Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 378 ... 454 455
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan wil jij je even inhouden aub. Ik wat te mekkeren. Ik val jou toch ook niet persoonlijk aan.

Yeez

Druivenkoers is wel een logische vervanger voor hamburg. Of evt. Schaal sels

kelderfan

'@Yeez
Schaal Sels gaat ook niet door.l

kelderfan

Sorry @rahimns
Ben ik wat te cru. Dat is niet de bedoeling.

Yeez

Dan de druivenkoers ;)

Michieltje

We zijn toch een stelletje ouwe zemelaars bij elkaar

Laatst gewijzigd
Fanny

Even de Toto van Youri met de 10 door hem genoemde kandidaten voor TJV in de laatste 3 jaar.
2020 2 goed van de 10 genoemden.
2019 0 goed van de 10 genoemden
2018 1 goed.van de 10 genoemden

Dus ………. blijft het een kwestie van gokken.
Gewoon afwachten dus waar TJV mee komt.

Van de Nederlanders blijven trouwens tot nu toe onderstaande renners over (einde contract 2021).
1 Poels Wout Bahrain - Victorious 33 401 6541
2 Langeveld Sebastian EF Education - Nippo 36 28 3839
3 Hofland Moreno EF Education - Nippo 29 2055
4 Lammertink Maurits Intermarché - Wanty - Gobert Matériaux 30 50 1756
5 Sinkeldam Ramon Groupama - FDJ 32 16 1626
6 van Poppel Boy Intermarché - Wanty - Gobert Matériaux 33 179 1566
7 Lindeman Bert-Jan Team Qhubeka ASSOS 32 44 1255
8 Tolhoek Antwan Team Jumbo-Visma 27 162 1071
9 van der Hoorn Taco Intermarché - Wanty - Gobert Matériaux 27 147 1070
10 Kreder Wesley Intermarché - Wanty - Gobert Matériaux 30 43 801
11 Tusveld Martijn Team DSM 27 34 546
12 van den Berg Julius EF Education - Nippo 24 23 231
13 Inkelaar Kevin Bahrain - Victorious 24 108

xistnc

Telefoonnummers er alvast bij, voor de zekerheid?

Fanny

Meest interessante Nederlanders voor mij voor de laatste plaats bij TJV als men voor een Nederlander kiest die WT rijdt.

Poels (allround, super(klim)knecht maar waarschijnlijk te duur)
Langeveld (oude goede klassieke renner en tijdrijder)
Van den Berg (jonge klassieke renner en tijdrijder)
Sinkeldam (alleen als sprintaantrekker of voor sprints in kleine etappes)
Tusveld (allrounder maar geen specifieke kwaliteiten)
Inklaar (was in 2019 en 2018 goed, in 2020 en 2021 minder maar moeilijk in te schatten wat voor renner hij precies is en of hij zich nog kan verbeteren bij TJV).

Turtlehead

Lol @xistnc. Precies mijn gedachte.
Of zijn het bloedwaarden en uitslagen van fysiologische testen?

Murcia

Van de 25 namen die we nu weten voor 2022 zijn er 15 Nederlander, er komen drie zeer waarschijnlijk buitenlandse versterkingen bij en er is nog ruimte voor Tim van Dijke als nummer 16. Dan lijkt me de kans dat de laatste versterking een Nederlander is gewoon klein zeker met de beschikbare namen. De enige die werd genoemd is Tusveld maar het langere wachten wijst niet in zijn richting. Sinkeldam is gewoon niet nodig, Inkelaar een pure klimmer en Langeveld lijkt mij vooral geschikt als een ervaren wegkapitein maar die hebben ze ook al met Jos en Tony. Namen als Bax en Maas zijn volgens mij vooral gokjes en het lijkt me dat de ploeg dat stadium voorbij is.

PS: Natuurlijk werd ook Poels genoemd, ik moet wel volledig blijven.

Laatst gewijzigd
Moreno Ventura

Hallo allemaal, mijn mening is dat het elftal een aantal van 27 100% "starters" zou kunnen hebben, waaraan de jongsten worden toegevoegd (de tot 2024 gepromoveerde neo profs van Dijke en Hessmann) die samen met de andere jongeren uit de academie een parallel ontwikkelingstraject maken, met de mogelijkheid om een mix te maken zoals al meerdere keren is gebeurd.
Gezien de nieuwe aanwinsten, Laporte, Dennis en, volgens de geruchten, Van der Sande, en de hypothetische verlenging van Harper (wat ik niet erg zou vinden), zou ik graag een ander element zien, misschien een die kan helpen als klimmer (Tolhoek's vervanger om duidelijk te zijn).
Nu zou het gezien de Nederlandse matrix van de ploeg natuurlijk mooier zijn als deze renner van deze nationaliteit zou zijn (ik spreek als buitenstaander als Italiaan), ik weet niet of Poels de juiste zou kunnen zijn, of Tusveld, zeker Honoré zou een goede kanshebber zijn in perspectief, maar ik betwijfel of hij bereikbaar is.
Het team zal in ieder geval opgewassen zijn tegen de taak, de basis is uitstekend en solide, en de concurrentie is van het hoogste niveau.
Groeten aan allen uit Italië, ik hoop dat de vertaler er iets toonbaars en leesbaars van heeft gemaakt!

tdola

Goede tekst moreno.

