawolf

Ik heb Bennett geen alles of niks poging zien doen op het steilere deel van de klim.

Dat was de enige fase waar hij kans had op winst en heeft dat verzuimt

Bennett deed wel een halfslachtig aanvalletje toen het al wat vlakker was. Te laat dus

Laatst gewijzigd
YogiBear

'@Yeez Is ook zeker geen feit en gaan we inderdaad ook nooit meer achter komen. Als je op voorhand echter kijkt naar de sprint zou je Bennett van deze vier op plek drie of vier zetten. Daarnaast was duidelijk dat hij bergop het verschil ook niet kon maken. Daarmee snap ik de keuze die hij maakt om volop te gokken. Met jouw redenering moet Bennett in een vlakke rit ook gewoon met bv Viviani naar de streep rijden, want je weet maar nooit.

YogiBear

'@Rawolf Ik ga er vanuit dat hij gewoon niet beter kon. Bennett weet dat hij niet de snelste is en hij weet dat hij het verschil dus moet maken op de klim. Dan zie ik geen enkele reden dat hij dat niet zou proberen als hij het wel kon.

kelderfan

Die Antwan Tolhoek en ook George Bennett lijken mij de volgende renners, die worden verlengd.

1 2 ... 222 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.