Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 256 ... 454 455
S. Morgenstern

Een klimmer te kort is inderdaad een persoonlijke voorkeur, geen feitelijk argument om een tekort aan renners mee aan te tonen. Er is geen hoeveel klimmers die je per ronde op zou moet stellen. Hetzelfde voor sprinters.

Savojor

Ik vrees eerlijk gezegd dat dit een pijnlijke Tour gaat worden voor de ploeg, de voortekenen zijn op zijn zachtst gezegd niet best..

- van Aert niet fit.
- Vingegaard niet fit.
- Teunissen mist wedstrijdritme.
- Kruijswijk kan het topniveau niet meer aan.
- Gesink is zeker bergop ook niet veel meer tegenwoordig.
- Kuss is goed maar belachelijk wisselvallig.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Dat is wel erg glas-half-leeg zeg, wat een onzin Ten eerste heb je geen idee over de fitheid en het wedstrijdritme en de invloed daarvan op de Tour. Ten tweede Kuss doet het hier gewoon heel goed voor een tweede man. Die wisselvalligheid is niet zo relevant als je niet voor een klassement gaat en is bovendien ook nogal overdreven. Gesink heeft een prima niveau voor de rol van wegkapitein en kilomters op kop sleuren of bidons halen in eerdere delen van de etappe.

Het enige zorgekindje is inderdaad Kruijswijk, maar om op basis daarvan meteen de Tour verloren te beschouwen lijkt me nogal voorbarig.

Savojor

Kuss lijkt me trouwens vooral tactisch niet z'n helder licht en iemand die zijn krachten niet goed kan verdelen. Is niet de eerste keer dat hij vroeg aanvalt en er super sterk uitziet, om vervolgens toch keihard te ontploffen.

kelderfan

Geweldig @madeinstars TJV lijkt klaar voor de TdF.
Het is matig te noemen. Kruijswijk blijft schaven en Vingegaard heeft nog wat te doen. De enige van de klimmers die overeind blijft is Kuss, maar die is ook nog niet top.

Savojor

Om alleen Kruijswijk als zorgenkindje te bestempelen vind ik juist wel erg overdreven optimistisch. Van Aert en Vingegaard horen ook zeker op het lijstje met zorgenkindjes lijkt me, puur vanwege hun blessures en bijbehorende trainingsachterstand.

Misschien dat ze alledrie gewoon in topvorm zijn straks en iedereen naar huis rijden, maar dat kans dat het gaat tegenvallen lijkt me toch heel wat waarschijnlijker.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Ja een goede klimmer erbij blijft zeker mijn persoonlijke voorkeur. Want hoe matig TJV lijkt, is 't toch een leuke strijd geworden bergop naar La Plange met een mooie winnaar.
Kruijswijk valt wel erg veel terug in 't klassement. Kuss is hem gepasseerd..

Glorious

Oomen tolhoek naar de tour...
1 ding is 100%. Alles op Roglic. En positieve... iedereen kan alleen maar beter worden richting de tour. Laten we het hopen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ja als Oomen en Tolhoek goed zijn in de TdS, dan lijkt mij, dat zeker een goede optie.

S. Morgenstern

Kruijswijk heeft nog heel wat te doen, maar rampzalig lijkt me dat niet. Heeft wel vaker een minder voorbereidingskoers gereden. Verwacht hem 'gewoon' op het niveau van Parijs-Nice (als knecht nog goed genoeg om achterin de toptien te rijden).

Van Aert maak ik me weinig zorgen om, maar op zich is dat natuurlijk wel een klein vraagteken wat betreft topvorm. Dat hij fit aan de Tour kan beginnen is echter geen vraagteken zover ik begreep.

Vingegaard is dat wel. Hopelijk is deze koers een impuls die hij qua hardheid nodig had na de blessure en kan hij naar de Tour. Anders wellicht vervangen.

De rest is gewoon goed op weg naar de Tour volgens mij. Gesink haalt een uitstekend niveau, Martin ook, Teunissen was weer goed op weg en Kuss wordt vandaag gewoon vijfde van de klimmers.

S. Morgenstern

'@kelderfan; prima om die voorkeur te hebben, maar je verwart de persoonlijke voorkeur constant met het hebben van een argument. Wat je wil, wenst en denkt lijkt vaak volledig samen te vallen.

Laatst gewijzigd
Savojor

Jij verwacht serieus dat Kruijswijk straks in de Tour het niveau haalt om achterin de de toptien te rijden? Dat lijkt me echt nergens op gebaseerd en ook totaal niet in lijn met hoe hij dit seizoen rijdt. Hij reed de afgelopen jaren juist heel steady top-10 plaatsen bij elkaar in de wedstrijden van een week. Dit jaar is daarom juist zo atypisch voor hem omdat hij nu ook in die koersen gewoon echt niet goed is.

En ook al zou hij het niveau van Parijs-Nice halen, dan gaat hij alsnog niet bij de beste 20 klimmers horen in de Tour lijkt me. Kijk voor de grap eens naar het klimmersveld dat daar aan de start stond, dat stelde allemaal niet zo veel voor.

S. Morgenstern

Ik zie hem dat nog wel doen inderdaad. Hij reed twee jaar terug nog podium na hier in de Dauphine nog minder te zijn.

En dat niveau van Parijs-Nice bedoel ik relatief (achterin de toptien), uiteraard zou hij met exact dat niveau geen toptien rijden in de Tour. Die steady toptien had hij daar overigens gewoon gereden zonder het getuimel van Roglic.

Laatst gewijzigd
AWestie

Interessante ontwikkeling dit voor het team hoor. Ik wil nog niet pessimistisch zijn, maar doorgaans was het team wel wat beter in vorm op momenten als deze.

