Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 34 ... 454 455
dimitrivb

'@Denewar: Komende weken worden belangrijk: vaccinaties beginnen wereldwijd uit te rollen maar langs de andere kant valt het af te wachten hoe de meer besmettelijke COVID-varianten de wereld in de greep houden. Ik hoop dat we min of meer een normaal seizoen kunnen draaien; in veel wedstrijden is bewezen dat het, ondanks de strenge maatregelen toch kan.
Net zoals voorgaande jaren zullen de hoogtestages zo'n 3 weken duren ...

Wel leuk om te lezen dat hier met de miljoenen wordt gegooid :) :)

Yeez

https://www.hln.be/wielrennen/hoe-jumbo-visma-fel-gegeerde-van-aert-over-de-streep-trok-meer-geld-meer-steun-meer-vrijheid~a21657050/

Iemand die het hele stuk heeft?

Yeez

Harper staat trouwens 4e (2:33 van Durbridge) in het Santos cycling festival, de vervanger van tdu met uitsluitend Australische renners.

Vannacht was hij lange tijd in de aanval, maar werd helaas in de laatste 8 km gegrepen. Morgen is de beslissende etappe naar Willunga hill en zondag nog een afsluitend criterium. Het is geen officiële koers verder maar goed ;)

'-Stijn-

Kan je het ergens zien?

Yeez

https://tourdownunder.com.au/2021-event/race/men-s-and-women-s-race

Hier kun je alle teams, etappes, uitslagen etc. zien.

Via https://7plus.com.au/sport kun je het live kijken. Wel even VPN downloaden voor de geo-restrictie.

Harper is 1 van de sterkste in koers. Porte staat bijv. Al op 17 minuten

'-Stijn-

Bedankt!

Yeez

Ook ruta del sol is uitgesteld naar 24-28 mei. Opties naast valencia die over zijn als voorjaarskoersen:

Besseges (startlijst al geopenbaard)
Provence (startlijst al geopenbaard)
Haut var

Inmiddels Murcia, Algarve & Ruta uitgesteld en Oman en Saoedi-Arabië afgelast.

Landeirovic

Harper 1 van de sterkste... voor wat het allemaal waard is. Een vervangende ronde zonder degelijke teams of echt inzet.

Yeez

'@lander mitchelton doet mee met Hamilton, Durbridgde, Howson en Porte doet ook mee. Maar inderdaad: het is niet veel waard, wel wat ;)

kelderfan

Quote: "moet je dan maar meerdere koersen inplannen?"
Ja en waarom geen Provence, omdat de toppers op hoogtestage gaan in februari.
Volgens mij gaat 't dan om Roglic, Dumoulin, Kruijswijk, Kuss, Van Aert en Oomen; want Bennett blijft nog in NZL.
Dus hoe zit 't dan met de overige klimmers?

Yeez

Die zouden dus algarve doen waarschijnlijk. Achteraf is het mooi wonen

AWestie

Het lijkt me zeker tot mei onmogelijk om te plannen, tot die tijd zullen kleinere koersen zeker vallen. Gelukkig heeft TJV al bewezen goed om te kunnen gaan met onberekenbare agenda's.

Cycling

selecties giro en tour zijn bekend voor 2021
Giro d'Italia
- George Bennett
- Edoardo Affini
- Koen Bouwman
- David Dekker

- Tobias Foss
- Jos van Emden
- Chris Harper
- Paul Martens
https://www.teamjumbovisma.nl/nieuws/nieuws/onze-selecties-voor-de-giro-en-de-tour/

Tour de France
- Primoz Roglic
- Tom Dumoulin
- Steven Kruijswijk
- Sepp Kuss

- Mike Teunissen
- Wout van Aert
- Tony Martin
- Robert Gesink
Leuk voor Dekker dat hij meteen een grote ronde rijdt

Laatst gewijzigd
Yeez

Wout zijn programma:

Klassiek voorjaar van strade tm roubaix
Tour de france (twijfel over groen vanwege de spelen)
Olympische spelen
Focus op wk.

Geen heuvelklassiekers en de omloop dus, dat werd teveel.

'-Stijn-

Jammer, had hem nog graag de AGR zien rijden maar begrijpelijk met het uitzonderlijk druk jaar

Yeez

Rare selectie voor de giro. Toch met een sprinter dus. Niet verwacht.

kelderfan

'@Fanny
Wout Van Aert is een topper en volgens IDL wordt hij de beoogde kopman in de T/A met "adjudant" Tom Dumoulin aan zijn zijde. Dat wordt {als 't doorgaat natuurlijk} een leuk ploegje met Bouwman, Kuss en Martin erbij.

Yeez

Programma roglic:
Parijs-nice
Baskenland
Ag2r, wp, lbl
Dauphine
Tour
Olympische Spelen
Canadese klassiekers
Wk?
Italiaanse klassiekers

Kruijswijk en kuss gaan voor de vuelta. Dan denk ik zelf aangevuld met oomen, tolhoek, Vingegaard en hofstede. Afhankelijk van groenewegen nog roosen, eenkhoorn etc.

Rawolf

Blijkbaar worden er later in het seizoen nog wel wat prulwedstrijdjes gereden om Groenewegen nog iets van een programma te geven. Jammer want dat zijn de wedstrijden bij uitstek waar je graag aanvallend koersen ziet met evt Kooij/Dekker achter de hand voor de sprint.

https://2021.teamjumbovisma.com/

Parcours WK lijkt me niks voor Roglic

Opvallend: Kopmannen geen Dauphine/Zwitserland voor de Tour??

Laatst gewijzigd
Yeez

Kruijswijk dumoulin en roglic zullen wel dauphine doen, maar na het voorjaar zeggen ze: onze blik gaat op de tour. De dauphine zal daar wel als voorbereiding weer inzitten

Rawolf

a oke, ik heb alleen gelezen niet de filmpjes.

Vingegaard komt er slecht vanaf en ook Hofstede word flink ondergewaardeert. Martens in de Giro... compleet onnodig daar is voldoende ervaring met van Emden en Bennett. Ondertussen is Hofstede ook geen groentje meer. Kan veel meer aan zo'n ploeg toevoegen dan Martens die (met alle respect) langzaam aan het aftaaien is....

Vingegaard zou nu wel de Vuelta doen, Harper in de giro? Hij heeft weinig laten zien. Ik zou dat omdraaien. Misschien is Vingegaard heel ambitieus voor de ardennenklassiekers en krijgt hij wat eigen kansen? Potentiele verklaring.

kelderfan

'@Yeez
De Vuelta zal wel heel sterk worden bezet met Kruijswijk, Bennett, Kuss, Oomen, Vingegaard, Hofstede, Tolhoek en Martin.

Rawolf

O ja Oomen was ik nog vergeten.... komt ook aardig op het 2e plan terecht.

Of is dat nieuwe trend dat Vuelta niet meer als afdankertje word gezien??

Yeez

Roosen en eenkhoorn zullen ook een grote ronde willen ;)

Ik denk dat oomen zich ook op de heuvelklassiekers richt en misschien een vrije rol in uae krijgt?

xistnc

In een nieuw seizoen vol onzekerheid is het helemaal niet vreemd dat Vuelta belangrijker wordt dan de Giro. Die is later, er was vorig jaar nogal wat aan de hand in de Giro en bovendien heeft de ploeg de Vuelta de laatste twee jaar gewonnen.

1 2 ... 34 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.