Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 260 ... 454 455
skylimit

Groenewegen heeft nog een lange weg te gaan. Een 10e plaats in een niet zo bijster sterk sprintersveld. De trein is toe aan revisie.

mooiman

Ruime 6 is wel heel makkelijk gegeven. Kuss en Kruijswijk gingen voor goed klassement, daar zijn ze beiden ver van gebleven. Ik houd het op een 5 , dus niet tevreden

kelderfan

Misschien zat de hoogtestage in de weg bij Kuss, want dat ging voor geen meter. Jammer maar een 6 mag 't wel zijn.
Kruijswijk is er nog niet maar het ziet er toch redelijk goed uit. Het was beter geweest om de aanval wat later in te zetten.
Met Jonas Vingegaard gaat 't zeker de goede kant op, want die heeft zich laten zien. Gesink ging in de bergritten toch aardig lang mee; dus lijkt hij mij op koers liggen voor de TdF. .

Laatst gewijzigd
Yeez

Heerlijk dit

AWestie

Ik ben er bang voor dat we pas weer succesjes mogen schrijven in de Tour

S. Morgenstern

De hoogtestage? Gisteren was hij nog bij de beste klimmers, dus dat lijkt me een merkwaardige verklaring. Ik zou het eerder toeschrijven aan zijn wisselvalligheid, die zich wel vaker uit in dit soort offdays. Vorig jaar in de rit waar Dumoulin zich opblies en alle aandacht naar zich toe trok, had hij ook zo'n dag. Wellicht heeft hij hem nu al gehad.

Kruijswijk ging overigens vroeg in de aanval met het idee te openen voor Kuss.

ti-raleigh

'@ awestie
Er zijn nog diverse nationale truien..

Ludi

Je kan tjv toch geen ruime 6 geven voor deze dauphine? Een 5 lijkt me al vrij gul. De doelstellingen van de 2 kopmannen zijn totaal niet gehaald. Vingegaard was, bij vlagen, een lichtpuntje

horsm

Ik ben het wel met Morgenstern op de vorige pagina eens dat het raar is dat Groenewegen niet met zijn vaste lead-outs wordt opgesteld. Juist in zijn situatie lijkt het me van belang dat dat hij bij een vertrouwde trein kan aanhaken.

Verder is 2021 niet het wonderjaar van 2020, en het gaat het ook niet meer worden. Maar Dumoulin & Groenewegen & Teunissen zitten in ieder geval weer op de fiets.

horsm

'@KJ, het kan natuurlijk altijd nog dat Vingegaard met terugwerkende kracht de etappezege van vandaag krijgt toegewezen, en dan is het eindcijfer eerder een 7.... ;-)

madeinstars

God nou.... die Padun jongens.

AWestie

Qua zeges lopen ze trouwens nog best in goeie tred met voorgaande jaren hoor. Derde team in de rangschikking ook.

Rico.

Het is momenteel in elk topic volop klagen over onkunde van renners, ploegleiding en al het andere wat met TJV te maken heeft. Het lijkt er op dat de successen van vorig seizoen tot een grote groep "fans" heeft geleid die er vanuit gaat dat elke rit en elke etappekoers makkelijk gewonnen wordt, ook door renners die in hun normale doen met een top 10 klassering een prima resultaat neerzetten.

Kruijswijk valt niet mee deze ronde en Groenewegen was bepaald niet sterk in de finale vandaag en dat mag natuurlijk gewoon gezegd worden, maar het is op dit moment hier op het forum en in de reacties op veel nieuws topics echt wel lekker makkelijk scoren door op deze twee mannen in te hakken. Zijn natuurlijk ook makkelijke slachtoffers, want de één heeft een heel leger aan haters en de ander heeft gewoon het probleem dat hij geen enkel wapen heeft om een koers te winnen.

Onbekende gebruiker

Het jammere van het huidige koersprogramma van TJV is dat er min of meer alleen in koersen wordt gereden waar ze net niet mee kunnen doen voor de winst zonder een Roglic of Van Aert en dat zie je ook terug, wij hunkeren hier naar weer een overwinning wat voor TJV doen nu toch lang aan het duren is.