Zal nog wel even duren voor we horen wie laatste versterking wordt.

Yeez

Bouwman en Van Hooydonck dus voor de Vuelta.

Blijf het raar vinden met Bennett. Zit daar dan toch wrok dat hij verkast, want ook in Polen staat hij niet op de startlijst... dat wordt dan Noorwegen en Bretagne voor hem lijkt me...

Laatst gewijzigd
xistnc

Weer geen bron, Jesse?
Edit: ah, jouw post was bij mij eerder dan het WF-artikel.

Hopelijk wordt het volle bak vrijbuiten, waarbij ze in de laatste week kijken wat er nog te rapen valt in het AK.

Bennett stapt vermoedelijk over naar UAE, één van de twee grootste concurrenten. Lijkt mij niet vreemd als zijn startplekken de rest van het jaar zwaar op het spel staan.

Laatst gewijzigd
Michieltje

Nou nou

kelderfan

'@Michel waarom nou nou, die ken ik niet als renner.
Maar @Fanny, Je zat toch weer goed met Koen Bouwman mee naar de Vuelta en ik met Nathan Van Hooydonck.
TJV weer met een sterke selectie voor de Vuelta.
Jij gaat voor een Nederlander, maar zij zoeken een allround inzetbare renner en Wout Poels wordt 't niet, omdat Tom Dumoulin blijft en die past beter bij 't plaatje..
@Moreno Ventura
Als 't Mikkel Honore beteft, dan zal 't snel gaan met het bekend maken.

tdola

Tjv met de verwachte selectie naar de vuelta. Sterk team. Van hooijdonk en dan hofstede voor t vlakkere. Dan gesink, Bouwman en oomen. Kuss en kruijswijk hopelijk lang mee hoog in klassement, kan belangrijk zijn.
Misschien bouwman of oomen eens mee in ontsnapping? Maar t zal toch meest ballen op roglic zijn denk ik.
Met start itt kan ie gelijk al uitpakken wellicht.

Team ineos met bernal iig grote tegenstander. Gaat pogacar nou wel of niet vuelta rijden is de vraag wat mij betreft.
Carthy (met uran), landa, en wat kan movistar met lopez/soler.

Laatst gewijzigd
Sjonge Jonge

Pogacar rijdt Vuelta niet, officieel bevestigd via social media

Murcia

Dat Poga niet rijdt bewijst eens te meer hoe goed ingevoerd La Gazetta is, voor TJV een zware concurrent minder maar er blijven sterke blokken over. De ploeg is wel zo gestoffeerd dat ze Roglic mits die zelf geen last meer heeft van het stuitje voldoende ondersteuning kunnen bieden. Als bv Koen het Giro vormpeil kan aantikken is dat al een superknecht. Hofstede altijd op de afspraak in Spanje, Kuss met zelfvertrouwen en een Oomen die in San Sebastian ook al goed was. Grootste vraagteken is Steven die echt wel een opsteker qua vorm kan gebruiken. Gesink kennende zal die er wel staan en Nathan is enorm gegroeid bij TJV.

xistnc

Hofstede en Bouwman vielen mij in San Sebastian niet mee. Ik kan me echter voorstellen dat hun vormcurve toewerkt naar de Vuelta.

Kuss zal zijn dagjes uitkiezen, Kruijswijk is een groot vraagteken. Dat laatste geldt ook voor het stuitje van Roglic: geen blessure waarmee je de gelegenheid krijgt om erin te komen.

Fanny

'@Kelderfan
Ik had mee moeten doen met de ToTo want ik had bijna alle renners die ik vorige week hier aangaf goed die naar de Vuelta gaan.
Bouwman had ik inderdaad verwacht omdat hij een hele goede Giro reed en een echte ronderenner en teamknecht is voor de kopman in de oplopende berg- en heuvel etappes.
Alleen zat ik te twijfelen tussen Affini (die ook een hele goede Giro reed) en Van Hooydonk (die weer sterk was in SS).
Tolhoek en Bennett had ik inderdaad niet verwacht omdat zij weggaan en behalve Tolhoek in een koers in Spanje dit jaar niet optimaal voor deze uitnodiging van de Vuelta hebben gepresteerd.
Eenkhoorn had ik ook niet verwacht (wel jammer voor hem) omdat de ploeg met Roglic in eerste instantie voor het AK gaat.
Verwacht trouwens dat de ploeg in deze samenstelling met veel klimmers ook vol voor een etappeoverwinning gaan naast het AK voor Roglic.
In principe moet de Vuelta Roglic wel liggen met liefst 2 ITT's.
Daar kan hij de slag slaan met de andere kopmannen en dan met name die van Ineos als hij er in de bergetappes er staat.
Zal wel zwaar worden want de Vuelta lijkt dit jaar sterk bezet (vooral door Ineos) dan andere jaren.
Ik hoop trouwens voor de renners dat het niet extreem heet is in Spanje tijdens deze Vuelta.

wieler4live

Vingegaard rijdt trouwens ronde van Noorwegen ronde van GB en nog wat Italiaanse najaarskoersen bron IDL weet niet of het al bekend was maar zo wordt GB wel echt een hele sterke selectie

Murcia

Dat wordt een superploeg in GB, op zijn minst de Eindzege + TT mag je verwachten als men van pech gespaard blijft.

Yeez

Eindelijk weer eens een ttt dan

1 2 ... 378 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.