Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 264 ... 454 455
deharderpeter

Benieuwd wat ze met de tourselectie gaan doen, als blijkt dat Teunissen niet op het gewenste niveau zit.

S. Morgenstern

Dan staat Roosen klaar als reserve. Die reed een paar keer heel sterk in de Dauphine. Teunissen lijkt overigens gewoon goed op weg naar de Tour.

YogiBear

'@deharderpeter "Benieuwd wat ze met de tourselectie gaan doen als <> niet op het gewenste niveau zit." Wat ik mij afvraag is, waarom zou Teunissen niet op het niveau zitten? Heb je dat idee en op wat is dat gebaseerd? Dan kunnen we erover discussiëren. Nu zou mijn antoord zijn: "vervangen door iemand anders".

Yeez

Teunissen vond ik bij zijn rentree in Hongarije heel behoorlijk (deelnemersveld was natuurlijk niet heel sterk). Deed een paar uitstekende leadouts en wint bijna zelf nog een ritje. Heeft er nu net 2 weken hoogte opzitten en kan nog wat hardheid op doen in Zwitserland. Dat moet normaal gezien wel goedkomen.

tdola

Teunissen lijkt op de goede weg idd. Vandaag krijgt hij misschien wel mogelijkheid mee te sprinten.

Hij kan in tour belangrijk zijn voor van aert als die goed is om mee te sprinten, en misschien zelf nog keer verrassen.

AWestie

Geen Teunissen voorin, wel Dumoulin

tdola

Geen teunissen bij 1e groep, wel oomen, tolhoek en dumoulin.

kelderfan

In de 1e. groep zaten Laporte, Oomen, Tolhoek en Dumoulin. Dat is toch een stap vooruit voor Tom Dumoulin.
Laporte 2e. en Sam Oomen wordt 21e.
Maar Mathieu is weer koning.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Oomen was attent aan het koersen. Behoorlijk goed voorin toen dat groepje vooruit was op de klim en daarna zelf nog even mee met een groepje. Goed om te zien.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Volgens mij rijdt Laporte nog niet bij TJV... wat heeft hij er mee te maken dan

Fanny

Vreemd dat Tolhoek er nu wel bijzat met de attente Oomen en Dumoulin.
Misschien op de donder gehad omdat hij gisteren in relatief zwaardere klimetappe er niet bijzat om bv Oomen te ondersteunen.

S. Morgenstern

Vandaag ontstaat de groep op een klim, gisteren in een natte afdaling. Tolhoek is een renner die vaak de chaos vermijdt en in het staartje van het peloton zit (Bouwman en Vingegaard doen dat ook regelmatig). Vandaag kan hij op zo'n klim dan opschuiven en mee zitten, gisteren was hij natuurlijk gezien op zo'n plek.

kelderfan

'@rahimns
Heeft er geen donder mee te maken, maar wordt wel mooi 2e. en ja Mathieu hoort hier ook.😉
@Fanny
Ik had gisteren ook meer van Tolhoek verwacht, maar het is goed, dat hij erbij zit. Maar dat geldt ook voor Tom Dumoulin.
Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom Foss en Bouwman niet opgenomen zijn in 't team voor de TdS.

deharderpeter

'@yogiBear met zn rit als vandaag vind ik het tegenvallen dat Teunissen er niet bij zit. dus moet hij nog flink verbeteren qua conditie, want dit moet die normaal gewoon aankunnen.

Rawolf

"Dan staat Roosen klaar als reserve. Die reed een paar keer heel sterk in de Dauphine. Teunissen lijkt overigens gewoon goed op weg naar de Tour."

Roosen reed 'heel sterk' en Tusveld z'n Dauphine was te min om ook maar geselecteerd te worden voor de Tour.... Ik weet niet welke Dauphine je gevolgt hebt maar 't was niet die van 2021

Fanny

'@Kelderfan
Tds zat wel dicht op de voor beiden zware Giro in vooral de laatste 10 dagen.
Misschien hebben ze aangegeven vermoeid te zijn.
Waarschijnlijk dat de leiding daarom heeft verkozen om ze niet naar de 4e grote ronde van 1 weekte te sturen.
Alhoewel ze Bouwman dan wel weer in de 5 daagse Baloise Belgium tour laten starten (Foss niet) waar alleen 4e etappe tw de koninginnenetappe voor hem interessant is.