Doordat er weinig kleine rondes gereden worden zie je, als ze wel een keer meedoen, dat het chaos wordt doordat een Kooij, Dekker en een Groenewegen zich toch opeens alle drie willen bewijzen. Alle drie (Dekker na UAE opzich wel) hebben zich dit seizoen nog niet bewezen in de kleine koersen, laat staan dat je ze dan uit moet willen spelen in WT koersen. Hetzelfde zie je terug in het niet meedoen in kleinere rondes, toch rondes waar je Vingegaard (Settimana), Bennett, Kuss en Foss best uit kunt spelen. Renners die je nu in een gelid drukt. In de breedte ontbreekt het gewoon een beetje aan koersen waar dit soort renners successen kunnen halen en zich kunnen ontwikkelen.

Het lijkt me een signaal voor de ploegleiding om 2022 gewoon weer een normaal en breder koersprogramma te moeten gaan rijden en zich niet blind te staren op de WT koersen zolang je jeugdige renners hebt die zich willen ontwikkelen.

Laatst gewijzigd
Cycling

'@Jandepandaman Dit jaar staan nog veel niet World Tour rondes gepland, namelijk Baloise, Denemarken, Noorwegen, Wallonië, Brittannië en Kroatië. Het voorjaar is door Corona anders gelopen, maar ik zie niet hoe ze vanaf nu nog meer kleine rondes kunnen rijden dan ze al gepland hebben. Oftewel ze hebben nog een mooi breed programma voor 2021 voor de boeg

Laatst gewijzigd
KissMyAce2.0

Zijn er wielrenners die niet kunnen knechten? Het lijkt mij dan toch te gaan om niet willen

Onbekende gebruiker

Eens, maar de ploeg had (meen ik me te herinneren) aangegeven zich meer op WT te willen richten. Dat zie je ook met bijv. afwezigheid in kleine kasseiklassiekers en een Volta a Algarve

Yeez

Volta zouden ze rijdn, maar doordar deze verplaatst werd was het geen optie meer

Cycling

Ik verwacht dat JV ook komend voorjaar regelmatig met een mix van Development en World Tour gaan rijden in de kleinere wedstrijden. Dit is in goede manier om de jongere renners te laten wennen bij de profs en te zien of ze zich daar kunnen handhaven. Nu zijn het vooral Mick van Dijke, Rick Pluimers en FFB die deze wedstrijden rijden. Gisteren werd Groenewegen ondersteunt door renners met een gemiddelde leeftijd van 21, waarbij de 24 jarige na 60 km uitviel.

JorritBlaauboer

Het lijkt er dit jaar tot nu toe op dat de stijgende lijn van de ploeg van de afgelopen jaren wat stagneert. Dat is helemaal niet gek en het geeft ook niks. We hadden misschien gehoopt dat ze het nog beter zouden doen dan vorig jaar, dan valt het tot nu toe wat tegen (al staan ze volgens mij nog steeds 3e op de UCI ranking). De tour wordt daardoor wel extra belangrijk voor de ploeg. Ik denk dat het opzich niet verkeerd is om wat meer in de underdog positie te komen en wat minder op de voorgrond te gaan rijden dan vorige jaar in de tour. Echter maar ik me wel zorgen over de kansen. Jumbo wil de afgelopen jaren met meerder kopmannen naar de tour om het de grote ploegen (met name Ineos) lastig te maken en daar zie ik dit jaar wel een probleem. Naast Roglic is het van belang een andere rennen (achterin) de top 10 te hebben, waar je mee kan 'spelen'. Ik zie dit echter niet gebeuren
- Kruijswijk heeft de vorm niet.
- Kuss is geen klassementsrenner (slechte tijdrit/slechte dagen)
- Vingegaard is potentiele klassementsrenner maar nu nog te onervaren/nog niet 100% fit.
- Van Aert zou het kunnen. Al is hij ook nog niet helemaal fit.

