Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 298 ... 454 455
YogiBear

Moet wel echt zeggen dat als ik Roglic zo hoor, hij het beter lijkt te kunnen handelen dan ik. Als ik een Griek was geweest hadden we hier thuis geen servies meer over.

Savojor

Ik heb geen zin om PCS weer af te struinen en het helemaal voor jullie uit te typen, maar je kan ook gewoon zelf opzoeken hoe vaak Roglic is gevallen in grote koersen en dat vergelijken met andere klassementsrenners. Keiharde droge cijfertjes waar geen discussie over mogelijk is.

En dan kom je dus tot de feitelijke conclusie dat Roglic vaker valt dan de meeste klassementsrenners. Waarom is dat zo lastig om toe te geven?

Murcia

Opvallend dat Roglic man en paard noemt met betrekking tot Colbrelli, normaal gesproken is zijn methode om niet naar anderen te wijzen. Duidt er voor mij op dat Sonny wel degelijk wat uitleg moet geven maar het is mosterd na de maaltijd.
Voor wat betreft sommige posters kun je er voor kiezen om ze hun pleziertje te gunnen door er tegenin te gaan of ze als ruis te beschouwen. Ik ken genoeg mensen hier met wie ik van mening kan verschillen maar die wel een eerlijke discussie en uitwisseling van standpunten willen. De opzichtige pogingen tot uitlokking van een paar usual suspects probeer ik links te laten liggen al lukt dat ook niet altijd.

Savojor

'@T80JZ
Het verhaal van Roglic is net zo betrouwbaar als dat van Colbrelli, en die heb ik nog nergens gehoord.

horsm

Inderdaad niets voor Roglic om zo expliciet naar iemand te wijzen.

madeinstars

Dat gezeik meteen. Weer de niet verrassende types die hier lekker zout in de wonden komen strooien.

Dit is gewoon supertriest en superkut voor de hele ploeg en voor de fans (niet alleen die van Jumbo, ook de wielerfans worden hier gewoon een mooie strijd ontzegd). Lekker boeien als hij vaker valt. Alsof dat het een soort van 'verdiend' of minder kut zou maken dat hij hier valt.

YogiBear

'@Savojor Dus je brengt zelf een mening als feit naar voren en vervolgens moet een ander de moeite doen om jouw mening te ontkrachten. Volkomen onmogelijk en zo werkt het wellicht in jouw bubbel, maar niet in het echte leven.

Savojor

Maar er is hier helemaal niemand die zegt dat het 'verdiend' of minder kut is dat Roglic valt omdat hij nou eenmaal vaak valt..?

Sommige hier maken gewoon een feitelijke constatering na een nieuw incident, niet meer dan dat. Waarom valt iedereen daar zo over?

madeinstars

Overigens terecht dat Jumbo Wout niet heeft laten wachten, vind ik. Nu houdt hij zijn droom op geel en dat verdient hij wel na alles wat hij al gedaan heeft voor de ploeg. Ik hoop echt van harte dat hij iedereen gigantisch naar huis rijdt woensdag. Dat zou de tour nog een beetje redden.

YogiBear

'@Murcia Je hebt gelijk. Ga volgende keren wel eerst even de reactie van Roglic afwachten, beluisteren en/of terugkijken. Die is eigenlijk altijd (voor mij) verbazingwekkend nuchter en relaxed. Dat rustige van hem had mij een aantal reacties op bepaalde types hier bespaard.

Stoempie

Savajor heeft gewoon gelijk mbt Roglic

madeinstars

Het gaat niet echt om gelijk hebben. Het gaat meer om het nut van zo'n opmerking wat mij betreft. Zoals ik al zei: alsof het een fuck uitmaakt. Al valt hij elke wedstrijd. Deze man is keihard, doet alles voor zijn sport en zijn ploeg. Heeft superveel betekent. Het is gewoon ontzettend kut en jammer. En dan in een forum van fans een beetje de betweter gaan uithangen is gewoon een beetje treurig.

madeinstars

Overigens kan je op de beelden heel duidelijk zien dat hij een duw krijgt. Of het bewust is, is onmogelijk te zien, maar hier kon hij zelf echt niks aan doen.

https://twitter.com/laflammerouge16/status/1409570188786286596

Laatst gewijzigd
peerduell

Savojar heeft altijd gelijk ,ook als hij geen gelijk heeft. Daarom moet je ook nooit reageren op die man/vrouw/hun/het.En zeker niet in discussie gaan.Nou ja, discussie? Zie zin één.