AWestie

'@kelderfan Een slopende Giro misschien? Na een grote ronde uitrijden zijn er maar weinig lichamen die kort er na nog voor langere tijd iets nuttigs kunnen doen. Met welk idee had je ze mee willen nemen precies?

Maar twee man die de Giro hebben uit gereden fietsen nog mee als ik snel tel. Zegt al genoeg.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Zo vreemd is het toch niet om te bedenken dat de Zwitserland misschien iets te veel van het goede zou zijn. 8 dagen hele lastige etappes in vaak ook slecht weer in Zwitserland. De renners worden zelf ook betrokken bij het maken van het programma... misschien dat beide daar ook zo hun gedachten over hadden. Voor Bouwman is de Baloise tour dan ook wel beter te verteren.

kelderfan

'@Fanny
Precies wat je zegt, dat hij wel in de Baloise Be;lgium Tour start. Dan had hij beter in de TdS kunnen starten, want daar komt 't veel meer op klauteren aan. Daar zijn Bouwman en Foss beter voor geschikt. Dus in ieder geval 1 van de 2.
Want je ziet dat de Vlaamse jongens het moeilijk hebben om mee te zitten. Vandaag zou Mike Teunissen mogen sprinten.
Hij komt niet in de buurt om te sprinten en dat komt omdat hij nog beter moet worden door te koersen.
Morgen is er nog een mogelijkheid voor Mike, maar daarna wordt 't klimmen geblazen.

Murcia

Dat Koen en Tobias Zwitserland niet rijden is volkomen logisch gezien hun inspanningen van drie weken en de vraag wat voor verschil het gemaakt zouden hebben als ze deze ronde wel gereden zouden hebben. Zouden die twee gisteren in het groepje van der Poel gezeten hebben? Het antwoord is nee, zouden ze vandaag iets toevoegen? Het antwoord is weer nee en bij het latere langere klimwerk zouden ze het ook moeten afleggen tegen de renners die een doel van deze ronde hebben gemaakt of de rest die toewerkt naar de Tour. Het is van hetzelfde laken en pak als die discussie rond Bernal die de Tour er maar bij moest doen want hij was zo superieur in de Giro. Het werkt contra-productief in alle opzichten en gelukkig weten de betrokken renners en de ploeg wel beter.

rennerske

'@Murcia. En zoals gewoonlijk duidt Murcia weer heel helder waarom bepaalde keuzes gemaakt worden. Einde discussie, lijkt me zo.

AWestie

'@rennerske Goeie rol, als persoonlijk amen van @Murcia ;)

Nu bidden dat @kelderfan onze inbreng leest en het iets beter begrijpt.

Primoz Bengegaard

Zag een interview met porte waar hij aangeeft hoe de teams van jumbo en uae zwakker dan die van ineos. Denk eigenlijk dat uae en jumbo wel beter voor de dag gaan komen on de tour eerlijk gezegd. Ook verwacht ik dat én roglic én pogacar nog een meesterknecht bij zich zullen hebben elke bergrit als er nog weinig over zijn

Fanny

Blijft toch vreemd dat Bouwman als enige renner die de Giro heeft uitgereden morgen hier wel start in de Baloise Belgium Tour.
Benieuwd of hij na de zware Giro nog wat in de benen heeft zitten.
Alle andere renners die de Giro ook hebben uitgereden hebben zijn nergens gestart en hebben dus nu wel een ruime rustperiode.
Dat maakt @Murcia dus niet duidelijk 😊 @rennerske.
Of het einde van een discussie is bepaalt niemand hier 😊

leolamers

toch wel erg zwak de afgelopen maanden met het team

1 2 ... 264 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.