Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 280 ... 454 455
Yeez

Wacht, volgensmij volg ik het niet. Je verwacht niet dat hij de 28ste renner wordt, maar schat hem wel hoger in dan de namen die je noemt? Dan komt die toch juist wel in aanmerking lijkt me? @rawolf

S. Morgenstern

Ik bedoelde niet kwalitatief de 28ste renner.

Ik zou zelf overigens liever zo´n jongen de kans geven, dan nog een Laporte te halen en hem dus al halen als 27ste renner in plaats van als ´extra´ renner waarmee je de selectie uit zou breiden en dus waarschijnlijk en minder programma te bieden hebt.

S. Morgenstern

Harper is overigens wel gezakt in de achting; van meesterknecht van Bennett tot minder dan Mick van Dijke.

Murcia

FFB komt als eerste aan de beurt, gezien zijn leeftijd is de progressie nog imposanter. Maar Mick is de "overstap" van de MTB steeds beter gaan verteren. Een sprong naar de grote jongens zou logisch zijn en de opening is dan het waarschijnlijke vertrek van Tolhoek, de ploeg wil de balans tussen nederlanders en buitenlanders graag 50/50 houden denk ik. Een belangrijke vraag voor Mick zelf is welke kant hij op wil, ik zou zeggen dat hij zich het beste kan richten op het Vlaamse werk want zijn kwaliteiten komen daar het beste tot hun recht.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Bij mij niet hoor, maar hij komt maar weinig in actie.

Yeez

Van meesterknecht van bennett naar minder dan mick van dijke. Het kan verkeren ;) @morgenstern @rawolf haha.

veld

'@murcia Zou die tweede steunaankoop( na Laporte) voor Van Aert misschien Dumuolin kunnen zijn?Lijkt mij beter voor hem dan nog proberen opnieuw top ronderenner te worden volgend swizoen.

madeinstars

Misschien heeft Jumbo wel voortschrijdend inzicht sinds dat verhaal over 2 nieuwe mannen voor Van Aert dat met het vastleggen van Laporte, een fitte Teunissen en het doorschuiven van FFB of Van Dijke er geen extra man nodig is.

Tel daar inderdaad bij op de kans dat Dumoulin volgend jaar wel een deel van de Vlaamse klassiekers zou kunnen rijden en een nog sterkere Affini (die naar eigen zeggen niet top was in het voorjaar) en je hebt misschien helemaal geen duurbetaalde knecht extra nodig.

Het lijkt mij overigens wel steeds waarschijnlijker worden dat Bennett, Tolhoek, Harper en Pfingsten vertrekken, dus dan zou er weer wat meer ruimte in de selectie komen.

Laatst gewijzigd
Murcia

'@veld
Tom zou een prima rol kunnen vervullen naast Wout in het voorjaar en ik denk dat als hij doorgaat dit vooral als eendagsrenner zal zijn. Maar de onzekerheid over Tom's toekomst blijft denk ik te groot voor de leiding om hem nu alvast in te vullen voor de kern rondom Wout. De twee renners rond Wout komt exclusief bij het Nieuwsblad vandaan, de ploeg zelf heeft dit nooit bevestigd maar ik denk dat er inderdaad nog een renner bij komt naast Laporte. De vraag is of dit ook een type Teunissen zal zijn want dan blijft alleen Senechal over en het lijkt mij stug dat ze die nog binnen gaan halen. Al die jongens met een goede sprint moeten ook nog een fatsoenlijk programma kunnen rijden na Vlaanderen. Verder zou het mij inderdaad niet verbazen als de door madeinstars genoemde heren vertrekken wat natuurlijk extra ruimte biedt. Met name Harper zou ik er graag bij houden maar ik vind de stlte rond hem opvallend.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Bennett heeft naar eigen zeggen een nieuwe aanbieding van de ploeg gekregen dus ik vind het niet vanzelfsprekend dat die vertrekt

Meertos

Rohan Dennis komend seizoen naar TJV!! Man wat een knappe transfer weer. Wordt wat komend jaar voor de TdF: Roglic, Dumoulin, Dennis, Vingegaard, Kuss, Van Aert, Teunissen, Gesink/Martin/Kruijswijk/Foss?

Mindless

Wie is bij TJV alleen de kopman van de toekomst die kan wedijveren met Pogacar, Bernal en Evenepoel? Qua ondersteuning zit het wel goed. Maar voorlopig is het toch vooral hopen dat een van Fischer-Black, Vingegaard, Foss of Leemrijze nog een enorme ontwikkeling gaat krijgen.

Of zit ik verkeerd?

