Geen goed woord over voor Bennett vandaag, tactisch belabberd en laf gereden.
Had de klim kunnen gebruiken om aan te vallen... tegen goeie daler Brambilla en snelle man Vendrame ga je niks meer beginnen daarna.
En dat aan Brambilla slepen... tja. Eigenlijk is het gewoon dom want reken niet dat Brambilla nu ooit nog een trap op kop doet voor Bennett in toekomstige situaties. En andere renners onthouden zulke dingetjes ook wel.
Tja, dat was te verwachten. Is geen explosieve renner. Denk dat dit het maximale was dat er in zat voor hem. Was ook niet duidelijk beter bergop ofzo. Dan snap ik dat je de op papier meest ervaren man en een echte winnaar als Brambilla probeert uit zijn tent te lokken. Gegokt en verloren, maar met een hand die al niet al te best was.
Als je vanaf de bank geen kritiek mag hebben op renners kunnen we dit hele forum wel opdoeken toch? Ik vind dat argument juist vrij lachwekkend, alsof je zelf profrenner moet zijn om te kunnen oordelen over renners.
Het is toch gewoon een feit dat Bennett tactisch echt mokerdom heeft gekoerst vandaag?
Het enige positieve aan het rijden van Bennett is dat hij er een beetje door heen lijkt te komen qua vorm, dus misschien dat hij het nog wel een paar keer probeert de komende dagen.
Bennett kwam niet los op de klim en was daarna nagenoeg kansloos met een Brambila die hem duidelijk niet weg ging laten kom (was op de klim al te zien dat ze met elkaar bezig waren, toen ze achter Vandrame aan reden). Besloot toen dat als hij niet kon winnen, dan dat zuigertje ook niet. Ik kon dat wel waarderen eerlijk gezegd. Wat betreft zijn eigen kansen komen er nog genoeg bergritten om iets te proberen.
'@Xevar Het is dus geen feit dat hij mokerdom heeft gereden. Dat is een mening. Ik snap je mening ook echt wel, want ik zat me op de bank ook op te vreten en te balen dat het gat viel. Van de andere kant, als Bennett niet gokt en zijn krachten verspeeld om er naar toe te rijden weet je ook zeker dat je verliest. Hij is gewoon nog niet top volgens mij. En als je een vier en een zeven als kaarten gedeeld krijgt, moet je gewoon keihard bluffen om überhaupt nog te kunnen winnen.
'@Yeez Is ook zeker geen feit en gaan we inderdaad ook nooit meer achter komen. Als je op voorhand echter kijkt naar de sprint zou je Bennett van deze vier op plek drie of vier zetten. Daarnaast was duidelijk dat hij bergop het verschil ook niet kon maken. Daarmee snap ik de keuze die hij maakt om volop te gokken. Met jouw redenering moet Bennett in een vlakke rit ook gewoon met bv Viviani naar de streep rijden, want je weet maar nooit.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.