Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 342 ... 454 455
madeinstars

Ik denk zeker dat Affini volgend jaar een goede kans maakt op de tour (al helemaal als er een ploegentijdrit in zit). Dennis als hij komt zeker ook.

goldone123

Idd, als Tom dumoulin zich weer lekker voelt waarom niet? En als oomen door zet misschien ook wel.

Daboytommy

Al is het nog zo ver, maar ik denk aan zoiets.
Roglic
Vingegaard
Dumoulin
Kuss
Van Aert
Affini
Dennis
Teunissen

AWestie

Leuk hoor, maar ik kan hier zo weinig mee. De enige zekerheden die we nu hebben zijn: TJV sleutelt meestal weinig aan de basis en houdt ook graag rekening met het parcours.

goldone123

Dat zijn 5 klimmers die kunnen misschien met de laaste 10 mee in een berg rit.

Murcia

Zou mij niet verbazen als Primoz volgend jaar de Giro gaat rijden, niet om Tadej te ontlopen maar hij weet dat zijn carrière niet zo een lange spanne als die van Poga gaat hebben en wil pakken wat hij pakken kan.

Dan zou ik gaan voor Giro: Roglic, Dennis, Bouwman, Kruijswijk, Oomen, Martin, Hofstede en van Hooydonck
En in de Tour voor: Vingegaard, Foss, van Aert, Poels(?) Teunissen, Affini,Kuss en Laporte

Pure speculatie maar altijd leuk.

Beer

Beste mooie ideeën/selecties Murcia!

Stoempie

Of de Vuelta dit jaar: Roglic, Kruijswijk, Gesink, Oomen, Kuss, Dumoulin, Eenkhoorn en Hofstede

Laatst gewijzigd
Murcia

'@Beer
Dank!
Het is natuurlijk allemaal koffiedik kijken en waarschijnlijk moet je zoals hierboven gezegd ook straks weer improviseren maar het lijkt mij bijvoorbeeld logisch dat je Foss volgend jaar in de Tour inzet, klimmen zijn minder steil en hij is een renner die in principe kan doen wat Dennis op dagen wellicht beter kan maar Tobias is constanter. Verder geef je Wout volgend jaar de ruimte voor Groen zo en met nette ondersteuning die hij dan verdient. Tom is voor mij zodanig een vraagteken dat ik hem er niet tussen heb gezet. Mocht hij wel weer een grote ronde willen rijden is de combinatie voorjaar en Vuelta misschien aanlokkelijk voor hem.

@Michiel
Logische namen maar ik vermoed dat Primoz dit jaar zelfs met een Tour van een dag of vijf de Vuelta gaat skippen. Eenkhoorn moet er wel in , terecht dat je die er in zet want voor volgend voor jaar moet die gewoon een grote ronde hebben gereden. Tom is overal een wildcard tegenwoordig maar zou zeer goed passen in deze ploeg.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Denk je Murcia? Hij gaat toch vol voor een hattrick. Eenkhoorn hoort er om die reden zeker in, maar ook voor de balans. Wel een erg sterke selectie kunnen ze samenstellen. En hopelijk hervindt Stevie zich.

Murcia

Gewoon een gevoel van mij, niks meer hoor Michiel maar ik heb het idee dat hij zelf vindt dat hij in de Vuelta niks meer te bewijzen heeft. De Giro is nog een lacune op zijn palmares en daar is hij erg gevoelig voor. Steven krijgt veel kritiek maar die gun ik ook een dikke vinger naar zijn criticasters. Laat onverlet dat ik voor hem wel meer een rol als luitenant dan als kopman zie de komende jaren. Foss is eigenlijk zijn natuurlijke opvolger. Voor de rest is het een luxe dat je als ploeg dit soort keuzes zou kunnen maken. De kloof wordt tussen de ploegen immens, ik begreep de emoties bij Bakelants bv erg goed. Je kunt Wanty niet beoordelen op de manier waarop je dit bij INEOS, TJV en UAE doet. Het is bijna zielig als je een renner als vandaag Perez ziet watertrappelen.

Stoempie

Ja, dat is zeker een luxe. Reden des te meer elk jaar 2/3 renners vanuit development door te laten stromen. Het moet geen parade worden van JV team vol met kleppers en oud toppers die gaan knechten

S. Morgenstern

Roglic, Vingegaard, Kuss en Van Aert lijken me om uiteenlopende redenen de 'zekerheden' voor volgend jaar in de Tour. Het zou mooi zijn wanneer je daar Dumoulin en Dennis bij kunt plaatsen. Ze hebben vervolgens meer dan genoeg opties voor de laatste twee plekken.

goldone123

Als Dennis rijd zo als in de giro dan gaat het heel leuk worden

$kedel

Dumoulin zou ik nog maar even ver van de zekerheidjes weg houden. Die mist toch wel wat conditie en de nodige professionaliteit.

tdola

Bevestiging op telesport.nl:
Roglic in vuelta.
Met wat ik al eerder postte verwacht met kruijswijk, kuss, gesink, oomen, hofstede.
En nog 2 uit volgende : eenkhoorn, roosen, martin, van hooijdonk (verwacht er 1 uit deze) bouwman, Harper, dumoulin, tolhoek, Bennett (verwacht er 1 uit deze).

Murcia

Dank hiervoor!
Mooie ploeg en de Vuelta krijgt dan wel een topbezetting qua AK troeven namens de topploegen. Primoz is dus nog gretig genoeg en een deftige ondersteuning.

goldone123

Ik hoop dan op Bouwman en timo roosen

Laatst gewijzigd
Rawolf

Waarom is Kuss een zekerheidje voor de Tour? Toch geen renner waar je op kan bouwen maar als breekijzer zeer geschikt. als hij zn dag heeft hoort hij bij de beste klimmers vd wereld. Lijkt me heel erg afhankelijk van met welke tactiek je naar Frankrijk trekt of Kuss een vaste waarde is.