Het stomme is dat TJV ook meerdere keren heeft laten zien plotseling volledig klaar te staan, en er zijn weinig teams die hun renners beter kunnen voorbereiden op de Tour. Wat dat betreft is TJV ook echt een black box.

Ik ben nog niet pessimistisch, maar ze moeten het niet nog bonter maken.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Je bent weer leuk bezig om alles door elkaar te gooien. Maar goed dat kan jij goed verwoorden.
Koen Bouwman lijkt mij een stuk beter als Gesink in de ondersteuning; dus Gesink is er nog niet.
Dat Kruijswijk in voorbereidingskoersen er niet altijd staat is juist, maar hij was vorig jaar in deze voorbereidingskoersen Tour de L"Ain en de Dauphine juist goed bezig; alleen die valpartij heeft weer roet in 't eten gegooid.
Dit jaar gaat 't helaas een stuk minder en hij vecht er wel voor.

S. Morgenstern

Gesink heeft een hele andere rol dan Bouwman afgelopen Giro vervulde. Wanneer die eerste er alleen zou zijn, wanneer hij bij de beste vijftien klimt, dan gaat hij er natuurlijk niet meer komen.

Gelukkig heb je ook de Tour van vorig jaar gezien en weet je dat hij nu een hele andere (ontzettend belangrijke) rol heeft. Wanneer hij dan hier bij de beste 30-35 man zit, kun je toch moeilijk anders, dan stellen dat hij er weer goed voor staat richting de Tour?

Laatst gewijzigd
AWestie

Bouwman is waarschijnlijk nu ook beter dan (haha!) Gesink bergop, maar ze komen ook voor twee totaal andere rollen aan de start.

Ik ben blij dat TJV gelukkig al een tijd aan het team vast houdt en niet nog wat gaat wisselen zoals @kelderfan lijkt te willen. Zou getuigen van opportunistisch managen en slechte planning.

AWestie

Haha handig dat ik eigenlijk een kopie reageer van @S.Morgenstern voor op de nieuwe bladzij

tdola

Tjv gaat niet zomaar switchen idd. Mocht er toch iemand niet kunnen starten is na blessure van hofstede denk.ik roosen de 1e reserve voor martin/teunissen. En is oomen (2e tolhoek?) 1e reserve voor als een bergop man toch niet naar de tour zou kunnen.

Zorgenkindjes zijn denk ik dit moment van aert, maar die zal wel starten. Kruijswijk, die is voorbereidend nooit top, maar zou wel iets verder moeten zijn denk ik, ben bang dat ie t niet meer helemaal gaat worden (hopelijk krijg ik ongelijk). Vingegaard, weten we weinig van, hopelijk is t opbouwen.

Martin en gesink redelijk ok. Roglic aan t trainen. Kuss wordt lopende seizoen normaal sterker. Teunissen hopelijk zijn portie pech gehad, was op goede weg in Hongarije en trekt dat hopelijk in Zwitserland door.

Tjv moet in de tour mogelijk wat meer profiteren van ineos, uae en evt movistar. Dat hoeft geen nadeel te zijn.

YogiBear

'@kelderfan Je zegt letterlijk “Koen Bouwman lijkt mij een stuk beter als Gesink in de ondersteuning; dus Gesink is er nog niet.” Dan geef je een mening om die vervolgens te draaien als een feit. Zo werkt het gewoon niet. Jouw mening is helemaal niet zo raar omdat Bouwman het in mijn ogen ook heel goed deed. Als je had gezegd “Gesink lijkt nog wat werk te doen te hebben” is het een stuk logischer en wordt naar mijn mening een discussie ook een stuk makkelijker en beter. Wat we denk ik geen van allen weten (we hebben geen inzicht in de data van de renners) is hoe de renners er individueel voor staan. Het lijkt er echter wel op dat een aantal renners op de groeicurve niet op het punt zitten waar ze hadden moeten staan.

kelderfan

Ja die TdF-ploeg van vorig jaar was de beste in samenstelling, die TJV gehad heeft in de afgelopen jaren.
Alleen is er nog veel werk te doen. En natuurlijk is Gesink een prima ondersteunende kracht geworden en met enige verbetering kan hij weer aansluiten bij de TdF-ploeg. Maar hij heeft wel dezelfde rol als Koen Bouwman en Lennard Hofstede binnen de ploeg en daarbij is Koen toch gegroeid.
Ook ploegleider Grischa Niermann spreekt van een wisselvallige optreden van het team.
Bij die conclusie kan mij wel vinden.

S. Morgenstern

Bouwman heeft zich afgelopen winter volledig gericht op het klimmen. Gesink heeft een hele andere rol, waarvoor hij op basis van zijn huidige rijden zeker klaar zal zijn. Vreemd dat daar twijfel over bestaat.

Rawolf

Gesink is enigzins minder aan t worden met de jaren en ook zeker een van de mindere renners in de tourselectie fysiek gezien. Maar zo'n betrouwbare renner die de kilometers op kop wegtikt wanneer er gecontroleerd moet worden en koerssituaties goed kan inschatten heb je ook nodig.

rennerske

Niet panikeren nu het niveau wat minder is dan vorig jaar. Dat was een exceptioneel jaar voor de gele brigade, waarin zich bovendien maar weinig tegenslag aandiende. Gewoon aan het uitgestippelde plan houden en niet gaan schipperen. Komt goed!

AWestie

Niermann stipt ook iets anders aan wat heel logisch klinkt: wij zijn niet slechter, de rest is beter geworden dan vorig jaar. Gelukkig is de kopman nog steeds wereldklasse.

1 2 ... 256 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.