Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 257 ... 454 455
rennerske

'@AWestie: ook dat lijkt een welhaast een feit! Kelderman tipte gisteren ook al aan dat de top breder lijkt geworden.

Laatst gewijzigd
Nikolai

Voor degenen die vinden dat de vorm van Kruijswijk zorgwekkend is: kijk even naar zijn uitslagen in de Dauphiné van 2019. Die waren minder dan nu. Maar toen werd hij derde in de Tour.

mooiman

Pogacar heeft het vrijwel zonder ploeg gedaan vorig jaar.
Kruijswijk m.i. het grootste pijnpunt voor TJV. Gedeeld kopmanschap is te hoog gegrepen en een dienende/ knecht rol kan hij niet. Dus wat gaan zijn waarde zijn in de tour ploeg?

Savojor

'@Nikolai In 2019 werd Kruijswijk 3e in de Ruta del Sol, 5e in Catalonië, 6e in Romandië en stond hij ook gewoon in de top 10 van de Dauphiné voor hij ziek werd en afstapte. Die vergelijking tussen 2019 en dit jaar gaat echt volledig mank.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Waar blijkt uit dat Kruijswijk niet kan knechten?

ti-raleigh

Waaruit blijkt dat hij dat wel kan ?

S. Morgenstern

Parijs-Nice van dit jaar, de koersen in aanloop naar de Tour van vorig jaar en de edities van Romandië die hij met Roglic reed. Daarnaast in het verleden veel geknecht voor oa Gesink, Mollema en zelfs Ten Dam.

Dus waarom zou hij het niet kunnen?

rennerske

'@S.Morgenstern :omdat het een onervaren renner is die geen strak tempo kan rijden?

Laatst gewijzigd
xistnc

De onderschatting van Kruijswijk kan een nuttig wapen zijn tijdens de Tour de France.

Stoempie

Omdat mensen hier hem onderschatten?

ti-raleigh

Mollema heeft wel eens voor Gesink op kop gereden, Dumoulin wel eens voor Roglic etc... Dat maakt ze nog geen knechten. Knechten houdt meer in dan op kop rijden. Kuss is een knecht.

S. Morgenstern

Kruijswijk was een knecht in de genoemde koersen, niet enkel iemand die even op kop reed. Kruijswijk zal eenzelfde rol vervullen in de Tour de France.

Ik heb nog steeds niet gelezen waarom hij dat niet zou kunnen.

Laatst gewijzigd
mooiman

Ik heb nog nooit Kruijswijk als knecht zien rijden.
Waar/ wanneer heeft hij dan laten zien dat hij het wel kan?

ti-raleigh

Omdat het niet in zijn DNA zit en hij er van nature niet van kan genieten, zoals Kuss, Gesink of Poels dat wel hebben en kunnen.

mooiman

Mee eens, dus wat gaat zijn waarde zijn in de tourploeg?

S. Morgenstern

'@mooiman; ik noem net een heel aantal voorbeelden. Het gaat overigens al terug van nog voor hij zich in de Roubaix ritten de hele dag om Ten Dam bekommerde of zijn kansen in de kopgroep opofferde door zich terug te laten zakken voor een Gesink in de problemen. Kruijswijk heeft zichzelf eerder tot kopman moeten ontwikkelen, dan dat hij tegen zijn natuur in jaren voor anderen heeft geknecht.

@ti-raleigh: oké, nee dan kan hij er inderdaad niets van..

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Puur knechten inderdaad, daar kan hij niets van. Deal.

S. Morgenstern

Exact, is echt bagger in het pure werk. Hij is voor melk met noten knechtwerk echter natuurlijk wel uitermate geschikt. Zit duidelijk in zijn DNA.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Jij vindt van wel, ik van niet. Niks mis mee. Geen reden om bijdehand of kribbig te doen.

Rawolf

Heeft Valverde vandaag geknecht?

Hij heeft 2 trappen gedaan in teambelang en is vervolgens voor zijn eigen klassement doorgereden.

Bij Kruijswijk verwacht ik precies hetzelfde, Die gaan ze geen tijd laten verliezen ook uit tactisch oogpunt. Dus geen knecht maar schaduwkopman in mijn ogen

S. Morgenstern

Valverde heeft vandaag zeker geknecht. Heeft tweemaal belangrijke beurten gedaan in het belang van de ploeg, waarbij de tweede (mede mogelijk gemaakt door het over houden van krachten) een beslissend effect had op de uitslag.

Lekker belangrijk dat dat dan niet 'puur' knecht werk zou zijn, of niet in zijn DNA zou zitten. De toegevoegde waarde voor de kopman (ook tactische inderdaad) lijkt me wel duidelijk en daar gaat het uiteindelijk om wanneer je aan de start staat met een topfavoriet waar de rest van de ploeg voor in dienst zal rijden (wat we normaal knechten noemen).

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Of hij tactisch van waarde is, is iets anders dan knechten. Je haalt dingen door elkaar. En ook voor de tactische waarde gaan we het dan niet eens worden. Want die vind ik vrij miniem, eigenlijk nul. De hele wereld weet dat Kruiswijk nooit iets wint, laats staan de Tour. Ineos of Pogacar schiet echt niet in de stress als Kruiswijk gaat demarreren.

S. Morgenstern

Een knecht kan ook (!) tactische waarde hebben. Ik haal dat verder niet door elkaar met de rest van mijn verhaal over de vele momenten dat Kruijswijk in dienst van een kopman heeft geknecht. Prima wanneer jij die tactische waarde verder als minimaal inschat. Doe ik ook.

tdola

https://www.ad.nl/sport/dumoulin-keert-terug-in-het-peloton-klassement-geen-optie-ik-ga-mezelf-niet-vermoorden~aa9be8a6/

Dumoulin dus voor de tijdritten en wellicht een beetje als knecht voor oomen.

ti-raleigh

Een ploeggenoot kan tactische waarde hebben, wil niet zeggen dat dat per se een knecht is. En die vele momenten....? Ik kom niet verder dan die derde week in de Tour van 2015 (?) waar hij in de derde week Gesink in een bergetappe op sleeptouw nam. Rondjes van een week reed hij vaak als voorbereiding, daar heeft hij zelden of ooit zelf goed gepresteerd. En als Mollema, Gesink of Roglic er ook bij was, dan zal hij vast wel een keer op kop hebben gefietst.

1 2 ... 257 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.