Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 299 ... 454 455
AWestie

Die mits en maar geef ik zelf ook aan. Ondertussen zit ik ook op dezelfde mannen in het rijtje zoekopdrachten te doen met val/chute/crash e.d. en dan komt Roglic relatief gezien ook ongeveer op dezelfde plek lijkt het. En dan helpt deze tour natuurlijk ook niet mee.

Voorzichtige eerste conclusie: een paar brokkenpiloten (Porte, Keldermans, Thomas), dan een hele brede groep en daarna een paar mannen zonder kleerscheuren (Pogi bijvoorbeeld).

Laatst gewijzigd
Rawolf

Roglic valt relatief vaak zonder erg. Heeft wss te maken met:

Skispringen -> Daardoor onervaren op de fiets, slechtere bike handling skills maar sterke core.

Hardopen -> bone density, sterke core

Roglic is dit jaar 2 keer in Parijs Nice gevallen 2 keer tour.

2020, 1 keer dauphine, 1 keer tour.

2019, 3? keer vuelta, 1/2 keer giro

De helden wat betreft overeind blijven zitten toch wel bij Trek, Mollema en Nibali dat zijn klassementsmannen die altijd wel rechtblijven lijkt het. (Mollema reed naar verluid over Roglic zn fiets heen vandaag maar niet gevallen, verdient een Oscar volgens Toms Skujins.)

Gasten als Kelderman, en Gesink vallen helemaal niet zo vaak vergeleken met Roglic maar als ze het doen is het gelijk raak lijkt het wel. Misschien mee rondje hardlopen?

Laatst gewijzigd
ccladder

Bij het skispringen krijg je ook ongetwijfeld valtraining. Als het fout gaat moet je zo gunstig mogelijk neer zien te komen.

madeinstars

Mollema viel overigens wel in zijn beste Tour 😔

horsm

'@awestie - zo, Kelderman springt er echt uit! Ik wist niet dat het zo erg was.

Murcia

Mollema viel vorig jaar toch ook? Nibali heeft zijn portie valpartijen ook wel meegemaakt maar de mythe is gemaakt dat hij nooit valt. Ik vind dat je altijd naar de situatie zelf moet kijken. Als iemand drie keer bij aanrijdingen betrokken is geweest met zijn auto in een jaar klinkt dat als een bewijs van zijn onkundig rijgedrag maar wanneer je ziet dat hij elke keer door iemand anders zijn fout die aanrijding kreeg zegt het getal drie opeens niets meer over zijn vaardigheid.

Hier geldt hetzelfde, mocht Roglic vandaag een bodycheck hebben gekregen dan is het verhaal achter deze valpartij meer dan een simpele opsomming.

Yeez

'@murcia over die bodycheck. Er zijn 3 dingen zeker: colbrelli komt zichtbaar naar links, direct daarna valt roglic en contact is door beiden bevestigd. Hoe ze elkaar raken gaan we helaas nooit zien en blijft gissen

Murcia

'@Yeez
Eens, Ik zou er aan toe willen voegen dat de sturen in elkaar verklaring van Colbrelli wel erg dubieus is. Gezien Primoz zijn eerdere terughoudendheid in het commentaar geven op de valpartijen waar hij bij betrokken was vind ik de woordkeus over Colbrelli zijn actie opvallend. Maar je hebt gelijk dat zonder beelden van de helicopter de werkelijke toedracht niet naar boven zal komen tenzij andere jongens wat gezien hebben. Maar de Omerta is wel sterk binnen het peloton.

mus van de maasstad

Sturen in elkaar? Dan word je echt niet opzij getorpedeerd maar val je de kant op van diegene met wie je stuur in de knoop zit

ti-raleigh

Colbrelli lijkt wel gelijk te hebben. Op het filmpje is te zien dat de renner rechts naast hem, die met de witte helm, met hem meebeweegt en verdwijnt achter de Bahreiner.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik heb de beelden net heel langzaam beeldje voor beeldje afgespeeld, niemand maakt dezelfde beweging als Colbrelli, die renner die jij beschrijft is een renner die achter Colbrelli zat en eigenlijk in het gat duikt dat vrij komt omdat Colbrelli naar links gaat.

Laatst gewijzigd
Robert

Komende dagen maar eens afwachten hoe erg de schade is.
Hopelijk bijt hij zich er doorheen. Met de tijdrit van woensdag zal veel duidelijk worden.

Met hem is driekwart al gevallen in het peloton

tdola

Pogacar en carapaz op dit moment meer favoriet door voorsprong en niet zo hard gevallen als roglic helaas. Als roglic morgen doorkomt, woensdag in de tijdrit op wonderbaarlijke manier stand houdt, dan herstellen ri zondag als 1e bergrit, dan......is er heel misschien nog iets mogelijk.

ti-raleigh

'@ rahimns
Mmmh, lastig te zien. Blij dat ik geen jury ben. Maar ik zie ook geen onnatuurlijke beweging van Colbrelli dat hij een duw uitdeelt of zoiets. Misschien een elleboogje.

