De eerste 2 etappes is Vingegaard de man in de selectie die Roglic moet gaan piloteren in de finale, zijn rol daar is juist essentieel.
Samen met Wout van Aert natuurlijk. Martin en Teunissen worden eraf gereden op de heuveltjes en voor de echte klimmers in de ploeg is dat werk te explosief
Wat Murcia zegt.
Ik zou Vingegaard net zo gebruiken als Tolhoek in 2018 (zonder het kopwerk voor een sprinter uiteraard) en hem waar mogelijk zo veel mogelijk sparen voor de bergritten. Zeker nu hij door die blessure niet de ideale voorbereiding heeft gehad. Heeft vorig jaar in de Vuelta en oa ook voor Kuss in het verleden goed gewerkt.
De toegevoegde waarde van Tolhoek in die Tour wordt zeker overschat, maar de keuze om een pure klimmer te sparen voor de bergritten lijkt me daarmee nog geen tactische keuze die je niet zou moeten kopiëren. Was verder ook niet het enige voorbeeld natuurlijk. Mocht het eenvoudiger zijn om jezelf een Poels-aanpak voor te stellen, doe dat dan gerust..
Harper lijkt me gewoon niet fit, waardoor hij eerder al vervangen moest worden in de Giro. Ik zie het raadsel niet zo. Balen voor hem verder, maar voor de ploeg niet iets wat ze niet makkelijk op kunnen vangen. Of je moet werkelijk denken dat de mogelijkheid om hem in te vliegen voor de Elfstedenronde een probleem had opgelost.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.