Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 258 ... 454 455
S. Morgenstern

Wanneer er in de derde week van de Tour iemand van Ineos die achterin de toptien staat heel vroeg in een kopgroep mee schuift, dan is het tactisch meeschuiven van een ploeggenoot van Roglic die daar ook in de buurt staat (en dus niet constant heeft laten lopen), wat mij betreft gewoon goed werk van een knecht van Roglic (waar ik ploeggenoot zei, had ik al knecht kunnen zeggen). Maakt het geen verschil of dat nu Kuss, Kruijswijk of Vingegaard is.

Dat jij niet verder komt dan een bergetappe in die Tour van 2015 (terwijl hij er in zeker drie toen duidelijk zichtbaar zijn eigen kansen opofferde) en de rest afdoet als 'vast wel een keer op kop gefietst' is voor jouw rekening. Ik denk dat iedereen die wil wel in staat moet zijn om veel meer momenten te vinden.

ti-raleigh

In dat betreffende jaar had hij de Giro gereden als kopman en zou hij sowieso niet voor klassement gaan in Tour. Dus van eigen kansen opofferen is geen sprake. Misschien kun je dan specifieker zijn en meer momenten aanduiden, maar 'iedereen' mag het ook doen.

AWestie

'@ti-raleigh kan je je definitie van een knecht die het in zijn DNA heeft geven? Ik begrijp er eerlijk gezegd weinig van, zeker wanneer je ook nog een Poels of Gesink als knechten definieert, terwijl dat ook kopmannen zijn (geweest).

Volgens mij is het gewoon een taakopvatting waar je je toe wil zetten of niet, en heeft Steven echt niet zo'n groot ego dat hij dat niet wil. De pure knechten die hun hele carrière niks anders doen kennen natuurlijk de echte kneepjes en hebben vaak nooit gewonnen, maar dat is echt een uitstervend soort.

robklerx

'@ti-raleigh, je hebt toch een hele rij voorbeelden gehad van Morgenstern? Of ga je het knechtenwerk van Kruijswijk in de ronde van Romandie in 2018 en 2019 voor Roglic ook ontkennen?

S. Morgenstern

De eigen kansen die Kruijswijk in 2015 opofferde waren die op ritwinst. Ik kan me een bergrit herinneren waar hij vooruit zat en zich terug moest laten zakken toen Gesink op een klein gaatje zat op de voorlaatste klim. Kruijswijk was die laatste week één van de beste klimmers en had met zijn achterstand grote kans gemaakt op een rit vanuit de vlucht. De laatste rit heeft hij echter niets meer geprobeerd en zich volledig om Gesink bekommerd.

Dat is de Kruijswijk die ik ken; ambitieus en tegelijkertijd een team player die niet te beroerd is om voor anderen te werken wanneer die belangen groter zijn. Zoals ze dat komende Tour zullen zijn rond Roglic.

AWestie

Dumoulin heeft niet stilgezeten, 'maar er moet nog wel 10 tot 20 procent bij' - https://nos.nl/l/2383815 >> hier wordt geschreven dat niet iedereen in het team blij is met hoe Tom is terug gekomen.

Cycling

'@Awestie er wordt in dat artikel gezegd dat de deze renners niet blij zijn dat Tom meteen weer een plek krijgt in bepaalde wedstrijden. Dit kan alleen over de Ronde van Zwitserland gaan. Ik zou niet weten wie dan ipv Dumoulin hier had moeten rijden. Harper was hiervoor gepland, maar rijdt niet. Voor de OS geldt dat de JV renners sowieso niet in aanmerking waren gekomen en de selectie voor OS heeft niets met JV te maken.

tdola

OS lijkt me duidelijk dat nl geen super alternatieven heeft.

Voor Zwitserland, wilde bouwman, foss of affini wellicht? Lijken me echter niet direct de renners met kritiek.

xistnc

TD rijdt idd alleen Zwitserland, dus ik vraag me af welke renner concreet aanspraak had kunnen/willen maken op die plek. Eén van de twee wat oudere subtoppers uit het Giro-AK wellicht?

Edit: ah, vanwege de tijdritten had Affini idd ook nog gekund. Tja, anyway, het gaat dan eigenlijk om een Tom-plek die moet worden ingevuld ipv andersom.

Laatst gewijzigd
Savojor

Het gaat waarschijnlijk niet eens zo zeer om 1 specifieke renner die zijn plekje is kwijtgeraakt aan Dumoulin in Zwitserland en daar ontevreden over is.

Denk dat het meer gaat over het feit dat Dumoulin kan doen en laten wat hij wil en een voorkeursbehandeling krijgt van de ploeg. Het is volgens mij echt een einzelgänger binnen het team, en uit alle interviews de afgelopen tijd blijkt ook dat hij nu puur en alleen voor zichzelf en zijn eigen project richting Tokio rijdt. Dat past niet echt bij de rest van het team is dat, zoals ik het van buitenaf kan zien, juist heel erg hecht is en waar iedereen met alle liefde voor elkaar rijdt..

Lijkt me niet zo gek dat sommige andere renners daar kritisch over zijn.

