Ergens ook wel logisch. Mocht het als kopman proberen, dat lukt weer niet en weet dus dat zijn kans verkeken is (zeker met de opkomst van Vingegaard en Foss en de gevestigde namen). De ploeg zal hem als meesterknecht willen gebruiken, dus in dat opzicht zal dat niks uitmaken met uae. geld zal dan doorslag hebben gegeven lijkt me
Een overzicht van het verzamelde prijzengeld:
1. Deceuninck-Quick Step €95.320
2. Jumbo-Visma €62.640
3. Alpecin-Fenix €61.400
4. Bahrein-Victorious €55.830
5. Trek-Segafredo €47.340
6. Bora Hansgrohe €34.280
7. UAE Team Emirates €32.900
8. AG2R-Citroën €25.880
9. Team Arkéa-Samsic €25.330
10. Movistar €18.730
11. Lotto-Soudal €18.540
12. EF Education-Nippo €18.350
13. Team BikeExchange €17.080
14. Israel Start-Up Nation €16.210
15. Astana-Premier Tech €15.320
16. Groupama-FDJ €12.380
17. B&B Hotels P/B KTM €10.410
18. Cofidis €7.730
19. Intermarché-Wanty-Gobert €6.070
20. Ineos Grenadiers €5.310
21. Team DSM €5.150
22. TotalEnergies €5.020
23. Team Qhubeka-NextHash €4.980
Vanochtend een beetje aan het rondkijken en lezen over de rit van gisteren. Een groot deel van de Deense supporters is nog erger dan sommige Belgische. Ze doen net also Vingegaard al drie keer de tour heeft gewonnen en alles tot nu toe in zijn eentje doet. Zelfs de feiten dat hij op klein deel na altijd iemand van TJV in de buurt had en grotendeels beter beschermd was dan de rest van de AK mannen worden compleet genegeerd. Moet je nagaan als dat soort malloten langs het parcours staan.
'@Yogibear in Denemarken praten ze natuurlijk Michael Rasmussen na die flink afgeeft op de tactiek van JV. Gelukkig denkt Vingegaard daar heel anders over. Maar de reacties van de Denen zijn identiek aan die van de Belgen m.b.t. Van Aert maar ook van de Portugezen m.b.t. Almeida. Dit zal gelukkig ook nooit veranderen.
https://sporza.be/nl/2021/07/11/serge-pauwels-kuss-zal-een-luxeknecht-blijven-bij-jumbo-visma~1626030659745/
Kan natuurlijk in de toekomst veranderen, maar ik vermoed dat Kuss zijn huidige rol wel prima vindt zolang hij af en toe voor eigen kans mag gaan. Lekker je etappes uitzoeken in plaats van de hele Tour in de stress te zitten.
Toprit gisteren van Jumbo-Visma! Onderweg had ik ook mijn vragen bij de gekozen tactiek, maar uiteindelijk was het er wel recht op. Vingegaard zat als enige klassementstopper eigenlijk nooit alleen, Kuss wint de rit en van Aert buffelt rustig in het rond. Persoonlijk zou ik hem liever wat meer aan zichzelf zien denken, maar goed, die teamplayer-eigenschappen maken hem nog meer een uitzonderlijk renner.
Ik gun George van harte de transfer, heeft een geweldige ontwikkeling meegemaakt bij de ploeg en een sympathieke kerel. In de pikorde van de ploeg echter is hij echter aan het dalen en inderdaad kwam het kopmanschap bij hem te vaak over als een moetje dan een werkelijk geloof in een top notering.
Als je inderdaad kijkt naar alleen de tour dan zou TJV voor volgend jaar bv al de volgende selectie op kunnen stellen: Roglic, Vingegaard, Foss, Kuss, (Dennis), Van Aert, Affini, Teunissen. Daar zou dan het probleem niet moeten zitten. Je kunt wellicht dus een jaartje overbruggen door niet meteen een 1-op-1 vervanging voor Bennett aan te trekken, maar juist een iets jongere renner.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.