Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 326 ... 454 455
Rawolf

"Uiteindelijk ook gewoon mooi om te zien, zo’n ploeg waar iedereen voor elkaar iets (hoe klein en onbenullig ook) wil doen. Zoals dat ook mooi is als bijvoorbeeld Benoot, terwijl hij voor een klassement rijdt, een belangrijke bijdrage levert aan een overwinning van Bol. Waarschijnlijk zijn we ook dat met elkaar eens."

Dat is inderdaad zeer plezant in beide gevallen. Ik kan mij ook Wout van Aert herrineren bij de gewonnen ploegentijdrit de onderweg achtergelaten ploeggenoten opwachtend, een echte teamplayer. Misschien wel zo'n teamplayer dat je iemand met zijn klasse en mogelijkheden daartegen moet beschermen in sommige situaties om het dan toch weer op het heden te betrekken ;)

@Rahimns, DSM is vandaag door de mand gevallen, hadden een man mee moeten hebben. Wel een poging gewaagd maar te laat helaas. Morgen hebben ze weer kans t goed te maken met Casper Pedersen, Nieuwenhuis en SKA die voor de aanval kunnen kiezen. Eekhoff in de Ventoux etappe gevallen geloof ik dus van pech blijven de zwarte krijgers niet bespaart.

Laatst gewijzigd
YogiBear

'@Rawolf “ was zeker ook in het belang van de ploeg (Vingegaard) een foute keuze.” De stelligheid waarmee je een mening als feit kunt presenteren… Ik denk dat het een goede keuze was. Relatief weinig inspanning en je zit vooraan als het mis gaat of als er waaiers komen.

Rawolf

Als Teunissen(of een andere ploeggenoot) nog voor Vingegaard en van Aert rijd zit je ook vooraan en heb je die energie niet verspilt @Yogibear.

Dan heb je zelfs een superbodyguard aan het wiel van Vingegaard die daar geen energie hoeft te verspillen maar wel klaarzit voor eventuele gevaarlijke situaties en de anderen ploegen kan observeren.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Teunissen was in de waaierfase de waakhond bij Vingegaard en ook in de laatste kilometers, toen ze er werk van maakten om echt vooraan te zitten, zette hij zich voor Van Aert en Vingegaard. Ik heb alles ertussen niet echt meegekregen, maar afgaande op die beelden denk ik niet dat het voor Van Aert vandaag veel meer is geweest dan een rustig herstel ritje.

ti-raleigh

Wout lijkt me het prototype van een stabiele sportman die weloverwogen zijn keuzes maakt. Als hij vandaag 'in de wind heeft gereden, zou ik me daar heel erg weinig zorgen over maken. Dat doet hij echt niet omdat hem dat wordt opgedrongen laat staan dat dit ten koste zal gaan van zijn eigen prestaties.

Yeez

Die laatste 30 kilometer gingen uiteraard in moordend tempo. Als hij dat maar overleefd heeft. En dat met wind in de rug

kelderfan

'@Rawolf
Dat is allemaal te moeilijk voor deze club. Maar Wout leek goed in orde in de finale. Ik heb ook alleen maar 't laatste stukje met Politt gezien

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan over welke club heb jij het dan... en zo moeilijk was het echt niet. Kijk de beelden van de laatste 40 km of zo nog eens terug. Op het moment dat Van Aert voorin reed, wat blijkbaar gewoon zijn eigen keuze was zat Vingegaard niet eens bij hem in het wiel. Verder reed hij vaak gewoon op de 2e of 3e rij. Ik heb Steven ook nog voorin zien zitten en het was vooral Mike die in de buurt van Vingegaard bleef. Verder was het vooral een redelijk trainingstempo waar je echt niet al te veel moeite voor hoefde te doen. Wout wilde zelf gewoon attent voorin zitten en uit de problemen blijven.

Yeez

Waar maken we ons druk op haha goeiendag

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Blijkbaar maken meerdere mensen zich in de landen zich zorgen om de benen van Wout... dat is dan wel een goede discussie waard toch

Yeez

Jaa kan echt niet. Die kopbeurten zullen er in hakken, maar verder doen we in het dsm topic alles bagatelliseren... lol

S. Morgenstern

Van Aert vond het in ieder geval een lekker dagje.

