Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 279 ... 454 455
S. Morgenstern

Dat weet niemand. Waarschijnlijk omdat de voorwaarden voor een realistische deal tussen die twee er gewoon niet zijn.

Landeirovic

Volgens La Gazetta Dello Sport

Dennis naar TJV
Almeida en Ackermann naar Uae

Poeksel

'@Landeirovic Wanneer schreef La Gazetta Dello Sport dat?

Yeez

Likely en seems stond er

@poeksel vandaag;

Latest on mercato rumours for 2022 ten days before @LeTour start. @JooAlmeida98 and @Ackes171 likely to @TeamEmiratesUAE so new team-mates for the current yellow yersey @TamauPogi . But not Dennis: as also @bvdecape pointed out, he seems on his way to @JumboVismaRoad

Laatst gewijzigd
Murcia

Bij Dennis ga ik het ook steeds meer geloven zeker na zijn volgen van Ome Frits op social media en ik dacht dat La Gazetta zelf weer verwees naar Vandecapelle die TJV in pole-position plaatste. Opmerkelijk is het wel dat de ploeg nu echt in de topcategorie aan het vissen is. Grote vraag is nu wie de tweede man wordt voor het Vlaamse werk die nog zou komen en wat George gaat doen.

Poeksel

Allemaal allang bekend en besproken, gebaseerd op een artikel van La Gazetta Dello Sport van een tijd terug dus? Of is er ook iets nieuws gemeld?

Laatst gewijzigd
Murcia

'@Poeksel
Over Almeida en Ackermann is al langer bekend dat ze op de verlanglijst staan van UAE al zou Bora de eerste ook een deftig aanbod hebben gedaan. La Gazetta was de eerste die meldde dat Rohan in de belangstelling stond van TJV al plaatsten ze toen UAE als de iets kansrijkere nieuwe bestemming. Het Nieuwsblad met haar goede ingangen schijnt nu ook bij de italianen de overtuiging te hebben opgeleverd dat Zeeman die dol is op karakters zijn skills mag inzetten bij Dennis.

Murcia

Voor diegene die het Duits een beetje verstaat is er overigens een leuke podcast aflevering met Tony Martin te beluisteren. Deze heet Tourfunk van de WDR. In een half uur verteld hij over zijn verleden, het heden en de toekomst. Goede vragen en heldere antwoorden van de Pantserwagen.

ti-raleigh

Voorwaarden lijken er nu niet te zijn, maar dat kan in één dag veranderen. Welk scenario geef je de voorkeur ?
A.
TJV wil beslist de NK-trui. Om die te krijgen moeten ze vooral MvdP verslaan. Om hem te verslaan moet je fietsen zoals Italianen vaak voetballen, vol trucjes en pesterijtjes. TJV slaagt in de missie, maar MvdP voelt zich vernederd. 5e etappe Tour. Er is een breuk in het peloton. MvdP zit in de eerste, Roglic in de tweede groep. MvdP tegen zijn manschappen: 'fietsen gvd, fietsen alsof je leven eraf hangt. Wraak aan TJV, ik zal ze leren!

B
MvdP wint NK-trui, verslaat Teunissen met halve fietslengte in de sprint. MvdP zit in 5e etappe in eerste groep, samen met o.a. Van Aert en Roglic. Ineos en Pogacar niet, die hebben zitten slapen. MvdP tegen zijn manschappen: 'fietsen gvd, fietsen alsof je leven eraf hangt, ik kan vandaag de gele trui pakken als ik de sprint win van Van Aert'. Van Aert laat MVDP winnen uiteraard. Roglic pakt 2.15 op concurrentie.

En daartussen nog 3282 andere scenario's denkbaar. Je mag zoiets dealtje noemen maar ook een gunst of wederdienst, whatever. Vreemd dat iemand die beweert te weten dat Roossen heel veel kopwerk heeft gedaan in de derde etappe van de Ronde van Semipalatinsk in 2017, niet kan geloven dat dit soort dingen gangbaar zijn in het wielrennen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Van der Poel is er de man toch niet naar die bezig is met dit soort afspraken, die koerst gewoon op gevoel. En als die voelt dat die beste is gaat die ervol voor en anders laat die het net zo gemakkelijk lopen. Die boeit dat soort afspraken totaal niet.

