Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 375 ... 454 455
Sandy Casar

Contractverlening voor Pluimers, Boven en Geleijn voor het devo team in 2022. Goede zaak

Yeez

'@morgenstern Dat is inderdaad een goed punt!

Je snapt wat ik bedoel met weghouden. Turtlehead zegt dat het niet uitmaakt, omdat hij toch weggaat. Iemand niet opstellen omdat hij weggaat lijkt mij bij jv niet aan de orde. Daar heb je ook jezelf mee. En overigens heeft bennett de os niet boven tour EN vuelta verkozen. Os en vuelta zijn prima te combineren en die combi heeft hij nooit uitgesloten.

Lijkt mij trouwens logisch dat de reserve van die 2 naar noorwegen gaat

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Daar geloof ik ook niet in; wanneer ze hem nodig zouden hebben in de Vuelta dan maakt het weinig uit dat hij vertrekt.

Sinds de Giro zijn de Spelen zijn hoofddoel geweest. Daarmee kiest hij voor een ander traject dan het rijden van de grote rondes. Dat het gecombineerd kan worden, maakt nog niet dat de keuze van hem voor een seizoen rond Giro en Spelen duidelijk is.

Timothy12

In het bericht van de contractverlenging voor Pluimers, Boven en Geleijn staat trouwens ook dat het contract van Van der Tuuk en Van Veenendaal niet verlengt wordt.

Yeez

Klopt! Ik zou het alleen logischer vinden nu dat bennett de vuelta gaat doen en koen de reserve is die daarna noorwegen, bretagne en engeland kan doen. Daar heeft een vertrek, de os of iets anders verder niet zoveel mee te maken ;)

xistnc

Een vertrek in het algemeen hoeft niet de hoofdreden te zijn om iemand niet op te stellen. Een vertrek naar één van de belangrijkste concurrenten zou dat wel kunnen zijn.

Als een keuze gemaakt kan worden tussen renners die wel blijven en renners die niet blijven, zal de keuze automatisch vallen op de renners die wel blijven. De line-up voor Noorwegen, Bretagne en Engeland zal daar hoegenaamd geen rol in spelen.

S. Morgenstern

Waarom zou je dat zelf logischer vinden? Bouwman heeft zich volledig op de Vuelta voor kunnen bereiden, Bennett was niet goed op de Spelen, dus lijkt hij de eerste me zeker geen mindere optie.

Yeez

Omdat er voor bouwman een veel aantrekkelijker programma ligt dan voor bennett (bretagne, engeland met oa een ploegentijdrit en de kans op een klassement in noorwegen). Ik ga overigens met je mee en denk ook dat de ploeg voor Bouwman gaat voor de Vuelta, maar zou persoonlijk Bennett in de rol als meesterknecht meenemen.

S. Morgenstern

Vuelta selectie heeft altijd prioriteit. Het gegeven dat Bouwman veelzijdiger is lijkt me gezien de rest van de selectie overigens ook eerder in zijn voordeel spreken.

Cycling

'@Yeez beetje vreemd dat je tegen Morgenstern zegt dat hij een goed punt heeft met Bennett/Bouwman een 1e reserve voor de Vuelta achter de hand te houden, terwijl ik exact dezelfde opmerking eerder plaats. Op dat moment kun je je er nog niet in vinden. Je bent wel heel snel van gedachte veranderd. Dat ik Bennett niet hoog zie eindigen in Polen, als hij daar had gereden, heeft te maken met het parcours en de tijdrit die erin zit.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Hoera Bouwman en Van Hooydonck mee naar de Vuelta. Dat lijkt mij een goede zaak.
Alleen wie gaat er dan met Foss mee?
Wat anders, die Mick van Dijke lijkt mij dik in orde en het zou niet verkeerd zijn om hem direct over te hevelen naar de WT..

Yeez

Nogmaals: waar heb je gelezen dat Bouwman en Van Hooydonck meegaan. Graag een bron. Ik zie het namelijk niet

kelderfan

Jammer dat Hidde van Veenendaal de stap naar boven niet heeft gehaald. Hij leek mij een talent voor 't Vlaamse werk.
Ook Axel van der Tuuk gaat niet verder bij 't Dev. Team.

Yeez

'@harry ik reageerde op dat je het logisch is dat ze daar beiden niet starten. Ik snap niet wat daar logisch aan is eerlijk gezegd

Cycling

'@Yeez Dat staat in mijn uitleg. Met Bennett dan wel Bouwman een sterke reserve voor de Vuelta achter de hand te houden. Zoals iedereen ga ik ervanuit dat er in in iedergeval 1 van deze 2 start in de Vuelta. Voor een GT wil je ook altijd een sterke vervanger achter de hand houden. Daarom vind ik het een logisch besluit. Jij ook zo te lezen gezien je reactie dat het een goed punt is om Bennett/Bouwman als reserve achter de hand te houden voor de Vuelta

Xevar

Tim van Dijke is nu trouwens de enige renner van het Dev-team waar nog niks over bekend is. Zou me niks verbazen als ze die halverwege komend seizoen ook de overstap laten maken naar de WT.

kelderfan

'@Yeez
Dat zie ik zo, maar ik zie ook zo, dat Tim van Dijke de sprong gaat maken; bron nee.😉

Laatst gewijzigd
Yeez

'@harry als het inderdaad zo is dat bennett en bouwman als gevolg van een vuelta deelname en 1ste reserve niet starten in polen dan wel denemarken is dat inderdaad logisch. Los daarvan hadden zij net zo goed wel daar kunnen starten (het had niet raar geweest mochten zij daar aan de start staan). Dat was mijn punt

@kelderfan oke! Als je dat nu vermeld scheelt dat een hoop ;)

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Yeez
Ik heb ook hoi geroepen; gezien de discussie hierboven. Maar wat denk je van Tim?

Yeez

'@kelderfan ?? Ik denk dat er met Tim verschillende opties zijn. Misschien wil de ploeg hem nog bij de beloften houden en halverwege het seizoen de overstap naar de wt maken. Misschien willen ze hem wel een heel jaar nog bij de academy houden (onder voorbehoud) of heeft Tim aanbiedingen van andere ploegen. Laatste optie is dat hij misschien zelf wil dat hij per 1/1/2022 naar het hoofdteam gaat. We zullen het wel horen.

kelderfan

'@Yeez?? Ik lees, dat 't team (bron eigen site) verder met Tim wil en dat Rick Pluimers het goed doet.
Waarschijnlijk gaat hij volgend seizoen ook die stap zetten, volgens zijn teambaas Robbert Groot.

Yeez

Off-topic: alle kampioenen hebben platvoeten ;)

https://t.co/pzUHhJaZ0v

Yeez

'@kelderfan op de eigen site wordt niks over Tim en verdergaan gemeld hoor. Alleen in het stuk van Wielerflits

rennerske

'@Michiel
Duidelijk. Bedankt voor de info. En ja, een hele sterke ploeg weer, vingers gekruist m.b.t. het staartbeen.

kelderfan

'@Yeez
Quote: WF; "Ook Tim van Dijke heeft een aflopend contract bij Jumbo-Visma Development. De ploeg en de Nederlandse beloftenkampioen hebben allebei de intentie om met elkaar door te gaan."
Hij wordt niet genoemd bij de verlengers; dus dan is mijn conclusie, dat hij net als zijn broer de overstap gaat maken.
Duidelijker kan het niet zijn toch.

1 2 ... 375 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.