S. Morgenstern

Qua kwaliteiten de perfecte renner voor waar ze in de klassementstrein de minste renners voor hebben, de tempobeul klimmer. Straks hebben ze met Dennis en Foss wat dat betreft twee hele sterke knechten.

Daarnaast wat mij betreft een interessante kwetsbare jongen met een grote gunfactor.

AWestie

Zeeman is er zelf van overtuigd dat de mannen die je noemt kunnen wedijveren op termijn. De toppers van nu zijn ook bijzonder jonge talenten hé, geen voorwaarde voor blijvend succes. Een laatbloeier kan net zo goed of beter zijn.

kelderfan

Eens @rahimns
Ik zie die Bennett zeker blijven en nu Tolhoek zich ook laat zien, lijkt 't mij dat TJV die Tolhoek misschien gaat laten bijtekenen.

Rawolf

Jumbo -no budget- Visma nu al de 2e renner binnengehengelt waarvan ik verwacht dat hij rond de miljoen verdient. En de transferperiode is nog nieteens officieel begonnen!

Mindless

'@AWestie, bedankt voor je reactie. De nuance is terecht.

Toch vraag ik me sterk af of het genoeg gaat zijn.

Glorious

Jongens ik ben verhuisd en dicht bij een jumbo gaan wonen, daar ga ik vanaf nu boodschapjes doen. Budget kan omhoog indien nodig.

Dennis naar Jumbo, prachtig nieuws.
Tom blijft, ook mooi nieuws.
Laporte mag de tour nog rijden van Cofidis.

https://sporza.be/artikels/met-een-3d-model-van-van-aert-jumbo-visma-voert-testen-uit-in-windtunnel~1623834716212/

Laatst gewijzigd
tdola

Kom maar op met ttt volgend seizoen.

Ze hadden al roglic, van aert, dumoulin, van emden, affini, foss, vingegaard en Martin. Nu laporte en Dennis erbij.

Benieuwd of er naast ttt in vuelta-a-espana 2022 nog meer ttt komen.

Yeez

Ik snap wel dat grote rondes en zeker kleine rondjes een ttt mijden. Vooral in rondjes van een week is het klassement al beslist als teams als jv, ineos en uae hun sterke mannen opstellen.

S. Morgenstern

Die ploegentijdrit in Nederland waar de Vuelta vorig jaar mee zou beginnen, werd toen erg belangrijk gevonden. Van Emden zou daardoor de Vuelta doen in plaats van de Giro en Bouwman had daardoor na de Giro ook de Vuelta op zijn programma.

Wat dat betreft hebben ze volgend jaar weer wat meer opties.

Laatst gewijzigd
Murcia

'@Rawolf
Volgens mij is hier nooit gevallen dat de ploeg geen budget heeft, maar ik ben het met je eens dat dit opvallende en prijzige aanwinsten zijn. Lijkt mij niet uit te sluiten dat er nog een paar verrassende namen gaan komen. Ben vooral benieuwd of men bij Patrick gaat winkelen. Ik zou nu niet eens verrast zijn als ze hun hengeltje gaan uitgooien bij Cavagna. Dan ben je helemaal BMC 2.0.

kelderfan

Dat is goed nieuws met de komst nu al van Rohan Dennis. Die past goed in de Roglic klimtrein. Na Laporte is Dennis al de 2e. aanwinst voor TJV.
Ja @S.Morgenstern dan hebben zij zeker meer opties voor de GT's Nu Affini het prima doet in de Giro, kan Van Emden mooi de Vuelta doen. Dan is 't eerlijk verdeeld.

kelderfan

'@Murcia
Uit die poll is toch Honore als aanwinst aanbevolen?

Murcia

'@kelderfan
Klopt, maar volgens mij is Honoré hier door één user in een topic ooit genoemd en zijn wij er daarna mee aan de haal gegaan. Strikt genomen is hij geen renner voor de plek rond Wout en is hij meer een jongen die voor het heuvelwerk geschikt is. Mijn opmerking over Cavagna komt voort uit de geweldige hoeveelheid tijdrijders die de ploeg nu heeft dus waarom niet dat proces vervolmaken. In alle ernst, hij is ook het type renner die in een vlucht kan zitten en die voor elke kopman een super luitenant kan zijn.

In het kader van welk staflid volgt welke renner wil ik nog opmerken dat Niermann Sean Quinn volgt die nu bij Hagens rijdt. Jonge talentvolle Amerikanen zijn altijd interessant en deze jongen won dit jaar nog een aardige koers in Portugal.
Heeft al ervaring in de lage landen als stagiair bij DQS dacht ik. Tenminste hij zou dat hebben gehad als corona dit niet in de war schopte bedenk ik mij nu.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 280 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.