AWestie

Je hebt geen zin om feiten op te zoeken maar het is wel feitelijk waar? Dat is een argument van likmevestje. Nogmaals: ik wil het best geloven en klinkt logisch, maar ik weet het niet zeker.

Dan ga ik wel even op onderzoek uit, als jij het niet wil doen @savojor

Yeez

Dat is inderdaad gewoon op te zoeken. Roglic valt erg vaak. Tour down under 2016, Tour 2017, tirreno 2018 Tour 2018. Baskenland 2018. Giro 2019. Vuelta 2019. Dauphiné 2020. Paris-nice 2021 en tour 2021. En dan vergeet ik er ongetwijfeld nog een paar. Ik vraag mezelf overigens wel af of hier iets aan te doen was. Enige fout die ze wat mij betreft maken vandaag is dat Vingegaard wacht. Al kan hij daar ook zelf voor kiezen

madeinstars

Ja, als je van je fiets gereden wordt, ga je op je bek.

peerduell

Ik heb de beelden van de val van Roglic nog eens goed bekeken en denk dat Roglic gelijk heeft. Het lijkt erop dat Colbrelli Roglic een ferme duw geeft, gezien de manier waarop Roglic valt. Ook gaat Colbrelli met zijn schouder naar links. Zo'n typische val gebeurt niet door een voor-of achterwiel te toucheren. Colbrelli ageert met een geijkte reactie van iemand die zijn eigen gelijk probeert te halen door meteen een ander met veel misbaar verdacht te maken. Dat op zich is al verdacht omdat er geen enkel gevaar voor hem was. Op zijn minst geen zuivere actie van deze Italiaan. Ik zou zeggen jurywerk.

kelderfan

Dat is gelukkig goed afgelopen en dan kan TJV vooruit kijken. Go, go Roglic en ook Kruijswijk.

horsm

'@kelderfan, wat is er precies goed afgelopen?

AWestie

Komtie, eerste statistiekje over geregistreerde breuken en blessures van de afgelopen 6 jaar (ik weet het, geen vallen maar het geeft wel iets aan denk ik):
1Pogacar: 0
2Roglic: 0
3Porte: 3
4Yates S: 1
5Almeida: 0
6Vlasov: 0
7Carapaz: 0
8Kelderman: 6
9Bernal: 3
10Yates A: 1
11Thomas: 2
12Carthy: 1
13Landa: 3
14Lopez: 2
15Evenepoel: 1
16: Rigoberto Uran: 2
17: Hart: 1
18: Woods: 2
19: Schachmann: 3
20: Bardet: 1

Ik vraag me af of het helemaal compleet is, maar de echte uilskuikens zijn wel redelijk obvious.

Yeez

'@madeinstars daar lijkt het vandaag wel op, maar roglic heeft al vaker eenzijdige valpartijen gehad. Kruijswijk noemde hem na parijs-nice nog te relaxed in het peloton.

Yeez

'@awestie vertekend statistiekje. Je gaat hier uit van geregistreerde blessures. Niet het aantal valpartijen en belangrijker nog: valpartijen als van roglic tellen dus niet mee (“alleen schaafwonden”)

Savojor

'@AWestie
Mooi dat je de moeite hebt genomen om dit allemaal op te zoeken, alleen dit gaat over heel iets anders van waar we het over hadden toch? Zoals ik al aangaf breekt Roglic eigenlijk nooit iets bij zijn valpartijen. En zo zijn er wel meer renners die vaak vallen maar nooit iets breken. Maar je hebt juist ook renners die niet eens heel vaak vallen, maar wel bijna altijd iets breken(ik noem een Kelderman of Gesink). Dus jouw lijstje zegt eigenlijk niks over de hoe vaak Roglic valt in vergelijking met andere klassementsrenners., het laat enkel zien dat hij nooit iets breekt.

Laatst gewijzigd
Zuidland

Hopelijk nu vrije rol voor WVA om voor wat succesjes te kunnen zorgen, er is voorlopig toch geen reden om op kop te gaan zeulen foor Roglic

1 2 ... 298 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.