Vorig jaar heeft hij hem niet op zijn programma gehad. Ze gingen in eerste instantie met een ploeg voor die ploegentijdrit in Nederland starten en na de herziene kalender was het Vlaamse voorjaar voor Eenkhoorn uiteraard prioriteit.
Op basis waarvan de keuze dit jaar is veranderd en hoe dat met hem is geregeld kan ik niet genoeg inschatten om van slecht werkgeverschap te spreken
Zie bijvoorbeeld dit bericht over Eenkhoorn voor 2020: https://www.wielerflits.nl/nieuws/pascal-eenkhoorn-te-jong-om-nu-al-een-jaar-lang-voor-de-knechtenrol-te-gaan/
@kelderfan: Hij heeft een uitnodiging voor een dag gekregen trouwens https://wielerrevue.nl/artikel/455932/eenkhoorn-belgische-trainingsgroep-melkerie-na-zege-heistse-pijl
'@ Morgenstern
Quote: Volgens mij heeft hij genoeg kwaliteit om in een Vuelta of Giro één van de vlakke knechten te zijn
Fanny Quote: Voor wie dan ?
@Morgenstern
Quote: hoe bedoel je voor wie dan?
Morgenstern ik bedoel natuurlijk niet voor kopman Roglic maar in plaats van wie zou Eenkhoorn de knecht op het vlakke moeten zijn.
Ik denk niet dat Eenkhoorn genoeg kwaliteit heeft voor dat niveau van 3 weken voor een grote ronde voor de kopman in het AK en dat zullen ze bij TJV ook wel hebben ingezien.
Daarnaast is er in de loop van dit jaar ook veel gebeurd met de beoogde (schaduw) kopmannen/superknechten Roglic, Kruijswijk, Bennett en Dumoulin en dus ook met dito opstellingen voor de grote ronden.
Het was dus geen gewoon jaar. En opstellingen in het begin van het jaar zeggen niet alles.
Let wel, ik gun Eenkhoorn wel een grote ronde, maar er is nu eenmaal veel concurrentie bij TJV voor deelname aan een grote ronde.
Ik zou Eenkhoorn en Van Hooydonck meenemen voor dat werk en daar zes 'klimmers' naast zetten (van Hofstede tot Roglic). Die eerste twee dan dus niet in plaats van anderen, maar gewoon omdat ze er goed genoeg voor zijn om die rol te vervullen en het nodig hebben als belangrijke investering.
Als er een kans was dit jaar om de vuelta te doen voor eenkhoorn en de ploeg was het dit jaar. Het ging hand in hand met het doel voor eindwinst (zoals morgenstern zegt: werken op het vlakke) en zijn persoonlijke ontwikkeling.
Roglic
Kruijswijk
Gesink
Kuss
Oomen
Hofstede
Tolhoek/bouwman/harper
Van Hooydonck/martin/ van emden/affini
Lijkt dan de meest logische optie?
Jammer dat ze niet starten in artic tour of norway de 5e (waar kruijswijkin 2015 nog eindwinnaar was), maar was erg krap geworden met renners inzetten.
In theorie had t misschien net gekund (team vuelta, team Polen, team artic en team Denemarken) met inzet van dev renners in laatste 2 koersen en wellicht 1 of 2 de dubbel artic/Denemarken.
Maar begrijp dat ze daar niet voor hebben gekozen, te krap.
De 19e wel tour of norway, daar willen ze denk ik ook voor sponsor visma goed voor de dag komen.
Dat is dan toch net zoveel giswerk als dat van ons? Wij weten ook via renners of de ploeg van een deel al wat namen die zeker zijn en van een paar dat het nog niet helemaal zeker is. Tolhoek en Eenkhoorn kun je bijvoorbeeld gebaseerd op enkele interviews erbij zetten (zoals PCS heeft gedaan), maar ronduit zeker zijn die namen daarmee ook voor hun niet. In die zin kun je dus prima van giswerk spreken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.