Denk dat Foss een zekerheidje is en als Dennis daadwerkelijk word aangetrokken zal het ook met dat doel zijn.

T80JZ

De ploeg voor de Vuelta heeft Bouwman nodig en Bouwman heeft de Vuelta nodig. Wat betreft de deftige ondersteuning voor Roglic in de Vuelta valt het namelijk wel mee lijkt mij. Kuss heeft behalve zijn knappe overwinning in Andorra te weinig laten zien in deze Tour. Ook gisteren lukte het hem niet om in de finale van de etappe bij de toppers te blijven. Iets wat hem in goede doen altijd wel een paar keer lukt in een grote ronde. Kruijswijk blijft pech houden. Zondag gaf hoop op een gestaag herstel van zijn vorm, maar de griep zal weer voor een terugslag zorgen. Kruijswijk zal Roglic waarschijnlijk maar in beperkte mate kunnen ondersteunen. Oomen heeft in Zwitserland laten zien op de weg terug te zijn en we mogen hopen dat hij zich sindsdien verder heeft kunnen verbeteren, waardoor hij weleens de belangrijkste helper kan gaan worden. Maar dat is te weinig. Tegenover Bernal/Carapaz en waarschijnlijk ook Pogacar zal Roglic meer steun kunnen gebruiken. Bouwman heeft in de Giro aangetoond dat te kunnen. Bovendien lijkt het me voor zijn verdere ontwikkeling goed om dit jaar een tweede grote ronde te kunnen rijden. Het zal hem verder helpen.

Wat betreft de andere klimkandidaten: Tolhoek en Bennett vertrekken naar een andere ploeg, Harper heeft dit seizoen te weinig kunnen rijden om zekerheid te bieden voor een grote ronde en Dumoulin heeft voor de Olympische tijdrit getraind, maar lijkt me nog niet klaar voor de Vuelta. Los van de vraag of hij die al wil rijden. Dus ook in dat opzicht is Bouwman de beste kandidaat. Wat mij betreft was hij al geselecteerd.

Rawolf

Bedenk me net dat Tosh van der Sande vorig jaar nog te min werd bevonden door Lotto Soudal nota bene, scheelde een haar of hij was al geen WorldTour renner meer. https://www.wielerflits.nl/nieuws/bevestigd-tien-lotto-soudal-renners-krijgen-ontslag-per-aangetekend-schrijven/

Uiteindelijk toch bij Lotto Soudal kunnen blijven op vraag van de kopmannen Wellens en Ewan waarmee hij blijkbaar een goede band heeft.

Je gaat dat gerucht toch wel steeds meer in twijfel trekken, als hij qua prestaties op de fiets al te min is voor Lotto Soudal is hij dat voor JumboVIsma helemaal. Daar veranderen 2 gelukstreffers in het voorjaar weinig aan.

Xevar

Nu zou ik de beoordelingskwaliteiten van de ploegleiders en het management van Lotto Soudal ook niet heel hoog inschatten.. ;)

Maar het blijft wel grappig hoe elke renner die aan Jumbo wordt gelinkt opeens omhooggeschreven wordt door velen hier. Mocht hij aan pak 'm beet Intermarché worden gelinkt dan weet ik zeker dat de reacties heel anders waren. Meer in de trant van "wat moeten ze met nog meer middelmaat?"

tdola

'@t80jz

Kuss zat gi toch echt in peloton van nog man of 15, totdat pogacar echt gas gaf. 2e helft tour is ie duidelijk beter dan 1e helft.

Wat betreft bouwman geef ik die best goede kans op selectie vuelta idd. Grootste concurrenten voor plek zijn denk ik Harper als volledig fit en de ploeg met m doorwil, danwel dumoulin als die echt wil.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Tosh is toch gewoon een soort van vervanger voor Pfingsten, lijkt mij? Beetje lood om oud ijzer, warm noch koud, vlees noch vis. Degelijke renner voor erbij, niets meer, niets minder.

Wat betreft vandaag: heb echt een hekel aan dat soort overwinningen, maar stiekem hoop ik op een scenario waar Pogacar Vingegaard de overwinning gunt. Moeten ze wel Carapaz overboord hebben gegooid.

Laatst gewijzigd
YogiBear

Ik vind het juist opvallend dat er wordt gevraagd om directe versterkingen voor Wout en dat blijkbaar een deel hier verwacht dat er zo maar twee renners bij kunnen komen die gegarandeerd top20 rijden in Vlaanderen. Ik weet niet of men zich beseft wat dat zal kosten en waar dat budget vandaan moet komen. Vervolgens wordt dan net zo makkelijk gezegd dat er dan maar een jonge renner (uit de development ploeg) moet komen, met potentie. Hierbij wordt voor het gemak vergeten dat potentie geen garantie is en er vaak ook pas na twee tot drie jaar uitkomt. Er zijn hier een heleboel bank supporters die ook na de afgelopen jaren waarin de ploegleiding meermaals laat zien dat ze echt wel weten waar ze mee bezig zijn en dat ze met relatief beperkte middelen een ploeg kunnen bouwen die op meerdere vlakken top is, nog steeds denken het beter te weten dan de leiding van TJV. En, zelfs als ze het niet beter weten, in ieder geval elke beslissing af kunnen kraken. Wie echter vanaf zijn bank inzicht heeftin de vermogens, waardes en medische resultaten van de mogelijke versterkingen heeft inderdaad echter alle recht om het beter te weten dan de ploegleiding.

1 2 ... 342 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.