Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 278 ... 454 455
Murcia

'@Yeez
Dank je wel, maakt het verhaal bij de zege nog wat mooier en wat verder opvalt is de kracht van JV hier in de breedte. Hopelijk spelen ze dat in de wegwedstrijd bij de beloften ook uit. Vorig jaar kon je er wel wat vraagtekens bij zetten maar de renners lijken weer sterker te zijn geworden.

Yeez

Hier het verhaal. Gevallen en gelopen dus

Nederlandse kampioenschappen - Het NK Tijdrijden voor beloften is gewonnen door Mick van Dijke. De renner van Jumbo-Visma -23 bleef tweelingbroer Tim voor.
Marijn van den Berg (FDJ DT) werd derde.

Mick van Dijke kwam ten val in de laatste bocht, maar wist toch zijn broer nipt te verslaan. "In een tijdrit ga je tot de limiet en daar ging ik in de laatste bocht schijnbaar over. Ik probeerde nog op mijn fiets te springen, maar kreeg de versnelling niet meer rond. Toen ben ik maar gaan lopen. Maar gelukkig was ik de rest van de route schijnbaar zo snel geweest dat ik toch nog kon winnen. Ik ben heel blij met deze zege. Ik wist dat ik in vorm was en denk dat de WorldTour-wedstrijden ook geholpen hebben. Daar doe je toch hardheid op. Hopelijk kunnen we als team nu ook de wegtitel behalen, daar gaan we vol voor zaterdag."

Bijzonder was dat zijn tweelingbroer Tim tweede werd. "Verliezen voelt nooit goed, maar het is én een ploeggenoot voor me in de uitslag en de familienaam Van Dijke staat toch achter die eerste plek. Ik heb er vrede mee. Vooral als je ziet dat ik nog maar weer een paar weken fiets na een val eerder dit seizoen. Als gevolg van een hersenschudding en wat gekneusde ribben heb ik geen ideale aanloop gehad. Het is zelfs mijn eerste tijdrit ooit. Van mountainbiker met een breed stuur naar een wegfiets met een smal stuur in een paar jaar, zeg maar. Ik sta er dan ook vooral van te kijken dat ik hier zo hoog eindig. Het is bijzonder om dit als tweeling mee te maken, het is een speciale dag voor ons."

Murcia

Mooi ook die reactie van Tim, gebrekkige aanloop door val eerder dit jaar en dan in je eerste tijdrit gelijk tweede worden. Talent in optima forma, bij de cross pikt hij ook alles snel op wat Wout aangeeft. Die wil net als zijn broer slagen als prof.

Poeksel

Karlijn ook gevallen en DNF helaas. Hopelijk kan Riejanne verrassen, al zou een herhaling van vorig jaar (vijfde) al niet slecht zijn.

Op Sporza een artikel over TJV en tijdrijden: https://sporza.be/nl/2021/06/16/met-een-3d-model-van-van-aert-jumbo-visma-voert-testen-uit-in-windtunnel~1623834716212/

Laatst gewijzigd
rennerske

De broertjes bijna 3 minuten sneller dan vd Breggen????

ti-raleigh

Wat betreft dealtjes, ik snap niet zo goed waarom dat zoveel weerstand oproept hier. Dealtje maken hoort bij het leven, waarom zou dat in het wielrennen anders zijn ? Of VdP inderdaad bereid is tot een deal is vers 2. Hij kan heel goed zijn eigen boontjes doppen. En misschien heeft hij wel een grote hekel aan TJV en rijdt hij ze nog veel liever in de vernieling. Maar laten we niet doen alsof dealtjes maken iets heel erg vies is. Dan ben ik wel benieuwd hoe 'jij' dat doet in het dagelijkse leven.

Rawolf

Mick van Dijke 14s sneller dan Bouwman, die heeft een hele puike tijdrit afgewerkt.

S. Morgenstern

De weerstand zit hem volgens mij vooral in het specifieke voorbeeld waar het nu over ging. Daarvoor zijn de voorwaarde voor een dealtje gewoon nauwelijks aanwezig. Dat ze nog voor zouden komen roept op zichzelf geen weerstand op. Dat gegeven betekent echter niet dat er geen voorwaarden zijn aan de situaties waarin ze een reeele optie zijn en die zijn hier gewoon niet overtuigend geschetst voor een deal tussen Jumbo en MvdP.