Laatst gewijzigd
Cycling

'@Savajor Jij geeft een eigen invulling aan datgene door de nos wordt opgeschreven. De nos blijft heel vaag en zo te horen gaat Dumoulin in de ronde van Zwitserland knechten. Zolang het zo vaag blijft, heb ik altijd mijn twijfels of datgene geschreven wordt wel klopt. Dit is in iedergeval makkelijk scoren voor de nos.

S. Morgenstern

Ik vind het niet zo gek wanneer er bij wat renners enige irritatie zit. Redelijk herkenbaar dat er onder collega's niet altijd even empathisch over dit soort dingen wordt gedacht.

Yeez

Ik kan het mezelf inderdaad ook heel goed voorstellen dat er onder zijn collega’s in de ploeg enige irritatie zit. Stopt, komt terug wanneer die zelf klaar is en kiest een traject gericht op zichzelf, waar de ploeg zich dan weer in moet schikken en daarna zien we wel weer... dat kan overkomen alsof iedereen moet dansen naar de pijpen van Dumoulin, om hem zo “gelukkig” in de koers te maken. Helaas werkt het zo niet

Laatst gewijzigd
Stoempie

Heeft mi niets met empathie van doen. Daar is sowieso geen plaats voor in topsport. Als Harper nu moet wijken voor Dumoulin kan ik me heel goed voorstellen dat hij baalt. Hij moet nog presteren dit jaar. Dumoulin kan er zo indirect voor zorgen dat zijn contract niet verlengd wordt

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Harper is in dat geval gewoon slachtoffer van de wetten van de topsport (of een te grote selectie). Moet dan dus niet zeuren.

Dat er in topsport geen ruimte zou zijn voor empathie, lijkt me overigens een misvatting.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Ja, empathie voor jezelf. Harper heeft alle recht te zeuren

kelderfan

'@Savojor
Eens met jouw zienswijze. Tom Dumoulin krijgt zeker wel een voorkeursbehandeling bij TJV. Hij rijdt TdS met het oog op OS, maar is nog steeds niet op zijn niveau. De TdS moet uitwijzen, hoever kan komen.
Hopelijk gaat 't goed richting OS en staat hij volgend seizoen weer scherp.

Laatst gewijzigd
Glorious

Dus de nos schrijft dat niet iedereen binnen de ploeg het normaal vindt... mooi stukje gissen.
Ja, Harper doet niet mee, maar wel met 6 man starten in belgie bv. Soms zijn dingen niet te snappen. Of is er een bubbel..

Het is gewoon tijd voor overwinningen, laatste is de Amstel...

madeinstars

Dat Tom Dumoulin een voorkeursbehandeling krijgt ten opzichte van, pakweg, een Pfingsten of een Harper lijkt me redelijk normaal. Ik denk dat Roglic en Van Aert ook een voorkeursbehandeling krijgen ten opzichte van de mindere goden.

Ik denk dat Sagan, Nibali, Pogacar, Alaphilippe, MvdP en noem maar op ook een voorkeursbehandeling bij hun ploeg krijgen ten opzichte van eender welke willekeurige knecht.

In dit geval zijn de omstandigheden voor Dumoulin redelijk abnormaal, maar om op basis van een zinnetje op de NOS (zonder enige vorm van bronvermelding) aan te nemen dat de ploeg in duigen ligt om Dumoulin of dat ze volledig naar zijn pijpen dansen lijkt me wat overdreven. Vergeet niet dat hij bijvoorbeeld gewoon op onbetaald verlof was. Het is niet alsof hij ook salaris doorbetaald kreeg. Dat hij nu van alle faciliteiten van de ploeg gebruik kan maken lijkt me niet meer dan logisch. Dat geldt ook voor de andere renners.

Helemaal iets anders: Wat Glorious zegt ben ik het overigens helemaal mee eens. Tijd voor overwinningen. Het is voor Jumbo nogal een aderlating dat Van Aert niet in de Dauphiné is, want er moet echt wel weer eens een overwinning geboekt worden.

AWestie

Op deze manier hebben de TJV klimmers elk 1 etappe een goede indruk achter gelaten deze Dauphine. Handig.

madeinstars

Kuss vandaag weer minder en Vingegaard en Kruijswijk juist weer goed. Nou als er maar twee per dag goed zijn in de tour komt het wel goed.

S. Morgenstern

Gesink ook goed vandaag. Kuss moest er wel heel vroeg af. Hopelijk niet ziek geworden.

Savojor

Eenkhoorn hard gevallen in de Elfstedenronde en afgestapt, dat kan er ook nog wel bij. Sinds de Amstel is het eigenlijk een en al ellende en teleurstelling. Benieuwd of de Tour het moment van de ommekeer gaat worden, maar zoals ik eerder al zei wijzen de voortekenen er niet op..

Laatst gewijzigd
Poeksel

Wellicht dat over een paar jaar blijkt dat Vingegaard vandaag de etappe gewonnen heeft ;)

S. Morgenstern

Heb je niet kunnen genieten van de Giro? Zonde zeg.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 258 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.