$kedel

'@ti-raleigh

Dat is toch echt heel knap vind ik.
Je ziet Colbrelli overduidelijk bewegen richting Roglic en die vliegt vervolgens op een bij een bodycheck horende manier van zijn fiets de berm in.
Ik snap niet dat hier uberhaupt zo veel discussie over is. De intentie om hem van zijn fiets te gooien was er misschien niet maar dit lijkt me toch echt een ferme bodycheck.

Rene Koppert

Jumbo-Visma hanteert de strategie om zo veel mogelijk van voren te rijden: midden in het grootste gedrag dus.

Je kan je afvragen of dit wel effectief is?
Ze zijn wel opvallend vaak betrokken bij valpartijen.

Volgens mij kan je beter met het hele team achter de valpartij zitten dan dat je er zelf bij ligt.

Murcia

Het is altijd beter om niet bij de valpartij te liggen lijkt me, maar ik denk dat je bedoelt om als ploeg verder naar achteren te zitten tijdens de finale maar de reden van het voren willen zitten is dat een valpartij de rest doet stilstaan en leidt tot tijdsverlies aangezien ze van voren niet gaan wachten op de jongens achter de val.

Over van Aert kun je nog zeggen hoe knap het is dat hij bij de eersten aansluit in de laatste honderden meters. Die motor komt redelijk op toeren.

madeinstars

Als ik Jumbo was zou ik vandaag serieus overwegen om Wout mee te laten sprinten. Hij lijkt dik in orde (die oversteek gister van groepje 2 naar 1 was indrukwekkend) en de laatste 200 meter vandaag lopen best wel wat omhoog. Ewan is er al niet meer bij, dus de sterkste concurrent is al uitgeschakeld. Bovendien kan hij zelf de boni's goed gebruiken voor de tijdrit aangezien hij nu nog 23 seconden achter Ala staat.

Het hangt er een beetje vanaf hoe het met Primoz is, maar het zou wel eens een goede mogelijkheid kunnen zijn om toch iets van de tour te maken.

AWestie

Chris Horner noemt TJV sukkels: https://youtu.be/k5bWsJZ1oJo. Door zijn assumptie dat WvA hier voor winst ging (niet waar) valt zijn argumentatie wat in het niet maar het is nog steeds prikkelend om te horen dat iemand het belachelijk vindt dat WvA niet continu Primoz op de fietsendrager had.

Die twee waren tijdens de etappe ook vaak een tandem, maar op de momenten die er toe deden niet. Hopelijk horen we daar nog iets meer over komende week.

Rawolf

Hoezo is dat niet waar volgens jou? De enige reden dat Wout van Aert zich niet laat afzakken is voor zichzelf, gele trui en evt kans op ritwinst.

Ik vind het overigens wel prima, pakken wat je pakken kan. Groene trui kan ook nog een doel worden

tdola

PONTIVY - Hoewel Merijn Zeeman maandagavond, na een nieuwe Tour-veldslag in Bretagne met tientallen gewonden, nog niet de precieze schade kende bij zijn kopmannen Primoz Roglic en Steven Kruijswijk, had hij de woorden gele trui in zijn draaiboek alvast doorgestreept. „Zelfs als Primoz nog verder zal kunnen, zie ik hem niet meer voldoende herstellen van de gevolgen van zijn valpartij”, sprak de sportief manager zwaar aangeslagen. „Die jongen is compleet geradbraakt.”

Primoz Roglic, de kopman van Jumbo-Visma, komt zwaar gehavend over de meet in Pontivy. De Sloveen weigert vooralsnog op te geven. „Zolang ik in de race ben, kan ik vechten.”
Primoz Roglic, de kopman van Jumbo-Visma, komt zwaar gehavend over de meet in Pontivy. De Sloveen weigert vooralsnog op te geven. „Zolang ik in de race ben, kan ik vechten.”Ⓒ FOTO’S ANP/HH
Zeeman was op dat moment onderweg naar het hotel met de ’overblijfselen’ van zijn team. „Een rijdend veldhospitaal”, zo noemde Tony Martin de aanblik in de bus. Overal zaten zwaargehavende renners, maar wat nog pijnlijker was: drie stoelen waren onbezet. Robert Gesink, al vroeg in de derde etappe gestruikeld over Geraint Thomas bij wie het stuur uit zijn handen glipte en op het asfalt pletterde, zou vanwege een sleutelbeenkwetsuur sowieso al niet meer hebben plaatsgenomen. Achter zijn naam verscheen een Did Not Finish. Maar ook Roglic en Kruijswijk ontbraken; zij ondergingen in een ziekenhuis uitgebreide röntgenonderzoeken om botbreuken uit te sluiten.

