Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 265 ... 454 455
AWestie

'@Ceydrych hier interview[/url] "Going forward, I think the position we’re in compared to [Jumbo-]Visma or UAE[-Team Emirates] – it seems like they’re all a little bit cooked. It’s only three weeks to the Tour. We’ve still got [Richard] Carapaz at Suisse [to add to the Tour line-up]. In the long game, we’re in a good spot to be honest. We’re going to hopefully have numbers [at the Tour] to play different cards." en ook "I mean, Roglic and Pogacar can’t chase everything can they? Their teams aren’t what they were. Well, Pogacar didn’t really have a team last year anyway, but if Visma are not where they were last year then it will be hard to chase all of us. But I think when we get to the time trials, G’s on another level there."

Oftewel: hij en Ineos willen lekker veel aanvallen want dat kunnen TJV & UAE niet aan denkt hij. Als je drie GR-winnaars in je team hebt is dat voor bijna geen team bij te houden natuurlijk. Ik zou alleen niet vertrouwen op de TT van Geraint, ook al is die goed.

Murcia

Het probleem van INEOS is nog steeds dat de sterkte van het team in de Tour ondergeschikt is aan de sterkte van de kopman. Ik heb van zowel Porte als Thomas geen moment de indruk gekregen dat zij sterker zijn dan de Roglic en Pogacar van dit seizoen. G. was zeker niet indrukwekkend in de Dauphine en Porte was beter dan Thomas maar ook hij was niet van het niveau dat Poga en Rog haalden in de eerdere koersen van een week dit seizoen.
Verder zullen jongens als van Aert, Vingegaard, Kuss maar ook Majka, Hirschi en iemand als McNulty echt zeer veel kunnen betekenen voor hun werkgevers als pionnen richting het achttal van INEOS. Ik heb al eerder gezegd dat Carapaz mij nog de grootste kanshebber lijkt voor INEOS op de Tourzege mits hij gaat tijdrijden zoals in Zwitserland. Hij is ook explosief en heeft durf om een keer van ver aan te gaan. Dat is uitgesloten bij treintjesrijder Thomas en ook Porte prefereert dat model.

@AWestie
Bedankt voor dat interview, hoe Porte er bij komt dat G. op een ander level zit in de tijdrit is mij een raadsel. Hij reed de laatste als Gontsjar en dat viel niet zo goed uit. Verder klinkt dat verhaal over om de beurt aanvallen leuk maar juist hij en Thomas zijn dat type renner helemaal niet. Verder viel in Catalonie op dat G. nooit voor Yates heeft geknecht en juist Porte en Carapaz in die rol drukte. Die gaat proberen om via de tijdrit zijn rol als Alpha volkomen uit te spelen.

@Fanny
Het was ook zeker niet mijn bedoeling om de discussie met mijn post een halt toe te roepen.:D

Laatst gewijzigd
AWestie

Alpecin-Fenix stuurt een halve Giroploeg naar België zie ik. Koen in België er bij lijkt me een combi van persoonlijke vraag en wie er nog konden. Oorspronkelijk was dat Martens zijn laatste koers toch? Lijkt me dat Koen dus ook de kapiteinsrol daar heeft en dat is het wel. Die ga je nauwelijks op de voorposten zien.

Laatst gewijzigd
Glorious

Ik hoop echt dat koopploeg ineos niet de tour wint. Mochten kuss en kruiswijk iets minder zijn zou dat nog steeds niet erg zijn.

kelderfan

Nu bidden dat @kelderfan onze inbreng leest en het iets beter begrijpt. Gaat 't erom dat jullie inbreng niet begrijp.
Leuk maar begrijp dan ook eens mijn inbreng. Want wat moet Koen in een kapiteinsrol doen in de Baloise Belgiumkoers.
Ja hij vervangt Paul Martens, maar waarom niet Pfingsten hier opstellen, want die kan hier beter uit de voeten, dan in de TdS.
Ja Alpecin is ook een ander soort ploeg gebouwd om Mathieu van der Poel.
@Murcia
De discussie gaat gewoon door👍 Want de naam Laporte laten vallen is ook al een brug te ver.

kelderfan

We hadden hier graag mee gesprint met MIKE, maar die slotklim was net iets de lastig voor hem.
zegt Frans Maassen. Dat de slotklim te pittig was, moet je toch als teamleider weten; zeker omdat Mike zelf aangeeft, dat hij nog wat procentjes mist en hoopt die in de TdS bij te spijkeren.
@S.Morgenstern
Hier blijkt maar weer, dat wedstrijdritme toch erg belangrijk is. Naast de hoogtestages moet je ook wedstrijddagen inbouwen en dat geldt zeker voor een aantal renners.

