Vandaag eerste rustdag. Tijd voor het tussenrapport.
“ Jongens jullie zitten op koers om met overmacht deze Vuelta te winnen. De ondersteuning van Primoz ziet er solide en vertrouwenwekkend uit. Wellicht kunnen jullie, wanneer de overmacht van Primoz in een overeenkomstig tijdsverschil is uitgedrukt, en als kers op taart, ook nog een paar ritjes kapen. Dat laatste om er bij de eindafrekening een dikke 9 van te maken. Vooralsnog houden we het op een veelbelovende en dikverdiende 8”
Tosh werd vorig jaar pas op het laatste moment een verlenging aangeboden door LTS en alleen doordat zijn vriend Wellens genoegen nam met een lager salaris dan eerder afgesproken. Die had toen al besloten weg te gaan na dit jaar en door zijn prestaties was er de interesse van TJV en Cofidis. Hij voelde zich vernederd door zijn werkgever. Gezien zijn rijden dit jaar een welkome aanvulling. Hij is ervaren, kan een rol als piloot aan in de vlakke etappes voor een AK kopman, is een vent die in een sprinttrein kan fungeren maar bovenal gehaald als een ondersteuning voor Wout in het Vlaamse werk. Haalt hij de vorm van AGR en Brabantse Pijl dan is dat een te begrijpen aanwinst.
TJV zondigt vandaag tegen een van de fundamenteelste waarden van (top)sport: 'you play to win, every time'. Onbegrijpelijk dat een teamleiding topsporters hiertoe opdracht geeft. (Tussen de leiding van de Chicago Bulls en Michael Jordan is het om zo'n aktie nooit meer goed gekomen.) Niet om aan te zien. En dat zal ik dus ook niet meer doen: bye bye Vuelta 2021. Hopelijk blijft dit bij eens maar nooit weer.
Oomen gaf juist aan dat het halverwege de etappe bedacht was omdat Roglic zich goed voelde. Dus ik denk dat we ons weinig zorgen hoeven maken. Ik denk wel dat hij de lengte van de klim onderschat had en daardoor iets te vroeg ging. Had inderdaad een moment dat hij even moest terugschakelen, maar uiteindelijk had hij zonder val denk ik toch wel wat tijd gepakt.
En dat Ineos nu is uitgeschakeld is ook mooi. Alle ogen op movistar. En met Hilaire valt goed te praten, dus dat is een mooie bondgenoot voor de komende dagen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.