Ik denk dat je dan ook beter de volledige focus op Roglic moet leggen (en hopen dat Wout fit start). Dan zou ik echter wel renners selecteren die hem goed kunnen bijstaan en goed kunnen knechten. Kruijswijk vind ik geen knecht, die kan niet lang op kop rijden en niet reageren op versnellingen. Dus ik ben wel benieuwd wat zouden jullie doen? Ik zou Kruijswijk uit vorm niet meenemen als een Oomen of Tolhoek een goede vorm laat zien in Zwitserland. Dat lijkt mij een beter knecht voor Roglic. Al zullen ze Kruijswijk, ook met het oog op de Vuelta, wel laten starten. Ik denk echter dat je nu beter kan kiezen voor de beste ploeg rond de enige kopman, Roglic.

kelderfan

'@harryjohan71
Het is toch normaal dat er in 'tweede deel van het seizoen dit soort koersen worden ingepland.
Wat @Jandepandaman correct aangeeft, dat TJV in 't voorseizoen teveel inzet op de hoogtestages en WT-koersen.
Dat werkt niet goed voor bepaalde renners en de jonge garde krijgt te weinig de mogelijkheid om zich te tonen in kleinere koersen. Daar komt bij dat Dylan weer op niveau moet komen en daarmee zit je die jonge sprinters in de weg.
Dat zag je gisteren toch duidelijk terug in de Elfstedenronde.

kelderfan

'@Yeez
Daar wringt 't juist. Volta is uitgesteld, maar niet gereden.

Yeez

'@kelderfan wat wringt daar dan? Als hij op een andere datum wordt gezet en het past dan niet meer heb je toch te maken met overmacht?

Cycling

'@Kelderfan Jij bekijkt alles vanuit een 'negatief' standpunt en houdt bovendien geen rekening met het wegvallen van wedstrijden door Corona. Als JV vanaf nu veel kleine rondes rijdt is het normaal, Prima als jij dat zo ziet. Het geeft de jonge renners in ieder geval de mogelijkheid om zich te bewijzen in deze rondes. Daar gaat het om. Het maakt mij niet uit of dit nu in het voorjaar of najaar is. In Hongarije is er voor Kooij gereden in de 4 sprintetappes die daar waren. Om te doen dat ze helemaal geen kansen krijgen gaat mij te ver. De jonge renners rijden een mooi programma bij JV en daar hoort bij dat ze ook moeten knechten. Daar is niks verkeerd aan. Wat ik wel jammer vind, is dat de sprinttrein van JV steeds een andere samenstelling heeft. Zo is het moeilijk om automatismen te creëren. Hopelijk gaat dit de komende maanden veranderen. Ik kijk trouwens liever naar de toekomst dan naar het verleden.

AWestie

Heeft TJV in het begin van dit seizoen niet ook nog geprobeerd een paar koersen te rijden? De koersen die ze nu missen zijn er ook niet mega veel toch?

In het algemeen is het best te beargumenteren om een ander programma te rijden, net als dat EF ook graag een alternatief programma rijdt. Alleen zijn de keuzes van TJV echt wel slim, met meer gemixte teams bij lager geklasseerde wedstrijden en duidelijke focus op een bepaald aantal WT-wedstrijden. Dat is wel de manier om als iets kleiner team op te boksen tegen een Ineos die hun GR-winnaars gewoon kan verdelen over gelijktijdige rittenkoersen. Wat een weelde.

En je merkt inderdaad dat zonder WvA en Roglic gegarandeerde overwinningen missen, maar het had zomaar goed kunnen vallen met Kuss, Vingegaard, Bouwman, Affini en Groenewegen.

Dus vind ik er best wat voor te zeggen om iets anders te doen qua programma, maar dat gaat ook weer verlies betekenen op andere gebieden. Ik volg daarom graag de huidige lijn, al betekent dat in dit geval jammer genoeg bijna twee maanden op een houtje bijten qua overwinningen. TJV periodiseert tot nu toe zijn pieken goed, hopelijk zien we dat ook weer terug in de Tour

Het is dus ook echt te simpel om te verwachten dat we met bijv. de Kelderfan-school op hetzelfde niveau blijven. Dan komt vaker een vermoeid team of vermoeide kopman aan de start, wat kan betekenen dat er minder wordt gewonnen en we minder punten pakken.

1 2 ... 260 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.