Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 232 ... 454 455
Fanny

TJV heeft vandaag met de B-garnituur tov de TdF ploeg een uitstekende etappe gereden met aanvallende pretenties van Bouwman en rijden van Foss voor een goed algemeen klassement.
Allereerst Bouwman die heel knap weer in de sterke vluchtgroep zat.
Nadat kopgroep van de dag met een sterk dalende Nibali gesplitst was kwam Bouwman ongelukkiger wijze in de 2e kopgroep terecht waar de 18 overige renners niet voor elkaar wilden doorrijden om de 6 vluchters gezamenlijk terug te willen pakken wat nmm makkelijk had gekund met zoveel renners.
Bouwman liet zich begrijpelijker wijs maar terugpakken om Foss en Bennett bij te staan met knechten voor kopman Foss in het voortrazende peloton.
Bennett die het nu dus ineens niet koud had met dit weer heeft Foss nog even geloodst naar de top waarna hij ook moest lossen.
Dan kopman Foss.
Ik vond hem erg sterk rijden en finishte uitstekend waarbij het leek dat hij nog zelfs overschot had.
Hij heeft denk ik geheel zijn eigen tempo bergop gereden wat hem dus erg goed afging.
Indien hij de komende week geen inzinking krijgt en Bennett en Bouwman ook niet, zie ik hem nog stijgen in het AK, zeker met een goede ITT in het verschiet.
Ik denk dat het voor deze B ploeg van TJV vandaag een uitstekende dag was.
Helaas lukte de tactische aanval met Bouwman niet maar de etappeplaatsen van deze genoemde renners waren voor mij goed met een 10e plaats voor Foss, een 14e plaats voor Bennett en toch een19e plaats voor Bouwman na eerst aanvallend te hebben gereden.
Ook ben ik blij dat daardoor de 3 mannen hebben kunnen opschuiven in het AK met Foss als 9e plaats , kopman Bennet, waar ik meer van had verwacht, met een 14e plaats en knecht Bouwman een 16e plaats.
Ik hoop dat ze, gezien hun eigen AK plaatsen, toch aanvallend blijven koersen met Bennet of Bouwman in een vlucht van de dag.
Hopelijk (heel misschien) zit er voor hun dan ook nog een top 10 plaats in al zal dat heel moeilijk worden met een zware laatste week voor de boeg maar je weet het nooit.
Maar nog beter zou het zijn als ze toch nog een ritoverwinning halen met een van deze mannen.
Dan zou sowieso deze Giro geslaagd zijn voor deze geminimaliseerde TJV ploeg.😊

Cycling

'@Yeez Teunissen kan niet Tour de Suisse en Belgium Tour rijden

S. Morgenstern

Hij rijdt volgens zijn website Zwitserland. Ik had daar eigenlijk ook nog een klimmer uit de Giro verwacht, maar zie dat er minder tijd tussen zit dan normaal. Kan het nog steeds wel interessant zijn voor bijvoorbeeld Bouwman.

AWestie

Interessant om terug te lezen afgelopen pagina, de verschillen in verwachtingen en hoe men kijkt naar uitslagen. Er lopen denk ik een heleboel dingen door elkaar die op zichzelf best logisch zijn. Aan de ene kant heb je het punt dat TJV heeft bewezen een van de topteams te zijn in (iedere) grote ronde en dat zich dat ook uit in overwinningen of meestrijden in het AK. Nu was dit doel op voorhand al minder haalbaar, met iemand die zich nog nooit lang heeft gemengd bovenin een AK en sprinters die zich (opnieuw) nog moeten bewijzen. Dat ontslaat critici nog steeds niet om kritisch te zijn, en over het geheel is TJV nog steeds redelijk flets te noemen.

Individueel gezien excelleren daarentegen mannen als Foss, Affini, Bouwman en Van Emden. De sprinters zijn nog een zorgenkindje en Bennett moet verder wel echt zijn bakens verzetten naar meesterknechten.

