Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 33 ... 454 455
Yeez

Het developement team staat aan de start van le samyn. Geen idee of dit met een gemixte ploeg is of alleen maar beloftes

dimitrivb

'@Rawolf ... 'Dat wordT ;) weer smeken bij de organisatie van enkele andere koersen volgende maand hahaha'.

Bij mijn weten heeft de ploeg nog nooit gesmeekt om ergens te starten maar goed ;)
Het zijn nog steeds bijzondere tijden dus misschien komt er wel een alternatief, wie weet

Rawolf

Wie weet... dit hadden jullie toch wel zien aankomen neem ik aan ;)

dimitrivb

'@Rawolf. Geen enkele wedstrijd is zeker tegenwoordig. Situatie kan van dag op dag veranderen maar je moet keuzes maken in de wedstrijdplanning op een moment waar je totaal geen weet hebt hoe de COVID-situatie in dat land gaat evolueren ...
Ergens moet je daar dus rekening mee houden, langs de andere kant ben je ook gebonden aan deadlines. Hoe je het draait of keert, vandaag de dag is het heel lastig de juiste keuzes te maken ...

kelderfan

'@Dimitri
Het is toch langer bekend, dat Corona een probleem is en wordt t.a.v. het wedstrijdschema.
Waarom dan een wedstrijd opnemen? Want renners als Kuss &, Tolhoek hebben wedstrijden nodig om beter te worden, Trouwens die hoogtestage wordt ook nog een ding.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Best kans dat er in bepaalde koersen weer extra ruimte wordt gemaakt. Maar TJV is natuurlijk niet de enige ploeg die hier tegenaan loopt. Het is voor iedereen heel lastig om hier mee om te gaan. Ja en ook de hoogtestage kan een lastig iets worden of men zal naar een andere locatie moeten zoeken. Heel de maatschappij moet zich aanpassen dat is in het wielrennen niet anders.

Laatst gewijzigd
dimitrivb

'@kelderfan: ik snap je vraag niet goed ... hoezo ‘waarom een wedstrijd opnemen?’ Verklaar je nader?

kelderfan

Sorry waarom 1 wedstrijd {Algarve} in het programma terwijl al langer duidelijk is, dat Corona roet in 't eten kan gooien.
Met dat bijltje heeft de ploeg toch al eerder gewerkt. Dus waarom zo weinig koersen inplannen?

Yeez

'@kelderfan moet je dan maar meerdere koersen inplannen? En als ze allemaal doorgaan dan zeg je er eentje last-minute af? Zo werkt het natuurlijk niet. Meerdere renners vd ploeg zijn dan op hoogte, dus meer dan 1 koers in die periode was niet mogelijk denk ik. En met algarve is toevallig de koers die was ingepland afgelast/uitgesteld. Als het leven toch te voorspellen was...

Laatst gewijzigd
peerduell

'@yeez 'Ruta' is volgens mij 17/2-21/2. Viel samen met 'Algarve' die nu is uitgesteld. 'Ruta' valt dus samen met 'Haut-Var' en start UAE tour. Volgens mijn informatie.

dimitrivb

Duidelijk nu @kelderfan ;)
De wedstrijdplanning wordt vaak in december gemaakt, daarbij ook rekening houdend met het traject en de individuele programma's van de renners . Je kan wachten en nog meer wachten maar uiteindelijk moet je ook de deadlines om in te schrijven, respecteren.
Vandaag de dag hou je in het achterhoofd dat wedstrijden geannuleerd of verschoven kunnen worden maar hierop anticiperen door bij meerdere wedstrijden in te schrijven en ze dan af te zeggen als ze toch allemaal doorgaan, is eigenlijk not done en heeft gevolgen. Ik denk zelfs dat daar boetes op staan om zonder grondige reden zomaar af te zeggen.

Yeez

'@peer klopt! Excuus

'-Stijn-

Volgens hln en van Aert zijn manager verdiend hij nu zo'n 1,5 miljoen. Belangerijker, hij krijgt meer vrijheid in de tour en betere ondersteuning.

Murcia

'@Stijn
Ik heb het stuk niet gelezen want de betaalmuur zit mij in de weg LOL. Zij zijn goed ingevoerd dus zal het kloppen voor wat betreft salaris. 1,5 mln is minder dan ik had gedacht maar het zal met onmiddellijke ingang zijn en dus is de totale deal 6 mln waard voor het weggedeelte. Wout zijn sponsors exclusief voor het veld en zijn inkomsten daarin komen er nog eens bovenop. Kortom hij hoeft zich nergens zorgen over te maken. Het bewijst ook dat voor hem de sportieve argumenten zeer belangrijk waren. En voor de ploeg blijft het salarishuis in evenwicht. Belangrijk ook voor aanstaande onderhandelingen met Sepp, Steven en George.

