Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 259 ... 454 455
Savojor

Ik werd in tegenstelling tot de meeste hier niet zo warm van dat gerommel in de marge van Foss en Bouwman nee.

S. Morgenstern

Balen dan, moet inderdaad ellendig zijn.

kelderfan

Jonas Vingegaard lijkt toch weer de weg omhoog te hebben gevonden en met oog op de TdF is dat een opsteker.
Steven Kruijswijk heeft de aanval gezocht en laat een goede indruk achter. Ja wat er met Sepp is gebeurd is de vraag.
Hopelijk niet ziek.
Lekker balen is ook niet verkeerd. Want met 15e. plek in de GC kan de ploeg niet blij zijn. Wat dat betreft doet Ineos 't duidelijk beter.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Dat Vingegaard 2e wordt is verbazingwekkend 😉

Stoempie

Is die Padun niet wat voor JV?

Savojor

Schade valt trouwens mee bij Eenkhoorn. Op de beelden zag er het vrij serieus uit maar het is gebleven bij wat schaafwonden.

S. Morgenstern

Nou, dan valt de ellende voor je toch mee vandaag; met een valpartij zonder veel erg, de terugkeer van de afgeschreven Dumoulin en de vaststelling dat Vingegaard toch fit is en een rit wint..

Laatst gewijzigd
Glorious

Ik krijg toch een beetje vervelend gevoel als jumbofan. Giro was leuk maar niet meer dan dat. Geen enkele overwinning na zo'n 40 koersdagen na de amstel. Kuss kruiswijk echt niet ok genoeg.
Nogmaals ze zijn 95% afhankelijk van Roglic en Van Aert. Dit moet echt anders vanaf 2022. En ik zie dat ook gebeuren. Transfers, teunissen groenewegen dumoulin direct terug. Laten we hopen op een verassing in zwitserland en belgie het nk tijdrijden met tom... het nk op de weg lijkt me onmogelijk door vd poel. De tour winnen en heel misschien de groene trui, dat zal alles goedmaken. Bij de tour winnen is de groene trui natuurlijk minder belangrijk...

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Maar Ineos is een vervelende koopploeg..

Savojor

Weet niet of jullie hebben gekeken, maar ik zal verder maar geen woorden vuil maken aan de sprint in de Elfstedenronde..

Poeksel

Groenewegen nog net in de top 10 vandaag. Opvallend dat zijn eerste sprint na zijn comeback best ok was (4e) en het daarna alleen maar minder werd.

AWestie

Dylan sprint voorlopig voor vijfde plaatsen

Savojor

Het was vandaag voornamelijk de plaatsing die het probleem was. Groenewegen en Kooij(?) zaten belachelijk ver van achteren terwijl Dekker zich juist goed naar voren reed en constant achterom zat te kijken waar zij bleven.

Stoempie

Zonde dat Kooij meerijdt om Groenewegen aan een overwinning te helpen

ti-raleigh

Dylan heeft nog een lange weg te gaan. Hopelijk realiseert hij dat zelf ook, anders raakt hij gefrustreerd.

S. Morgenstern

Groenewegen heeft nog wel een weg te gaan. Blijf het een vreemde keuze vinden om hem geen enkele vertrouwde man mee te geven in deze week, maar dat had het verschil niet gemaakt. Heeft zowel qua plaatsing, als qua sprintvermogen nog niets van de sprinter die hij tot vorige zomer was. Goede investeringen zijn het dan tot nu toe geweest, maar meer ook niet.

Dekker vanaf de Giro wel echt een mirakel wat mij betreft. Hij was in de UAE juist vooral goed in het positioneren en hetzelfde deed hij in Vlaanderen goed met Van Aert in zijn wiel, maar Groenewegen heeft in al die sprints tot nu toe nog helemaal niets aan hem gehad. Kwam vandaag ook weer in tweede instantie pas bij Kooij en Groenewegen te zitten (die richting die strook heel goed voorin zaten) en vervolgens lijkt het erop dat hij eerder een last is dan dat hij plaatsen wint voor Groenewegen (die ook zelf op besloot te schuiven op een gegeven moment).

Ik zou Kooij in ieder geval één plek opschuiven. Die gaat constant als een slang door dat peloton. Wellicht ook niet ideaal als leadout (hoewel het richting die strook goed werkte), maar beter dan de volgorde zoals hij nu was.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Dat Dylan salaris heeft moeten inleveren is wel duidelijk. Hij doet echt niet meer mee in de sprint.

Savojor

Ik blijf erbij dat je gewoon het beste afscheid kan nemen van Groenewegen na afloop van dit seizoen. Hij was vroeger al geen ster qua positionering, maar na de crash is het helemaal een drama. Op zich hartstikke logisch, maar ik zie dat ook niet zo snel meer goedkomen, daarvoor is het mentale klap te groot geweest denk. Op deze manier ben je ook gewoon Dekker en Kooij kapot aan het maken..

Dus volgend seizoen gewoon lekker sprinten met van Aert, Laporte, Dekker en Kooij, dat zijn er eigenlijk al bijna te veel. Met Groenewegen er nog bij gaat dat sowieso problemen en ontevreden renners opleveren.

Laatst gewijzigd
kelderfan

ja @Savajor TJV heeft zich rijk gerekend met zoveel sprinters in huis. Nu komt die Laporte er nog bij.
Dus de teamleiding mag ook eens achter zijn oren krabben.

S. Morgenstern

Groenewegen hadden ze toch allang moeten ontslaan?!

madeinstars

Het opportinisme viert weer hoogtij, zie ik.

Turtlehead

Dauphine geef ik een ruime zes voor TJV, met goede knechten (Roossen, Martin, Gesink), opgaande lijn Vingegaard (met een goede en leerzame lange dag voorop vandaag), lichtpuntjes bij Kuss en Kruissie. Maar tov de tegenstand hadden ze geen enkel effectief wapen, helaas, en ook wel wat achterstand.

Poeksel

Groenewegen heeft een contract t/m 2023.

FritsvanHoefelen

Kruijswijk uiteindelijk 15de. Tevreden?

skylimit

Bij TJV zijn ze al snel tevreden @fritsvanhoefelen :)
Dacht Kruijswijk vandaag dat hij kon vliegen en bij zijn ploeggenoot Vingegaard kon komen of was dat de tactiek niet ?
Kuss had vandaag maar een snipperdag genomen of is iets anders tegen gekomen ?
Het wordt in de Tour de France gewoon defensief rijden en de andere treinen volgen.
Roglic en Vanaert (indien op tijd goed hersteld van de darmoperatie) zullen de meubelen in de Tour de France moeten redden.

1 2 ... 259 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.