Het aandeel geel in koers in beeld is dus uiteindelijk misschien wat karig (mede dankzij de drama verbinding van de RAI), maar voor een paar mannen schijnt de zon. Lekker daar aan vast houden, ook een beetje zeiken over het gemis aan Jumbobees aan het front en nog hopen op een uitschieter.

ti-raleigh

Omgaan met kou of hitte is een mindset. Als je toevallig een keer goed presteert in de regen, ga je er zelf in geloven. En dat stukje geloof geeft je een voordeel op anderen. Als je een keer een klotedag hebt in de kou, denk je dat het daar aan ligt, maar ik heb nog geen wetenschappelijk bewijs gezien, dat zegt dat de een fysiek beter kan omgaan met kou dan de ander. Bennett bewijst het vandaag.

S. Morgenstern

Het je wetenschappelijk bewijs dat het een mindset is?

Fanny

'@Morgenstern @ Yeez
Wie gaan er zeker naar Zwitserland. Ik neem aan vnl klimmers.

S. Morgenstern

Ik weet het enkel van Dumoulin en Teunissen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Zover ik weet gaan Eenkhoorn, Pfingsten en Van Hooydonck ook naar Zwitserland en volgens mij ook Tolhoek

peerduell

Ben ik de enige die het opvallend vind dat de focus van de Europsport commentatoren deze hele Giro (bijna) volledig ligt op Evenepoel en DCQ?
Geel/zwart is kennelijk veel slechter te zien dan blauw. Als Foss lost b.v. hoor je niets, als Evenepoel lost, paniek! Als Foss het uitstekend doet dan zien ze dat pas als hij bij de finish is. Het lijken wel blauwe smurfen die Kroon en van Belleghem. De komende dagen Remco Evengeenpoel graag. Overigens, een grove fout van de leiding van DCQ om Almeida al na een paar dagen te laten knechten voor een jongen die totaal nog niet klaar was voor een podiumplaats in deze Giro. Zware overschatting en een bewijs dat we hier zeker niet te maken hebben met de reincarnatie van Merckx.

horsm

'@Peer, valt wel mee toch? Ik hoor Kroon regelmatig iets over Foss zeggen. En verder lijkt het me volkomen logisch dat ze geïnteresseerd in Evenepoel zijn. Zijn debuut in een grote ronde is wel een van de Grote Verhalen van deze Giro.

horsm

Ik vind Bouwman echt verrassend goed rijden deze Giro. Heel consistent. Eigenlijk boven verwachting.

Fanny

'@Rahims
Volgens het Yeez lijstje
EENKHOORN Pascal
HARPER Chris
LEEMREIZE Gijs
PFINGSTEN Christoph

Jou namen
Eenkhoorn, Pfingsten en Van Hooydonk.

Harper lijkt mij onzeker gezien zijn blessure/ziekte.
Leemreize verwacht ik niet in deze WT koers.
De anderen zouden dan voor sprinter Teunissen moeten rijden ? Maar zijn er wel sprintetappes in deze koers ?
Tolhoek zal hier denk ik ook wel starten na een goede ronde in de Vuelta Andalusia.

Stoempie

Met kou omgaan is zeker ook een mindset. Vraag maar aan Wim Hof.

AWestie

Na DQS komt TJV vaak over de tong hoor. Ze rijden alleen wat minder in beeld dan zammazegge Trek, EF en Ineos.

Jopie

Het punt deze Giro is natuurlijk dat de beoogde kopmannen (ver) ondermaats presteren, al dan niet door omstandigheden, en de ondersteunende renners boven verwachting presteren (Afinni, Bouwman en Foss). Al met al zou het zonder ritzege toch een teleurstellende Giro zijn met voor de ploeg als geheel een onvoldoende. Hoewel je je kan afvragen of die leiding in dit geval bijvoorbeeld niet meer waarde hecht aan een tiende plaats van Foss dan een vijfde of zesde plaats voor Bennett. Een ritzege in de slotweek kan daarnaast natuurlijk nog veel goedmaken. Met Bouwman, Bennett of Affini zijn er nog best wat mogelijkheden.