Yeez

Maar niet voor Roglic ;)

madeinstars

Het zou superleuk zijn als iemand aan het eind van het seizoen tijd heeft om het volledige alternatieve raceprogramma van Kelderfan voor het jaar op te typen... Dan krijg je volgens mij 10 man die 600 koersdagen hebben.

skylimit

'@kelderfan Als Frans Maassen zegt dat Mike Teunissen vandaag mee had moeten sprinten, was hij vergeten dat er ene MVDP meedoet die duidelijk andere gedachtes had dan een massasprint vandaag.
Er waren wel meer ploegen met sprinters die dachten een kans op een massasprint te hebben, maar allemaal hebben ze het parkoers niet goed getaxeerd.

Omtrent Bouwman kan ik je wel in redenering meegaan. In de Belgie tour heeft hij niets te zoeken. In Zwitserland zou hij misschien in de bergetappes van supercompsensatie hebben kunnen profiteren. Althans dit gold altijd als een soort regel een x-aantal jaren terug voor degene die na de Giro de Ronde van Zwitserland reden.

Benieuwd of Oomen, Tolhoek en misschien Dumoulin in de bergetappes een rol op de voorgrond kunnen spelen.

Fanny

Feit is dat ik weinig van Bouwman verwacht in de Baloise Belgium Tour tour na zijn zware Giro van 3 weken.
Hij zal geen leadout zijn voor de sprinters.
Een kapiteinsrol zou misschien kunnen daar lijkt hij mij wel de meest geschikte renner voor..
Ik denk wel dat hij gaat proberen om in de 4e etappe (koniginnenrit) in een vluchtgroep te komen en als hij een goede ITT rijdt misschien voor een goede klassering in het AK.
Maar alles is natuurlijk afhankelijk goede benen na de zojuist beëindigde Giro.
Ik zag trouwens ook dat hij na de Baloise Belgium Tour op woensdag 16 juni ook nog eens op het NK tijdrijden en waarschijnlijk de wegwedstrijd start samen met Dumoulin en Eenkhoorn.
Dus voorlopig voor hem nog geen rust.

S. Morgenstern

'@Rawolf; een renner voor het vlakke zoals Roosen hoeft niet op het niveau van een klimmer als Tusveld te zitten om een goede indruk te maken. Zat hij de laatste rit overigens wel, maar goed...

Tusveld liet in de Dauphine gewoon niet een niveau zien waarmee hij zich een goede kandidaat toont voor de derde klimmer in de selectie van DSM. Roosen liet in de Dauphine een niveau zien waarmee hij uitstekend als vervanger van een vlakke renner uit de selectie mee zou kunnen gaan.

madeinstars

Waarom het zo belangrijk is of Bouwman al dan niet in België rijdt of in Zwitserland snap ik eigenlijk niet zo goed... In beide wedstrijden zal hij voornamelijk opvulling zijn en misschien een keer in een vlucht zitten of wat had en spandiensten voor de ploeg doen of een stuk op kop rijden om een kopgroep terug te halen. Wat maakt het in hemelsnaam uit of hij dat doet of Pfingsten of Frans Maassen zelf godbetert. Tjongejonge...

Om daar nou ellenlange verhaspelingen over te typen. Wonderbaarlijk. En dan ga ik er godverdomme zelf nog een beetje aan meedoen ook.

AWestie

Koen fietst op z'n gemakje rond de afgelopen dagen, gezien zijn Strava. Die heeft prima de riem los.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

'@kelderfan; dat is toch ook waarom Teunissen daar rijdt? En waarom bijvoorbeeld Van Hooydonck daar rijdt? Omdat het voor hun belangrijke investeringen zijn voor komende koersen. Volgens mij kan het opdoen van wat koershardheid dus inderdaad belangrijk zijn. Nooit tegengesproken.

