Ik zou kunnen bedenken dat Cervelo een uithangbord wil, maar op zich hebben ze dat ook al met Dumoulin, Van Aert en Roglic. Wellicht verandert er iets met betrekking tot Dumoulin, waardoor er iets meer mogelijk is. Of Dennis maakt de keuze vooral op basis van materiaal, omkadering en gevoel (in zijn geval zeker niet ondenkbaar dat het salaris geen grote rol speelt). Of Ome Frits en co hebben flink de portemonnee getrokken om enigszins bij te kunnen blijven bij Ineos en UAE.
'@morgenstern Ik denk sowieso dat Dennis een goed gevoel bij de ploeg zal hebben. Kan bovendien heel goed met Heijboer vanwege zijn tijd bij rabobank dt (heijboer was een vd weinigen waarmee hij het wel kon vinden ;) ). Ik kan mezelf ook niet voorstellen dat er niks met Dumoulin of Bennett gebeurd wanneer Dennis wordt gehaald, maar wie weet...
Rohan Dennis heeft jarenlang nauw samengewerkt met Allan Peiper bij BMC, dat die elkaar volgen is de logica zelve en houdt geen verband met UAE.
Kan me wel voorstellen dat aanwezigheid Peiper een pluspunt is voor UAE, Dennis is niet de makkelijkste om mee te werken en Peiper kan dat wel.
Het eventuele/waarschijnlijke aantrekken van Dennis zal te maken hebben met het punt dat Van Aert vanaf volgend jaar voor de groene trui mag gaan in de Tour en ze dan een nieuwe tempoklimmer voor de klimtrein nodig hebben. Gezien de leeftijd van Roglic hebben ze daarvoor een renner nodig die er direct klaar voor is, omdat ze deze jaren moeten zien te oogsten in de Tour.
Maar met de verbeterde contracten voor Van Aert, Foss en Bouwman, het aantrekken van Laporte en eventueel/waarschijnlijk Dennis en de noodzakelijke verdere versterking van de klassiekerploeg lijkt het me dat er iets gedaan is aan het budget.
'@S.Morgenstern
Sam Oomen was de nr. 9in de Giro van 2018 met Tom Dumoulin op 2e. plek en George Bennett was toen 8e.
Dus hij heeft zeker wel in de sub-top gezeten en als hij top was geweest gisteren, dan was hij meegegaan met die groep achter Carapaz. Want met die groep was 't hollen en stilstaan.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.