'-Stijn-

Ja, contract is opengebroken dus ipv de 700k waarmee hij het nog een jaar ging moeten doen wordt het nu al 1,5 Miljoen als ik juist ben? Had mss meer verwacht maar ben blij dat hij sportieve voorop zet met meer vrijheid.
Ik zou het artikel kunnen copy pasten maar denk dat dat niet mag

Murcia

'@Stijn
Hoeft ook niet hoor, de belangrijke details horen we toch wel en ik vind het vooral mooi dat hij en de ploeg elkaar vooral ook sportief hebben weten te vinden. Tuurlijk wordt hij multi-miljonair maar dit geeft aan dat het niet alleen draait om een zak met geld maar ook om je verder te ontwikkelen als renner.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Wel relatief karig salaris voor het boegbeeld van de ploeg. Knap van Plugge/Zeeman dat ze zo'n topper voor ver onder de 'marktwaarde' hebben weten te behouden.

Murcia

De crux zal hem zitten in het feit dat zijn laatste jaar van het huidige contract fors wordt opgewaardeerd in de nieuwe verbintenis. Als hij bij een INEOS had getekend was dit voor drie jaar geweest. Nu kon TJV het verschil compenseren met het jaar dat hij toch nog onder contract stond. Verder verdient hij zeer fors met alle veldactiviteiten via startgelden, privé sponsors en prijzengeld. Bonussen komen er nog eens bij, het zou mij niet verbazen als hij in totaal op 2,5 mln per jaar uitkomt. Dan behoor je bij de top 10 inzake beloning.

Rawolf

Wout van Aert heeft inderdaad niks te klagen :p

Maar toch stukken minder dan ik had verwacht. Bij Ineos krijgt hij 5 miljoen....

Murcia

INEOS kan inderdaad veel meer bieden financieel, maar ik vind het wel mooi dat niet alles om geld draait voor deze renner. Tuurlijk wordt hij rijk maar hij weet heel goed dat TJV hem ook dingen kan bieden die hem zover gebracht hebben.
En verder wil ik gewoon toprenners wat verspreid zien ipv iedereen bij Sir Dave😀

Laatst gewijzigd
Yeez

'@rawolf 5 miljoen? Graag een bron, want dat is pure speculatie. dat heeft zelfs froome daar nooit verdient

Fanny

'@Stijn
Quote: Belangrijker, hij krijgt meer vrijheid in de tour
Waar haal jij dat uit. Hij zal nmm nog steeds hoofdzakelijk moeten knechten in de TdF en dat vind ik terecht.
Hij zal nooit een van de kopmannen worden in het AK van de TdF.
Ik denk zelf dat hij dit jaar ook niet volledig voor de groene trui mag gaan van de TJV leiding.
Ik denk ook dat TJV dat niet interessant genoeg vind en ook de kans op een valpartij met ernstige gevolgen voor de ploeg wordt groter indien hij in elke sprintetappe meesprint.
TJV gaat duidelijk voor de gele trui en daar past geen sprintende Van Aert in die vol voor de groene trui gaat.
@Rawolf
Quote: Wel relatief karig salaris voor het boegbeeld van de ploeg
Ik vind het helemaal geen karig salaris gezien het feit dat hij ook nog een groot aantal maanden in het veld rijdt en daar ook de nodige petunia extern voor binnenhaalt.
En wat HET boegbeeld van de ploeg. Hij is er slechts 1 van.
DE ,voor mij, echte boegbeelden van deze NL ploeg zijn de AK renners Roglic, Dumoulin en Kruijswijk.
Dat wil niet zeggen dat ik Van Aert geen geweldige renner vindt.
Het grootste boegbeeld voor mij als renner is Roglic, die overal waar hij ook aan de start staat de favoriet is en dit ook bijna altijd waarmaakt in zowel 1 weekse als 3 weekse ronden.
Maar goed jij mag natuurlijk een andere mening hebben.

Laatst gewijzigd
'-Stijn-

Zie artikel hln daarin wordt het duidelijk door zijn manager gezegd.

Rawolf

'@Yeez, alles omtrent budget ed is speculatie, ook termen als 'er is geen budget meer om extra ondersteuning te halen voor het voorjaar' ;)

Salarissen stijgen echter nog steeds, gemiddelde budgetten van wielerploegen zijn weer iets gestegen tov 5-10 jaar terug ( naar geruchten). Wout van Aert is natuurlijk 1 van de beste renners ter wereld met zijn unieke veelzijdigheid en extra marktwaarde door het veldrijden. Maar het is 'maar' een beargumenteert gokje natuurlijk.

Vrijheid in de Tour, dan denk ik aan groene trui ambities.

Laatst gewijzigd
Denewar

'@dimitri
Dank voor de uitleg. De tijd is zo onzeker dat er 3 door kunnen gaan en 3 geannuleerd kunnen worden. Nu doorschakelen. Het zal mij niet verbazen als het hele seizoen weer op de schop gaat.

Wout zal wel via andere sponsors een extra bonusje hier en daar meepikken.

Tot wanneer duurt de hoogtestage?

1 2 ... 33 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.