Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 297 ... 454 455
Stoempie

Roglic richting ziekenhuis

Turtlehead

'@Rawolf: die ene valpartij in 2020 van Roglic heeft zijn hele Tour gehypotekeerd, dus yep dat jaar er ook maar bij.

ForzAZ67

Zal mij niet verbazen als er morgen door de ploegen en renners een collectieve actie komt tegen de ASO. Dit parcours vraagt om grote problemen.
Overigens de valpartijen met Jumborenners zijn toch allemaal pure pech. De gele vrouw blokkeert een meter de weg voor een aanstormend peloton. Toni Martin kon geen kant op.
In een rustige fase valt Thomas van Ineos opeens en drie Jumborenners vallen daardoor.
Dan heeft vandaag in de hectische slotfase Roglic een kwak gekregen waardoor ie uit het peloton over zijn linkerkant valt. Colbrelli zag ik wel met zijn armen zwaaien, dus wat er nog precies aan de hand was is nog een vraagteken. Daarna hebben ze nog de pech in de achtervolging dat er van de eerste groep een deel de bocht uit vliegt en Haig nog gewond in die bocht op de grond ligt en de volgwagens de weg blokkeren. Achterstand was op dat moment terug gelopen naar 45 seconden en daardoor aan de streep 1.21. Hoeveel pech kun je hebben.
Maar waar moet je tegenwoordig zitten als kopman? In deze etappes loert het gevaar overal en als je achteraan zit val je niet, maar moet je door valpartijen continue in de achtervolging om achterstanden goed te maken. Dus....?

Stoempie

Ja toch Kelderfan, ik dacht dat ik zag dat Roglic een duw kreeg

Cycling

Colbrelli duwt Roglic gewoon van de weg.

Glorious

Ik zit nu pas de herhaling te bekijken, roglic valt heel raar, alsof hij inderdaad echt een dikke duw kreeg.

Murcia

Ik denk dat we Primoz en Steven kunnen doorstrepen want beiden naar het ziekenhuis. Met de gehavende Mike en Tony hou je dan Wout, Sepp en Jonas over voor ritzeges tenzij die laatste ook schade heeft. Maar het grote doel is weg en dat zal ook wel doorwerken in de koppies. Uithuilen en de knop omzetten naar dagwinst. Jammer voor de spankracht in de Tour maar helaas.

Cycling

Dat kreeg hij ook is duidelijk te zien. Cobrelli maakt veel misbaar, maar hij duwt Roglic gewoon van de weg

Stoempie

Sonny Colbrelli klinkt niet alleen crimineel....
Miami Vice heeft er niets mee van doen

Savojor

Ik zou Roglic, Kruijswijk, Martin en Teunissen gewoon naar huis sturen eigenlijk. Roglic is naar het ziekenhuis en is waarschijnlijk te geblesseerd om nog een rol van betekenis te spelen, als hij uberhaupt al opstapt morgen. Zelfde geldt voor Kruijswijk. En voor Martin en Teunissen heeft het ook geen zin meer geblesseerd door te rijden zonder kopman. Die kunnen beter thuis herstellen.

Van Aert kan dan sprinten en aanvallen in de heuvelritten. Kuss mag aanvallen in elke bergetappe. En Vingegaard zou nog kunnen proberen een klassementje te rijden, of anders ook gewoon lekker aanvallen.

Laatst gewijzigd
Murcia

Beetje rare stelling, als Tony en Mike fit genoeg zijn om te rijden en te werken voor Primoz moeten ze dit ook kunnen opbrengen voor Wout, Sepp en Jonas. Of moet Wout straks in de eerste kilometers van elke etappe zelf water gaan halen.
Je bent fit genoeg om te rijden of niet, ik ben geen voorstander van: alles is voorbij Tony, Mike en houd er nu maar mee op.

ForzAZ67

Lekker dan. Ben je als TJV volledig gefocust op de Tour de France en ben je na drie dagen meer dan de halve ploeg kwijt. Wat voor zin heeft het nog om daar je gehele seizoensplanning op af te stemmen? Wat zullen de sponsoren hiervan vinden?
Wordt tijd dat het aspect 'veiligheid' bovenaan de agenda komt te staan. Zulke smalle wegen in Bretagne door dorpjes met heel veel obstakels met zo'n groot peloton is vragen om grote problemen. Dit devalueert de hele wedstrijd en eist zoveel slachtoffers.

S. Morgenstern

Martin en Teunissen reden vandaag een prima etappe, dus totaal ridicuul om die naar huis te sturen om te herstellen.

Rawolf

Tony vandaag wel weer gevallen, afwachten hoe hij de nacht doorkomt.

T80JZ

Je zal maar twee maanden op een berg hebben gezeten om je voor te bereiden op de Tour zoals Roglic en dan overkomt je dit.

Kruijswijk uitgevallen in de 4e etappe van de Vuelta in 2019 door een knieblessure, in 2020 geen Tour door een valpartij in de Dauphiné en uit de Giro door een coronabesmetting en dan nu deze Tour.

Van Aert, Kuss en Vingegaard hebben steun nodig, dus Martin en Teunissen naar huis sturen is geen optie. Teunissen heeft na alle pech van de laatste jaren de kilometers in de Tour nodig om terug te komen op zijn oude niveau, bijvoorbeeld voor Parijs - Roubaix in het najaar. En Kruijswijk zal gezien alle pech van de laatste jaren waarschijnlijk liever wel doorrijden als het kan.

robklerx

Roglic gevallen door bodycheck Colbrelli volgens Roglic zelf. Niks gebroken dus kan verder. Kruijswijk enkel naar ziekenhuis voor het hechten van een vinger.

ForzAZ67

Roglic niets gebroken. Het enige goede nieuws tot zover vandaag.

AWestie

Roglic heeft niks gebroken maar ligt open.

Murcia

Hoewel er zeker op veel parcoursen wat valt aan te merken is het gewoon een feit dat deze perfect getrainde topsporters met het beste materiaal nu zo een snelheid ontwikkelen dat het menselijk reactievermogen dit niet meer kan bijbenen. Met bijna 200 man op een paar vierkante meter vraagt dat om moeilijkheden. Naast al het andere zou men wat mij betreft dit ook moeten meenemen in de veiligheidsdiscussie.

ForzAZ67

Roglic: ,,Ik kreeg een bodycheck van Colbrolli. Dat was niet nodig. Maar het was heel stressvol met al die smalle straten."

Actie voor de jury?

Laatste man

Skylimit weer met z’n trollreactie. Leuk man die valpartijen, kneus dat je er bent. En dan nog je eigen mening als feit presenteren.

YogiBear

Skylimit en Savojor zijn er beiden zeer goed in om meningen als feit te presenteren.

T80JZ

De kopmannen kunnen dus door, maar zijn wel gehavend. De kans op Tourwinst lijkt over voor Roglic. Zijn lichaam moet herstellen en dat zal van invloed zijn op de tijdrit en de bergetappes. Balen. Een voorbereiding van twee maanden om zeep geholpen door een Duitse vrouw en Sonny Colbrelli.

Rawolf

Eerst maar is het hele verhaal horen van betrouwbare bronnen voor Colbrelli als boeman bestempeld word

T80JZ

Roglic niet betrouwbaar?

1 2 ... 297 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.