„Gelukkig zit alles nog aan elkaar”, kon Rogla niet veel later zelf vertellen. „Ik ben nog heel, al lig ik over mijn hele lichaam open. Dit was niet de beste dag voor de ploeg. Het was heel stressvol op deze wegen. Wat ik vooral vind? Het is shit wat er is gebeurd. We werken er zo hard voor, niemand verdient het om op de grond te liggen. Hopelijk overleef ik de komende dagen. Zolang ik in de race ben, kan ik vechten”, zo probeerde hij nog optimistisch af te sluiten. Ook Kruijswijks ellende bleek mee te vallen. Een van zijn vingers moest worden gehecht.

Het duo, voorzien om dit jaar een geslaagde gooi te doen naar het magische Tour-geel, zeilde op amper 9,5 kilometer van de streep in Pontivy mokerhard van de fiets. Bauke Mollema zat in het wiel van de Sloveen, maar had de tegenwoordigheid van geest om hem nog te kunnen ontwijken. „Toen hij ging, wist ik net op tijd over zijn achterwiel heen te springen. Roglic kon er weinig aan doen: een coureur voor hem smeet zijn fiets naar achteren terwijl hij uit het zadel kwam. Goh, wat maakte hij een smak. En Stevie kwam er direct achteraan”, aldus de Groninger die het parcours van de laatste twintig kilometer omschreef als een ’waardeloze finale’.

BEKIJK OOK:

Magische dag Mathieu van der Poel tussen de brokstukken
„Dit was vragen om ellende, op deze smalle baantjes met duizend chicanes in de slotfase, wetend dat we de eerste massasprint van de Tour zouden krijgen. Veel ploegen protesteerden zondagavond tegen de route. Men wilde dat de tijd zou worden geklokt op vijf kilometer van de meet zodat het enigszins veiliger zou worden voor het peloton van renners die zich niet met de sprint zouden hoeven bemoeien. De UCI wilde er echter niet aan. Tja, dan ontstaan er dus deze taferelen”, zei Mollema.

"Ik zal maar niets zeggen, want wij zijn het slachtoffer op deze gitzwarte dag"
„Ik zal er maar niets over zeggen”, haakte Zeeman in. „Want wij zijn het slachtoffer van deze dag, die gitzwart is geworden. Anderen moeten maar oordelen. Dit is zó frustrerend. Maanden van voorbereiding kunnen worden weggegooid. De gehele dag hebben we gevochten om op de eerste rij te zitten, zodat we uit de problemen konden blijven.” Het was hopen tegen beter weten in tijdens de ongekende rodeo.

Van de riante positie voor Roglic is niets meer over, laat staan van het plan om zo lang mogelijk met zoveel Jumbo-coureurs als mogelijk in de voorste regionen van het klassement te vertoeven. Was na zondag alleen Tadej Pogacar de rivaal die hij voor zich moest dulden, nadat de Bretonse wasmachine was uitgeraasd, ditmaal tuimelde Roglic er zo ongeveer met de grootste kleerscheuren uit. Of ze nou Thomas, Richard Carapaz, Rigoberto Uran of Vincenzo Nibali heten, ze schoven hem allemaal voorbij. Misschien zijn de tijdverschillen nog niet té groot, de mentale en fysieke malheur kunnen weleens veel desastreuzer zijn…

AWestie

'@rawolf Hij mocht zijn eigen koers rijden, maar gaf vooraf aan niet mee te sprinten

Yeez

Het had voor wout ook geen zin om te wachten. Zat als enige voor die val van de ploeg. Om daar nu een minut je benen stil te houden? Hij liet zich wel helemaal naar achteren zakken in de groep om ze evt. Op te vangen

Laatst gewijzigd
madeinstars

Horner is echt een clown en heeft al eerder wat anthipathie laten blijken jegens Jumbo (Baskenland) dus ik wete niet hoe objectief hij is. Wout van Aert reed constant met Roglic rond. Het kan best zijn dat het net misging in die ene kilometer dta ze elkaar kwijt waren. Dat kan gewoon gebeuren.

Dat Wout niet wachtte snap ik wel. Hij heeft de grootste kans om deze tour voor Jumbo te redden en als je de chaos zag kan je ook wel zeggen dat het weinig verschil had gemaakt. Stel Wout wacht, dat scheelt misschien 10/20 seconden voor Roglic, die misschien uberhaupt niets meer waard is. Dan lijkt het me meer waard voor Jumbo om nog de gele trui te pakken woensdag.

skylimit

De Tour is nog niet over voor TJV door deze valpartijen. Natuurlijk is het een flinke tegenslag, maar het heeft ook een klein voordeel nu dat ze zich nog wat meer kunnen wegstoppen in het peleton en zich beperken tot volgen. Aanvallen kan later in de Tour nog wel. Nu is het wonden likken, schade beperken in de tijdrit en de 2 lichte bergetappes (hopelijk zijn deze voor de vluchters en houden de klassementsmannen zich gedeisd).
Roglic moet je nu nog niet afschrijven en je hebt met misschien Vingegaard en groot vraagteken van Aert nog wat troeven in handen. Het wordt een verrassende tour.
Het is wel te hopen dat de magneet met de aantrekkingskracht voor valpartijen de rest van de Tour aan TJV voorbij gaat.

1 2 ... 299 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.