Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 262 ... 454 455
Savojor

Hoe kan je nou weer beweren dat de ploeg de boot niet heeft gemist als je inderdaad maar 2 van de 7 man mee hebt in het eerst peloton? En Oomen moest het daarna ook helemaal alleen opknappen aangezien hij en Teunissen geen moment bij elkaar in het wiel zaten.

Op die slotklim oogde Oomen trouwens ook echt niet goed. Klom zelfs nog slechter dan Kung en sloot zowat als laatste weer aan bij dat achtervolgende groepje..

S. Morgenstern

Tolhoek mist de boot, de aangewezen man voor het klassement niet.

Yeez

'@savojor oomen vind ik dan wel weer naar behoren hier. Af had je hem bij de eerste 11/12 verwacht?

kelderfan

Ja@YogiBear
TJV is goed bezig hoor met alleen Oomen en Teunissen in 't 1e. peloton. Tolhoek en Dumoulin op 5 minuten, maar ja het regende en dan hebben de TJV'ers 't moeilijk.
Nederland heeft 't prima gedaan met 1 en 3 in dit gevecht, maar 't Nederlandse WT-team moet nog een tandje bijsteken.

Savojor

'@Yeez
Mwah, qua groepje waarin hij binnenkomt is het opzich nog wel naar verwachting inderdaad. Het ging mij er vooral om hoe het er uitzag op de klim zelf, want het leek niet van harte te gaan.

Ik hoop vooral dat we de Oomen van 2018 voor alle blessures ooit nog terug gaan zien, maar ik heb er eerlijk gezegd een beetje een hard hoofd in.

Cycling

'@Yeez De renner die voorin moet zitten, zit voorin. Dan kun je niet zeggen dat je als ploeg de boot gemist hebt. Met 6 renners in de eerste groep zonder Oomen had je volgens jouw filosofie de boot niet gemist. Ik denk dat de ploeg liever de situatie met Oomen/Teunissen voorin heeft.

kelderfan

'@Yeez
Sam Oomen heeft 't redelijk gedaan, maar hij zat wel alleen in de finale. En ja ik had hem wel hoger ingeschat, dan bijv. Andreas Kron van Lotto Soudal, die als 9e. over de streep komt. Ik ben benieuwd naar de verklaring van de ploegleiding.
Want alleen Teunissen en Oomen zaten vooraan toen de boel brak.

Murcia

Oomen gewoon prima, Sam is nooit een explosieve muurtjesklimmer geweest dus hem hier in het groepje MVDP verwachten lijkt mij wat overdreven, bij de eerste 10 zit de hele muurtjes top uitgezonderd Primoz, Tadej en Valverde. Hij zit in de groep met o.a. Benoot en Hamilton en daar moet hij ook zitten niets meer of minder. Dat Tom vandaag tijd verliest is natuurlijk volkomen logisch maar Tolhoek had op zijn minst bij de grote eerste groep moeten zitten. De prestatie in de Ruta was goed maar in de top draait het om bevestigen en dan mist hij hier de eerste kans om dat te doen.

kelderfan

'@harryjohan71
Wat een onzin weer. Het is gewoon mager, dat er maar 2 renners bij 't 1e. peloton zaten.

Cycling

'@Kelderfan Er zit een verschil tussen mager en de boot gemist hebben. Ik heb net al aangegeven dat de juiste renner van de ploeg voorin zit. Dit is het belangrijkste. Tuurlijk zie je liever meer renners van JV voorin, maar deze etappe had een JV renner nooit gewonnen. Daarin moet je realistisch zijn. Daarom is het goed dat de renner die voor het klassement gaat niet teveel tijd heeft verloren en in dezelfde tijd als veel klassementsrenners binnenkomt,

Stoempie

Dan houd ik de boot maar af

Glorious

Jumbo heeft het gewoon vreselijk lastig zonder de 2 supersterren. Beetje onderaan de WT zonder die 2.

Murcia

Overigens wordt de overgang van Laporte steeds meer bevestigd nu Ouest France meldt dat Cofidis Coquard haalt als vervanger. Zij zouden overigens Nizzolo als vervanger van Viviani willen.
@Michiel
Gooi die boot maar in het water hoor, na twee dagen van barstende koppijn als gevolg van Janssen vind ik de berichten hier een welkome afwisseling:D

rennerske

'@Michiel: ja, ja lekker makkelijk. Worden er links en rechts boten gemist en dan houdt meneer zich afzijdig. Zo kan ik het ook!