Moreno Ventura

Hallo iedereen, ik vind mezelf weer schrijvend na een lange tijd!
Ik ben erg blij voor Tom en zijn overwinning in de tijdrit, eindelijk ook een overwinning voor de TJV!
Wat het nieuws over Dennis betreft, schreef Ciro Scognamiglio (Gazzetta dell Sport) gisteren nog op Twitter dat de TJV het team voor 2022 is voor de Australiër.
Geweldig element. Ik hoop alleen dat hij, als dat zo is, serieus aankomt zonder de harmonie binnen het team te bederven.
Hij schreef ook met Almeida met Ackermann kan gaan in de UAE Emiraten, hoewel voor de Portugezen dezelfde Bora en ISN Israëli's kunnen zeer geïnteresseerd zijn.
Ik zou Almeida te gek vinden om hem in het team te hebben, in perspectief zou hij echt een post-Roglic van groot niveau zijn, maar hij zal zeker een zeer hoge aanwerving hebben.
Nu al denken aan 2022, met de Tour voor de deur, veel belangrijke wedstrijden te spelen lijkt misschien voorbarig, maar ik zou graag willen weten of de ploeg volgend jaar gestructureerd zal zijn op 27 renners of uitgebreid met 1/2 elementen, misschien zelfs uit de evolutieploeg (Fisher Black), naast Dennis hoor ik spreken van Laporte, uitstekend element voor WVA, terwijl ik benieuwd ben of Bennett bevestigd zal worden, met de exit (zo lijkt het) van Tolhoek en Harper.
Een grote groet uit Italië van een grote TJV fan!
Moreno!
P.S.: sorry als ik te lang ben doorgegaan!

ti-raleigh

'@ rahimns
Ben ik met je eens, de kans op dat scenario is het grootst.

Yeez

Vind het sowieso maar romantisch opgeschreven

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Scenario B heeft helemaal niets te maken met een dealtje of een gunst. Dat zijn gewoon gedeelde belangen. Behalve dan dat Van Aert aan het eind opeens totaal overbodig de sprint niet aan zou gaan (waarom is me een raadsel). Heeft volgens mij zelfs alleen maar nadelen, aangezien dat vervolgens (terecht) een heel ding zou worden waar onnodig energie in gaat zitten.

Dealtje kun je sluiten wanneer je dingen enigszins uit kunt wisselen, waardoor de één ergens iets laat om er later iets voor terug te krijgen. Daarvoor is het belangrijk dat je elkaar echt nodig hebt (wat ontbreekt) en dat je belangen net iets verschillen (wat ook ontbreekt, aangezien het NK voor MvdP niet belangrijker is dan voor Jumbo).

Nogmaals, de gangbaarheid van dit soort gunsten ontken ik verder niet. De details die nodig zijn voor dit soort deals ontbreken in dit specifieke geval, dat is mijn punt.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Quote: IDL; "Voor de camera's van RMC Sport is de 31-jarige Sloveen duidelijk in zijn oordeel: 'Ik beschouw mezelf niet als grote favoriet. Ik ben niet de titelverdediger en heb lange tijd niet gekoerst. We gaan die kant op en daar zien we wel hoe het gaat."
Tom in jubelstemming en Primoz weet 't niet, want hij heeft lange tijd niet gekoerst.

Stoempie

Primox wil gewoon underdog zijn, en terecht

Murcia

Eens, verder zijn de quotes van Primoz bijna altijd hetzelfde, vind de opmerking "we gaan die kant op en zien wel hoe het gaat." zelfs hilarisch droog. Doet mij denken aan mijn eigen voetbalavonturen met het derde elftal waarbij dit ons tactische houvast was.

S. Morgenstern

Ja, vanuit de ploeg al heel veel pogingen gezien om in die rol te kruipen.

Hoewel we natuurlijk ook kunnen zeggen dat Roglic, net als Bouwman voor de Giro, het niet eens is met zijn programma.

kelderfan

'@Moreno Ventura
Het lijkt mij moeilijk te begrijpen om aan die 27 renners vast te houden. Nu die FFB en Mick van Dijke die stappen maken, kun je die moeilijk buiten de deur houden.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Het kan droog zijn, maar 't lijkt bij Roglic op een ondertoontje; wat bij Tom dan weer positief werkt.

S. Morgenstern

Dat ondertoontje hoor jij er bij dit onderwerp sowieso altijd in terug. Zelfs bij Roglic dus..

Wanneer een andere ploeg Mick van Dijke een beter programma voor kan leggen, wat goed denkbaar is wanneer hij de 28ste renner in deze selectie zou zijn, dan kan ik me wel voorstellen dat hij volgend jaar ergens anders rijdt.

japio

Dat punt over dat hij lang niet gekoerst heeft is kolder. Daar hebben ze zelf voor gekozen. Maar goed, ze willen rookgordijnen optrekken.

kelderfan

Dus jij ziet hem meteen al vertrekken naar Alpecin-Felix, want hij had ook een ondertoontje; maar daar wordt hij de 30e. renner. Maar een beter programma zit er wel in, als TJV vasthoudt aan alleen WT-koersen.

Rawolf

Ik denk niet dat Mick van Dijke hier de 28e renner in de selectie zou zijn. Schat hem volgend jaar al hoger in als bv Eenkhoorn, Roosen, Pfingsten, Tolhoek en Harper. Mits hij nog wat van zijn verwachtte groei doormaakt. Op het NK tijdrijden al sneller dan Bouwman

kelderfan

'@Rawolf
Ja, maar de baas zegt, dat hij nr. 28 krijgt opgespeld en ik ben benieuwd welk nr. Finn Fisher-Black krijgt opgespeld.
Je laat zo'n tijdrijder toch niet gaan, want hij is nu al met val sneller dan Koen Bouwman. En wat te denken van tweelingbroer Tim; die komt terug van blessureleed en doet 't toch ook uitstekend in deze ITT.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 279 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.