Murcia

Je kunt anders oordelen over hoe Wout het best kan worden ingezet, maar om dat aan deze etappe op te hangen is wel erg overdreven. En natuurlijk gaan mensen dan reageren als het verschil in kritiek op de ene ploeg in vergelijk met de andere ploeg(en) zoals DSM nogal in het oog springt. Voorbeeld is de valpartijen, bij TJV een teken van slechte stuurmanskunst en voorbereiding op het rijden in het peloton maar bij DSM onvermijdelijke gebeurtenissen zonder schuld van renners en het team zelf.

martijn87

Ze zouden Vingegaard zijn contract snel moeten verlengen voor hij eind volgend jaar weg gaat

Yeez

Ik denk dat ze dat ook wel proberen

T80JZ

TJV heeft Vingegaard uit de vismijn opgevist en bij TJV kan hij de - mede - kopman worden. Lijkt me qua persoonlijkheid en qua loyaliteit aan de ploeg eerder een Roglic dan een De Plus. Ze zullen zijn contract natuurlijk moeten opwaarderen, maar voorlopig maak ik mij geen zorgen dat hij vertrekt.

Yeez

Wat hij nu laat zien is het niveau van een grote rondewinnaar. Als ineos jou 2 miljoen per jaar geeft ipv 900.000 bij jv wist ik het wel

Xevar

Uit alles wat ik de afgelopen 2,5 jaar van Vingegaard hoor en lees lijkt het me een hele loyale, down-to-earth jongen die echt niet zomaar voor de ploeg die hem het meeste geld geeft gaat rijden. Maar misschien ben ik daarin wat naïef. Vind het ook wel leuk en verfrissend dat hij helemaal niks heeft met social-media. Hij heeft bijvoorbeeld pas Instagram sinds hij bij de ploeg rijdt en post alleen maar foto's met het team of zijn vriendin, en dat zijn ook de enige 2 accounts die hij volgt.

Zou me trouwens niet verbazen als ze zijn contract al verlengt hebben maar nog even wachten met het nieuws naar buiten brengen. Denk dat ze bij de ploeg allang dondersgoed wisten hoe veel potentie hij heeft.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Ik hoor van Murcia dat Wout van Aert en Roglic voor 2 miljoen pp vast liggen. Die zouden bij UAE/Ineos ook 5 miljoen kunnen verdienen.

Hopelijk is Vingegaard ook te houden voor een habbekrats. Gevaar komt van de usual suspects Ineos en UAE. Of UnoX als hun WorldTour ambities vorm krijgen.

Laatst gewijzigd
Yeez

Hoe weet je dat die 5 miljoen per jaar kunnen verdienen? Dat betaal(de) ineos niet eens aan froome en thomas

Rawolf

Froome wel 5 miljoen+ volgens enkele bronnen, echter wij tasten volledig in het duister qua salarissen dus het kan zomaar anders zijn :p

Laatst gewijzigd
Murcia

'@Rawolf
Kleine correctie, Primoz verdient 2 mln + een bedrag van privé sponsors zoals Tissot. Wout verdient volgens de mannen bij het nieuwsblad tussen de 1,6 en 1,7 mln voor de wegcampagne. Dit alles exclusief bonussen. Hij zou met zijn privé sponsors voor het veld uiteindelijk op 2,2 mln uitkomen. Mocht Jonas podium Tour rijden dan is het logisch dat zijn verdiensten aanmerkelijk zullen worden opgetrokken. Dat is de keerzijde van succes, de stijgende post die lonen heet. Je kunt ook niet één op één de verdiensten van Tom plotseling aan Jonas toebedelen.

goldone123

Ik hoop dat Jonas vingegaard snel verlengd, Great Danish cycling-news coming up today.

Stay tuned , ard Bierens heeft dit geliked (volgens mij is dit gemeld hier ) hint dit op iets hij liked bijna alles met jumbo visma er in

Murcia

Ard is de communicatie directeur dus een like op dat bericht van de journalist van Feltet is een aanwijzing dat dit met TJV te maken heeft. Maar het kan net zo goed gaan om nieuwe aanwinsten voor het Development Team of een bekendmaking over nauwere samenwerking met de Deense bond of ColoQuick.

goldone123

Ik hoop het

1 2 ... 326 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.