Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 371 ... 454 455
Yeez

'@tdola zijn eigen sociale media

@vlek eens!

tdola

Aha, die sociale media volg ik niet. Kom er vaak ook niet op, zelf oa geen Facebook ed.
Ty voor info, afwachten op definitieve selecties dan maar.

kelderfan

In dit geval zeg ik, dat TJV-leiding het goed ziet om Van Hooydonck door te schuiven naar de Vuelta-groep.
Volgens de Belgische media is hij op weg naar Leuven.
Pascal heeft 't prima gedaan, maar hij kan in Polen ook zijn ding doen. Hij kan de heuvels goed verteren en heeft een eindschot in de benen..
@tdola
Ik denk dat 't dev. team zorgt voor de aanwas. Want die Rick Pluimers laat zich ook zien en wat doe je met Tim van Dijke.

Yeez

'@kelderfan hij is niet op weg naar Leuven. De commentatoren gaven alleen aan dat hij aan een sterke periode bezig is en daardoor weleens in aanmerking kan komen voor het wk in leuven. Zeker omdat kopman v aert zijn ploeggenoot is.

xistnc

Eens met kelderfan@. Dat kun je prima omschrijven als 'onderweg naar Leuven'.

Yeez

Onderweg naar morgen met de fiets volgens de Belgische media

kelderfan

Oh, oh @Yeez
Dan heb ik 't verkeerd gelezen. Onderweg naar morgenstern vind ik ook wel een leuke.

Yeez

'@kelderfan ;)

Murcia

Voor Eenkhoorn vind ik dit echt jammer, je moet als renner die ervaring van een grote ronde in de tas hebben om te groeien naar mijn mening maar dan hoop ik nog meer op een Giro selectie volgend jaar voor hem. Vorm is er om ook in het najaar voor resultaten te kunnen gaan.

kelderfan

'@Yeez
Bij 't Dev.Team zijn er inmiddels 6 renners bekend, omdat Ryan met een jaar is verlengd.
Maar hoe zit dat met 't dameselftal? Gaan die nog door in 2022 en zijn er al nieuwe namen bekend.
Bij 't opleidingsteam van de dames Valkenburg Mischa Bredewold, Femke Gerritse en Amber van der Hulst leuk mee.
Ook Marit Raaijmakers doet 't goed.

kelderfan

Trouwens Pascal Eenkhoorn is lid geworden van de Melkerie. De trainingsgroep van o.a. Yves Lampaert

Yeez

Ik heb geen idee

kelderfan

Geen idee, maar jij bent toch de beheerder en kenner van het Jumbo-forum. Dus dan mag je toch een boekje opendoen.

ghostwriter

Ik vind het vreemd dat Eenkhoorn weer geen grote ronde zal rijden. Zijn ontwikkeling lijkt af te vlakken en zolang hij geen grote rondes rijdt zal hij waarschijnlijk ook geen grote stappen meer in zijn ontwikkeling zetten. Dit is ook zijn vierde jaar voor Jumbo-Visma en je zou verwachten dat hij daarmee ook wel het recht om een keertje een grote ronde te rijden zou hebben verdient.

AWestie

Hoewel ik het jammer vind voor Pascal is het geen wetmatigheid dat hij door een grote ronde gegarandeerd gaat groeien. Ik hoop dat ik snel meer hoop te horen van hem of het team waarom hij na vier jaar nog steeds niet een grote ronde heeft gereden. Is wel gewoon gek, voor een renner van zijn kwaliteiten.

S. Morgenstern

Wellicht zou je voor dit jaar nog kunnen bedenken dat ze met het verschuiven van Roubaix ervoor kiezen om zijn ronde debuut naar de Giro uit te stellen, omdat een eerste grote ronde voor hem niet als een goede aanloop daar naartoe wordt gezien. Wat dat betreft kunnen ze hem nu met BinckBank en Roubaix een heel mooi najaar aanbieden als alternatief. Neemt echter niet weg dat het wat mij betreft wel een probleem is waar ze serieus naar moeten kijken, want het lijkt me niet de bedoeling dat dit soort talenten na vier jaar nog altijd op hun eerste grote ronde zitten te wachten.

Fanny

Eenkhoorn niet naar de Vuelta wat ik al verwachtte en uitsprak.
Ik denk dat TJV daar wel een reden voor heeft tw het rijden voor een AK van de kopmannen of eventueel een sprinter.
Eenkhoorn is een goede klassieke renner die overal een beetje tussenin hangt.
Kan redelijk goed sprinten, heeft klassiekerkwaliteiten maar kan niet goed klimmen, tijdrijden of op kop van het peloton rijden.
Eerlijk gezegd had ik heb wel in de afgelopen Giro verwacht voor of Groenewegen of Dekker als deze niet zouden starten.
Maar ja, een echte topsprinter is hij ook niet.
Wel een potentiële vluchter met kansen in de sprint in een kleine vluchtgroep.
Maar de Ronde van Polen en de Bick tour bieden voor hem als klassieke renner ook kansen in sommige etappes.
Indien hij zich verbetert zie ik hem heus wel een keer in een grote ronde rijden.
Het zal echter wel moeilijk worden om een in een grote ronde ploeg te komen want die plekjes zijn duur met zoveel goede TJV renners die hiervoor in aanmerking komen.

