Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 272 ... 454 455
kelderfan

Tolhoek zit nu met Leknessund, Rui Costa in de achtervolging op David de la Cruz.
Die Tolhoek moet blijven#

Yeez

Dylan wederom niet goed vandaag. Ook dekker is een drama als leadout. Kooij heel goed. Probeert dylan nog een paar keer naar voren te rijden en weet zelfs nog rond plek 7 te eindigen. Laat die jongen sprinten in rit 5

madeinstars

Ja, voor Dylan lijkt het mij echt even terug naar de tekentafel. Die kan gewoon het wiel niet houden, komt niet eens aan sprinten toe.

kelderfan

Ja wie die Dekker zo hoog heeft zitten, is vandaag niet blij.
Die Kooij komt er steeds beter door.

S. Morgenstern

Groenewegen vandaag vooral veel pech met die kwakkende beweging vlak voor hem, waardoor hij zijn benen stil moest houden en vervolgens zelfs remmen. Ik vond hem verder redelijk zitten in vergelijking met de vorige sprints, zeker voor de chaotische warboel aankomst die het was. Mede dankzij Kooij, die heel goed met hem bezig was.

De ploegleiding zal verder wel blij zijn met deze beelden, aangezien ze nu voor het eerst eens een video sessie met Dekker in kunnen plannen (eerder was hij nooit in beeld in die sprints). Kwam wel goed terug toen het na het klimmetje op een lint was, maar blijft vervolgens daar zitten terwijl de kop steeds breder werd. Zaten ze van heel goed (op tiende stek op het lint), naar heel slecht (op tiende stek bij een breed peloton). Dekker had daar met de andere twee naast Lotto moeten gaan zitten, had heel wat gewring gescheeld.

Murcia

Dylan zelf heeft het niet, er kan heel wat gesleuteld worden aan de trein maar als de renners er niet op kunnen rekenen dat hij hun wiel kiest en houdt dan is de rest bijzaak. Hoe logisch ook na vorig jaar, hij zal zelf moeten verbeteren. Nu lijkt het uitgezonderd die eerste sprint in de Giro alleen maar minder te worden. Tuurlijk zwiept Dupont een beetje maar daar ligt niet het probleem voor Dylan.

Yeez

Mooie finale in Zwitserland. Beresterke tolhoek gezien, maar dat gepoker was niet in zijn voordeel helaas.

Trouwens goed van Dumoulin en vooral heel knap van Mike dat ze nog in dat kleine pelotonnetje zitten

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Tolhoek weer heel goed inderdaad, maar deze laatste power klim maakte hem nagenoeg kansloos. Wegrijden was moeilijk en in een groepje was hij sowieso kansloos. Hopelijk zondag nog een mooie kans. Leemreize ook prima in de ondersteuning. Dumoulin en Teunissen in het peloton ook positief.

xistnc

De jumps van Tolhoek zagen er best aardig uit. Daarnaast deed hij opnieuw onevenredig veel kopwerk. Kennelijk is zichtbaarheid belangrijk voor hem.

rennerske

De “Sprintbelgen” zijn nog zoekende maar daar zijn wel wat leerzame lessen uit te trekken terwijl de “Zwitsers” de stijgende lijn definitief doorzetten. Kijk reikhalzend uit naar het weekend.

kelderfan

Tolhoek heeft 't geprobeerd, maar ja als die jongens, dan niet overnemen, wordt 't een kansloze missie.
Het was wel een stuk leuker te kijken, dan naar de Baloise Belgium toer.
Gijs Leemreize doet 't inderdaad steeds een stukkie beter; vandaag prima met de groep van 29 op stap.
Dumoulin en Teunissen hebben weer de nodige km's gemaakt en zijn goed bij Sam gebleven.

Fanny

'@ Murcia
Quote: Dylan zelf heeft het niet, er kan heel wat gesleuteld worden aan de trein maar als de renners er niet op kunnen rekenen dat hij hun wiel kiest en houdt dan is de rest bijzaak.

Helemaal mee eens.
Dylan kiest bijna nooit voor zijn trein en gaat vaak zijn eigen weg.
Daarnaast is hij imo niet in shape voor een goede sprint.