Murcia

'@Michiel
Absoluut waar, al denk ik dat je bij George ook moet constateren dat er een wisselvalligheid in zijn prestaties zal blijven. Sommige renners hebben een opmerkelijke constantheid in presteren maar Bennett is daar duidelijk niet bij. Vandaag wordt hij 14e in de regen en de kou en dan denk ik bij mezelf, hoe kan het dat hij de op één na slechtste was van de renners in de kopgroep die aan de Zoncolan mochten beginnen.

Fanny

'@horsm
Quote: Ik vind Bouwman echt verrassend goed rijden deze Giro. Heel consistent. Eigenlijk boven verwachting.
Ik ook, maar die is de laatste tijd ook sterk verbeterd door zijn vele hoogtestagetrainingen.
Ik verwacht ook, dat hij er niet extreem gaat doorzakken, gezien zijn vorige als knecht verreden Giro's met een 41e (2019 en 50e (2018) plaats.
Ook vorig jaar stond hij er erg goed voor met een 23e plaats in het AK als beste renner na Kruijswijk toen de 10e rit roet in zijn eten gooide met het verwijderen uit de Giro na het corona debacle (nog beter dan Harper en huidige Foss die op een 35e plaats op 19min stond).
Hij baalde toen stevig en had nmm samen met enkele andere TJV renners graag door willen rijden.
Hopelijk mag hij nog eens een klimrondje van een week met een ITT kopman zijn want misschien zit er potentie in van een ronderenner en dan bedoel ik in eerste instantie niet een grote ronde.
Ook Foos heeft zich enorm verbeterd tov vorig jaar en dat is heel mooi voor een grote ronde ploeg zoals TJV.
Helaas is het geen Nederlander en dat zou het nog mooier maken voor een Nederlandse ploeg.
Ik zie hem er deze week ook niet echt doorzakken omdat hij gewoon zijn eigen tempo rijdt.
Maar vooral hoop ik dat Bennett, Bouwman of Affini nog een etappeoverwinning halen in deze laatste week.
Dat zou de kers op de taart zijn met deze tot 5 renners gereduceerde ploeg.

S. Morgenstern

Zoncolan rit was het een ploegentijdrit op het vlakke naar de voet van de klim, vandaag werd er enkel op de klim zelf gekoerst.

Stoempie

Zeker Murcia. En zijn gewicht zal ook meespelen. Foss verteert de kou en regen iets minder slecht. Maar alle kleine beetjes helpen. En daar is Jumbo Visma toch van.

Rawolf

Mijn verwachting is wel dat hij woensdag weer flink wat tijd verliest, soort Zoncolan 2.0

xistnc

'@peer
Valt prima mee. Bij afwezigheid van Van Aert heeft Kroon deze Giro TJV-dienst. Maar dan zonder de drama die Babbelgem nodig heeft voor DQS. Kroon beschrijft wat hij ziet qua gele truitjes, Babbelgem gooit drie lagen interpretatie en wensdenken over wat hij ziet en wat hij niet ziet.

Vandaag was wat lastig, vanwege de regenjasjes en vanwege het ontbreken van beelden van lossende renners. Ik zag in een flits Foss met Bennett op een gaatje zitten toen Carr aan het rammen was voor EF, maar daar moet op zo'n moment maar net je oog op vallen.

ti-raleigh

Dealen met tegenslag, veranderende omstandigheden etc is een mindset ja, wat zou het anders moeten zijn dan ?

S. Morgenstern

De vraag is of je presteren in verschillende omstandigheden kunt reduceren tot mindset. Dat lijk je met je eerdere post te doen, door te stellen dat omgaan met die omstandigheden een mindset is. Ik betwijfel of er wetenschappelijke basis is voor zo´n reductie.

Laatst gewijzigd
AWestie

Dat noemen we ook wel mentale weerbaarheid geloof ik, maar ieder heeft daar weer een ander idee bij. Alles kan mindset zijn, dus ik kan niet zoveel met zo'n holle term.

1 2 ... 232 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.