Laatst gewijzigd
Rawolf

als topploeg mag ik toch hopen dat zulke vieze dealtjes niet meer gemaakt worden. Tussen renners onderling is niet te voorkomen

kelderfan

Mooi hoor Tom wordt de snelste op de tijdrit en Koen wordt de nr. 3. Mooi hoor voor Tom.

Rawolf

Dumoulin heel mooi dat ie terug is, wat een megatalent is het eigenlijk ook. Begin Mei terug beginnen trainen en na 6 weken trainen de rest van het veld afdrogen, niet veel zouden m dat kunnen nadoen

Yeez

Mick was hier derde geworden, met val en een meter of 50 lopen... die had binnen de minuut gezeten. Lol

Murcia

Tom zeer netjes, vooral het gemiddelde (53,2 kmh) en de uitbouw in ronde 2 zullen hem tevreden stemmen. Koen een mooie podiumplek.

Edit:

Over de gemiddelde snelheid inmiddels een rectificatie. Ik ging af op wat in beeld kwam maar volgens AD was het 49,197 dus oogt het iets normaler zeker met het klimmetje erin.

Laatst gewijzigd
peerduell

En Tim vierde.Talenten hoor met grote motor. Beiden 21 jaar.

T80JZ

Dumoulin heel blij met zijn overwinning, ik ook. Opmerkelijke uitspraken kort nadat hij over de eindstreep kwam: "Ik mag een jaar lang in een mooie trui rondrijden," en "ik herstel weer. Dat was vorig jaar en begin van dit jaar het probleem. Ik herstelde niet van de inspanningen, ik was overtraind." "En jaar lang in een mooie trui rondrijden" is dat een indicatie dat hij doorgaat na de OS?

madeinstars

Het hele interview klonk alsof hij verder wil. Hij zei ook: "Hopelijk ben ik een leukere renner geworden" wat niet echt past bij iemand die nog maar één wedstrijd gaat fietsen. Maar goed, er is de euforie van de overwinning dus neem het met een korreltje zout.

Mooi ook dat hij nog nadrukkelijk de ploeg bedankte.

Rawolf

Viel mij ook op ja, hier sprak geen renner die op t punt staat definitief te stoppen leek t.

En z'n pauze was dan toch wat minder puur een mentaal dingetje dan oorspronkelijk beweert als hij overtraint was...

Kan gebeuren natuurlijk en een deel eigen risico als je van zo'n goede ploeg met topbegeleiding als Team DSM naar Jumbo-Visma gaat

Dat laatste is maar een grapje hoor

Laatst gewijzigd
rennerske

'@Yeez. Quote: “Mick was hier derde geworden, met val en een meter of 50 lopen… die had binnen de minuut gezeten. Lol”
Als we dan toch gaan vergelijken: Mick had zonder val vd Breggen op meer dan 3 minuten geblazen.

Murcia

Die uitspraken liggen in de lijn van zijn opmerkingen over het nog een keer rijden van de AGR eerder dit jaar, maar het is nu in de euforie van dit moment zoals hierboven terecht opgemerkt. Ik denk persoonlijk dat hij zijn contract afmaakt en dan als een ITT en klassiekerrenner. Dat hij door zou gaan is pure winst want ook het gemak waarmee hij weer aanhaakt zoals bewezen in Zwitserland geeft zijn unieke talent aan.

T80JZ

Dumoulin bezorgt TJV de overwinning waarop sommigen al enige tijd smachtend zitten te wachten.

horsm

Fijn om Dumoulin weer zo te zien. Ook ongelofelijk dat hij bij elk post-finish interview iets interessants en intelligents weet te zeggen.

En Bouwman ook goed, in de schaduw. Hij rijdt een mooi consistent seizoen! Ik heb 'm nog geen slechte dag zien hebben.

Glorious

Tom gaat iig in 2022 door

rennerske

'@Glorious: Pessimist!

ti-raleigh

Ik zou niet weten hoe een overtuigende schets voor een deal tussen TJV en MvdP eruitziet. Net zomin als ik overtuigend wist dat Vingegaard een reden zou kunnen hebben om zich op achterstand te laten rijden in de Dauphine.

peerduell

Overigens wat een schitterende fiets die Cervelo. Kwestie van smaak natuurlijk maar ik vind hem prachtig.En het belangrijkste hij is snel door gewicht en aerodynamica.

1 2 ... 278 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.