Yeez

'@glorious kom je dat nu elke keer zeggen, naast renners die ze “moeten” halen?

kelderfan

Ja @Murcia
Want Teunissen en Laporte kwamen samen over de streep in de TdS. Jammer dat die boot meteen zo opzichtig zinkt

AWestie

Wees blij dat de kopmannen van TJV presteren. Bij andere teams doen de twee grootste namen het slechter dan sommige teamvulling.

Murcia

'@kelderfan
Viel mij ook op in de uitslag, die hebben misschien al wat bij kunnen praten.

Een punt wat overigens onderbelicht blijft volgens mij is de vraag of Dennis nog wel geselecteerd gaat worden voor de Tour door INEOS. Als hij vertrekt en die verhalen worden sterker dan is er sprake van een stukje oorlogsvoering tussen de grote ploegen. Zowel TJV als UAE is genoemd en zal Sir Dave daardoor sneller geneigd zijn om hem te passeren? Iedereen kent de standaard verhalen over het je inzetten voor de ploeg tot de laatste dag maar Ellingsworth weet uit eigen ervaring dat Rohan zijn toenmalige ploeg al eens in het hemd heeft gezet. Dus wegen de voordelen van de renner Dennis op in de Tour tegen zijn geschiedenis en het vertrek na dit jaar?

Stoempie

Sorry Murcia en Rennerske. Ik ben uit de hoek van Berend Bo(o)tje. Ik word trouwens volgende week mRNA gevaccineerd

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

https://youtu.be/YJrQiv-FHEg
Bedoelen jullie deze ?

madeinstars

We leggen wel echt op elke slak een lading zout hè? Dit is toch ook niet de etappe waarin Dumoulin en Tolhoek moeten presteren? Met het oog op mee gaan in een vlucht lijkt me het eigenlijk alleen maar handig dat Tolhoek al wat tijd verliest. Om je dan in een kletsnatte etappe bij de eerste 30 in een afdaling te storten terwijl de belangen niet zo groot zijn... Ja, Oomen is kopman, maar doet hier mee voor top-15 misschien? Lekker belangrijk dat hij daar geïsoleerd zit.

En bereid je maar vast voor dat ze de komende dagen ook niet zulke geweldig hoge ogen gaan gooien. Dit is weer een C-selectie in een sterke koers. Daar gaan ze niet zomaar even geweldige prestaties mee neerzetten. Misschien kunnen jullie nu alvast daarover gaan klagen, dan hebben we dat maar vast gehad.

Overigens is het enigszins misleidend om te zeggen dat ze zonder 2 supersterren niets voorstellen. Je moet dan op z'n minst zeggen dat ze zonder 4 sterren niets voorstellen, want de afwezigheid van Dumoulin en Groenewegen wordt hier door de 'objectieve criticasters' altijd glad vergeten, gek genoeg. En noem mij maar eens een ploeg die zonder 4 van zijn best betaalde renners dikke uitslagen rijdt in de World Tour. Verder dan DQS en Ineos ga je niet komen, denk ik.

Murcia

'@madeinstars
Voor 90% procent met je eens, maar juist een renner als Antwan die net een goede Ruta heeft gereden had ik echt in die grote groep verwacht en eigenlijk Nathan ook. Het is geen ramp dat ze hier de boot missen maar ook geen rare kritiek van posters als ze hier op wijzen. Staat recht overeind dat je gelijk hebt over de kleinere ambities van de ploeg hier en dat men niet opeens deze renners kunstmatig moet oppompen om daarna deze jongens af te fakkelen. Zou je hier een ritzege pakken ben je spekkoper en voor Sam is het de kans om te laten zien waar zijn huidige vorm hem brengt in het AK.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@murcia goede uiteenzetting weer!

madeinstars

'@murcia Eens met je kanttekening. Het was vandaag zeker wat 'lui' gereden van de overige 5 mannen.

Overigens heeft Leemrijze buiten beeld nog een best aardig klimmetje gereden, lijkt het. In ieder geval met de eersten van de gelosten.

Laatst gewijzigd
Cycling

Ik kan me voorstellen dat een renner als Leemreize nog moeite heeft om zich in zo'n hectische wedstrijd goed te positioneren en ook Tolhoek is natuurlijk geen meester in het positioneren in zo'n etappe. Misschien moest Van Hooydonck Tolhoek naar voren loodsen en zat van Hooydonck hierdoor niet in de 1e groep. Dat Tolhoek niet in de 1e groep zat, was voor mij echt geen verrassing. Andersom was wel een verrassing geweest. Ruta del Sol kun je echt niet vergelijken met een etappe als deze.

1 2 ... 262 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.