'@morgenstern Dat is inderdaad een goed punt!
Je snapt wat ik bedoel met weghouden. Turtlehead zegt dat het niet uitmaakt, omdat hij toch weggaat. Iemand niet opstellen omdat hij weggaat lijkt mij bij jv niet aan de orde. Daar heb je ook jezelf mee. En overigens heeft bennett de os niet boven tour EN vuelta verkozen. Os en vuelta zijn prima te combineren en die combi heeft hij nooit uitgesloten.
Lijkt mij trouwens logisch dat de reserve van die 2 naar noorwegen gaat
Daar geloof ik ook niet in; wanneer ze hem nodig zouden hebben in de Vuelta dan maakt het weinig uit dat hij vertrekt.
Sinds de Giro zijn de Spelen zijn hoofddoel geweest. Daarmee kiest hij voor een ander traject dan het rijden van de grote rondes. Dat het gecombineerd kan worden, maakt nog niet dat de keuze van hem voor een seizoen rond Giro en Spelen duidelijk is.
Een vertrek in het algemeen hoeft niet de hoofdreden te zijn om iemand niet op te stellen. Een vertrek naar één van de belangrijkste concurrenten zou dat wel kunnen zijn.
Als een keuze gemaakt kan worden tussen renners die wel blijven en renners die niet blijven, zal de keuze automatisch vallen op de renners die wel blijven. De line-up voor Noorwegen, Bretagne en Engeland zal daar hoegenaamd geen rol in spelen.
Omdat er voor bouwman een veel aantrekkelijker programma ligt dan voor bennett (bretagne, engeland met oa een ploegentijdrit en de kans op een klassement in noorwegen). Ik ga overigens met je mee en denk ook dat de ploeg voor Bouwman gaat voor de Vuelta, maar zou persoonlijk Bennett in de rol als meesterknecht meenemen.
'@Yeez beetje vreemd dat je tegen Morgenstern zegt dat hij een goed punt heeft met Bennett/Bouwman een 1e reserve voor de Vuelta achter de hand te houden, terwijl ik exact dezelfde opmerking eerder plaats. Op dat moment kun je je er nog niet in vinden. Je bent wel heel snel van gedachte veranderd. Dat ik Bennett niet hoog zie eindigen in Polen, als hij daar had gereden, heeft te maken met het parcours en de tijdrit die erin zit.
'@Yeez Dat staat in mijn uitleg. Met Bennett dan wel Bouwman een sterke reserve voor de Vuelta achter de hand te houden. Zoals iedereen ga ik ervanuit dat er in in iedergeval 1 van deze 2 start in de Vuelta. Voor een GT wil je ook altijd een sterke vervanger achter de hand houden. Daarom vind ik het een logisch besluit. Jij ook zo te lezen gezien je reactie dat het een goed punt is om Bennett/Bouwman als reserve achter de hand te houden voor de Vuelta
'@harry als het inderdaad zo is dat bennett en bouwman als gevolg van een vuelta deelname en 1ste reserve niet starten in polen dan wel denemarken is dat inderdaad logisch. Los daarvan hadden zij net zo goed wel daar kunnen starten (het had niet raar geweest mochten zij daar aan de start staan). Dat was mijn punt
@kelderfan oke! Als je dat nu vermeld scheelt dat een hoop ;)
'@kelderfan ?? Ik denk dat er met Tim verschillende opties zijn. Misschien wil de ploeg hem nog bij de beloften houden en halverwege het seizoen de overstap naar de wt maken. Misschien willen ze hem wel een heel jaar nog bij de academy houden (onder voorbehoud) of heeft Tim aanbiedingen van andere ploegen. Laatste optie is dat hij misschien zelf wil dat hij per 1/1/2022 naar het hoofdteam gaat. We zullen het wel horen.
'@Yeez
Quote: WF; "Ook Tim van Dijke heeft een aflopend contract bij Jumbo-Visma Development. De ploeg en de Nederlandse beloftenkampioen hebben allebei de intentie om met elkaar door te gaan."
Hij wordt niet genoemd bij de verlengers; dus dan is mijn conclusie, dat hij net als zijn broer de overstap gaat maken.
Duidelijker kan het niet zijn toch.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.