Het wordt tijd dat a.s. zondag Dylan de leadout doet voor een veel betere Kooij.😊

Turtlehead

Welke Jumbo zat in België met zijn arm te zwaaien op de streep?

Groenewegen in de laatste bocht weer snelheid en posities verloren. Toch onbegrijpelijk dat ze dat al die jaren er niet uit krijgen?

kelderfan

Sam Oomen is toch wel blij met Dumoulin in de TdS-ploeg, want zij voelen elkaar aan volgens IDL. Maar opmerkelijk voor mij is, dat hij ook een goede vriend van Mathieu van de Poel is.
@Fanny
Ja sprinters hebben een houdbaarheidsdatum en het wordt tijd, dat Kooij eens in stelling wordt gebracht.

Murcia

De vriendschap tussen Sam en Matthieu was er al vanaf hun junioren tijd in de nationale selectie toen ze door Europa toerden. Bn de Stem heeft er een paar jaar geleden al een artikel aan gewijd.

Laatst gewijzigd
rennerske

Quote: Oomen herinnert zich nog hoe Van der Poel in aanloop naar het WK stiknerveus was. Een blessure aan zijn rechterbeen speelde hem parten. ,,Mathieu had het wel even moeilijk en wilde eigenlijk naar huis. Toen heb ik gezegd dat hij niet zo moest mauwen en nog altijd heel hard kon fietsen. In de wedstrijd heeft hij alles en iedereen naar de Filistijnen gereden.’’

Hoor je het hem zeggen? “ Nie mauwe Matje!”

Laatst gewijzigd
$kedel

Goede vrienden is misschien wat overdreven maar ik kan me goed voorstellen dat die 2 jokers het goed met elkaar kunnen vinden.
Laat ze JW van't schip en zijn stuurtje ook maar eens inlijven dat komt de teamspirit ook alleen maar ten goede:)

Stoempie

Zonder stuurtje dan maar 😁

ccladder

Heren,
Even iets heel anders als JV fan.
Vuelta 2022 eindelijk weer een ploegentijdrit.
Als Tom blijft fietsen voor de tijdritten en Rohan Dennis inderdaad komt wat sterker lijkt als je frits volgt (Thx voor het onderzoek, ik dacht murcia?).
Dan word ik dat erg opgewonden van!

Van Aert
Martin
Dumoulin
Dennis
Roglic
Vingegaard
Affini
Foss/FFB/Van Emden/Bouwman/Gesink(wegens ervaring in TTT)/Kruijswijk (Zelfde als Gesink)/Wie vergeet ik nog?

Dan win je toch dik? Of ben ik te groot fan?

Weet iemand hoe lang die is?
Bij een flinke lengte pak je ook zo 4 minuten op ploegje Quintana.

josi

De tijdrit is 23,3 kilometer. Zo'n team zou daar wel raad mee weten, maar minuten op je directe concurrenten ga je er niet pakken.

Cycling

'@Chris Het is afwachten welke renners de Vuelta rijden, maar ik verwacht dat er ook renners bijzitten die een mindere tijdrit kunnen rijden, bijvoorbeeld Kuss. Het is wel leuk dat deze discipline weer terug komt in een grote ronde

Laatst gewijzigd
ccladder

Ja dat zie ik nu inderdaad. Die 4 minuten is zelfs niet realistisch überhaupt over deze afstand.

Als de winnaar 60 km/u gemiddeld rijdt dan zou de verliezer 51 km/u gem moeten rijden om 4 minuten te verliezen. Dat wordt hem niet. Maar alsnog wel zin in :)

rennerske

Begrijp ik goed dat we het nu over de ploegentijdrit van de Vuelta 2022 gaan hebben? Prima natuurlijk, maar dan sla ik even over.

kelderfan

De kans dat Sam Oomen in de top-tien gaat eindigen, wordt alleen maar groter. Allaphilippe verlaat de TdS.

Stoempie

Nice. Oomen samen met Dumoulin als kopmannen naar de Vuelta. Ik zie er nu al naar uit. Lekker vrijbuiten

1 2 ... 272 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.