Een goed programma van een renners bevat naast wedstrijden en hoogte- of trainingsstages overigens ook goed geplande rustperiodes. De afgewogen samenstelling daarvan laat ik liever over aan degenen die inzicht hebben in alle gegevens van die renners. Ik denk dat die er veel meer verstand van hebben dan ik.

Laatst gewijzigd
Yeez

Vroeger reden renners weleens vaker zwitserland na de giro. Bouwman reed na de giro in 2018 zelfs de hammer series en zwitserland (en een goede). Dat bouwman nu belgie doet na de giro betekent toch juist dat hij alleen maar meer rust krijgt. Die zou best weleens wat leuks kunnen laten zien in het klassement met wat supercompensatie. Eenkhoorn is gevallen eergisteren, dus die verwacht ik sowieso niet in het klassement

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Lijkt mij ook. Mooie koers om eens volledig voor eigen kans te rijden.

Fanny

'@Madeinstars
Quote: En dan ga ik er godverdomme zelf nog een beetje aan meedoen ook.
Doe dat dan niet ga lekker lezen of wat anders doen ipv dan hier op WF quoten 😊.

rennerske

'@Madeinstars
“Om daar nou ellenlange verhaspelingen over te typen. Wonderbaarlijk. En dan ga ik er godverdomme zelf nog een beetje aan meedoen ook”.
Zulk een humor en zelfspot geeft lucht in de soms tenenkrommende bespiegelingen over wie waar en waarom had moeten rijden. Dank!

Laatst gewijzigd
FritsvanHoefelen

van Aert moet flink betalen (ruim 6 ton) aan Nuyens. Benieuwd welk deel Jumbo op zich neemt

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ogh, dat doet pijn. Dat had ik niet meer verwacht. Hoe wordt dat opgelost.

Murcia

Lijkt mij niet zo moeilijk om dat op te lossen gezien het vermogen van Wout, en de mogelijkheid om dit soort bedragen ook nog eens over langere tijd uit te smeren qua regeling. Hij zal nooit spijt hebben gehad van zijn beslissing om met Nuyens te breken.

Yeez

'@murcia dat denk ik ook niet, maar toch komt dit hoger beroep redelijk onverwacht. Het staat namelijk haaks op de eerdere uitspraak. Misschien levert cassatie nog wat op en anders toch maar dokken. Nieuwe contract leverde hem ruim 2 miljoen per jaar op, al kan ik mij wel herinneren dat hij voor 2019/2020/2021 een gelijkwaardig contract tekende als dat bij sniper (6 ton per jaar). Misschien is dat wel tussentijds opgewaardeerd (hopelijk voor hem ;)). Overigens is hij wel vrijgesproken van de overige 6 ton die Nuyens eiste als verdere schade die hij leed door het vertrek van wout, dus het blijft beperkt tot het terugebetalen van 15 maanden loon

Murcia

'@Yeez
Zoals ik het vonnis nu begrijp is in hoger beroep door het hof het doorlopende contract doorslaggevend en telt in tegenstelling tot de rechtbank het aanzetten tot een valse verklaring door Nuyens bij Albert niet mee in de beoordeling van de breuk. Dan is het inderdaad een kwestie van maandsalarissen optellen. Of Cassatie zin heeft weet ik ook niet. Wuyts liet volgens mij vorig jaar doorschemeren dat Wout op 7,5 ton zat qua salaris dus was er al een opwaardering geweest. ( Wuyts als bron is tricky weet ik) Maar goed, naast het te betalen bedrag zelf staan ook nog de advocatenkosten en die van de tegenpartij dus misschien vindt Wout het wel waard om tot een finaal oordeel te komen en dus door te gaan.

Edit: Ik lees net dat volgens zijn advocaat de kans groot is dat Wout in cassatie gaat, hem kennende de afgelopen jaren lijkt me dat een juiste inschatting.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@murcia zijn advocaat denkt er overigens aan om in cassatie te gaan. Hij denkt dat Wout er ook zo over denkt.

Fanny

Tijdens de ploegpresentatie van de Baloise Belgum Tour zag ik maar 6 renners staan.
Volgens mij stond Van Dijke er niet bij.
Gaan ze nu van start met slechts 6 renners ?

1 2 ... 265 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.