S. Morgenstern

Waarom zou Eenkhoorn niet goed op kop kunnen rijden? Volgens mij heeft hij genoeg kwaliteit om in een Vuelta of Giro één van de vlakke knechten te zijn, daar hoeft hij niet beter voor te worden.

Waar hij wel beter voor moet worden, is voor het laatste uur van klassiekers. Het programma dat hij nu dit seizoen rijdt vindt ik maar matig geschikt om dat voor elkaar te krijgen.

Turtlehead

Eenkoorn naar de Giro volgend jaar kan (als hij dan na PR rust neemt en zonder voorbereidingskoers naar de Giro gaat) maar daar heeft ie het komende voorjaar natuurlijk niks aan.
En zoals hierboven al geschreven: wat meer inhoud is wel nodig voor de topklassiekers.
Van Hooydonk neemt mss een beetje zijn plekkie in, en omdat ze steeds voor het klassement gaan, kunnen ze moeilijk veel debutanten opstellen in die Grote Rondes. Dilemma.

Murcia

Plekjes zijn duur dat is een ding wat zeker is maar als je de voorjaarskern rond Wout sterker wilt maken is dat niet alleen een kwestie van aankopen volgens mij. Het is belangrijk dat je renners als een Eenkhoorn ook de inhoud wilt geven voor juist dat laatste anderhalf uur in pak hem beet RVV. Dan heb je gewoon een grote ronde van drie weken nodig om de inhoud hiervoor te verkrijgen. Als hij volgend jaar niet kan brengen wat er verwacht wordt vind ik het na dan vijf seizoenen zonder grote ronde wel een verzachtende omstandigheid.

Fanny

'@Morgenstern
Quote: Waarom zou Eenkhoorn niet goed op kop kunnen rijden? Volgens mij heeft hij genoeg kwaliteit om in een Vuelta of Giro één van de vlakke knechten te zijn, daar hoeft hij niet beter voor te worden.
Voor wie dan ?
Voor op kop rijden kiezen/kozen ze vaak voor een tijdrijder (bv Martin of Van Emden) of bv een koerskapitein als Martens.
Enfin de plekjes zijn duur in de grote ronden en ik zie niet in dat Eenkhoorn daar snel voor in aanmerking komt omdat hij sterker moet worden in het voorjaar.
En gezien de versterkingen die waarschijnlijk eraan komen zal het voor hem nog moeilijker worden in zowel de grote ronden en de klassiekers.
Ik zou als ik hem was, indien hij volgend jaar niet voor een grote ronde in aanmerking komt en zich ook niet verbetert voor een andere ploeg kiezen, zoals bv Alpecin of Wanty gaan.
Natuurlijk indien ze hem willen hebben, maar gezien zijn leeftijd zal dat wel lukken.
Heeft zich nmm wel verbetert tov van vorig jaar maar heeft bij TJV toch wel veel concurrentie (gekregen).
Wel sneu voor hem maar TJV wil elk jaar doorselecteren.
Ik zie Eenkhoorn trouwens wel liever als Van de Sande mocht die komen. Dat vind ik geen renner voor TJV.

Michieltje

Nadat de stortbui van vorige week zaterdag mijn telefoon vermoordde heb ik uiteindelijk een nieuwe moeten aanschaffen en een nieuw account aangemaakt
I
On. Wat een achterlijke beslissing Eenkhoorn twee jaar op rij te beloven dat de Vuelta wordt gereden en 2 jaar op rij deze belofte niet na te komen

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Vorig jaar is hem dat niet belooft

S. Morgenstern

'@Fanny; hoe bedoel je voor wie dan? Ze hebben toch klassementsambities met Roglic in de Vuelta? Lijkt me dan dus dat er op het vlakke voor hem geknecht moet worden.

Eenkhoorn heeft hier genoeg kwaliteit voor op dat niveau. Die zou uitstekend het werk van Martens van vorig jaar voor een deel op zich kunnen nemen.

Murcia

'@Michiel
Om het nog wat erger te maken voor ons las ik van de week op Cycling News dat onze favoriete redneck Quinn Simmons zijn contract bij Trek met twee jaar heeft verlengd. Natuurlijk lopen er bij Trek verstandige mensen rond maar stiekem had ik de hoop dat hij de boel bij TJV wat kwam opschudden.

1 2 ... 371 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.