Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 329 ... 454 455
Cycling

Op zich is het wel logisch dat ipv FFB nu andere renners van Development Team naar voren geschoven worden en met het World Tour team mee gaan.

xistnc

Kelderfan: ziet filmpje van sprintende Kruijswijk
Kelderfan: ziet naam van Zimmermann staan in dat filmpje
Kelderfan: snapt niet dat het dus gaat om beelden geschoten met camera op fiets Zimmermann
Kelderfan: post "wat doet Zimmermann bij Kruijswijk" op WF
WF: ??????????????????????????????????????????????????????????????
Kelderfan: ghehe (doekje)
Kelderfan: begint over willekeurig ander onderwerp

kelderfan

'@xistnc
Gaat 't wel goed met je. xistnc ziet ze vliegen?

T80JZ

'@kelderfan
Dit schreef ik eerst: Liever Arensman dan Poels of Tusveld.
Daarop reageerde Turtlehead: liever alle drie…
Daarop reageerde ik: Voor alle drie is geen plek.
Dus: voor een van de drie is eventueel wel plek, maar voor alle drie te samen niet.

kelderfan

'@T80JZ
Toen reageerde ik, dat er nogal wat vraagtekens zijn met een aantal renners. Mochten die allemaal niet bijtekenen, dan is toch nog genoeg plek over.
Maar ik ben 't met je eens, dat Arensman/Van Wilder een betere optie is, dan Poels. Ik zie Tusveld wel komen om Tolhoek op te volgen.

Poeksel

Ik stelde het in het DSM-topic ook voor: zou Groenewegen niet beter bij dat team op zijn plek zijn? Terwijl Van Wilder (en wellicht ook Arensman) weer beter bij TJV past?

kelderfan

'@Poeksel
Dat zou zeker geen verkeerde ruil zijn. Dylan kan in een andere omgeving weer tot bloei komen en die komende klimmers passen beter bij TJV.

karl66

Waarom zou TJV afscheid willen nemen van een kopman, die in een normale situatie elk jaar een groot deel van de overwinningen voor zijn rekening neemt? En waar zijn de aanwijzingen dat Groenewegen zijn contract wil openbreken?

Wensdenken is leuk, maar een beetje realisme zou ook wel fijn zijn.

Stoempie

Als Groenewegen accepteert dat hij de komende jaren niet de TDF rijdt, houd ik hem er graag bij.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk dat Dylan op dit moment al blij zal zijn als hij weer sprints kan winnen... denk dat het rijden van de Tour op dit moment niet boven aan zijn wensenlijstje staat. Weer vertrouwen opdoen en koersen winnen is waar hij nu op moet focussen en dan zien wat de toekomst brengt.

Poeksel

Maar bij DSM heeft hij waarschijnlijk meer kans om te winnen, betere sprintvoorbereiders.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Poeksel zie jij werkelijk met alles wat er op dit moment gebeurd bij DSM Dylan die overstap maken ??

ti-raleigh

'@rahimns
Eens. Alleen heeft hij wel te horen gekregen dat hij de eerstkomende jaren niet hoeft te rekenen op een Tourdeelname. Dat werkt niet motiverend, denk ik.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@ti-raleigh als je refereert naar de uitspraak van Zeeman is dat niet wat hij zei.

Stoempie

Mijn achternaam is iig niet Zeeman.

Toch staat me wel iets daarover bij. Niet voor niets zou Groenewegen vorig seizoen al niet de tdf rijden. Zonder schorsing ook dit jaar niet. Volgend seizoen zie ik het ook niet gebeuren.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Zeeman sloot niets uit... het lag ook vooral aan het parcours.

S. Morgenstern

Plugge was het toch? Hoe dan ook lijkt het me onwaarschijnlijk dat Groenewegen de komende jaren bij Jumbo nog de Tour selectie haalt

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Wat ik al eerder zei... laat die eerst maar weer eens op niveau komen.

Stoempie

Dan zijn we het dus allemaal eens. Dat mag ook wel eens gevierd worden.

ti-raleigh

Ik bedoel Plugge, ja. Niet Zeeman. En ik snap het 100 procent, maar ik ben het er niet mee eens.

Stoempie

Dat snap ik.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het was Plugge inderdaad sorry ...

@ti-raleigh jij hoeft het er ook niet mee eens te zijn... ;)

T80JZ

Groenwegen heeft bij de bespreking met de ploegleiding over de planning van het seizoen 2020 zelf aangegeven dat hij de ambitie heeft om ook in de Giro en Vuelta etappes te gaan winnen en dat hij zich niet wilde beperken tot de Tour.

Laatste man

Het was Plugge, maar niet zo zwart-wit. Bij een Tour met 8-9 sprintetappes komt er juist wel weer focus voor een sprinter in de ploeg. Zelfde gesprek van Plugge.

Gewoon rustig afwachten. Dylan eerst maar eens op niveau, gaat Tom nog door, hoe lang zal Roglic nog aan de top staan en dan nog het parcours.

Daniel17

Tuurlijk, maar het lijkt me sterk dat hij dat ook de rest van zijn carrière zo wilt invullen. Ik zie de komende jaren geen plaats voor hem in het tourteam, zelfs als je misschien niet volledig inzet op het klassement zit je nog met WvA die ook wel eens groen zal willen.

Daarbij komt kijken dat Groenewegen toch echt een sprinttrein nodig, positioneren is niet zijn sterkste punt.

En daarbij komt kijken dat TJV ook jonge sprinters in aantocht heeft die ook kansen moeten krijgen in de Giro+Vuelta.

1 2 ... 329 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.